Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2015, 10:15   #12581
Captain Kirk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ongetwijfeld een nakomeling van Dr. Zoidberg en Leela uit Futurama, een bekende documentaire.
Interessant... het eeuwige adagium. Art imitates life!

Dit doet mij denken aan Jung's collectieve onderbewustzijn. Ik denk dat echte creativiteit uit het vaatje van het collectieve onderbewustzijn tapt, waar alles al gekend is!

Creativiteit gaat voor aan de realiteit!

Kijk maar naar vroeger. Vroeger schreef men verhaaltjes over reizen naar de maan, of over vliegende "schepen". Nu allemaal al realiteit.

Onze "fictie" van vandaag wordt ook ooit realiteit!
Captain Kirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 10:29   #12582
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Captain Kirk Bekijk bericht
Interessant... het eeuwige adagium. Art imitates life!

Dit doet mij denken aan Jung's collectieve onderbewustzijn. Ik denk dat echte creativiteit uit het vaatje van het collectieve onderbewustzijn tapt, waar alles al gekend is!

Creativiteit gaat voor aan de realiteit!

Kijk maar naar vroeger. Vroeger schreef men verhaaltjes over reizen naar de maan, of over vliegende "schepen". Nu allemaal al realiteit.

Onze "fictie" van vandaag wordt ook ooit realiteit!
Aah ... Jung.
We hebben hier een groot Jung-kenner op het forum, wist je dat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 11:38   #12583
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Deze reactie is bondig en gaat direct naar de kern van het vraagstuk. Wedden dat je er weer geen fatsoenlijk reactie op zal krijgen?
Zijn argumenten zijn zo van de pot gerukt en met een zodanige tunnelvisie dat ik daar niet direct zin voor heb maar zal proberen
Frank51 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 11:51   #12584
Frank51
Banneling

Standaard

Kdenk dat de marsmannekes ook niet zitten zeggen van: waar zijn die aliens? Kzie ze niet.
Er moet al een invasie gebeuren met duizenden aliens en dan nog zul je ze niet zien.

Twordt tijd alien disclosure stilletjesaan begint want die bekrompenheid van sommigen hangen mij de keel uit.

Brian Deese biggest failure of 2014: disclosure of the ufo files
Zelfs die stap is nog niet genomen.
Oud 12 mei 2015, 12:03   #12585
Frank51
Banneling

Standaard

Albinos bestaan niet. Heb er nog geen gezien.
Oud 12 mei 2015, 13:30   #12586
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Zijn argumenten zijn zo van de pot gerukt en met een zodanige tunnelvisie dat ik daar niet direct zin voor heb maar zal proberen
Daar is niets van de pot gerukt aan. Hij haalt gewoon maar feitelijkheden aan hoor. Maar het concept "feit" is iets waar jij het heel erg moeilijk mee lijkt te hebben.

Het is uiterst gemakkelijk om te roepen dat het universum bulkt van intelligent leven en dat buitenaardse levensvormen in grote getale naar hier reizen. Simpelweg kijken naar de feiten brengt je echter automatisch in een situatie waarbij het bewijs voor de aanwezigheid van buitenaards leven op aarde, kei, maar dan ook keihard moet zijn. En zulk bewijs is er niet. Zelfs niet in de verste verte.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 13:35   #12587
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Albinos bestaan niet. Heb er nog geen gezien.
Oud 12 mei 2015, 13:39   #12588
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is niet gemakkelijk om eindelijk de sluier van de kindertijd af te werpen en te horen moeten krijgen dat Sinterklaas EN de paashaas niet bestaan.
Hetzelfde voor aliens he.

De fantasie is altijd mooier dan de realiteit.

Het punt waar je niet omheen kan is eigenlijk simpel :
intelligent leven is zeldzaam, extreem zeldzaam, op deze planeet met vele miljoenen soorten is er maar 1 soort die men intelligent kan noemen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat op andere planeten, onder andere omstandigheden de kansen daarop beter zijn, met name : bijna nihil
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 13:46   #12589
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het is niet gemakkelijk om eindelijk de sluier van de kindertijd af te werpen en te horen moeten krijgen dat Sinterklaas EN de paashaas niet bestaan.
Hetzelfde voor aliens he.

De fantasie is altijd mooier dan de realiteit.

Het punt waar je niet omheen kan is eigenlijk simpel :
intelligent leven is zeldzaam, extreem zeldzaam, op deze planeet met vele miljoenen soorten is er maar 1 soort die men intelligent kan noemen.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat op andere planeten, onder andere omstandigheden de kansen daarop beter zijn, met name : bijna nihil
Exoplaneten, ken je dat?
Holle planeten?
Denk je nu echt dat de overheid bewijzen van buitenaards leven in uw gezicht zal kwakken?
Oud 12 mei 2015, 14:02   #12590
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Exoplaneten, ken je dat?
Holle planeten?
Parcifal schreef net over exoplaneten of heb je dat gemist?
En holle planeten? Waar is het bewijs? En in welke zin veranderen holle planeten iets aan de kans op intelligent leven en aan de onoverbrugbare afstanden tussen sterrenstelsels?

Citaat:
Denk je nu echt dat de overheid bewijzen van buitenaards leven in uw gezicht zal kwakken?
Waarom niet?

Meer nog, waarom zouden aliens zich uberhaupt kenbaar maken aan politiekers en zich schuil houden voor de rest van de bevolking? Welk voordeel zouden ze daar mee kunnen verkrijgen?

Laatst gewijzigd door JBM : 12 mei 2015 om 14:03.
Oud 12 mei 2015, 14:04   #12591
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exoplaneten, ken je dat?
Holle planeten?
Exoplaneten ken ik, heb je indicaties dat op 1 ervan leven zou kunnen bestaan? Schimmels of paddestoelen zijn al heel wat, je bent wereldberoemd de dag dat je dat kan bewijzen.

Holle planeten zijn een idiote fantasie, die in geen enkele ernstige geofysische theorie voorkomen, laat staan dat er echte aanwijzingen voor bestaan.
Als je daar wil over doorbomen raad ik u een psychiatrische kliniek aan waar ze een animator zoeken.

En wat heeft de overheid hiermee te maken?
Als die aliens hier zijn, zoals jij beweert, denk je dan dat die naar de dienst vreemdelingen in brussel gaan om daar een verblijfsvergunning te regelen, terwijl men in black ondertussen alles verdonkermanen?

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 mei 2015 om 14:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 14:14   #12592
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht

In de discussie tussen Parcifal en Frank51 loopt de score ondertussen op tot 10-0 in het voordeel van Parcifal.

Vandaar

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 mei 2015 om 14:16.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 14:18   #12593
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parcifal schreef net over exoplaneten of heb je dat gemist?
En holle planeten? Waar is het bewijs? En in welke zin veranderen holle planeten iets aan de kans op intelligent leven en aan de onoverbrugbare afstanden tussen sterrenstelsels?

Waarom niet?

Meer nog, waarom zouden aliens zich uberhaupt kenbaar maken aan politiekers en zich schuil houden voor de rest van de bevolking? Welk voordeel zouden ze daar mee kunnen verkrijgen?
Heb ik mij al tig keer afgevraagd, in al die aliens-samenzweringstheorieën.
Oud 12 mei 2015, 14:19   #12594
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Exoplaneten ken ik, heb je indicaties dat op 1 ervan leven zou kunnen bestaan? Schimmels of paddestoelen zijn al heel wat, je bent wereldberoemd de dag dat je dat kan bewijzen.

Holle planeten zijn een idiote fantasie, die in geen enkele ernstige geofysische theorie voorkomen, laat staan dat er echte aanwijzingen voor bestaan.
Als je daar wil over doorbomen raad ik u een psychiatrische kliniek aan waar ze een animator zoeken.

En wat heeft de overheid hiermee te maken?
Als die aliens hier zijn, zoals jij beweert, denk je dan dat die naar de dienst vreemdelingen in brussel gaan om daar een verblijfsvergunning te regelen, terwijl men in black ondertussen alles verdonkermanen?
Wat voor meerwaarde ben jij voor de wereld? Zeg nu eens wat jij te bieden hebt.

Ik zeg en ben 200% zeker: de Aarde is hol.
Waar is die beroemdheid?
De bewijzen zijn keihard. De aarde groeide 5x en de auroras van jupiter zijn niet door de zon veroorzaakt!!!!!!
Oud 12 mei 2015, 14:20   #12595
Captain Kirk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waarom niet?

Ahum ahum, dit kan je toch niet menen??

De overheid heeft alle redenen om dit schuil te houden! Dat sommige mensen zo goedgelovig zijn kan ik toch moeilijk bevatten. Je kan meer redenen bedenken dat ze het wel willen schuilhouden, dan omgekeerd!

Al was het maar dat ze moeten toegeven dat ze het niet onder controle hebben en zelf niet goed weten wat er door hun eigen luchtruim vliegt. En dat is maar een miniem puntje in deze ongelooflijk grote zaak!

Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, deze schitterende speech legt alles haarfijn uit:

https://www.youtube.com/watch?v=J-n5p5BQuD8

Laatst gewijzigd door Captain Kirk : 12 mei 2015 om 14:22.
Oud 12 mei 2015, 14:24   #12596
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

In de discussie tussen Parcifal en Frank51 loopt de score ondertussen op tot 10-0 in het voordeel van Parcifal.

Vandaar
Haha. Jij zegt dat
Ik heb geen tijd dus ik kom nogal cru over mss
Ik ben ook pissed ja
Oud 12 mei 2015, 14:29   #12597
Captain Kirk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waarom niet?

Ik wil daar nog iets aan toevoegen. Waarom tonen de aliens zich niet? Als de makers van Star Trek dit kunnen bedenken, dan kunnen intelligentie aliens dit zeker ook, en het is eigenlijk best wel verstandig!

PRIME DIRECTIVE!

Citaat:
In the fictitious universe of Star Trek, the Prime Directive is the guiding principle of the United Federation of Planets. The Prime Directive, used in four out of five Star Trek-based series, prohibits Starfleet personnel from interfering with the internal development of alien civilizations. This conceptual law applies particularly to civilizations which are below a certain threshold of technological, scientific and cultural development; preventing starship crews from using their superior technology to impose their own values or ideals on them. Since its introduction in the first season of the original Star Trek series, it has served as the focus of numerous episodes of the various series.
Nu we weten allemaal dat niet ALLE aliens op aarde zich hier aan houden. Er zijn enkele keetschoppers aanwezig! Maar die doen dit in het geheim want hun exposement zou nadelig zijn voor hun.
Oud 12 mei 2015, 14:32   #12598
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ahum ahum, dit kan je toch niet menen??

De overheid heeft alle redenen om dit schuil te houden!
Leer lezen, ik vraag wat de aliens daarbij te winnen hebben?
Oud 12 mei 2015, 14:35   #12599
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik wil daar nog iets aan toevoegen. Waarom tonen de aliens zich niet? Als de makers van Star Trek dit kunnen bedenken, dan kunnen intelligentie aliens dit zeker ook, en het is eigenlijk best wel verstandig!

PRIME DIRECTIVE!

Nu we weten allemaal dat niet ALLE aliens op aarde zich hier aan houden. Er zijn enkele keetschoppers aanwezig! Maar die doen dit in het geheim want hun exposement zou nadelig zijn voor hun.
Serieus? Een plotlijn uit een fictiereeks is je antwoord op één van de vragen die het meest ten gronde gaat in dit hele, ellenlange, topic.

Hats off!
Oud 12 mei 2015, 14:39   #12600
Captain Kirk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Serieus? Een plotlijn uit een fictiereeks is je antwoord op één van de vragen die het meest ten gronde gaat in dit hele, ellenlange, topic.

Hats off!
Beam me up scotty!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be