![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Bijv. hoe een team in de problemen zou zijn geraakt, maar in elkaar gezet was met o.a. camera en de hele mik mak erbij. Niet neutraal blijkbaar om in een interview te openbaren) Als het interview gefingeerd zou zijn, wat denkt u dat deze journaliste voor haar kiezen zou krijgen, niet alleen van Hug, maar ook de OVSE? Een dermate ervaren journaliste weet als geen ander wat haar te wachten zou staan. Niet alleen dat, ze zou haar geloofwaardigheid verloren hebben als journaliste. Een smet en desastreus slot na een succesvolle carrière Als Hug uitspraken doet, doet hij dit op basis wat hij waargenomen heeft. Waarnemen is inhoudelijk z'n taak en functie. Niet om de ene of de andere partij ter wille te zijn en naar de mond te praten. Bovendien ontgaat u dat Hug ook de militairen van de regering op een zelfde wijze beschreef. Door hem aan toegevoegd dat hij verbetering zag. Wat zou hem aangewreven kunnen worden met een opmerking dat, naar zijn ervaring, bewoners, ondanks alles, zich als Oekraïners zien? Lijkt me tamelijk logisch. Het is een burgeroorlog- oostelijke versus westelijke Oekraïners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Banneling
|
![]() Het is veel meer dan een website, het is een origineel initiatief van burger-onderzoeksjournalistiek.
Nu weet ik dat voor hardcore communisten als jij iets dergelijks niet begrijpelijk is, de woorden 'orgineel', en 'burger-onderzoek' bestaan natuurlijk niet in uw imaginaire wereldje. ![]() In ieder geval is die 'louche website' veel en veel geloofwaardiger dan het Russische ministerie van Defensie, RT, Sputnik en LifeNews samen. Eliott Higins is eerder te betrouwen, zo bewijst het JIT nu, dan die louche, leugenachtige zwendelaar van een Lavrov. Over Peskov spreek ik niet eens, dat is Quantite Negligable. Zure druiven zeker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Adrian M : 3 oktober 2016 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | |
|
![]() Citaat:
Met name in dit soort oorlogen kan wit, zwart zijn en de dag erop het omgekeerde. Ik zou met geen mogelijkheid weten hoe de situatie er nu voor staat. Hoe kunt u het dan wel? Zal het u sterker vertellen, als u een half jaar weg bent uit uw thuisland bent u niet meer in staat de situatie in uw thuisland te kunnen beoordelen als toen u er nog woonde. Men gaat interpreteren op basis en gevoel tot aan vertrek. Iedereen die langere tijd in het buitenland gewoond heeft weet hoe dit werkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien onder president Savchenko, die met hen wil spreken. De rebellen lijken net heel erg populair bij de bevolking. Zulk enthousiasme heb ik nergens anders in Oekraïne gezien. https://www.youtube.com/watch?v=7vj6GngnW8w https://www.youtube.com/watch?v=Qkvqds2WYsc https://www.youtube.com/watch?v=TvcFBOCOoeI Ook veel meer "likes" dan "dislikes" trouwens... Moet pijn doen hé, daar heeft uw fascistisch regime nu eens niets te zeggen... en volgens Minsk moeten ze met hen spreken, als gelijken. Dat moet enorm pijn doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien op de site van de OVSE werd steeds herhaald dat beide zijden zich op vergelijkbare manier schuldig maken aan het schenden van het staakt-het-vuren. http://www.osce.org/ukraine-smm/222611 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SPIEGEL ONLINE: Bellingcat says its findings are based on the use of the analysis tool FotoForensic.com, a website. Kriese: And its founder Neal Krawetz also distanced himself from Bellingcat's conclusions on Twitter. He described it as a good example of "how to not do image analysis." What Bellingcat is doing is nothing more than reading tea leaves. Error Level Analysis is a method used by hobbyists. SPIEGEL ONLINE: What's your personal conclusion about the satellite images? Kriese: The first thing to die in war is the truth. Each side likes to throw random smoke bombs. There is no way of knowing if the images show what Moscow is claiming. What one can say, however, is that this "analysis" has achieved nothing besides raising awareness of Bellingcat. http://www.spiegel.de/international/...a-1037125.html Of is Der Spiegel plots ook Russische propaganda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat laatste klopt, maar als ik 5 jaar België verlaten heb, en regelmatig bel met het thuisfront of bvb. de site van de standaard lees, zal ik nog steeds grotendeels in staat zijn het nieuws te duiden, en in grote lijnen een idee hebben van de situatie. Mensen als parcival echter lezen en bekijken enkel nationalistische Oekraïense of westerse anti-Russische media, de enige Oekraïners waar ze mee in contact komen zijn degene die hun mening delen. Dan leef je op een eiland, en ben je natuurlijk niet in staat de situatie juist in te schatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
|
![]() Citaat:
In een oorlog waar niets hetzelfde blijft en zwart evengoed wit kan zijn en morgen weer anders. Sinds vorig jaar ben ik weg bij het bedrijf waar ik tientallen jaren gewerkt heb en kan de huidige situatie niet meer inschatten Dit is gebaseerd op toen ik er nog werkte. Oud collega's kunnen nog wel ervaringen doorgeven, daarentegen nieuwe en andere leidinggevenden, werkwijzen veranderd, nieuwe inzichten, andere apparatuur, onderling sociaal gewisselde verhoudingen en een verandering cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er veel veranderd sinds 2011. Maar ik kan enkel zeggen dat toen bijna iedereen Yanukovich steunde, en een hekel had aan de West-Oekraïense nationalisten die toen al een grote mond opzetten, zelfs al hadden ze de verkiezingen verloren. Dat 2 jaar later die president gewelddadig aan de kant gezet werd, ik kan me niet voorstellen dat die mensen dat zomaar ok vonden, dat zou niet logisch zijn. En dat is precies wat de persoon waar ik nog mee in contact ben me ook zegt. Wat overigens, volgens hem, niet wil zeggen dat iedereen de separatisten steunt of zelfs pro-Poetin zijn. Het is een verstandige kerel die alle zijden bekritiseert, een fanatieke Dostoyevski fan. Maar volgens hem vindt zo goed als iedereen dat de voornaamste schuld bij het huidige regime in Kiev ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | |
|
![]() Citaat:
Probeer me informeren aan de hand van degenen die een tussenpositie innemen en onafhankelijk zich lijken op te stellen. Het is echter grijs gebied. Ook voor hen geldt dat situaties veranderd kunnen zijn nadat een observatie, mening, of wat dan ook, gegeven werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat aangaat niet een kwestie van good guys - bad guys. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Expert Mark Galeotti vorige week op CNN : http://edition.cnn.com/2016/09/28/op...eotti-opinion/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 3 oktober 2016 om 15:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de separatisten er zijn om te blijven, of Kiev dit nu leuk vindt of niet. Volgens Minsk moet Kiev met hen praten, maar dat gebeurt niet, het door U geliefde regime overtreedt daarmee een van de belangrijkste overeenkomsten die in Minsk gesloten werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HEEL Oekraïne is een economische ramp. Economisch hangt vooral Oost- en Zuid-Oekraïne voor een groot deel van Rusland af. Ik denk dat de separatistische gebieden het nog vrij goed doen vergeleken met de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
|
![]() Citaat:
Met name gezien wat separatisten hebben aangericht, wat de economie ten gronde hielp richten. U kunt voor doen stellen dat het anders is, de economie ligt zo goed als op z'n kont. Enig idee wat nog rest van het bankensysteem? Als wel het feit dat er vrijwel geen rechtssysteem meer bestaat en nauwelijks nog sprake is van gouvernementele instanties (registraties etc) Burgers zijn hiervoor afhankelijk van de Oekraïne en moeten daarvoor door de linies en langs de roadblocks zien te komen Wanneer zulk iets niet meer intact is, goed of slecht functionerend maakt daarbij niet uit, raakt de basis verloren om de maatschappij te kunnen functioneren. Een absolute ramp, wat ook Moskou grote zorgen zal baren. Met de zorg idem dito Een totaal gebrek aan artsen en verpleegsters. Een groot tekort aan medicijnen. Tekort aan voeding, patiënten krijgen onvoldoende calorieën binnen De rapporten van de OVSE zijn zeer duidelijk daarover. Overigens zitten er 40 Russen bij de OVSE. Aangenomen mag worden dat dit gerapporteerd werd en mee onderschreven zullen hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is alles nog niet ok, na zo'n vreselijk conflict en het feit dat de frontlijn nog steeds gevaarlijk is. Ook betaalt Oekraïne de pensioenen en toelagen niet meer, hoewel het daartoe verplicht was volgens Minsk. De meeste banken waren eigendom van Oekraïense oligarchen en zijn gesloten of onteigend. En natuurlijk is het economische weefsel ernstig aangetast door de gebeurtenissen. Maar je vergeet wel dat de Russen zwaar investeren in de regio, terwijl Kiev geen geld heeft en nog veel corrupter dan Rusland is. De roebel heeft ondertussen de hryvna vervangen, wat een groot voordeel is wat hryvna's hebben een bijzonder slechte koers. Niet ver van Donbas liggen welvarende Russische steden als Rostov. Dat terwijl de rest van Oost-Oekraïne, economisch grotendeels afhankelijk van export naar Rusland net als Donbas, geen of weinig toegang meer heeft tot de Russische markt. Ten slotte liggen de lonen in Rusland vele malen hoger dan in Oekraïne. Op de Krim merkt men dit nu al, de welvaart is toegenomen. Maar hoe meer Donbas geïntegreerd wordt in de Russische economie, hoe groter het verschil zal worden met de rest van Oost-Oekraïne. Uiteindelijk mag het regime heel veel lawaai maken, net als hun propagandisten zoals parcival, mensen denken met hun buik. De overgrote meerderheid van de Oekraïners zag hun levensstandaard zwaar achteruit gaan, en rekenen dit de Maidan politici, met hun valse beloften, zwaar aan. Het aantal Oekraïners dat gastarbeider is in Rusland is gestegen in plaats van gedaald. Niet moeilijk als je weet dat het gemiddelde maandloon ondertussen gedaald is naar 100 euro, terwijl alle kosten gestegen zijn door de ernstige devaluatie. De enige Oekraïners die niet verarmd zijn, zijn de oligarchen. President Poroshenko heeft zichzelf nog meer verrijkt gedurende z'n 2 jaar aan de macht. Het wordt ook steeds gevaarlijker daar in het openbaar iets over te zeggen. Laatst gewijzigd door tomm : 5 oktober 2016 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |