![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Paard en kar noemen: Den Hengel.
Ongelooflijk. Wie "liberaal" is, en dit weet, die kan toch onmogelijk nog op die partij stemmen. Verder ook: hoe draait dit land? Dergelijke tegenstrijdige belangen worden blijkbaar veel gemakkelijker besproken en opgelost over de staatsgrenzen heen (Maastricht ...) link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-dg titel: Kris Peeters (CD&V) hekelt geluidsboetes voor vliegtuigen tekst, met de nuttige passage in het rood: Citaat:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.112
|
![]() Tja, de traditio's samen met de PS doen er alles aan om van vlaanderen een economische woestein te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
|
![]() Citaat:
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.461
|
![]() Citaat:
Nu, het geval toont mooi aan dat de Vlaamse regering een regering is die mooi aan de Belgische leiband loopt en dat ze buiten de enkele operette-kwaliteiten die ze heeft verder enkel een farce is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
En wat doet zo'n gatlekker dan? Juist ja, Vlaampjes pesten. Een echte Pest-Voor-Vlaanderaar dus, die Guy Vanhengel.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
|
![]() Gaat daar nog plezant worden in Zaventem, zo te lezen.
Het fief van Francis Vermeiren de Burgemeester (VLD) Voorzitter Raad van Bestuur Gemeentelijke Holding nv Bestuurder Dexia nv. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.213
|
![]() Zaventem: een lokstem
voor pokeraars |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
|
![]() Achterstallige boetes moeten betaald worden, punt uit. Maatschappijen die weigeren te betalen moeten hun vliegtuigen en bezittingen geconfisqueerd zien door de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Denk daar eens even over na: deze maatschappijen krijgen boetes OMDAT ze de regels van de luchtverkeersleiding volgen! Zij hebben geen ENKELE keuze in deze zaak: ze vliegen reeds met moderne vliegtuigen op Zaventem, die aan de strengste internationale geluidseisen voldoen, en hebben geen enkele zeggenschap in welke baan ze gebruiken voor opstijgen en landen, of over welke gebieden ze vliegen bij opstijgen en landen. Daarvoor zijn ze volledig van de luchtverkeersleiding afhankelijk. Met andere woorden, als deze boetes worden behouden en afgedwongen, dan betekent dat effectief dat deze maatschappijen als enige realistische keuze hebben om te verhuizen. Simpel gezegd zal dat betekenen dat men Brucargo zo ongeveer zal kunnen sluiten. Enig idee hoeveel volk daar werkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Volgens mij zit hier een Franstalige strategie achter om die maatschappijen naar Charleroi te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
|
![]() Het zou mij ni verbazen eigenlijk...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Nee, dit is eerder gewoon een strategie van de groenen om maatschappijen weg te pesten. Dat daar duizenden jobs bij verloren dreigen te gaan is voor hen niet meer dan 'collateral damage'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
|
![]() Typisch Brusselse politiek, liever iets afbreken ( wat niet van hun is) dan iets op te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Citaat:
Maar ze kunnen die nu al niet bouwen natuurlijk, want dan zou het teveel opvallen, dat we eigenlijk met valse Francofonen te doen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Sorry, maar nu sla je wartaal uit. Dit heeft niks te maken met Charleroi. Als die maatschappijen verhuizen, wat denk jij dan dat die gaan doen: wachten tot ze in Charleroi een cargoterminal met alle hinterlandfaciliteiten hebben neergepoot, de baan verlengd hebben en de taxiwegen aangepast om jumbo's te ontvangen, of gewoon naar een buitenlandse luchthaven verhuizen die dat allemaal al lang heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
|
![]() Luik, daar is alles al
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
|
![]() Ach, waar zijn jullie nog over bezig? Zaventem betekent toch al niks meer. Voor elke internationale vlucht die ik moet doen, moet ik eerst "city hoppen" naar Parijs, London, Frankfurt of Amsterdam. Parijs is het snelst, via TGV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |