Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2015, 13:08   #461
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Da's niet Aeroflot, da's Rossiya. En mijn belangrijkste opmerking blijft gewoon overeind: het idee dat het Oekraïense leger, dat beschikt over degelijke luchtafweer MET IFF probeerde een Russisch passagiersvliegtuig neer te halen puur op basis van wat ze door een verrekijkertje zagen is te debiel voor woorden. Ze hebben de beschikking over niet alleen die IFF-technologie, maar ook de radarbeelden van de Oekraïense luchtverkeersleiding. En ze konden altijd eens op hun smartphone kijken...
En ik gaf aan dat ten alle tijden de Oekraïense luchtverkeersleiding eindverantwoordelijk was.

Komt bij dat Rossya Aeroflot is,

Citaat:
Op 2 februari 2010 stemde premier Vladimir Poetin in met het voorstel van het ministerie van transport aangaande de "beursgang" van staatstransportbedrijf "Rossiya" en andere (zich onder de hoede van Rostechnologiya bevindende) staatsbedrijven, en met de daaropvolgende fusie met Aeroflot.
Na de "beursgang" is het plan om 25% +1 van de aandelen van STB Rossiya over te dragen aan de stad St. Petersburg, en verder luchthaven Pulkovo een thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij te laten blijven.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rossiya_Russian_Airlines
Op deze wiki pagina staat ook nog een feit over een ramp op zowat dezelfde plek als de MH17 maar dan zo'n 8 jaar eerder.

Citaat:
Op 22 augustus 2006 stortte, tijdens een vlucht van Anapa naar Sint-Petersburg, een Tupolev Tu-154 van Pulkovo Aviation neer op zo'n 45 kilometer ten noorden van de stad Donetsk in Oekraïne. Alle 159 passagiers, waaronder één of meerdere Nederlanders, en 10 bemanningsleden kwamen hierbij om het leven.
Oud 22 maart 2015, 13:12   #462
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wat zit jij hier toch de hele tijd vliegtuigfoto's te posten?
Vergeef me die ene maal, mijn waarde.

Doch die Rossiya toestellen vliegen vooral regionaal en tonen zowat identiek met de Malaysian Airlines zoals de door mij geplaatste foto's laten zien.

Laatst gewijzigd door vuggie : 22 maart 2015 om 13:13.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:19   #463
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
En ik gaf aan dat ten alle tijden de Oekraïense luchtverkeersleiding eindverantwoordelijk was.
Wereld op z'n kop.

Citaat:
Komt bij dat Rossya Aeroflot is,
Nope. Is niet omdat besloten is die twee samen te voegen dat de ene de andere IS. Vanaf het moment dat de vliegtuigen van Rossiya in de kleurtjes van Aeroflot staan en de naam 'Aeroflot' op de romp staat mag jij hier komen zeggen dat Rossiya Aeroflot is.

Citaat:
Op deze wiki pagina staat ook nog een feit over een ramp op zowat dezelfde plek als de MH17 maar dan zo'n 8 jaar eerder.
Relevantie?

Je blijft het belangrijkste deel van mijn berichten religieus uit de weg gaan. Je blijft weigeren, nu al twee keer, om in te gaan op de complete debiliteit van de theorie dat de Oekraïners op basis van een verrekijkertje hun doelwitten uitkiezen terwijl ze over alle technologie beschikken om precies te weten wat daar vliegt.

Het begint op te vallen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:38   #464
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wereld op z'n kop.

Nope. Is niet omdat besloten is die twee samen te voegen dat de ene de andere IS. Vanaf het moment dat de vliegtuigen van Rossiya in de kleurtjes van Aeroflot staan en de naam 'Aeroflot' op de romp staat mag jij hier komen zeggen dat Rossiya Aeroflot is.

Relevantie?

Je blijft het belangrijkste deel van mijn berichten religieus uit de weg gaan. Je blijft weigeren, nu al twee keer, om in te gaan op de complete debiliteit van de theorie dat de Oekraïners op basis van een verrekijkertje hun doelwitten uitkiezen terwijl ze over alle technologie beschikken om precies te weten wat daar vliegt.

Het begint op te vallen.
Weet u het verschil niet tussen schuld en verantwoordelijkheid?

De schuldvraag is nog niet beantwoord in deze maar wie verantwoordelijk is, moge bekend zijn. De familie van het Duitse slachtoffer heeft dat beter door dan de NL overheid.

Dat van Rossya is een feit, ze vervoeren zelfs president Poetin met een speciaal toestel.

De relevantie is zoals ik aangaf zowat dezelfde rampplek.

En nergens zeg ik dat ze met verrekijkertjes gluren, dat maakt u ervan.

Blijft over dat nog steeds niet bewezen is of een reguliere soldaat of een rebel die BUK heeft afgeschoten daar ze beiden die systemen in dient hebben.

Wel wordt er veel gesuggereerd en gewezen door beide partijen en meestal ligt de waarheid dan in het midden.
Oud 22 maart 2015, 13:43   #465
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weet u het verschil niet tussen schuld en verantwoordelijkheid?

De schuldvraag is nog niet beantwoord in deze maar wie verantwoordelijk is, moge bekend zijn. De familie van het Duitse slachtoffer heeft dat beter door dan de NL overheid.

Dat van Rossya is een feit, ze vervoeren zelfs president Poetin met een speciaal toestel.

De relevantie is zoals ik aangaf zowat dezelfde rampplek.

En nergens zeg ik dat ze met verrekijkertjes gluren, dat maakt u ervan.

Blijft over dat nog steeds niet bewezen is of een reguliere soldaat of een rebel die BUK heeft afgeschoten daar ze beiden die systemen in dient hebben.

Wel wordt er veel gesuggereerd en gewezen door beide partijen en meestal ligt de waarheid dan in het midden.
Vertel me eens: waarom post je hier foto's om aan te tonen dat Rossiya (niet Aeroflot) toestellen er een beetje uitzien als Malaysian-toestellen?

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel insinueer je dat ze eigenlijk probeerden een Rossiya-toestel uit de lucht te halen, en hebben ze zich vergist omdat het een toestel was dat er op leek. In dat geval moet de beslissing genomen zijn op zicht. Met het blote ook op meer dan 30,000 voet zie je dat niet, dus met een verrekijker.

Ofwel zeg je dat niet, en dan zie ik het nut niet in van die vergelijkende foto's.

Welk van de twee is het, vuggie?
Oud 22 maart 2015, 14:07   #466
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel me eens: waarom post je hier foto's om aan te tonen dat Rossiya (niet Aeroflot) toestellen er een beetje uitzien als Malaysian-toestellen?

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel insinueer je dat ze eigenlijk probeerden een Rossiya-toestel uit de lucht te halen, en hebben ze zich vergist omdat het een toestel was dat er op leek. In dat geval moet de beslissing genomen zijn op zicht. Met het blote ook op meer dan 30,000 voet zie je dat niet, dus met een verrekijker.

Ofwel zeg je dat niet, en dan zie ik het nut niet in van die vergelijkende foto's.

Welk van de twee is het, vuggie?
Parcifal begon met foto's in #439 waarop ik in #441 met bronvermelding aankwam met het feit dat de Oekraïners zelf zeiden dat de rebellen fout zaten en dachten een Aeroflot toestel uit de lucht te schieten om zodoende een precedent te scheppen.

In #450 ging jij op die kleuren in en probeer ik je met foto's te laten zien welke fout die rebellen hebben kunnen maken.

Niet als feit maar als mogelijkheid.

Verder is het ook niet mijn gedachte maar iets vergelijkbaars had ik gelezen in mijn lijfblad het AD en is blijven hangen.

Citaat:
'Presidentieel vliegtuig Poetin mogelijk doelwit'

Door: redactie
17-7-14 - 22:15 bron: Belga

De (vermoedelijk) neergeschoten Boeing van Malaysia Airlines is mogelijk verward met het vliegtuig van de Russische president Vladimir Poetin, zo meldt het Russische persagentschap Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.
Volgens een anonieme bron vlogen de twee toestellen kort na elkaar - minder dan een uur verschil - via dezelfde route. De twee vliegtuigen kruisten elkaar op 10 kilometer hoogte nabij Warschau. Volgens de zegsman vloog het vliegtuig van Poetin niet ver van het ramptoestel.

Poetin was op de terugweg naar Moskou na in Brazilië een top van de BRICS-landen te hebben bijgewoond. 'De twee toestellen lijken veel op elkaar. Hun contouren zijn hetzelfde en ze zijn ongeveer even groot. Ook de kleuren lijken van afstand veel op elkaar', aldus de anonieme bron.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Rampvlu...-doelwit.dhtml

Laatst gewijzigd door vuggie : 22 maart 2015 om 14:08.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:40   #467
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me vergezocht dat Poetin boven oorlogsgebied zou vliegen. Dat is trouwens nooit officieel bevestigd, enkel een "anonieme" bron kwam met de vliegroute van Poetin op de proppen.

M.a.w. een theorie voor de prullenbak.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:44   #468
Scorpio
Minister-President

Standaard

Het is dus optie 1: je insinueert dus wel degelijk dat de Oekraïners zodanig achterlijk zijn dat ze alle tot hun beschikking staande middelen om een vliegtuig te identificeren compleet zouden negeren en in plaats daarvan af te gaan op een verrekijkertje.

Het hele verhaal over Poetin zijn vliegtuig is trouwens al lang achterhaald: dat toestel heeft nooit boven Oekraïne gevlogen. Het leek ook helemaal niet op de MAS 777. Het was een Il-96, een VIERmotorig vliegtuig. Zelfs vanop de grond zie je het verschil tussen een tweemotorig en een viermotorig toestel. Dan zwijg ik nog over hoe compleet suïcidaal de Oekraïners zouden moeten zijn om Poetin z'n toestel neer te willen halen. Stel dat dat gelukt was: wat denk je dan dat de reactie van Rusland zou geweest zijn? Open oorlog! En het Westen zou er z'n pollekes af trekken...
Oud 22 maart 2015, 15:13   #469
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is dus optie 1: je insinueert dus wel degelijk dat de Oekraïners zodanig achterlijk zijn dat ze alle tot hun beschikking staande middelen om een vliegtuig te identificeren compleet zouden negeren en in plaats daarvan af te gaan op een verrekijkertje.

Het hele verhaal over Poetin zijn vliegtuig is trouwens al lang achterhaald: dat toestel heeft nooit boven Oekraïne gevlogen. Het leek ook helemaal niet op de MAS 777. Het was een Il-96, een VIERmotorig vliegtuig. Zelfs vanop de grond zie je het verschil tussen een tweemotorig en een viermotorig toestel. Dan zwijg ik nog over hoe compleet suïcidaal de Oekraïners zouden moeten zijn om Poetin z'n toestel neer te willen halen. Stel dat dat gelukt was: wat denk je dan dat de reactie van Rusland zou geweest zijn? Open oorlog! En het Westen zou er z'n pollekes af trekken...
Goed lezen is een kunst die u nog niet helemaal beheerst anders had u het niet over de Oekraïners maar over rebellen gehad en hoeveel tot hun beschikking staande middelen om een vliegtuig te identificeren zouden die hebben gehad?

En zullen ze beschikking hebben over wifi?
Oud 22 maart 2015, 15:19   #470
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het lijkt me vergezocht dat Poetin boven oorlogsgebied zou vliegen. Dat is trouwens nooit officieel bevestigd, enkel een "anonieme" bron kwam met de vliegroute van Poetin op de proppen.

M.a.w. een theorie voor de prullenbak.
Dat staat er ook niet, bij Warschau kruisten de twee toestellen elkaar staat er geschreven.

En meer dan theorieën zijn er niet omdat beide partijen liever naar elkaar wijzen dan de waarheid boven tafel brengen.

Wat weer ontzettend respectloos naar de nabestaanden toe is.
Oud 22 maart 2015, 15:35   #471
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goed lezen is een kunst die u nog niet helemaal beheerst anders had u het niet over de Oekraïners maar over rebellen gehad en hoeveel tot hun beschikking staande middelen om een vliegtuig te identificeren zouden die hebben gehad?

En zullen ze beschikking hebben over wifi?
Dus de PRO-RUSSISCHE rebellen zouden het vliegtuig van RUSSISCH president Poetin willen neerhalen hebben?

Enfin, we zijn er dan kennelijk toch al uit dat het de rebellen waren die waarschijnlijk MH17 hebben neergehaald.
Oud 22 maart 2015, 17:05   #472
vuggie
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus de PRO-RUSSISCHE rebellen zouden het vliegtuig van RUSSISCH president Poetin willen neerhalen hebben?

Enfin, we zijn er dan kennelijk toch al uit dat het de rebellen waren die waarschijnlijk MH17 hebben neergehaald.
Dat is wat Kiev ons onder andere wilde wijs maken.

Daarvoor gaf ik het aan.

Beide partijen komen met onzin verhalen.

Het verhaal dat het snelst onder tafel verdween, is dat in MH17 meerdere top AIDS onderzoekers zaten. Wie weet is ook de genezing van AIDS verloren gegaan cq zeer vertraagd.

Zie: http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...al-266213.html
Oud 22 maart 2015, 22:51   #473
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ha, ineens kan ik de link maken met het gegeven van de brokstukken op foto's die ergens verwisseld zijn geweest ? MH17 is inderdaad neergehaald maar hoe ???

Maar over welke Vliegtuig hebben we het dan ?

En dan nog de geregistreerde video vanuit een soort vracht/tankvliegtuig, waarop te zien was dat er een militaire? toestel neerstortte.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 23:14   #474
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
En dan nog de geregistreerde video vanuit een soort vracht/tankvliegtuig, waarop te zien was dat er een militaire? toestel neerstortte.
De wat?
Oud 22 maart 2015, 23:17   #475
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ha, ineens kan ik de link maken met het gegeven van de brokstukken op foto's die ergens verwisseld zijn geweest ? MH17 is inderdaad neergehaald maar hoe ???

Maar over welke Vliegtuig hebben we het dan ?

Dat je zwaar dyslectisch bent is duidelijk, maar waar zou je jezelf situeren in het autismespectrum?
Ik vermoed eerder aan de 'extreme' kant, correct?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 01:08   #476
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Toen toonde men hier op TV o.a. een man die een knuffeltje van een van de slachtoffertjes vasthield en het begeleidend commentaar was iets over respectloosheid e.d. Toen ik kort daarna naar RT keek, zag ik toevallig het volledige fragment van die reportage. Wel, die man hielp bij de berging van de lijken, zag tussen de brokstukken dat knuffeltje liggen en stak het in de lucht, waarna hij piëteitsvol neerknielde en duidelijk geëmotioneerd zijn onbegrip voor zo 'n wreed lot toonde en in tranen uitbarstte. Dat van die make-up heb ik ook gezien. Er zullen zeker meer van die ontoelaatbare dingen zijn gebeurd, o.a. ook diefstal van geld, maar hier werd dat al te gretig veralgemeend en voorgesteld als lijkenschennis op grote schaal.
Inderdaad, DAAROM haat men RT in het Westen, het kanaal toont de westerse hypocrisie en verdraaiingen aan, dat zijn ze niet gewend.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 01:09   #477
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nu wachten we. Want van hersendood is duidelijk geen sprake.
En we blijven wachten...
Oud 23 maart 2015, 19:44   #478
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Eerlijkheid? U beweert dat experten het verhaal van de journalist bevestigen. Graag verwijzingen naar wie wat wanneer juist gezegd of geschreven heeft...

Mr. parcival ik ben aan het wachten, ofwel geeft U toe dat U een leugenaar bent, ofwel komt U met concrete bewijzen.
Ik begrijp niet waarom je vraagt wat je al hebt.
Maar nog eens expliciet de links dus.

Doorlees op uw gemak en bekijk de embedded video's, met o.a. de expert uit Croydon, Nicolas De Larrinaga van IHS Jane's en de raketwetenschappers uit Munchen : Robert Schmucker en Markus Schiller.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...dit-het-bewijs

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...os-en-analyses

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...door-buk-raket

En de reactie van de onderzoeksraad, die RT zo leugenachtig heeft verdraaid :

http://www.onderzoeksraad.nl/nl/onde...len-mh17#fasen

Citaat:
Het onderzoek naar de oorzaak van de crash is in volle gang en richt zich op veel meer bronnen dan alleen de scherven. Aanvullend onderzoeksmateriaal is daarbij welkom, maar het is van belang dat onomstotelijk wordt aangetoond dat er een relatie is tussen het materiaal en het neergestorte vliegtuig. De Onderzoeksraad zal het materiaal in ontvangst nemen en betrekken in het onderzoek.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 maart 2015 om 19:46.
Oud 23 maart 2015, 19:53   #479
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verhaal dat het snelst onder tafel verdween, is dat in MH17 meerdere top AIDS onderzoekers zaten. Wie weet is ook de genezing van AIDS verloren gegaan cq zeer vertraagd.
Over het aantal kan wellicht gediscussieerd worden, maar probeer jij nu zelfs te ontkennen dat ook professor Joep Lange op vlucht MH17 zat toen die werd neergeschoten?

http://en.wikipedia.org/wiki/Joep_Lange
Oud 24 maart 2015, 05:01   #480
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Doorlees op uw gemak en bekijk de embedded video's, met o.a. de expert uit Croydon, Nicolas De Larrinaga van IHS Jane's en de raketwetenschappers uit Munchen : Robert Schmucker en Markus Schiller.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...dit-het-bewijs

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...os-en-analyses

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...door-buk-raket[/
Ten eerste heeft de journalist dit fragment ergens opgepikt, we moeten hem op z'n woord geloven, zo werkt het niet bij een officieel onderzoek.

IHS Jane is een commercieel bedrijf, geen wetenschappelijke instelling.

Robert Schmucker en Markus Schiller hebben het niet over het fragment, maar uiten enkel hun opinie over het neerhalen van MH17.

Citaat:
En de reactie van de onderzoeksraad, die RT zo leugenachtig heeft verdraaid :
U zei "De OVV en minister Koenders accepteren het resultaat van het onderzoek van Jeroen Akkermans". Dat doen ze helemaal niet, ze nemen het fragment in ontvangst, en zullen het misschien onderzoeken, maar de conclusies die Akkermans er aan verbindt worden absoluut niet aanvaard door de onderzoeksraad, zoals U valselijk beweerde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be