![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1841 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1842 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1843 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg ik dat dan?
![]() |
#1845 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef je dat de gevolgen voor Spanje exact dezelfde zijn, of zij de Catalaanse onafhankelijkheid nu erkent of niet? Citaat:
![]() |
![]() |
#1846 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Realisten zijn in Spanje koninklijk echt.
![]() |
#1847 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De banken moeien zich nu ook in het debat.
De federaties van grootste Spaanse banken AEB en CECA publiceerden persbericht met een eigen gevoerde enquete waaruit blijkt dat er een absolute meerderheid voor onafhankelijkheid is, zowel in stemmen als in zetels. Ook waarschuwden ze de Catalanen voor "financiële chaos" en het terugtrekken van filialen uit Catalonië. Enkele kleinere coöperatieve banken waaronder Triodos, alsook de grote bank Caixa lieten inmiddels echter weten dat de federaties niet in hun naam spreken. Deze banken mogen volgende weken vele tienduizenden nieuwe klanten verwachten. Geen slechte zaak, met onafhankelijkheid wordt dus ineens de banksector mee uitgezuiverd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1848 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier staat het voortbestaan van de Europese Unie op het spel. Maar een klein verschil. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1849 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het onderstaand artikel geeft precies aan wat ik ook over deze kwestie denk.
Citaat:
I want to light the lights of patriotism. Lech Walesa Laatst gewijzigd door vuggie : 19 september 2015 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1850 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een hoop geblaat is dat ja. Alle zogezegde obstakels of redenen tegen onafhankelijkheid die hij aanhaalt slaan ofwel op niets, ofwel zijn het zaken die nadeling zijn voor de Europarlementariërs. Die zakkenvullende politiekers zien de bui al hangen als Catalonië de EU verlaat. Het gaat niet lang duren of een ander land hen gaat volgen. En de Europese leiders gaan grondgebied, bevolking en dus ook macht verliezen.
Allemaal eigenbelang van een stelletje gewetenloze politici in Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1851 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie Baskenland mogelijk snel volgen. Maar Galicië, daar spreken ze een ander taal, maar is er ook een groot onafhankelijkheidsstreven?
En de Canarische eilanden, lijkt me ook wel straf dat zij Spanje de rug toe keren. Misschien dan eerder een verlies van de Balearen die bij Catalonië gaan willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1852 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() edit:dubbel
Laatst gewijzigd door poekieJ : 19 september 2015 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het artikel uit de post hier wat hoger, is zowat van het laagste niveau dat ik sedert lang in een krant heb mogen lezen.
Neem een van de eerste zinnen: Citaat:
Afijn, voor mij verraadt dit vanwege de tekstschrijver een geheime agenda. Dus wat mij betreft: boeken toe voor deze discussie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 september 2015 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1854 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1855 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De laatste nieuwe opiniepeilingen van El Pa?*s, La Vanguardia en ABC, niet bepaald de meest Catalaansgezinde gazetten, wijzen alledrie alweer op een absolute meerderheid, die sinds de vorige peilingen nog gestegen is. Een andere peiling wees er ook op dat de meeste independisten bereid zijn ook uit de EU te stappen als dat nodig is. http://www.vilaweb.cat/noticies/enqu...joriabasoluta/ http://ccaa.elpais.com/ccaa/2015/09/...32_555621.html http://www.lavanguardia.com/politica...anguardia.html ![]() Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 20 september 2015 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met die onnozele politieke dreigementen van niet meer tot de EU te behoren, moet ik toch nog eens herhalen:
een land dat niet tot de EU behoort, heeft niets van douane-overeenkomsten, tenzij deze overeen gekomen worden na de nodige onderhandelingen. Concreet: elke vrachtwagen die vanuit Frankrijk komt of Frankrijk binnen rijdt: controle Idem dito voor elke vrachtwagen die de grens Catalonië-Spanje overschrijdt. Noch Frankrijk noch Spanje houden dat langer dan één uur uit. Idem dito voor Schengen en personen controle op immigratie. Griekenland ligt aan de buitenkant van het EU grondgebied; daar zou het iets gemakkelijker gaan. Voor Schotland eigenlijk ook. Maar voor Catalonië of voor Vlaanderen is het simpelweg onmogelijk om hen ook maar voor één minuut uit de EU te kegelen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 september 2015 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1857 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1858 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan zal het dus wel een kl@@tzak moeten zijn. Regionaal links en een vrije meningsuiting zullen nooit vriendjes worden.
![]() |
![]() |
#1859 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarmee laat u zien dat u uw gelijk belangrijker vindt dan vrijheid van meningsuiting.
![]() |
![]() |
#1860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat ge nu met uw klein pietje ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |