![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#18801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We staan inderdaad nog voor vele jaren procesvoering, daar ben ik het mee eens. En onder andere daarom zie ik politiek geen enkele toekomst meer voor puigdemont. Gaan zijn sponsors zijn luxeleventje in waterloo blijven bekostigen wanneer weken maanden en daarna vele jaren worden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Rivera kiezers wil weghalen bij de conservatieven van PP, dan weet hij dat hij hardere taal moet gebruiken over secessie. Maar het is naar mijn aanvoelen puur verkiezingsretoriek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18805 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat PSOE nu een zekere tijd zal regeren, "om de stabiliteit" terug te brengen.
Als hij het goed doet kan de ster van Ciudadanos wat beginnen tanen. Dat PSOE even hard zal zijn voor de Catalanen, denk ik niet. Vergeet niet dat ze de stemmen van de Catalaanse nationalisten nodig hebben voor hun minderheidskabinet. Benieuwd of dit een invloed heeft op het "onafhankelijke" Spaanse gerecht. Toeval of niet, maar sedert het slecht gaat met Rajoy horen we er niet meer veel van...
![]() |
#18806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zie ik nergens. NVA kan wel plots erg moeilijk gaan doen maar dan wordt het een regering zonder NVA. De kaarten liggen hier anders dan Catalonië. En een referendum mogen ze gerust proberen, ik ben ervan overtuigd dat een meerderheid tegen zal stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wacht af, en bereidt zich ondertussen voor op de rechtszaken. Voor Spanje is dit alleszins geen goede zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2018 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij zou Ciudadanos idealiter een regering vormen, maar daarvoor zijn ze nu nog veel te klein. De peilingen geven hen een gigantische winst, vandaar dat zij die optie liefst zouden lichten. Maar PSOE gaat hen dat heus niet gunnen. Sanchez gaat zijn regering zo lang als mogelijk in het zadel houden. Ik denk dat er van hen uit geen groot gevaar komt voor economische fratsen, daarvoor moet je bij die hippies van Podemos zijn. Moest men dergelijke idioten aan de macht laten dan zit de kans erin dat het herstel van de economie terug om zeep zou gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18813 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(eentje maar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zie ik anders. Llarena splits het proces op, zal eerst diegenen vonissen die veilig in voorhechtenis zitten. En pas later (= wanneer) zal er ooit een proces komen voor de vluchtelingen met een verstekvonnis. Tegen dan zijn we zeker al voorbij 2020. Dan nog jarenlange strijd voor europa en we zijn snel 10 jaar verder. Tegen dan is Puigdemont al lang vergeten en vervangen door een nieuwe lichting politici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel als de grondwet dat toelaat en binnen de wettelijke parameter die daarvoor benodigd is. (voorbeeldje : een federale meerderheid in het parlement die dat goedkeurt, of een federaal referendum die dat goedkeurt) Anders heeft dat deel van het land dat recht helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in de andere EU-democratieën wel ongeveer het geval zou zijn. Er kan ook een algemeen pardon komen voor politieke misdrijven die zonder geweld gepleegd zijn. Er is maar één ding dat voorlopig daartoe in de weg staat, en dat is de sacrale aanbidding van veel Spanjaarden, van hun Grote Ene Eeuwige Spanje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder hoop ik voor Spanje en de toekomstige republieken daar dat de EU hun budgettair zaakje strikt in het oog houden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18819 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hey, Pandareus, nog een mooi staaltje van jouw zogezegd "onafhankelijke Spaanse gerecht".
Nu Rajoy van de macht verdreven is, is de procureur-generaal direct een soort van ontslagnemende functie. Sanchez kan dan binnen de 6 maanden over zijn lot beslissen. Hallo onafhankelijkheid justitie? http://www.lavanguardia.com/politica...taluna-1o.html Als laatste daad heeft hij er nog voor gezorgd dat de Duitse openbare aanklager nog eens in beroep gaat in de zaak Puigdemont.
![]() |
#18820 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ten tweede gaat het de andere kant uit : niemand minder dan Sanchez, de nieuwe president lanceerde onlangs een voorstel om rebellie beter en fijner te omschrijven zodat gevallen zoals Puig & co gemakkelijker onder dat misdrijf kunnen gevonnist worden. ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 juni 2018 om 20:19. |
|||
![]() |
![]() |