Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2018, 19:04   #19821
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De enigen die alles heimelijk bekladden zijn de Spaansgezinden.

De Catalaans gezinden rijden rond in het openbaar met een propaganda bus.

Ra ,ra wie zou er de massale steun van de Catalaanse bevolking genieten
Zoals je heel goed weet had ik het niet over dat gelul, wel over deze reactie van jouw hand.

Citaat:
mede dankzij de Vlaamse steun van voornamelijk de N-VA politici.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 21:42   #19822
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heel die communautaire kwestie wordt van bovenuit, vanuit de franstalige elite naar beneden toe georkestreerd...
Manlief heeft weer bovenaan de trap liggen roepen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:21   #19823
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een separatistisch parlementslid wandelde voorbij het repressieve politiehoofdkantoor, waar een flik buiten stond te "waken".
Hij beledigde haar en spuwde in haar richting.

Ik ga goed moeten oppassen in Spanje, met mijn klote belgicistische nummerplaat, want die flikken zouden mij op den boek durven lappen, terwijl ik niks verkeerd doe.
Alleen maar omdat de Puig hier en in Duitsland welkom is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:44   #19824
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Manlief heeft weer bovenaan de trap liggen roepen.
Was ze weeral uit haar keuken gekomen ?
Oud 17 augustus 2018, 09:56   #19825
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een separatistisch parlementslid wandelde voorbij het repressieve politiehoofdkantoor, waar een flik buiten stond te "waken".

Ik ga goed moeten oppassen in Spanje, met mijn klote belgicistische nummerplaat, want die flikken zouden mij op den boek durven lappen, terwijl ik niks verkeerd doe.
Edit (sorry dat ik mezelf quoot, maar met het herlezen merk ik dat ik mijn eigenlijke booschap vergeten te melden was ... mijn heksie perfeksie had me weer nodig ...)

Dat is toch typisch gedrag, dat van die flik, van de kolonisator.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 augustus 2018, 09:57   #19826
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Plak dan een 'VL=Cata' sticker op uwe 4x4.
Toen ik destijds in Schotland ging rijden in de Highlands had ik er ene met "Ecosse" inclusief vlag op mijne Patrol.
No sweat!
Oud 17 augustus 2018, 10:13   #19827
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Plak dan een 'VL=Cata' sticker op uwe 4x4.
Toen ik destijds in Schotland ging rijden in de Highlands had ik er ene met "Ecosse" inclusief vlag op mijne Patrol.
No sweat!
Niet met "Luxembourg" ?
Oud 17 augustus 2018, 10:19   #19828
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet met "Luxembourg" ?
Schotland "Ecosse" noemen doet de Engelanders even veel pijn als wat Jacques B. destijds bedoelde om de Belgenlandse VL een paar Schoofse kloten af te trekken.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 augustus 2018 om 10:19.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 13:11   #19829
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog ander taxi's of Uber- deelnemers

en de Nederlands onkundige chauffeur zal een rit minder verdienen.
Taxi's in Antwerpen en Brussel zijn bijna allemaal van buitenlandse origine, en zelfs in andere steden meer en meer. Ik heb ook al taxi's in Antwerpen genomen waarvan de chauffeurs slechts gebrekkig Nederlands spraken.

Vlamingen die weigeren Frans te spreken in Brussel zijn idioten vind ik, en die zullen lang moeten wachten op een taxi waar Nederlands gesproken wordt in Brussel. Of ze kunnen Engels praten om het nog absurder te maken.

Als mijn zoon naar België komt zal ik ervoor zorgen dat hij vloeiend Frans en Nederlands praat. Mensen die maar een taal spreken hebben een handicap, zeker op de arbeidsmarkt, en dat geldt zeker ook voor franstaligen die geen Nederlands geleerd hebben. Dus ik zou die niet te hard aanpakken.

Ik weet niet juist hoe het in Catalonië zit, maar ik spreek geen Catalaans (kan het wel grotendeels lezen, bijna een melange van Frans, Spaans en Italiaans) wel Spaans. Iedereen antwoordde mij in het Spaans, ook de loketbedienden.

Ik denk/hoop dat de Catalaanse nationalisten niet zo stom waren als de flaminganten om de kennis en gebruik van het Spaans te beperken. Daarnaast hoop ik, in tegenstelling tot andere Spanjaarden, dat ook de kennis van Frans en Engels aangemoedigd wordt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 15:18   #19830
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Taxi's in Antwerpen en Brussel zijn bijna allemaal van buitenlandse origine, en zelfs in andere steden meer en meer. Ik heb ook al taxi's in Antwerpen genomen waarvan de chauffeurs slechts gebrekkig Nederlands spraken.

Vlamingen die weigeren Frans te spreken in Brussel zijn idioten vind ik, en die zullen lang moeten wachten op een taxi waar Nederlands gesproken wordt in Brussel. Of ze kunnen Engels praten om het nog absurder te maken.

Als mijn zoon naar België komt zal ik ervoor zorgen dat hij vloeiend Frans en Nederlands praat. Mensen die maar een taal spreken hebben een handicap, zeker op de arbeidsmarkt, en dat geldt zeker ook voor franstaligen die geen Nederlands geleerd hebben. Dus ik zou die niet te hard aanpakken.

Ik weet niet juist hoe het in Catalonië zit, maar ik spreek geen Catalaans (kan het wel grotendeels lezen, bijna een melange van Frans, Spaans en Italiaans) wel Spaans. Iedereen antwoordde mij in het Spaans, ook de loketbedienden.

Ik denk/hoop dat de Catalaanse nationalisten niet zo stom waren als de flaminganten om de kennis en gebruik van het Spaans te beperken. Daarnaast hoop ik, in tegenstelling tot andere Spanjaarden, dat ook de kennis van Frans en Engels aangemoedigd wordt.

Ondertussen was er ook een toespraak in het Nederlands bij de herdenking van de aanslag op de Ramblas in Barcelona ,van vorig jaar.

De Catalanen hebben respect voor onze taal,wees daar maar zeker van.

De Spaanse Koning werd met behulp van een spandoek in het Engels duidelijk gemaakt dat hij niet welkom was in Catalonië .

De Catalanen wijzen ons de weg.

Naam: 20180817-636700931711239421_20180817090246542-kKkC--656x429@LaVanguardia-Web.jpg
Bekeken: 287
Grootte: 58,3 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 augustus 2018 om 15:21.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 15:46   #19831
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen was er ook een toespraak in het Nederlands bij de herdenking van de aanslag op de Ramblas in Barcelona ,van vorig jaar.

De Spaanse Koning werd met behulp van een spandoek in het Engels duidelijk gemaakt dat hij niet welkom was in Catalonië .

Bijlage 109240
Toch minstens de mening van 2 man. Die zijn minstens nodig om het spandoek op te hangen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 16:14   #19832
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Toch minstens de mening van 2 man. Die zijn minstens nodig om het spandoek op te hangen.
Wel mensen met lange armen

De druiven zijn blijkbaar nogal zuur voor de Belgicisten,

een boodschap aan een Koning gericht,

en dan nog in het Engels ipv in het Frans.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 16:56   #19833
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Als de Puig zich zelfs niet te beroerd voelt om de vlag van het buurland Spanje te zoenen, op verzoek van een onbeleefderik die hem ongevraagd stoorde aan tafel, dan weet je toch het antwoord op je vraag.

En jij weet toch ook van die boekenverbranding op bevel van Franco.
Dat is toch duidelijk het bewijs van de onderliggende bedoeling: taal en cultuur vernietigen.

Oud 17 augustus 2018, 20:11   #19834
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duitsland zijn ze opgelucht van die luis in de pels verlost zijn. Niet fantaseren en in Belgie wordt hij juist getolereerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 21:42   #19835
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Duitsland zijn ze opgelucht van die luis in de pels verlost zijn. Niet fantaseren en in Belgie wordt hij juist getolereerd.
Dat was duidelijk niet de mening van de extreem-rechtse bekladders van het consulaat in Barcelona.

En als me goed voorstaat, heeft de echte premier van het land eens iets gezegd over 'hij is een vriend, en ik laat vrienden nooit vallen. Nooit."

Oud 17 augustus 2018, 23:17   #19836
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bijlage 109240
Je hebt niet geantwoord op mijn reactie. Namelijk dat het beperken van het gebruik en kennis van het Frans in Vlaanderen stompzinnig is, en dat de Catalanen deze politiek betreffende het Spaans niet toepassen. (ook al omdat sommige Catalaanse nationalisten Spaanstalig zijn, hier, door de vijandigheid van de flaminganten ten opzichte van het Frans, staan zelfs rasechte franstalige Brusselaars die bijna voor de volle 100% van Vlaamse afkomst zijn vijandig ten opzichte van de NVA).

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2018 om 23:18.
Oud 17 augustus 2018, 23:24   #19837
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Puig zich zelfs niet te beroerd voelt om de vlag van het buurland Spanje te zoenen, op verzoek van een onbeleefderik die hem ongevraagd stoorde aan tafel, dan weet je toch het antwoord op je vraag.

En jij weet toch ook van die boekenverbranding op bevel van Franco.
Dat is toch duidelijk het bewijs van de onderliggende bedoeling: taal en cultuur vernietigen.
Ja, en de flaminganten kunnen op meerdere vlakken veel leren van hun Catalaanse vrienden.
Bvb. een taal is geen vijand, het Frans is historisch ingeburgerd in Vlaanderen, net als het Spaans in Catalonië. Zelfs in de onafhankelijke republiek zal een belangrijk percentage die taal blijven spreken.
Vlamingen beletten om Frans te leren zal er enkel voor zorgen dat ze geen goede job zullen krijgen, en dat Vlaanderen economisch achteruit gaat. De talenkennis van de Vlaming is net een grote troef. De Catalanen kunnen hun positie tussen Frankrijk en Spanje goed gebruiken. Ik denk dat veel Catalanen een woordje Frans kennen, uiteindelijk niet zo verschillend van hun taal.

De Catalanen zijn trouwens historisch al slimmer. Catalanen zagen direct het gevaar van het fascisme in en streden ertegen, soms op heroïsche wijze. Flaminganten daarentegen collaboreerden massaal met de nazi's.
Oud 18 augustus 2018, 06:29   #19838
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en de flaminganten kunnen op meerdere vlakken veel leren van hun Catalaanse vrienden.
Bvb. een taal is geen vijand, het Frans is historisch ingeburgerd in Vlaanderen, net als het Spaans in Catalonië. Zelfs in de onafhankelijke republiek zal een belangrijk percentage die taal blijven spreken.
Vlamingen beletten om Frans te leren zal er enkel voor zorgen dat ze geen goede job zullen krijgen, en dat Vlaanderen economisch achteruit gaat. De talenkennis van de Vlaming is net een grote troef. De Catalanen kunnen hun positie tussen Frankrijk en Spanje goed gebruiken. Ik denk dat veel Catalanen een woordje Frans kennen, uiteindelijk niet zo verschillend van hun taal.

De Catalanen zijn trouwens historisch al slimmer. Catalanen zagen direct het gevaar van het fascisme in en streden ertegen, soms op heroïsche wijze. Flaminganten daarentegen collaboreerden massaal met de nazi's.
U vergeet er systematisch wel bij te zeggen dat de franstaligen het Nederlands en bij uitbreiding de Vlamingen wel zien als de vijand en dat al vanaf het begin van het ontstaan van la Belgique.
Een van de sterkste punten bij de verdere verfransing is juist de totale onwil van de francofonie om Nederlands te leren. Hoe kan je communiceren met iemand die categoriek over heel het Belgische land weigert om Nederlands te praten en daar alleen maar aanmoedigende schouderkloptjes voor krijgt van de francofonie terwijl een Vlaming die weigert frans te spreken als een onverdraagzame extremist wordt afgeschilderd door dezelfde francofone media.
Wat de dag dat de Vlamingen ook totaal weigeren de landstaal van de andere te spreken???
Mooi om te zeggen dat ze stomme kloten zijn; maar als de overkant het voorbeeld geeft en dat dat voor hen zo goed werkt... Kijk naar Bruxelles, kijk naar de Vlaamse rand... Vergeet niet nous sommes en Belgique... van Knokke tot Arlon... Ze vergeten dat ze via België passeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 06:36   #19839
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

gisteren Koksijde in de Spar : hmm Meneer ik zoek naar : en de Mens van de Spar directement, est ce que je peux vous aider Monsieur , vous cherchez quoi?

is dat nu mijn fout dat de Vlaming de centen van mij wil en graag op frans helpt? denk het niet

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 18 augustus 2018 om 06:37.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 06:46   #19840
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Amaai, applaus.
Noodlanding van de Heilige Geest gehad (?) want zeer logisch en coherent geschrijf deze keer!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 augustus 2018 om 06:46.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be