![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door hagel : 13 februari 2015 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens: die van Tongeren vinden dat evenzeer van Hasselt, en die van de Maaskant evenzeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Wat zoekt iemand van Roeselare in Moerkerke, een deelgemeente van Damme met ocharme 11.000 inwoners. Wat is het economische belang van die verbinding? Een goede verbinding met Maastricht dat meer dan 120.000 inwoners telt is economisch veel belangrijker voor die van Sint-Truiden.Want Maastricht verbindt Amsterdam en Luik per trein. En ook de verbinding met Aken en Keulen vanuit Maastricht is zeer belangrijk. Ik vraag mij dan ook af waarom de treinlijn Sint-Truiden-Hasselt met Maastricht al niet lang heropend is. Vlaanderen krijgt toch 60% van het NMBS-geld bedoeld voor regionale lijnen. Van de 26 miljard euro die de NMBS-groep voorziet in het voorstel van meerjarenbegroting 2013-2025 is er 74,7 miljoen voorzien voor investering in Limburg. Hoeveel % is dat? Minder dan 0,29%. En dan schrijven ze dat Limburgers te veel zagen. Laatst gewijzigd door pajoske : 13 februari 2015 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sint-Truiden was een soldatenstad, maar door de afbouw van de krijgsmacht, zijn ook de uitgaven gedaan door de militairen daar achteruit gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de auto doe je er een kwartier langer over dan vanuit Maastricht. Op zijn mist. Voor een deel heeft Limburg dat aan zichzelf te danken, of aan hun politici. Men heeft indertijd de kaart van het toerisme getrokken, vermoedelijk voor een deel om het katholieke Limburg af te schermen voor bedrijven etc. Begrijpelijk, maar het breekt zuur op. Als je vergelijkt met bv. Nederlands Limburg (nog wat verder verwijderd van het centrum van het land) is er toch wel een opvallend verschil. Daarnaast zit men met de erfenis van de Kempen, waar nooit iets was. Maar die tijd zou ondertussen al voorbij kunnen zijn. Overigens, ook de fruitboeren van Sint-Truiden klagen altijd: het vet is van de soep, en iedere keer het hagelt, of Rusland geen peren koopt, is het van dat, maar ik reed twee weken geleden nog langs de villa's en de plantages. Klagen kan soms ook een tweede natuur worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat mij toe, zonder een Limburger te willen geledigen - ik zou thuis ruzie krijgen-, maar men is met die kaart van het toerisme veel te naïef geweest, en wil dat - ik merk het vaak op familiebezoek- niet inzien. 'Het is hier toch mooi? Het is toch werkelijk een fietsparadijs?' Dat is wel zo, maar het zal nooit die trekpleister worden zoals bv. het kusttoerisme. En overigens, de kust, dat is in de week ook een dooie boel. Het provinciebestuur heeft daar in een Limburg een vrij grote verantwoordelijkheid gehad in de huidige situatie. Neem bv. Tongeren. Hoeveel heeft men daar niet in dit Gallo-Romeins Museum gepompt? En wat is de verhouding van de opbrengst daarvan in de stad? De winkels in Julianus zijn nu bv. niet meteen een succes. En die teren daar ook niet op, op scholen en families met kinderen. Daar is iets grondig fout, wat niet wil zeggen dat de inspanningen op zich niet waardevol zijn. Hasselt, nog zo iets. Opgepompt als winkelstad. Stad van de smaak etc. Allemaal goed en wel, maar de echt sjieke winkelstraat is daar vierhonderd meter of zo iets. Als men moet wachten op ontsluiting, dan is dat een verkeerde ingesteldheid. Zeebrugge werd ontsloten zonder dat er een fatsoenlijke toegangsweg was. Pas nu komt die er. In de Westhoek zitten ze nog altijd te wachten op hun A19. En Limburg mag nu toch wel niet klagen over belangrijke politici in de nationale politiek. Ik heb soms de indruk dat Limburg altijd nog in een post prinicipauté de Liège-syndroom zit, en ik bedoel dit echt niet beledigend. Loon werd bij Luik gevoegd, dat bood zekerheid. Maar dat is niet meer, geen ander zal het doen: Limburg moet zelf vooruit. En vaak merk ik: fier tot aan de provinciegrens. Overigens, Antwerpenaren hebben dat tot aan hun stadsgrens, maar dat is natuurlijk een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |