![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en niet t.o.v. van 'een bepaalde groep migranten', maar t.o.v. de héle wereld) Van zodra een voldoende groot aantal migranten van één of andere groep in Vlaanderen (maar vooral dus in Brussel) aanwezig is: automatische toekenning van een (beperkt) aantal voordelen, uiteraard met het oog op vlottere integratie (dat is en blijft het einddoel). Bovendien zouden ook Nederlandstalige Oude en Nieuwe Vlamingen van die tweetalige crèches en scholen moeten kunnen profiteren, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zèlf hun eigen aparte taalcursussen wel organizeren. ik zie niet in waarom dit op onze kosten zou moeten gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Minister-President
|
![]() Ik werd er horendol van om House MD in het Frans gedubd te zien. Niet alleen gaat Hugh Laurie's stemgebruik en intonatie (iets dat hij meesterlijk doet) volkomen weg. Ook is het gewoon vreselijk irritant om te zien hoedat de lippen niet gesynchroniseerd zijn. Dat mensen zulke verkrachting van een culurele prestatie kunnen toelaten is voor mij werkelijk onbegrijpelijk.
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Banneling
|
![]() Nederlands en Duits ook hé. wat wil je nu bewijzen? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 3 februari 2011 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een winkelier in het Nederlandse taalgebied die frans spreekt ziet enkel nog mijn achterste. hetzelfde geldt voor een horeca uitbater. Maar verder doen ze wat ze willen. Raar toch dat net de franstaligen een volledig tweetalig Belgique hebben geweigerd en liever de taalgrens installeerden; Nu ineens zou Vlaanderen terug tweetalig moeten zijn? Tja, dan ook Wallonie natuurlijk. Zoals ik reeds zei: in Brussel spreek ik nederlands, tenzij IK iets nodig heb en de achterlijken geen nederlands begrijpen, dan doe ik even moeite. Maar vanaf nu ga ik dat Wallonie ook toepassen: ik zie dat jij het normaal vindt dat men geen moeite doet in Vlaanderen om Nederlands te spreken, dus waarom zou ik in Wallonie moeite doen om frans te spreken nietwaar? Ook leuk is om zo'n ééntalige franstalige te woord te staan en hem in het Nederlands te antwoorden (ikzelf begrijp namelijk wèl wat hij broebelt in het frans), altijd met de glimlach! Zelfs de meest rabiate achterlijke begint zich dan wat verveeld te voelen. Heb het laatst nog meegemaakt bij de dokter: een franstalige madame dacht dat ze wat méér was dan die andere vlaamse boerkes en meende tegen mij in het frans te mogen praten. Mocht ook, maar ze vroeg informatie en die kreeg ze ook: in het Nederlands! vier keer herhaald zelfs. was leuk. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 3 februari 2011 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() enkel mensen die iets/iemand anders als minderwaardig vinden, mag je als minderwaardig bestempelen. Op eender welke andere manier bestaat minderwaardig niet, hoogstens onbegrepen door diegene die in deel 1 als minderwaardig bestempeld mogen worden.
'k vind het zelf goed geredeneerd. ![]()
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#673 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Minister-President
|
![]() Precies helemaal mee eens. Dit bevestigd het frans-taalimperialisme waarmee de Zuidelijke Nederlanden al 18o jaar bezet worden.
(citaat uit....) De Belgische grondwet van 1831, en in het bijzonder de artikels 23 en 25, bevatte in feite een kaderprogramma tot vernietiging op termijn van de Zuidnederlandse natie: via het Frans als enige openbare taal en via het centraal bestuur dat zij volkomen controleerden, verschaften de Fransen en hun trawanten zichzelf het recht om Frans te gebruiken overal in Vlaanderen, om het Nederlands er te verdringen, om de Vlamingen uit te sluiten van de belangrijkste bestuursfuncties, om zelf in Vlaanderen te regeren, om het Zuidnederlands volksgebied en volk te koloniseren en te exploiteren. En zo zou dan ook geschieden in de tientallen jaren daarna. De Belgische staat kan maar op één manier gezien worden: als een aanslag van het Franse op het Nederlandse volk, waarbij het volksgebied van de Zuid- Nederlanders aangehecht werd bij Frans grondgebied en het zelfbeschikkingsrecht van het Zuidnederlandse volk opgeheven werd. http://www.secessie.nu/pdf/1-4.pdf En dat moet maar eens rap gedaan zijn. ![]() Vlaanderen Vrij !!! Nederlanden herenigt U !!
![]() |
#675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die migranten die hier komen wonen en werken zullen trouwens ook belastingen betalen. Ik zie niet goed in waarom de Vlamingen in ruil daarvoor niet een klein gebaar zouden mogen stellen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja? Dus artikel vier van onze grendelgrondwet "is maar om te lachen"?
![]() |
#677 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is toch het taalgebied dat de meeste Nobelprijzen van de Literatuur heeft binnengesleept.
![]() |
#678 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 februari 2011 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat literatuur betreft is de Nobelprijs volstrekt geen onfeilbare referentie. Heel dikwijls zit er aan die Nobelprijs literatuur ook een politieke kant.
![]() |
#680 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt. Ik beschouw het evenmin als een referentie, ik zeg maar dat het Nederlands niet inherent zwakker hoeft te staan omdat het minder sprekers heeft. Beschavingsniveau is eigenlijk wat een taal sterk dan wel zwakker maakt, maar zelfs dat niet altijd volgens mij.