![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#19821 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19822 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een separatistisch parlementslid wandelde voorbij het repressieve politiehoofdkantoor, waar een flik buiten stond te "waken".
Hij beledigde haar en spuwde in haar richting. Ik ga goed moeten oppassen in Spanje, met mijn klote belgicistische nummerplaat, want die flikken zouden mij op den boek durven lappen, terwijl ik niks verkeerd doe. Alleen maar omdat de Puig hier en in Duitsland welkom is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19824 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ze weeral uit haar keuken gekomen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19825 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch typisch gedrag, dat van die flik, van de kolonisator.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik destijds in Schotland ging rijden in de Highlands had ik er ene met "Ecosse" inclusief vlag op mijne Patrol. No sweat!
![]() |
![]() |
#19827 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet met "Luxembourg" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schotland "Ecosse" noemen doet de Engelanders even veel pijn als wat Jacques B. destijds bedoelde om de Belgenlandse VL een paar Schoofse kloten af te trekken.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 augustus 2018 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19829 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen die weigeren Frans te spreken in Brussel zijn idioten vind ik, en die zullen lang moeten wachten op een taxi waar Nederlands gesproken wordt in Brussel. Of ze kunnen Engels praten om het nog absurder te maken. Als mijn zoon naar België komt zal ik ervoor zorgen dat hij vloeiend Frans en Nederlands praat. Mensen die maar een taal spreken hebben een handicap, zeker op de arbeidsmarkt, en dat geldt zeker ook voor franstaligen die geen Nederlands geleerd hebben. Dus ik zou die niet te hard aanpakken. Ik weet niet juist hoe het in Catalonië zit, maar ik spreek geen Catalaans (kan het wel grotendeels lezen, bijna een melange van Frans, Spaans en Italiaans) wel Spaans. Iedereen antwoordde mij in het Spaans, ook de loketbedienden. Ik denk/hoop dat de Catalaanse nationalisten niet zo stom waren als de flaminganten om de kennis en gebruik van het Spaans te beperken. Daarnaast hoop ik, in tegenstelling tot andere Spanjaarden, dat ook de kennis van Frans en Engels aangemoedigd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen was er ook een toespraak in het Nederlands bij de herdenking van de aanslag op de Ramblas in Barcelona ,van vorig jaar. ![]() De Catalanen hebben respect voor onze taal,wees daar maar zeker van. De Spaanse Koning werd met behulp van een spandoek in het Engels duidelijk gemaakt dat hij niet welkom was in Catalonië . De Catalanen wijzen ons de weg. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 augustus 2018 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij weet toch ook van die boekenverbranding op bevel van Franco. Dat is toch duidelijk het bewijs van de onderliggende bedoeling: taal en cultuur vernietigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19834 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als me goed voorstaat, heeft de echte premier van het land eens iets gezegd over 'hij is een vriend, en ik laat vrienden nooit vallen. Nooit."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2018 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bvb. een taal is geen vijand, het Frans is historisch ingeburgerd in Vlaanderen, net als het Spaans in Catalonië. Zelfs in de onafhankelijke republiek zal een belangrijk percentage die taal blijven spreken. Vlamingen beletten om Frans te leren zal er enkel voor zorgen dat ze geen goede job zullen krijgen, en dat Vlaanderen economisch achteruit gaat. De talenkennis van de Vlaming is net een grote troef. De Catalanen kunnen hun positie tussen Frankrijk en Spanje goed gebruiken. Ik denk dat veel Catalanen een woordje Frans kennen, uiteindelijk niet zo verschillend van hun taal. De Catalanen zijn trouwens historisch al slimmer. Catalanen zagen direct het gevaar van het fascisme in en streden ertegen, soms op heroïsche wijze. Flaminganten daarentegen collaboreerden massaal met de nazi's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19838 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een van de sterkste punten bij de verdere verfransing is juist de totale onwil van de francofonie om Nederlands te leren. Hoe kan je communiceren met iemand die categoriek over heel het Belgische land weigert om Nederlands te praten en daar alleen maar aanmoedigende schouderkloptjes voor krijgt van de francofonie terwijl een Vlaming die weigert frans te spreken als een onverdraagzame extremist wordt afgeschilderd door dezelfde francofone media. Wat de dag dat de Vlamingen ook totaal weigeren de landstaal van de andere te spreken??? Mooi om te zeggen dat ze stomme kloten zijn; maar als de overkant het voorbeeld geeft en dat dat voor hen zo goed werkt... Kijk naar Bruxelles, kijk naar de Vlaamse rand... Vergeet niet nous sommes en Belgique... van Knokke tot Arlon... Ze vergeten dat ze via België passeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19839 |
Staatssecretaris
|
![]() gisteren Koksijde in de Spar : hmm Meneer ik zoek naar : en de Mens van de Spar directement, est ce que je peux vous aider Monsieur , vous cherchez quoi?
is dat nu mijn fout dat de Vlaming de centen van mij wil en graag op frans helpt? denk het niet ![]()
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 18 augustus 2018 om 06:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19840 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noodlanding van de Heilige Geest gehad (?) want zeer logisch en coherent geschrijf deze keer!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 augustus 2018 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |