Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2018, 17:11   #1361
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

….

De eindeloze zever van Tomm is dus nu officieel zever, voor zover dat nog moest vastgesteld worden.

Tomm, niemand kan nog een woord geloven van wat je zegt.
Vermoedelijk zijn het je rusissche genen die ervoor zorgen dat je het Westerse concept 'Waarheid' gewoon niet kan begrijpen.
Je moet je werkelijk afvragen hoe het mogelijk is en waarom figuren als Tomm het licht van de zon blijven ontkennen.
Langzaam raakt men ervan overtuigd dat het om terechte waarheidsvinding gaat, maar dat er slechte wil in het spel is.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 19:05   #1362
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

@Tomm.

Dom ben je zeker niet, in het tegendeel zelfs.
Ik heb respect voor je kennis.
Maar...

In een discussie heb je 3 zaken:
- feiten
- veronderstellingen, en die staaf je best of argumenteer ze.
- je eigen mening

Spijtig vind ik persoonlijk dat jij je eigen mening regelmatig naar voor schuift alsof het feiten zijn, en dan ben je totaal verkeerd bezig.
Lezers of posters die niet op de hoogte zijn, die zien immers het verschil niet.
Wat je zo doet, tja, dat is eigenlijk een verkrachting van de waarheid, of noem het propaganda of indoctrinatie.

Dat vind ik er écht spijtig aan, want ik lees je postings anders wel graag.
Zoals je nu post, verlies je een groot stuk van je geloofwaardigheid.

Hopelijk kan je er in de toekomst iets aan doen.
Is in jou voordeel, maar ook in het voordeel van het forum.
Oud 28 mei 2018, 19:46   #1363
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
@Tomm.

Maar...

- feiten
- je eigen mening

Spijtig vind ik persoonlijk dat jij je eigen mening regelmatig naar voor schuift alsof het feiten zijn, en dan ben je totaal verkeerd bezig.
Lezers of posters die niet op de hoogte zijn, die zien immers het verschil niet.
Wat je zo doet, tja, dat is eigenlijk een verkrachting van de waarheid, of noem het propaganda of indoctrinatie.

Kojak, Tomm liegt en bedriegt bewust en strategisch..
Er is geen enkele twijfel. Alleen de reden waarom staat nog ter discussie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 20:48   #1364
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ver wil ik nog niet gaan.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Wat ik wou zeggen, staat er.
Oud 28 mei 2018, 20:52   #1365
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Je moet je werkelijk afvragen hoe het mogelijk is en waarom figuren als Tomm het licht van de zon blijven ontkennen.
Langzaam raakt men ervan overtuigd dat het niet om terechte waarheidsvinding gaat, maar dat er slechte wil in het spel is.
Ik hoop dat iedereen dat wel door had.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 21:06   #1366
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de nabestaanden worden hun dierbaren wel een tweede keer vermoord. Dat is wel een facet dat hier niet ter sprake komt. Hoe kan je een rouwproces beginnen als de dader ontkent?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 23:03   #1367
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor de nabestaanden worden hun dierbaren wel een tweede keer vermoord. Dat is wel een facet dat hier niet ter sprake komt. Hoe kan je een rouwproces beginnen als de dader ontkent?
Een vreemde conclusie en een zeer vreende vraag. U weet wie de daders zijn en dat ze ontkennen en minister Blok van BZ weet dat niet. Vandaag kreeg minister Blok in Brussel steun van de EU-landen om Rusland onder diplomatieke druk te zetten en morgen spreekt hij de VN toe over de MH17.
Opsporen en berechten

Minister Blok vliegt vanavond naar New York om de VN-Veiligheidsraad toe te spreken over MH17. Ook daar zal hij steun zoeken voor het opsporen en berechten van de daders. "Die verwacht ik van veel landen te krijgen, maar niet van Rusland", zegt Blok. "We moeten realistisch zijn: als ik zie hoe ze afgelopen dagen gereageerd hebben, dan kan medewerking van de Russen nog jaren op zich laten wachten." (NOS)
Wie zijn hier nou de daders? De bemanning van de Buk? De bevelvoerder van de Buk? De commandant die boven hem stond? De eigenaar van de Buk, President Poetin? En moet de dader dan persoonlijk de schade vergoeden en de nabestaanden een compensatie bieden? Volgens mij gaat dit niet werken. Blok verwacht er ook weinig van want hij heeft al gezegd dat het jaren kan duren voor Rusland zal meewerken. Dat zie ik als een advies aan de Russen om niet mee te werken. Wat een onbenul is die Blok. Geen prettig vooruitzicht dus voor nabestaanden die veel waarde hechten aan het opsporen en vervolgen van "de daders".
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 23:09   #1368
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet.
De bewijzen waren al lang verdwenen.
Maar waarom, en dat was de vaststelling, verhinderen de Russen steeds dat er buitenlanders een onderzoek mogen instellen ?
Dat mag pas dagen of weken later.

Daar ging het om.
In het geval van Oekraïne kregen de onderzoekers bijna onmiddellijk nadat het staakt-het-vuren inging toegang. We willen geen dode onderzoekers nietwaar?
In het geval Ghouta bevond de regio zich onder de heerschappij van Al-Quaida. Ik kan me voorstellen dat onderhandelingen en garanties nodig waren voor ze aan hun onderzoek konden beginnen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 23:10   #1369
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lol, alsof de Russen zouden toegeven dat ze troepen in Oekraine hebben
Een beproefde Amerikaanse techniek.
Zogezegd waren er ook geen Amerikanen in Laos en Cambodia, of in Nicaragua, of in Libië, etc.
Ik denk ook niet dat het echt om troepen gaat. Vooral privé-milities, lokale milities en vrijwilligers, evenwel bewapend en begeleid door de Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 mei 2018 om 23:12.
Oud 28 mei 2018, 23:22   #1370
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Dit is extreem belachelijk, de ICAO-regels zijn gevolgd bij het Onderzoek, dat zijn regels waaraan ook Rusland als lid zich dient te houden.
Nederland zegt dat ze die regels hebben toegepast, net als Rusland.

Citaat:
Wat jij bedoelt is : RUsland wil het recht hebben om een vooraf bepaald resultaat te forceren en ENKEL dat is voor rusland een onpartijdig onderzoek, namelijk een onderzoek dat Rusland vrij pleit.
Nee, een onderzoeksteam bestaande uit Nederlanders, Australiërs, Russen, en anderen gelegitimeerd door de VN-veiligheidsraad. Dat hebben de Nederlanders vanaf het begin geweigerd.

Citaat:
Je leugens en bedrog zijn algemeen gekend Tomm, het is een genetisch defect volgens alle waarschijnlijkheid.
Genetisch? Je bedoelt zoals Joden waarbij het stelen genetisch zou aangeboren zijn? Ja, inderdaad, je bent net als je vrouw een echte Oekraïense nationalist geworden.

Citaat:
Oh, en de ster van Bellingcat rijst hoger en hoger, ze staan nu al onbereikbaar boven wie dan ook in Rusland en ze zijn zelfs betrouwbaarder en correcter dan velen in de reguliere media.
Ik heb aan de hand van betrouwbare bronnen (der Spiegel) aangetoond dat bellingcat politieke propaganda is en niets meer.

Citaat:
Je WEET dat ze de nagel aan de doodskist zijn van de leugenpolitiek in Rusland, vandaar je wanhopige pogingen om hen te ondermijnen.
U hebt Rusland al vele malen dood gewenst, maar dit gebeurt niet, het enige dat zwaar onder druk komt zijn de sancties tegen Rusland. Volgende week begint het WK, geopend door president Poetin, geen enkel land boycott deze spelen. (en nu zul je ongetwijfeld over Hitler beginnen... ). Northstream 2 komt er ook, de olie- en gasprijzen zitten goed, de Russische economie komt er bovenop, helemaal anders dus dan de Oekraïense.

Citaat:
Helaas Pindakaas, de erkenning van hun werk is wereldwijd en officieel en andere onderzoeksgroepen zoeken nu met hen samen te werken zodat hun werk nog meer impact krijgt.
In uw dromen. Zie de laatste VN-resolutie die Rusland veroordeelde voor de aanhechting van de Krim. Behalve de westerse landen steunde niemand deze resolutie.
Oud 28 mei 2018, 23:24   #1371
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langzaam raakt men ervan overtuigd dat het om terechte waarheidsvinding gaat, maar dat er slechte wil in het spel is.
Ik ontken niets, ik wil een neutraal en onafhankelijk onderzoek. In overeenstemming met de internationale rechtsregels. Als het de rebellen waren zullen de Russen, van wie ze hun wapens kregen de nabestaanden vergoeden. Net als de Amerikanen deden toen ze een Iraans passagiersvliegtuig per ongeluk neerschoten.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 mei 2018 om 23:26.
Oud 28 mei 2018, 23:32   #1372
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

kojak

Citaat:
Maar...

- feiten
- je eigen mening

Maar jij doet net hetzelfde, en doet alsof de Nederlandse overheid boven elke verdenking staat en het altijd bij het rechte eind heeft. Vergeet niet dat ook Nederland deelnam aan de "coalition of the willing" om Saddam te straffen voor z'n verborgen massavernietigingswapens...

Citaat:
Iedereen doet aan propaganda of indoctrinatie. Dat zie je dagelijks in onze media. Wat nu in Italië gebeurt bvb., onze media proberen dit voor te stellen als "het redden van Italië", terwijl het gewoon een aanfluiting van de democratie is.

Citaat:
Luister, ik zeg niet dat ik met zekerheid weet dat de Oekraïners met misschien westerse steun een false flag hebben georganiseerd, maar als je naar de geschiedenis kijkt weet je dat die kans bestaat. Voor hetzelfde geld waren het dronken rebellen die hun Russisch speelgoed eens wilden uittesten. Maar ik vertrouw bellingcat en ook de Nederlandse overheid niet, en heb daar goede redenen voor. Een onafhankelijk onderzoek is nodig.

Je mag ook niet vergeten dat Donbas in feite gewoon Rusland is wat geschiedenis, cultuur, mentaliteit, etc. betreft. Door een speling van het lot kwam deze regio buiten de landsgrenzen van Rusland in 1991.
Als de democratisch verkozen president, afkomstig uit Donbas, afgezet wordt door een gewelddadige coup gesteund door het Westen, weet je dat er daar een opstand zal uitbreken, en je weet ook dat die door Rusland zal gesteund worden. Het Westen had moeten weten dat het met vuur speelde.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 mei 2018 om 23:36.
Oud 28 mei 2018, 23:42   #1373
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik geef het toe, ik werk voor de KGB, als het dat is dat U wil horen... Die vinden dit forum een absolute topprioriteit en daarom zetten ze hun topspion in op dit forum...
Nu even serieus, U denkt dat U werkelijk de waarheid in pacht hebt, en lijkt nooit te twijfelen, meestal geen teken van grote intelligentie. Ik weet dat de Russen propaganda voeren, maar het Westen net zo goed. Alleen zijn de westerse leiders te hypocriet om dat ook openlijk toe te geven.
Oud 28 mei 2018, 23:44   #1374
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ik weet zelf niet wat er gebeurd is. Verschillende mogelijkheden zijn mogelijk. Maar ik geloof westerse inlichtingendiensten of sites als bellingcat niet op hun woord en heb daar goede redenen toe. Ik geloof de Russen trouwens ook niet op hun woord.
Oud 28 mei 2018, 23:49   #1375
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
dan moet je eerst weten wie de dader is. Dan moet dit uit het geopolitieke moeras getrokken worden en de partijen als volwassen mensen met elkaar aan tafel zitten.
Oud 28 mei 2018, 23:51   #1376
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een vreemde conclusie en een zeer vreende vraag. U weet wie de daders zijn en dat ze ontkennen en minister Blok van BZ weet dat niet. Vandaag kreeg minister Blok in Brussel steun van de EU-landen om Rusland onder diplomatieke druk te zetten en morgen spreekt hij de VN toe over de MH17.
Opsporen en berechten

Minister Blok vliegt vanavond naar New York om de VN-Veiligheidsraad toe te spreken over MH17. Ook daar zal hij steun zoeken voor het opsporen en berechten van de daders. "Die verwacht ik van veel landen te krijgen, maar niet van Rusland", zegt Blok. "We moeten realistisch zijn: als ik zie hoe ze afgelopen dagen gereageerd hebben, dan kan medewerking van de Russen nog jaren op zich laten wachten." (NOS)
Wie zijn hier nou de daders? De bemanning van de Buk? De bevelvoerder van de Buk? De commandant die boven hem stond? De eigenaar van de Buk, President Poetin? En moet de dader dan persoonlijk de schade vergoeden en de nabestaanden een compensatie bieden? Volgens mij gaat dit niet werken. Blok verwacht er ook weinig van want hij heeft al gezegd dat het jaren kan duren voor Rusland zal meewerken. Dat zie ik als een advies aan de Russen om niet mee te werken. Wat een onbenul is die Blok. Geen prettig vooruitzicht dus voor nabestaanden die veel waarde hechten aan het opsporen en vervolgen van "de daders".
ALS het de rebellen waren, dan kan er een regeling volgen zoals de Amerikanen die getroffen hebben met de nabestaanden van het Iraanse passagiersvliegtuig dat ze neerschoten.
Oud 29 mei 2018, 11:23   #1377
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
kojak
Maar jij doet net hetzelfde, en doet alsof de Nederlandse overheid boven elke verdenking staat en het altijd bij het rechte eind heeft....
Nu maak je er een echte soep van Tomm.

Heb ik ergens een eigen mening als feiten verkondigd zoals jij regelmatig doet ?
Bij mijn weten nergens.
Wel een veronderstelling, en die is gestaafd geweest in de media.

Dus wat is nu jou punt ?
Oud 29 mei 2018, 11:56   #1378
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu maak je er een echte soep van Tomm.

Heb ik ergens een eigen mening als feiten verkondigd zoals jij regelmatig doet ?
Bij mijn weten nergens.
Wel een veronderstelling, en die is gestaafd geweest in de media.

Dus wat is nu jou punt ?
Jij zegt dat de Russen het gedaan hebben, dat is jouw mening dat je als een feit presenteert. Deze stelling wordt inderdaad ook als feit verkondigd door sommige westerse media net als jij doet.
Ik zeg dat we slechts na een neutraal onpartijdig onderzoek de ware toedracht zullen weten.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 mei 2018 om 11:57.
Oud 29 mei 2018, 12:15   #1379
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik zal deze post uit een andere draad eens herhalen, belangrijk om te weten wat er zich in 2014 allemaal afspeelde.
Enkele filmpjes over de fatale gebeurtenissen in 2014.

Dodelijke rellen in Mariupol
https://www.youtube.com/watch?v=U3l1Zfy0Cj0
https://www.youtube.com/watch?v=qkq3r_DycOI

De "bevrijding" van Kramatorsk

https://www.youtube.com/watch?v=aYLyJrOhpVQ

De slachtpartij van Odessa

https://www.youtube.com/watch?v=T9VS...4&pbjreload=10

mishandeling van de gouverneur van Lutsk in het openbaar door Oekraïense nationalisten

https://www.youtube.com/watch?v=LOuBzsawU7c

mishandeling van de voorzitter van de nationale omroep door Oekraïense nationalisten in z'n eigen bureau.

https://www.youtube.com/watch?v=cmWB7O4j1rk

Maidan stijl bezetting van gebouwen in Donetsk als reactie op het nieuwe regime in Kiev.
Kiev stuurde er tanks naartoe, de rest is geschiedenis.

https://www.youtube.com/watch?v=VJQ4L7O9Mrw

separatisten

De luchthaven van Donetsk

Oekraïense militie
[IMG]https://cdn-images-1.medium.com/max/1200/1*mrm16_5GM4mU-U3ALOGyFQ.jpeg[/IMG]

En hier is het allemaal begonnen: "Vreedzame betogers" op Maidan, aangemoedigd door Verhofstadt

Overigens die man die voor Verhofstadt vertaalt heeft de vlag van Bandera over de microfoon gedrapeerd, bekende nazi-collaborateur die verantwoordelijk was voor genocide tegen de Poolse en Joodse minderheid in West-Oekraïne.
Oud 29 mei 2018, 20:42   #1380
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Tomm.

Maar...

- feiten
- je eigen mening

Duidelijk Tomm ?
Het verschil tussen de 3.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be