![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() Dat waren vooral de Hollanders die het daar voor het zeggen hadden. En de Zuidelijk gelegen gebieden van wat nu 'Nederland' wordt genoemd, waren de Hollandse wingewesten, ook 'Generaliteitslanden' genoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederlanders! Simon Stevin, Joost van den Vondel, Rubens, Brueghel ... Nederlanders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in Nederland is idd ook nog werk aan de winkel Henri1.
daar houden Ernst en ik rekening mee. tot spijt voor wie het benijdt zoals jij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik noem jullie Manuscript bezigheids-therapie.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 augustus 2009 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal wel ja, zo ken ik er nog een paar. Maar als u het hebt over 'Nederlanders', dan bedoelt u toch daarmee vaak mensen die de Nederlandse nationaliteit hebben. Waarom anders zo denigrerend doen over de Belgische ambassadeur die zogezegd 'zichzelf uitnodigt'? Indien hij dan toch -volgens u- een 'Neder-lander' is in de brede zin, dus zoals u dat verstaat hierboven, dan moeten de Nederlanders het toch perfect normaal vinden dat hij daar was, als 'laaglander' bij de viering van 400 jaar New York. Niets is minder waar als ik het allemaal zo begrijp. Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2009 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() ja hoor, we zitten daar dagelijks aan te werken.
en henri1, hoe gaat met de zoveelste schandaaltjes in jouw Belzieksken? Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 augustus 2009 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Werk maar vlijtig. Dat kan nooit kwaad. Maar ga ook eens een luchtje scheppen als het kan.
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2009 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
U weigert pertinent het element van bevrijding van het Spaanse juk te erkennen, dat deze gebieden hierdoor verkregen. Onze voorouders hebben Fries, Zeeuws, Hollands, Frans bloed vergoten om de bezetter uit die gebieden te verdrijven en te vervangen door een toleranter klimaat. (waaronder godsdienstvrijheid (jazeker, óók voor protestanten)). dat alles vat u dus rustig samen met de term 'wingewest'. Een beetje jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
|
![]() hierbij ook nog enige zeer toegankelijke en leesbare bronnen die laten zien dat u tamelijk uniek bent in uw rancune:
Citaat:
Citaat:
ik zou het op prijs stellen als u in het vervolg iets meer kunt nuanceren en iets meer in de praktijk laat zien dat u een onderzoeker bent, en geen intrigant. Laatst gewijzigd door Hollander : 20 augustus 2009 om 21:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() En voor de belgofielen een shocktherapie ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De ietwat laatdunkende uitlating over de Belgische ambassadeur was niet van mij. Sterker zelfs, ik heb Spinoza geantwoord dat Nederland niet alleen wat de Nieuw-Amsterdam-herdenking betreft, maar ook wat de herdenking van de Vrede van Münster (destijds in 1998) betreft, steken heeft laten vallen. Dat betreur ik namelijk. Ik blijf het zeggen: ik neem het op voor Nederland én Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Ik ben vandaag zelfs gaan fietsen. 34 graden alstemblief.
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2009 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
![]() maar opt gemakske. Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 augustus 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Effe off topic.
En hoeveel km doet ge dan zoal? Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2009 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is trouwens een hachelijke zaak, bewijzen dat iets niet bestaat: het feit dat je iets niet gezien hebt bewijst niks, tenzij misschien dat je slecht gezocht hebt...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |