![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast het is bedriegelijk te sugereren dat vakbonden alleen staken. Waar hadden we gestaan zonder vakbonden?? En dat er tussen zitten die overdrijven, kan best zijn. Er zijn ook heel wat politici die overdrijven in wat ze doen
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlamingen zijn dus niet compatibel met jouw definitie van "goede Belgen"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer zijn de autosnelwegen aangelegd? Wanneer zijn de waterwegen geoptimaliseerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vreemd dat de Vlaming al die eigenschappen pas goed in Belgique onder de knie kreeg, vindt je ook niet?
Of hebben onze landgenoten van voor 1830 ook die eigenschappen?
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch werd er naar de nepfederalistische noodrem gegrepen...
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Black Cat,
Waarheen ga jij verhuizen eens Vlaanderen onafhankelijk is ? Frankrijk ? Laat snel maar eens weten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Deze eigenschappen evolueren bijna rechtevenredig met de welvaart. Je weet wel hé het 175 jarige wanbeleid die er voor gezord heeft dat Vlaanderen op nummer 1 staat wat welvaart betreft. en belgië op 4 plaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(i) beperking van het aantal artsen was een beslissing op het 'hogere echelon'.. vlaanderen heeft er zich aan gehouden, wallonië niet en wilde dus een wijziging op het belgische niveau (ii) de mug moest worden ingewilligd op 'belgisch niveau' (iii) de pediatrie zoals die in vlaanderen bestaat en al lang bestaan heeft en waar - zover ik weet - geen klachten over zijn - komt in het gedrang door beslissingen op federaal niveau - omdat de strucuur zoals die in Wallonië bestaat wordt doorgedrukt. (iv) de visie op gezondheidszorg is niet puur politiek maar vloeit voort uit de sectoren zelf.. bovendien is de structuur in vlaanderen anders dan in wall. en dat is er - naar ik meen - ook niet gekomen door de regionalisering - bovendien zal er - naar ik heb vernomen (overigens een van dé argumenten van (sommige) belgicisten - het probleem van de vergrijzing zich meer stellen in Vlaanderen dan in Wal., de gelden om het op te vangen zitten op federaal niveau (v) de afschaffing van de individuele tweetaligheid tvv van de tweetaligheid van de dienst zal e facto ten nadele van de nederlandstaligen zijn. De reden waarom men het wil invoeren is immers omdat men geen franstaligen vindt die voldoende het nederlands machtig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Dan word ik migrant of sans-papier in eigen land.
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan u wel burgerasiel verschaffen, als u dat zou wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Misschien, maar het bewijst wel dat België op zich geen hindernis is geweest om een hoge welvaart te ontwikkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je 'in eigen land' blijft krijg je een Vlaams of Waals paspoort. Volgens de bub ben je datgene waarvan je identiteitspapieren hebt.
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Zoals de vaststelling dat alle flamingante programma's of manifesten bezig zijn over "Vlaamse Identiteit", maar die nooit verduidelijken of de gevolgen ervan uitleggen. Want dan moeten ze toegeven dat ze aan het stereotyperen zijn. Zoals het "on-Vlaams" is om Belg te zijn.
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je dat wel doen, zo met die onverdraagzame Vlamingen die egoistisch zijn en zo. Zou je niet liever in la Wallonie wonen dat toch duidelijk instaat voor alle goede eigenschappen van de belgique ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Ik behoud mijn Belgische. Vlaanderen kan zichzelf uitroepen, daarom moet ik dat nog niet erkennen. Niemand kan verplichten een nieuwe nationaliteit te aanvaarden. Of wordt dat de eerste repressieve hetze in Flanders Utopia?
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is Belgique ook geen hinderpaal geweest om net over de taalgrens het tegenovergestelde te bewerkstelligen?