Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2006, 15:55   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard Arno: "De straat is van iedereen"

[SIZE=2]Fantastische kerel.[/SIZE]

De Brusselse verhalen van Arno Hintjens

De straat is van iedereen

Bekijk de pagina uit de krant

Met pijn in het hart kijkt Arno Hintjens hoe zijn Brussel verandert. Maar hij houdt zijn mond niet: ,,Ik zal het blijven roepen: de straat is van iedereen!''

HIJ is dezer dagen in Oostende een nieuwe plaat aan het voorbereiden, maar toen de zeventienjarige Joe Van Holsbeeck zo onnodig zijn einde vond in het Centraal Station van Brussel, was Arno met vakantie in Sicilië. Nee, verbaasd is hij niet over wat hij naderhand las en hoorde. ,,Een paar maanden geleden werd in Brussel een Afrikaan neergestoken in gelijkaardige omstandigheden'', zegt hij veelbetekenend.

In die ene zin ligt een hele resem vragen. Zoals: waarom hebben de media daar niet groot over bericht? Omdat het slachtoffer niet een van ons was? Maar er ligt ook bevestiging in: wat nu gebeurd is, was te verwachten. Vanuit zijn hoge appartement in de Dansaertstraat, niet ver van de Beurs, overschouwt Arno dagelijks het dag- en nachtleven van Brussel en ziet hij de stad, zijn stad, veranderen.

Maar Brussel bestaat niet alleen voor hem. Vele van zijn vrienden wonen er en zijn twee jonge zoons trekken dagelijks de straten in. ,,Zij leven met ogen op hun rug'', zegt hij. Hij weet dat zo'n uitspraak het onveiligheidsgevoel bij de bevolking enkel versterkt en de stemmers wellicht naar de rechtse kant drijft, tot zijn grote afkeer. Maar tegelijk heerst ook bij deze beeldenstormer het gevoel dat elementair respect dezer dagen soms erg ver te zoeken is.

Arno op de praatstoel dus, over Brussel, over allochtonen (,, dedju , wat heb ik een hekel aan dat woord''), over basketten met Afrikanen, over Kate Ryan en over de politici, die niet de schuld dragen van de malaise waarin we beland zijn. We zitten in de Archiduc, trefplaats van een blank, volwassen publiek in het hart van Brussel. En in ,,Le plus beau'' vechten menslievendheid en woede een harde strijd uit.

Toch is er voor deze man maar één mogelijke conclusie: ,,Laten we mensen zijn.''

Bent u niet geschrokken van wat er gebeurd is?

,,Natuurlijk wel. Maar het verrast me niet. Je zag dat aankomen. De agressie is toegenomen in Brussel. Maar weet je, wat ik zo vreemd vind, is dat er volgens mij vroeger meer geweld was. In de jaren zeventig was ik vaak in de Langestraat in Oostende. Daar was het elk weekend boel. De flikken liepen rond met honden, daar werd echt gevochten. En in de jaren tachtig op Mallemunt in Brussel stonden er overal combi's. En je had punkers, die ook altijd geweld meebrachten. Toen liepen er gasten rond wier weekend niet geslaagd was als ze niet eens goed gevochten hadden.''

Wat is dan het verschil met vandaag?

,,De agressie vandaag is smeriger dan toen. Tien jaar geleden kon ik 's nachts van de Mirano naar het centrum lopen zonder dat ik me onveilig voelde. Ik was soms dronken, moet je weten, ik gaf ze het op een presenteerblaadje, maar er gebeurde nooit iets. Geen probleem. Maar vandaag moet ik dat niet meer doen. Misschien ben ik gewoon ouder aan het worden - ik ben er nu 57 - maar toch...''

,,Ik ken nu veel meer mensen die al met agressie in contact kwamen. Mijn vriend Jaco Van Dormael is twee keer na elkaar beroofd, door dezelfde kerel nog wel, hier, toen hij uit de Archiduc kwam.''

,,Kijk, ook vroeger gebeurde dat, maar dat waren dieven die je overvielen. Nu zijn dat gewoon heel jonge gasten. En dat hangt echt mijn kloten uit, want de straat is van iedereen. Daar moet iedereen respect voor hebben.''

Hebt u zelf al last gehad van straatgeweld?

,,Nee, maar ik ben wel al tussenbeide gekomen. Ik vertel liever niet wat ik een keer gedaan heb, maar ik ben toen thuis gekomen en ik begon helemaal te beven. Daar ben ik bang van. Ik haat agressie, maar soms... Onlangs kwam mijn zoon thuis met een blauw oog. Hij wilde niet zeggen wat er was, maar via een vriend heb ik gehoord dat ze hem lastig vielen en dat hij zich stevig verweerd heeft.''

,,Wat ik daarvan denk? Ik weet niet wat ik moet denken. Maar ik vind dat sommige dingen eens moeten gezegd worden. Je moet daar eerlijk in zijn. Er lopen hier jonge gasten rond, motherfuckers van Arabische afkomst, die hier geboren zijn. Ze zijn gefrustreerd en steken zich daarachter weg om geweld te plegen.''

Dat zullen de Marokkaanse burgers graag horen.

,,Maar vele van mijn Marokkaanse vrienden zijn dat eeuwige excuus ook beu. Ik heb Marokkaanse vriendinnen die niet meer op straat kunnen wandelen, omdat ze uitgekafferd worden voor hoeren. Sommigen geven les aan allochtonen, op vrijwillige basis. En die worden uitgemaakt voor het vuil van de straat. Wat is dat toch? Die gasten krijgen les in gebouwen van de staat, die hun ouders betaald hebben met belastingsgeld. Je moet zo'n kind toch kunnen zeggen dat hij het mag afbollen als hij zo weinig respect toont. Soms denk ik dat sommige ouders ook een beetje heropgevoed moeten worden.''

,,Mijn buren komen uit Marokko. Voor hen is het eenvoudig, hoor. Als dit in Marokko zou gebeuren, zouden de flikken er massaal in vliegen, zeggen ze. In Marokko gebeurt dit niet. Ik ga er al lang heen en ik voel me daar zo veilig als wat. Ik ben onlangs in Beiroet gaan concerteren en dat was de veiligste stad waar ik in jaren geweest ben.''

,,Die burgemeester van New York, die Giuliani, heeft de stad toch veilig gemaakt. Oké, niet zoals sommige artiesten dat wilden, maar je moet dat van beide kanten bekijken. Ik kom soms ook in de voorsteden van Parijs, en van Lyon en Marseille. Na tien uur is alles daar potdicht. Vijftien bodyguards, echte kleerkasten, bewaken de zaal. Onze bus wordt permanent bewaakt. Dat is heavy shit , man!''

Wat gaat er dan bij ons mis?

,,Ik zal je een verhaal vertellen. Een paar jaar geleden liep ik van de opnamestudio, aan de Basiliek, naar het centrum. Mooi weer, en ik loop door een stadsdeel waar veel Noord-Afrikanen wonen. Plots stopt er een auto naast mij en vier ingepakte kerels springen daaruit. Ik dacht dat het gebeurd was, Russen of zo, tuk op mijn portefeuille of meer, maar dat waren vier flikken die in een gewone auto patrouilleerden en een grap uithaalden.''

,,Ik ben met hen meegereden langs de wijken. Ze toonden me de bendes, die hen ook goed kennen, en ze zeiden: 'Kijk Arno, zo zit dat: als we ons werk willen doen zoals we het zelf willen, zijn we te rechts voor de ene partij. En als we tolerant zijn, vindt de andere partij ons te links. Wat moeten we doen?' En dat is overal het probleem. Als je iets conservatiefs zegt, word je meteen tot het Vlaams Belang gerekend. Dat is zo'n... bullshit.''

,,Op een andere nacht, het was al drie uur, zie ik twee gasten die een jonge dame lastig vallen. Ik denk: wat moet ik doen? Dus ik ga daarheen en een van die gasten zegt tegen mij: 'Vlaams Blokker'. Razend ben ik geworden, ze zijn echt moeten gaan lopen. Maar dat is zo typisch voor deze tijd. Daarom heb ik ook veel sympathie voor de flikken. Dat moet toch verschrikkelijk zijn. Wat moeten die kerels doen om goed te doen?''

De moraal?

,,Er is geen duidelijkheid. En in dat klimaat zijn de mensen bang dat ze hun zekerheden verliezen. Ik versta dat niet, want zekerheid is een utopie voor mij. Ik ben niet katholiek opgevoed en heb nooit grote zekerheden gekend. In het Oostende van de seventies leefden alle godsdiensten naast elkaar en was er al een gay scene . Ik ben in een heel open sfeer opgegroeid en zo leef en denk ik verder.''

U bent bang dat deze affaire het Vlaams Belang in de kaart speelt?

,,Natuurlijk. Ze moeten gewoon zwijgen en achterover leunen, het komt nu gewoon naar hen toe. Publiciteit voor niets. Maar als zij aan de macht komen, is dat perte totale . Dat is voor tien jaar en ze gaan in De Munt en in de Ancienne Belgique zeggen wat er mag en niet mag. We zijn er in Vlaanderen met onze ogen open aan het inlopen. Ik denk dan: is Vlaanderen nu nog niet Vlaams genoeg?''

,,We vergeten soms hoe het hier vroeger was. Het is toch niet zo lang geleden dat vrouwen met een sjaal op liepen, dat mannen en vrouwen in aparte beuken in de kerk zaten en dat je onder druk gezet werd als je je plechtige communie niet deed. Ik was van huis uit 'rood' en dat was voldoende reden voor sommige vaders om hun zonen te verbieden met mij op te trekken.''

,,Maar dat Belang... als zanger kan ik daar niks aan doen. Ik vraag me soms af of andere artiesten dat weifelende publiek niet wat kunnen voorlichten. Will Tura of Koen Wauters of Flip Kowlier? Ik kan het niet, want mijn publiek stemt niet voor het Vlaams Belang. En ik zit hier ook voor de verkeerde krant te spreken, hé. Ik zou dit allemaal in Het Laatste Nieuws moeten zeggen.''

Wat trekt u eigenlijk zo aan in Brussel?

,,Ik ben een aangespoelde Brusselaar. Ik hou van Brussel. Jongens toch, als je ziet wie hier allemaal gewoond heeft. Miles Davis, Baudelaire, Rimbaud. Het is de enige stad die echt Belgisch is. Als ik op café ga, ontmoet ik ook Spanjaarden en Italianen en Engelsen, en daar hou ik van. In Londen is het allemaal Engels, hé, en in Parijs hoor je vooral Frans.''

,,Toen ik hier nog niet lang woonde, in de jaren zeventig, reed ik door de stad en ik hoorde al die talen - Vlaams, Frans, Engels en Arabisch - en dacht, dit is echt het centrum van Europa. En daaruit is 'Putain putain, c'est vachement bien, nous sommes quand-même tous des Européens' gekomen. Dat is puur Brussel, dat lied. Brussel staat open en het volk neemt zichzelf niet zo ernstig. De Vlaamse Brusselaars - niet te verwarren met Vlamingen - spelen een belangrijke rol in de stad. Op artistiek vlak gebeuren hier fantastische dingen.''

Maar wat nu? Hoe gaan de jongere generaties dit allemaal verwerken?

,,Ik mis wat elementaire zaken in de stad. Cafés voor zestien- en zeventienjarigen. Ik zie hier heel zelden koppeltjes lopen op straat. En ik vrees dat de jonge blanke bevolking, die gasten die nu veertien zijn, het niet blijft pikken. Ze zullen in de minderheid zijn, zoals de allochtonen nu in de minderheid zijn, en als ze dat voelen, zullen ze zich manifesteren. Ik weet niet hoe. Maar ik vrees dat het onverdraagzaam zou kunnen zijn. De jeugd is bang. Die gasten van veertien lopen op straat met ogen op hun rug. Het is een deel van hun leven en ze spreken daar heel anders over dan ik. Jongen, toen ik zeventien was, kende ik alle cafés van Oostende. Maar nogmaals, hier zijn geen jeugdcafés.''

Is de affaire-Joe Van Holsbeeck een gevolg van racisme?

,,Dat kan ik me niet voorstellen. Weet je, die jonge generatie ziet die raciale verschillen veel minder dan wij. Mijn zoon van tien speelt basket bij een club. Zijn beste vrienden zijn een Afrikaan en een Marokkaan. Die gasten zien geen kleurverschillen. Ze sporten met elkaar in harmonie en verstaan niet wat racisme is. Ze weten touwens ook niet wat links en rechts is.''

Wat is dan wel de oorzaak?

,,De oorzaak ligt bij de mensen zelf. We moeten er nu eens mee ophouden onszelf in te delen in Vlamingen en Walen en Arabieren. We zijn allemaal mensen, we zijn het volk en het volk moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Dat begint bij opvoeding en bij een beetje meer intelligentie. Dat zegt Fouad Ahidar van Spirit ook: de ouders zijn mee verantwoordelijk. Daar ben ik het mee eens.''

,,We leven in een sfeer waarin enkel me, myself and I belangrijk is. Dat moet veranderen. Het volk moet een koe een koe durven noemen. En een beetje minder voor de televisie hangen (grijnst). Want zie jij op tv dat we over tien jaar zoveel meer allochtonen zullen tellen in de steden? Worden we daarop voorbereid? Nee, je ziet een debat waarin Filip Dewinter onervaren politici van de VLD of de SP.A mag inmaken. Ik wil Dehaene tegenover Dewinter zien zitten.''

Het moet vanuit de basis gebeuren, vindt u.

,,Welja. Toen we in Laken woonden, leefden we tussen een Portugees, een Marokkaan en een Afrikaan. Dat was multi-België. Bon, daar was een plein vlakbij en het wemelde daar van de drugsdealers. Er was ook een bureau van het Front National en een van het Vlaams Blok. De mensen van dat kwartier zijn samen gekomen en daaruit is een actie gegroeid. We hebben alle dealers weggekregen, de twee bureaus zijn verdwenen en elk jaar vieren ze daar een feest met choucroute , couscous en muziek van Dan Lacksman, die daar ook woont. Dat is nu al twaalf jaar geleden en dat werkt. Het toont dat het volk, ongeacht van welk ras men is, de zaken in handen kan nemen. Die Marokkanen willen toch ook dat hun kinderen veilig zijn, dat ze kunnen studeren? Wat we daar gedaan hebben, kan overal.''

,,Soms duikt solidariteit onverwachts op. Mijn zoon is met een Afrikaanse vriend en de twee zoons van Dominique Deruddere aan het basketten. Ze spelen op een prachtig plein, even verderop in de Dansaertstraat. Wij zitten ondertussen op een terras. Plots zien we daar de vrouw van Marc Didden, die ook in de straat woont, met de kinderen aankomen. Wat was er gebeurd? Ze waren lastig gevallen door een bende en een Marokkaan van 25 had hen gered. Hij had de groepen gescheiden en de kinderen naar huis gebracht. Dat is ook zoiets. Marokkanen die 25 worden, draaien precies een knop om en nemen verantwoordelijkheid. Eerst tergen ze je en dan slaat dat om.''

Vindt u dat de politiek genoeg doet om dat gevoel van onveiligheid tegen te gaan?

,,Ik schuif de schuld zeker niet altijd op de politiek. Wat in het Centraal Station gebeurd is, dat is niet hun schuld. Ik ben groot respect beginnen te krijgen voor sommige politici, omdat ik weet hoeveel ze werken. Dat is niet te geloven. Ik zou zeker niet doen wat mensen als Freya Van den Bossche, Marie Arena of Patrick Dewael doen.''

,,Niet allemaal, hé. Jean-Marie Dedecker, dat is een cowboy. Maar Guy Verhofstadt, die is België aan het redden. Ik ben ook een fan van Karel De Gucht. Die gaat naar Congo, kijkt rond en draait de geldkraan dicht. Te corrupt! Iedereen boos, maar die vent heeft gelijk. En hij zegt dat tenminste.''

,,Wat juist is, moet gezegd worden en duidelijkheid scheppen. Neem Bert Anciaux, die zegt dat de Vlaamse cineasten zich niet aan het Amerikaanse model moeten spiegelen, maar de Deense film als voorbeeld zouden moeten nemen. Dat is juist, hij heeft gelijk. En dat hij Kate Ryan geld geeft, is ook goed. Waarom zouden we niet wat chauvinistisch zijn? Het is trouwens fantastisch hoeveel geld Vlaanderen geeft aan cultuur.''

Oké, maar hoe moet het nu verder? Welke les trekken we uit dit voorval?

,,Je kan enkel hopen dat het een accident was. Maar toch... we moesten dat al lang hebben zien aankomen. Het is doodjammer dat het zo moest gebeuren en het is heel erg voor de ouders. Als ik het zou meemaken, dan word ik ( bergt zijn hoofd in zijn handen ) zot, zot, zot!''

,,Maar misschien is die Joe een teken? We moeten er proberen iets positiefs uit te halen. We moeten de juiste dingen zien en tonen. En voor mij betekent dat: laten we mensen zijn. We zijn niet gebaat met extremisme. En laat de mensen toch zijn zoals ze zijn: lang of kort haar, blank of zwart, moslim of heiden. Laten we un petit pays avec un grand esprit zijn.''
Oud 22 april 2006, 16:39   #2
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
[SIZE=2]Fantastische kerel.[/SIZE]

hoorde. ,,Een paar maanden geleden werd in Brussel een Afrikaan neergestoken in gelijkaardige omstandigheden'', zegt hij veelbetekenend.
'
gelijkaardige omstandigheden? Ook 2 "jongeren"?

Arno is een kaviaarvretende salonrebel, een schaamlap voor het regime, onze "ridder" wordt nu uit de kast gehaald om de meubelen proberen te redden. Afwachten of dat pakt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 april 2006 om 16:40.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 16:56   #3
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Guy Verhofstadt, die is België aan het redden.
Haha, da's een goei.
Wellicht met z'n 200.000 nieuwe jobs.
Of met zijn 'mijn succes mag gemeten worden aan het terugdringen van het VB'.
Allez, allez, roulez,...
Op naar de verkiezingen van 2007.
We zullen eens zien dan 'm gelijk zal hebben....
Oud 22 april 2006, 16:57   #4
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een fan van Karel De Gucht. Die gaat naar Congo, kijkt rond en draait de geldkraan dicht. Te corrupt! Iedereen boos, maar die vent heeft gelijk. En hij zegt dat tenminste
En waarom alleen voor Congo ?
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:24   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Het gespartel van links wordt grotesk als ze dat lijk al uit de kast moeten halen om de troepen blijvend te mobiliseren.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:27   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

al een geluk dat we geen schrik moeten hebben dat Congo zijn (geldkraan) naar onze modelstaat gaat dicht draaien wegens te corrupt.
Oud 22 april 2006, 19:28   #7
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het gespartel van links wordt grotesk als ze dat lijk al uit de kast moeten halen om de troepen blijvend te mobiliseren.
En welke kwaliteits-muzikanten heeft extreem-rechts?
De Strangers?
Jef Elbers?
De idioten van het http://www.anz.be/
De pseudo-rockers van de RAC/identiteis-scene die nog niet eens een deftig akkoord kunnen spelen?
...?

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:28   #8
born2bewild
Banneling

Standaard

Het is nu nog wachten op dEUS in een of ander "kwaliteits"gazetteke.
In ruil voor sponsoring van een of andere tour in het buitenland (meer dan 60K euro, dat moet toch kunnen, nietwaar B. A?) of wat extra airplay op de regimezender

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 april 2006 om 19:29.
Oud 22 april 2006, 19:30   #9
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De Strangers?
Jef Elbers?
De pseudo-rockers van de RAC/identiteis-scene die nog niet eens een deftig akkoord kunnen spelen?
...?
geen kwaliteitsmuzikanten.l Content?
Het zegt veel over uw intellect dat u het bolleke rood (probeert te) kleuren van iemand die volgens u een akkoord uit z'n vingers kan persen. Of misschien nog realistischer: ene die een deftige pint kan tappen. Of de mop van nonkel jos kan playbacken

verder nog iets?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 april 2006 om 19:32.
Oud 22 april 2006, 19:31   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Strangers?
Jef Elbers?
...?
Had ik het over kwaliteitsmuzikanten ? Is Arno een muzikant trouwens ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 april 2006, 19:41   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Arno... die man straalt energie uit...
[SIZE=1](hier een zeldzaam moment dat hij niet gedrogeerd is,
dat ziet een mens onmiddellijk aan zijn frisse blik)[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:43   #12
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

nu kan bart debie zijn troepen oproepen om niet alleen CD's van deus te komen vernietigen op zijn feestje maar ook al CD's van arno, ook een subversieve cultureel marxist.
want ja, op de dag van het deus-concert voor verdraagzaamheid houdt bart de bie een boekverbranding -pardon, CD vernietiging - in een 'bruine kroeg' in de buurt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:45   #13
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Arno... die man straalt energie uit...
[SIZE=1](hier een zeldzaam moment dat hij niet gedrogeerd is,
dat ziet een mens onmiddellijk aan zijn frisse blik)[/SIZE]
als er een iemand is die er gedrogeerd(of zat) en niet fris uitziet is het de dezen:

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 19:48   #14
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu kan bart debie zijn troepen oproepen om niet alleen CD's van deus te komen vernietigen op zijn feestje maar ook al CD's van arno, ook een subversieve cultureel marxist.
want ja, op de dag van het deus-concert voor verdraagzaamheid houdt bart de bie een boekverbranding -pardon, CD vernietiging - in een 'bruine kroeg' in de buurt.
u begrijpt het niet. Er is heel spectrum tussen tussen zich prostitueren voor subsidies en een broekverbranding.
Oud 22 april 2006, 19:52   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als er een iemand is die er gedrogeerd(of zat) en niet fris uitziet is het de dezen:
Willen we ff kijken hoe jij eruit zal zien eens je de 80 voorbij bent ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 april 2006, 20:39   #16
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog geen drie jaar geleden zou Arno voor iemand die slecht over Marokkaanse jongeren durfde vertellen, zijn meest groteske scheldwoorden bovengehaald hebben.

Nu zijn eigen zoon er last van heeft praat hij al heel anders en "weet hij het niet meer zo goed". De evolutie van onze progressieven begint snel te gaan.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 20:40.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 22:44   #17
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Waarom heeft die twee beeldschermen (waarop de inval van den Duits wellicht ooit nog rechtstreeks zijn vertoond) voor z'n tronie hangen?
Oud 22 april 2006, 23:02   #18
abi
Banneling

Standaard

Dat den duits maar rap terugkomt
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 23:21   #19
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Dat den duits maar rap terugkomt
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2006, 02:25   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nog geen drie jaar geleden zou Arno voor iemand die slecht over Marokkaanse jongeren durfde vertellen, zijn meest groteske scheldwoorden bovengehaald hebben.

Nu zijn eigen zoon er last van heeft praat hij al heel anders en "weet hij het niet meer zo goed". De evolutie van onze progressieven begint snel te gaan.
We moeten van zo'n gast toch geen lessen krijgen, dacht ik... Als hij de 70er jaren in de Oostendse uitgangswijken vergelijkt met wat er nu in de steden gebeurt...
De bovenstaande foto's zijn wel "koddig"... De VBer keek wellicht zo toen hij de "frisse" Arno op de foto zag?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be