![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Overal zitten extremisten/agressieven, .... op sommige plaatsen soms wat meer als op een andere........
Ik denk dat er vooral Extreem linksen en rechtsen moeten worden tegengehouden... Die vind je niet zomaar in een bepaalde partij of groep, ze zitten overal verspreid Ook in iedere politieke partij, of in iedere nieuwe leuke groep zitten extremisten....... Ik zie tegenwoordig een belangrijkere en gevaarlijkere trend OVERAL opduiken, en dat is die van leuk extreem...... Links en Rechts heeft haar verschillen maar vallen beiden best mee.... Het gaat over dit wijdverspreid en moeilijk te duiden extreem, dat zie ik je hierboven beschrijven...niet links.... Vrije mening betekent andere meningen respecteren tenzij extremen, hier geld dan wederzijdsheid..... Als er 1 extreem bestaat, is er dus ook wel het andere te vinden.
leef om te leren Laatst gewijzigd door kristruyers : 22 juli 2004 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() TEgendraadsen humor jazeker. Die slogan 'weg met leuk links' deet mij denken aan slogans als 'weg met het Vlaams Blok'.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vraagje, ben jij toevallig lid van N-VA Kortrijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'leuk links' is maar schijn links, tussen haakjes, het SP.A links. Kwestie van geen dingen door elkaar te halen.
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Leuke tekst, Henry.
![]() Het is tegenwoordig inderdaad een trend om lekker links te doen. Die trend manifesteert zich vooral bij de schoolgaande jeugd (beschermde omgeving) en mensen die door hun maatschappelijke positie de voeling met de realiteit verliezen. (BV's bijvoorbeeld) Er hangt nog altijd een taboesfeer, een geurtje aan alles wat enigzins rechts kan overkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
driewerf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() touche
alhoewel in de partij van giserke zijn ze al gaan lopen naar de spirit... maar ze lopen wel allemaal mee in het anti-vlaams blok front. Zo een van die leuke dingen van leuk links.. dus ja ze zitten er ook nog in
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 23 juli 2004 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik denk dat de Geert der zo ene is. nen hele leuke...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Links is uitgevonden door een elite en is altijd in hun handen geweest.
Daar vind je geen proletariërs tussen. Bestaan die überhaupt nog? We nemen graag alles mee wat links is, ook linkse poseurs, zelfs BV's en andere miljonairs. In de sociale woningbouw noemen ze dat "een sociale mix realiseren". Toch een hele leuke tekst, jouw 'leuk links'. Je kan beter leuk links zijn dan geradicaliseerd te raken door je eigen ervaringen, zoals ik, dat is véél leuker. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb geen probleem met mensen die links zijn, zolang ze dan maar iets te zeggen hebben, zolang ze hun "links-zijn" kunnen funderen. Mijn laatste zin "weg met leuk links" is noch links noch rechts, omdat ik niet tégen links of rechts ben, maar tegen de trend van een soort nep-links van hogeropgeleide cultureel en sociaal actieve mensen. Ik heb dus niks tegen links of hogeropgeleide cultureel en sociaal actieve mensen, maar tegen het gevoel van "we zijn links en we weten niet waarom, maar het is wel gezellig."
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is vanzelfsprekend zo dat verkiiezingen met eenvoudige slogans worden uitgevochten. Maar dat alle "leuk-linkse" BV's een ongefundeerde mening zouden hebben lijkt me een brug te ver. Het is duidelijk ook zo dat men de aflijning tussen links en rechts soms zo flou mogelijk maakt -
het is nochtans eenvoudig : links wil een maximum kansen voor iedereen zonder enige discriminatie, een meer egalitaire maatschappij mede door technologische vooruitgang. rechts wil een maatschappij bestuurt door een elite verdeeld in sociale klassen die verplicht moeten samenwerking ten bate van het eigen volk in de eigen staat. Vanuit deze basisgedachten kan men met enig gevoel voor mix elke politieke partij duiden, waarbij het niemand zal verwonderen dat men zowel linkse als rechtse groenen kan hebben, linkse en rechtse nationalisten, een meer linkse christen democratie enz... & dat bovendien er zeer rechtse sociaal democraten en kommunisten zijn. & dan kan je nog beschouwingen maken over het feit dat er rechtse mensen zijn die zich ten onrechte in een lagere klasse achten, terwijl ze eigenlijk in de "elite" thuishoren (volgens zichzelf vanzelfsprekend). De idee van de heersende elite was die van een duizendjarig rijk dat door de geschiedenis vernietigd is evenals de idee dat gelijkheid door gewelddadige onderdrukking kan verwezenlijkt worden.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN