![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een 'origineel gegeven'!! Q: "Is Nederlands een minderwaardige taal?" A: "Neen!" Q: "Is dat al wat ge daarop te zeggen hebt?" A: "Ja." Q: "Ja maar, kunt ge dat antwoord wat uitwerken?" A: "Ja." Q: "Doe het dan!" A: "Er bestaan geen minderwaardige talen." Q: "Is dat al wat ge daarop te zeggen hebt?" A: "Ja." Q: "Bon, 'k zie het al, met u valt niet te discussiëren. Zal ik er maar mee ophouden?" A: "Goed idee!" Ik bedoel maar, wat kunt ge met zo'n 'origineel gegeven' nog méér gaan aanvangen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig duren zo'n momenten nooit erg lang, voegt dezelfde mens daar dan aan toe.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou men kunnen stellen waarom men dit opgestart heeft en wat de eigenlijke bedoeling er van was ?
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jij begint daar wel echt véél over....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, ja. Waarvan het hart vol is, daarvan loopt de mond over ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() Latijn weer populair bij Limburgse leerlingen 23/08 Het vak Latijn is weer populair bij leerlingen die in september met secundair onderwijs beginnen. Dat blijkt uit een rondvraag bij middelbare scholen in Limburg. Hoewel de inschrijvingen nog volop aan de gang zijn, stellen de scholen nu al vast dat Latijn weer aantrekkelijk is. Uit onze rondvraag blijkt dat er stijgingen tot 25 procent worden genoteerd bij de nieuwe Latinisten. “Een grote toeloop”, vat directeur Eric Princen van Kindsheid Jesu in Hasselt de inschrijvingen voor Latijn in zijn school samen. Het Sint-Jozefscollege in Beringen werft al extra mankracht aan om les te kunnen geven aan de nieuwe leerlingen Latijn. En het Onze- Lieve-Vrouwlyceum in Genk gaat van 104 naar 129 eerstejaars Latijn, terwijl het totaal aantal leerlingen in het eerste jaar daalt. Ook andere scholen zien dat er dit jaar extra klasgroepen Latijn nodig zijn. Latijn is goed om het redeneervermogen van leerlingen aan te scherpen. Het is bijgevolg nuttig voor de vakken wiskunde en zelfs muziek. SoVa http://www.hbvl.be/limburg/latijn-we...studenten.aspx
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 24 augustus 2009 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar de vierde-klassers. We hebben ons - ondanks de nabijheid van de hordes Vlaamse fascisten en racisten die klaarstonden om de Ring te bezetten en er prikkeldraad aan vast te maken - toch nog goed weten te amuseren, en we hebben véél van elkaar kunnen leren. Nu zou ik toch wel eens willen weten welke vermoedens dat doet rijzen bij u, eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan een les Latijn zijn, maar ook de keuze voor een Katholieke School ipv een Gemeentelijke. Met facisten of racisten heeft dit weinig te maken. De zelfbenoemde linkse anti-racisten blijken net zo hard op zoek naar een witte schoolomgeving voor hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rand van Antwerpen is er een ontwijkingsreflex, waarbij ouders hun kinderen op school sturen naar Hoogstraten of Kontich, om toch maar de hoogste kwaliteit van onderwijs veilig te stellen voor hun kinderen. En om eerlijk te zijn, vaak zijn de kinderen daar zelf vragende partij voor! Vandaar mijn vermoeden dat de interesse voor lessen Latijn in Limburg ook wel eens een ontwijkingsreflex zou kunnen zijn, hoe geraak ik in een klas waar de kwaliteit van het onderwijs nog gegarandeerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Serieus nu: er zijn inderdaad aanwijzingen genoeg om te vermoeden dat witte ouders hun kinderen in bescherming denken te nemen door ze af te schermen van als bedreigend ervaren niet-witte kinderen. Begrijpelijk, maar toch doodjammer. Daarmee maken ze die kinderen net minder weerbaar, vind ik. Maar ik veroordeel die mensen niet. Ik zou niet weten hoe ik zou handelen mocht ik mijn kinderen naar school moeten sturen. Mezelf kennende zou ik ze liever thuisonderricht geven. Ik moet wel zeggen dat ik Freinet-scholen een aantrekkelijk alternatief vind.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2009 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een ZEER serieus probleem. Blij dat er tenminste iemand het wil inzien. Een diploma van een Antwerpse middelbare school is een goede garantie op langdurige werkloosheid geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag me ook af of het door u gesignaleerde probleem niet in heel het land optreedt ( 't is 'crisis', hé). Ik zou het hoe dan ook wel fijn vinden mocht de situatie ook voor de Antwerpenaren verbeteren. Laat u maar niet te snel ontmoedigen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dailymotion.com/relevance...tuna-avi_music |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prettty walgelijk, dit soort types. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bereid je in deze redenering te volgen. 'Walgelijk' is het juiste woord op de juiste plaats op het juiste ogenblik ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2009 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Minister-President
|
![]() "Reynders wil stokje steken voor gevangenisdeal met Nederland"
11:18 Mogelijk gaat de deal tussen België en Nederland over het verhuizen van Belgische gevangenen naar Nederlandse cellen niet door. Volgens De Volkskrant vindt minister van Financiën Didier Reynders (MR) de operatie te duur en wil hij er een stokje voor steken. Enkele maanden geleden werd er tussen België en Nederland een akkoord gesloten over dit punt. België zit al een tijdje opgezadeld met een tekort aan cellen, Nederland heeft er op overschot. België zou ter compensatie jaarlijks 30 miljoen euro betalen aan Nederland. Minister Reynders vindt de deal die minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) sloot te duur en wil de zaak herbekijken. Bovendien heeft De Clerck volgens Reynders niet voldoende andere alternatieven overwogen. Zo toont Reynders zich meer voorstander van het huren van gevangenisboten. Leterme naar Den Haag De Volkskrant meent ook te weten dat Reynders niet happig is om federaal geld hieraan uit te geven, omdat het nagenoeg uitsluitend om Nederlandstalige gevangenen gaat die naar Nederland zouden worden gestuurd. De onenigheid zal worden besproken op de ministerraad. Minister van Buitenlandse Zaken Yves Leterme (CD&V) gaat vandaag alvast op bezoek bij zijn Nederlandse collega Maxime Verhagen en minister-president Jan-Peter Balkenende. Daar zal naast de gevangenisdeal ook gesproken worden over het Belgische EU-voorzitterschap in 2010 en over de uitdieping van de Westerschelde. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nederland.aspx ![]() Da zal nen Hollander ook wel verstaan, maar daar houdt het mee op. Tja en federaal geld kunt ge toch niet aan een Vlaams\nederlandstalige uitgeven, toch zonde zoiets. Diep en in triest dat zelfs gevangen de dupe worden van die eeuwig durende haat van de franskiljons. Belgie is teminaal ziek: francofonitis een ongeneeslijke onsteking. Dus dringend amputatie van Vlaanderen nodig. Belgie Barst!!! ![]() Vlaanderen Vrij Nu !!!!!!