![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijt maar zeker dat als ik in china ben, en dat gebeurt minstens 1x per jaar, ik mijn mond niet hou over tien amen en tibet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | |
|
![]() Citaat:
Uw minimaliseren is schaamteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eerste devies voor een goede zakenman is zich zo ver mogelijk houden van controversiële politieke onderwerpen als mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat Tien An Men betreft, als Yanukovich hetzelfde had gedaan met de Maidan extremisten, was er nooit een oorlog geweest en stierven hoogstens enkele tientallen extremisten in plaats van zoals nu 10000 onschuldige burgers. Wat op Maidan gebeurde was trouwens een pure provocatie door de extremisten, die volgens BBC op de politie begonnen schieten, daarom is nooit iemand veroordeeld. Als Yanukovich het Tien An Men scenario had gevolgd, waren die onschuldige mensen nooit gestorven. Wie met Molotov cocktails, brandbommen en echte vuurwapens de politie te lijf gaat, moet niet verrast zijn dat ze neergeschoten worden. Israël schiet Palestijnen neer voor veel minder, maar dat kan blijkbaar, dubbele moraal zoals steeds. Laatst nog honderden ongewapende burgers, trouwens op hetzelfde moment dat Israël het Eurovision song festival won. En de andere westerse bondgenoot Saudi Arabië richt een genocide aan op dit eigenste moment, met westerse wapens, en liet een kritische journalist op de Saudische ambassade in zoutzuur oplossen. Dubbele moraal... Laatst gewijzigd door tomm : 24 juni 2019 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk land heeft een ander systeem. Georgië is echter een democratie nadat het Saakashvili regime omver werd geworpen, en de president en het parlement werden democratisch verkozen.
Die extremisten willen een Maidan doen, maar hebben niet de steun van de meerderheid van de bevolking. Ze hopen op westerse steun. Als het Westen deze mensen steunt zijn ZIJ verantwoordelijk voor de oorlog die ongetwijfeld zal komen. Net als in Oekraïne. Toch denk ik dat Verhofstadt zijn lesje geleerd heeft, ik heb hem nooit nog over Oekraïne weten beginnen. Hij heeft zich waarschijnlijk eens goed geïnformeerd, en besloten zijn handen terug te trekken van de ex-sovjet-Unie, omdat hij die regio totaal niet begrijpt. Laatst gewijzigd door tomm : 24 juni 2019 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 | |
|
![]() Citaat:
![]() HAHAhAHAHAhAHA! Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juni 2019 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1567 | |||
|
![]() Citaat:
![]() wat nen f*cking onzin! Citaat:
dat is hilmarisch en tragisch tegelijkertijd! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge hebt trouwens zoals altijd 100% ongelijk, onlangs stond er nog een interview met hem in de standaard over oekraine. ge moet natuurlijk wel eens iets anders lezen dan extreem rechtse website en Russische propaganda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Gisteren schreef Verhofstadt op Facebook over de Gay Parade in Kiev : https://www.facebook.com/GuyVerhofst...57686866495016 Citaat:
![]() Citaat:
De grondstroom begint aan te trekken, zowel in Oekraiene, Georgie als Rusland hebben mensen genoeg van de oude russische machtspolitiek die versleten en verrot is, net zoals Oom Vladimir zo stilaan. Er staan nog een aantal nieuwe "maidannen" aan te komen, wanneer weten we niet, maar dat ze komen is wel duidelijk. De slinger zwaait terug na 2014/2015. https://www.politico.eu/article/is-v...gTdo5SaKClegP8 Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 25 juni 2019 om 08:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt trouwens eerst een corruptievrij leger, politie, regering, ambtenaren en rechtssysteem nodig. Het is nutteloos om dat over te slaan en zo te focussen op Putin, momenteel is hij het beste wat Rusland is overkomen in z'n moderne politieke geschiedenis. Om dat te verbeteren moet je van onderaan alles opwerken, economie, educatie en welzijn in de eerste plaats (wat Putin ook doet), dan corruptie en de politiek. Het zijn de sancties die de economie kwaad doen, momenteel is er een economische oorlog tegen Rusland bezig met het doel de uitgroei naar een sterke wereldmacht tegen te houden. De groei begint nu terug aan te zwengelen en kan niet meer gestopt worden want alle sancties staan al op maximum. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 juni 2019 om 08:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al veel verbeterd, het gaat vooral over behoud van grondgebied. Hun levensstandaard ligt nu een stuk hoger dan in grensgebieden dus hoor je er ook minder van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tomm zal het graag horen. Citaat:
DAT is het begin van de 'civil society'. Eenmaal politici merken dat ze ter verantwoording kunnen geroepen worden veranderen dingen. Traag natuurlijk, maar onvermijdelijk. Kijk naar Oekraiene waar Poroshenko gewoon weggestemd werd als president. Stel u voor dat de Russen dat zouden kunnen met Putin, nu is dat ondenkbaar (omdat er geen democratie is uiterard.) Citaat:
Rusland is nog altijd een 3de rangs economie, kleiner dan Italie economisch, die uitsluitend leven van export van Olie, Gas en wapens. Dat komt grotendeels omdat er nooit werk is gemaakt van hervormingen, waarom zouden ze ook? De elite kan miljarden stelen (Putin zo'n 10 miljard per jaar, zijn rekeningen op de Kaaimaneilanden en Zwitserland zouden momenteel ruim 200 miljard dollar overstijgen, het dubbele van Jeff Bezos, Officieel de rijkste man ter wereld. ![]() Citaat:
Dat de groei aanzwengeld en dat de sancties op maximum staan is een fabeltje. Er zijn nog veel zwaardere sancties mogelijk (Swift-verkeer blokkeren, Nordstream on hold zetten etc. ) maar daar is momenteel geen politieke moed en draagvlak voor. https://www.themoscowtimes.com/2019/...gnating-a65760 Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 | |
|
![]() Citaat:
gij trapt daarin, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat het niet zal lukken.. De nieuwe president van Oekraine wil geen confrontatie met Rusland, en de Georgische regering zal uw vriendjes in de bak draaien waar ze thuishoren. Donbas blijft onafhankelijk, de Krim Russisch, de euraziatische unie krijgt steeds meer vorm, Armenie, Kasakhstan, Kyrgyzstan, Tadjikistan, etc. en Belarus willen verdere integratie met Rusland, en de relatie met de nieuwe supermacht China was nooit zo goed. Rusland is ook weer lid van de raad van Europa en gisteren was er een top tussen de VS, Israel en Rusland. Wat Verhofstadt daarover denkt is totaal onbelangrijk. Hij moedigde een opsrand tegen een democratisch verkozen president aan die leidde tot een burgeroorlog, maar zegt dat Rusland zich niet mag moeien en de EU... Laatst gewijzigd door tomm : 25 juni 2019 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou in de grond zakken als ik zo een kemel sla, maar ja, ik ben dan ook in staat mij te schamen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraine blijft een straatarm en corrupt land, figuren als Verhifstadt, parcival, etc.hebben absoluut niet het beste voormet de regio.De VS wil Rusland arm en ondergeschikt houden. Sommige in Europa zijn niets anders dan handlangers van deze agressieve grootmacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstadt zn Engels lijkt op dat van een omhooggevallen Gentse tooghanger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russische economie is ontzettend gegroeid en gediversifieerd onder Poetin. Datzelfde kan niet gezegd worden van landen als Oekraine en Georgie. U w held Poroshenko heeft er in Oekraine niet veel van gebakken. Oekraine is niet alleen nog corrupter dan Rusland maar ook 3 keer armer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 | |
|
![]() Citaat:
nog even uw monumentale kemel tonen:Toch denk ik dat Verhofstadt zijn lesje geleerd heeft, ik heb hem nooit nog over Oekraïne weten beginnen. Het enige wat gij hier doet is liegen en kemels slaan. en dat zonder enig schuldbesef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
|
![]() Citaat:
feit: de gay pride gaat door in kiev en wordt elk jaar groter, in rusland is er geen. ze hebben daar wel geprobeerd, maar het lukt niet. |
|
![]() |
![]() |