![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 ,ook al horen de Belgicisten dit niet graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk Catalanen en Spanjaarden hebben ook veel gemeen dat ontken ik niet. Ik vind trouwens dat ze beter in een land blijven, ik heb enkel een probleem met de manier waarop Spanje de Catalaanse kwestie aanpakt. Toch voel je echt dat Catalonië een andere cultuur is, niet alleen de taal is anders, ook bvb. de huizen zijn anders. Ik denk dat het verschil groter is dan tussen Vlamingen en Walen. Nu goed, Andaloesië, Baskenland, Galicië verschillen ook sterk van Castillië (het Spaanse hartland, de "echte" Spanjaarden. Catalanen staan op sommige vlakken dichter bij Zuid-Frankrijk en Noord-Italië dan bij de rest van Spanje. Bvb. de bouwstijl. Girona, een typisch Catalaanse stad. ![]() Of Firenze Genova ![]() Daarnaast een typisch Spaanse stad bvb. Toledo ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2018 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17963 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als een meerderheid onafhankelijk wil worden dan zal dat gebeuren. (wel zonder Brussel dan) Je kunt het vergelijken met een koppel. Als een ervan wil scheiden, is niet de toestemming van de andere nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenmaal in spanje in de cel, kan het proces eindelijk starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17965 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen zou cultureel meer gemeen hebben met Wallonië dan met Nederland volgens U? Hoe komt het dan dat elk Vlaams en elk Nederlands kindje de liedjes van K3 kan meezingen,terwijl geen enkel Waals kindje ooit al van K3 gehoord heeft, laat staan dat zij die liedjes zouden kunnen meezingen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat er veel andere gelijkenissen zijn. Mexicanen en Spanjaarden luisteren ook naar dezelfde muziek, gewoon omdat ze dezelfde taal spreken, maar cultureel staan ze heel ver van elkaar. Er zijn zelfs genetische verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders. Typische Vlaming is klein, heeft bruin of donker haar, typische Nederlander is groot en blond. Genetische verschillen tussen Catalanen en Spanjaarden merk ik niet op. Misschien zijn Catalanen wel iets groter gemiddeld en wat minder donker en minder Arabische invloed, meer zoals Noord-Italianen of Zuid-Fransen. Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2018 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de Portugezen stiekem Catalonië steunen. Ze hebben historisch gezien ook problemen gehad met het enige andere en erg dominante land op het Iberisch schiereiland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad het geloof van de vendeliersclub, maar in de echte wereld verloopt het zo niet. In het ontwikkelde deel van de wereld zijn veranderingen gedragen door brede meerderheid van de bevolking en met parlementaire bekrachtiging of er komt niets van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17970 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
goed waarvan wordt 'm beticht, dat 'm, als regeringsleider, een referendum heeft uitgeschreven? ik vrees toch echt wel dat elk parlement en elke regering, lokaal als nationaal, het recht heeft haar bevolking te bevragen. dat zoiets geld kost is evident. of het misbruik, corruptie, ontduiking is waag ik te betwijfelen, en sterk zelfs. goed nu zullen e nog wel iets vinden van 20j geleden, de bekende stok, maar dan meot je de vraag stellen waarom eht zolang duurde. feit is dat een europees aanhoudingsbevel in principe een verhaal van onderling vertrouwen is tussen landen. dat ondertussen elk land de Spaanse vraag onderzoekt en afkeurt is gewoon een blamage voor madrid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Portugezen hebben nu al enkele generaties bereikt, een eigen land , wat de Catalanen binnenkort gaan bereiken. Het Portugees en het Catalaans zijn de twee talen die het dichtst tegen het Spaans (Castilliaans) staan . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gekocht in de Lidl van Waterloo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17974 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een typische Portugees is die voetbaltrainer in Engeland wiens naam me even ontsnapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17977 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor rebellie dus niet, dat lijkt mij definitief, behalve als die piste nog kan aangevochten worden, maar ik denk dat de advocaat van Puigdemont gelijk heeft, anders zou die dat niet zo triomfantelijk zeggen. Dus maximum 8 jaar, of 12, maar ook dat is nog niet binnen, hee. Ze moeten eerst nog die Duitse rechter overtuigen dat er corruptie was. Anders is Puigdemont een vrij man, en kan Rajoy het uitleggen aan zijn bevolking, die hij maanden aan een stuk opgezweept heeft, en opgestookt tegen de Catalanen.
![]() |
![]() |
#17978 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn ten minste vriendelijke mensen. En economisch zijn die volgens mij helemaal aan het heropleven. Daar voel ik die arrogante houding niet van de Spanjolen. En qua politiek doorzicht moeten ze zeker niet onderdoen voor de Vlamingen. En ik vind er zowat alle producten zodat ik geen Spaanse meer moet kopen. Ik laat ze lekker stikken in hun arrogantie!
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 april 2018 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17979 | |
|
![]() Citaat:
Dan staat Rajoy helemaal met zijn billen bloot. Dan zal hij eindelijk wel moeten zijn lesje leren : politieke problemen los je op op het politieke toneel. Daar maak je geen rechtszaken van waar je dan heel Europa mee lastigvalt.
![]() |
![]() |
#17980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het draaide anders uit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |