![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus bijlange niet uit de middeleeuwen. loop je nergens tegen door die oogkleppen van je? Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 november 2012 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
|
![]() Citaat:
bedankt voor de bevestiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men noemt dat solidariteit van een rijke regio tegenover een armere regio. Zoiets bestaat ook in andere landen. Hebt u er een probleem mee, zegt het genoeg over uw mentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er toch heel veel die ''Belgie'' niet accepteren. En dat zou best wel eens het probleem van héél Belgie kunnen worden. Waarom? Die partij is op de eerste plaats een neoliberale partij die de economische belangen van de Vlaam verdedigt. Citaat:
Maar de NVA constateert dat dat de Vlaming geld kost. Nieuw bordje, nieuw briefpapier, enzv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
|
![]() Citaat:
dat klinkt meer naar diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb geen enkel probleem met solidariteit, nooit gehad. ik vraag me gewoon af waarom de Franstaligen niet solidair willen zijn met de Nederlandstaligen als het over taal en cultuur gaat.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oe noemde gij ? In het Brabants heeft men steeds gezegd : hoe heet gij (oeës heutte gaa ?) of wat is je naam ? (Wa's ejave noam ?) 'Ik heet...' (Ik huuët... in het Brabants) en niet 'Ik noem...' Men zegt hier ook niet : Ik ga OM een brood. Men zegde hier steevast Ik ga naar de bakker. Of Ik ga een brood kopen. Tegenwoordig hoor ik veel : ik ga OM een.... ONDER je voeten krijgen, zegde men hier tot een aantal jaren geleden ook niet. Men zegde steevast TEGEN je voeten/kloten krijgen. Enz...
![]() |
![]() |
#849 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() „Oe noem'de gij?” dient uitgeroeid te worden, hoelaas hanteren zelfs professoren en advocaten (twee beroepen waarin welbespraaktheid een belangrijke eigenschap is) dit taalgebruik.
Laatst gewijzigd door Weyland : 15 november 2012 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom is het Nederlands dan geen verplichte 2e taal in het Franstalig onderwijs in Wallonië?
waarom blijven ze de faciliteiten eisen en uitbreiden? waarom eisen ze Franstalige rechters in Vlaanderen? waarom eisen ze de uitbreiding van Brussel met gans Vlaams-Brabant? waarom zijn ze er tegen dat allochtonen inburgeringscursussen in het Nederlands krijgen in Vlaanderen? waarom zeggen ze niet duidelijk tegen de Franstaligen die naar Vlaanderen komen wonen, dat ze Nederlands moeten leren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaanderen zal zijn toekomst zelf bepalen. Daar hebben jij en de andere franstaligen absoluut geen uitstaans mee. Bemoei je liever met je failliete Brussel, mijnheer de imperialist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat die Vlamingen al Frans hebben geleerd. Daar zijn ze toe verplicht. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik werk in een shoppingcentrum. Daar komen ook Walen en denk je dat ik één woord frans spreek ??? Ze kunne mich den baum in, dikke neus. ![]() Sommigen doen het wel als ze duidelijk merken dat ik geen frans wil spreken. Ik versta ze wel maar na 41 jaar in NL is het frans wel verleerd om te spreken en dingen uit te leggen. Heb het niet nodig hier, meer Duits. En dan probeer ik soms als Nederlands echt niet gaat, via Duits of Engels. Maar das bij sommigen ook een ramp, tja pech gehad dan. ![]()
![]() |
![]() |
#857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laat me koud dat Nederlands een minderwaardige taal zou zijn of dat niet zou zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is te gek voor woorden dat iemand als kardinaal Mercier een vereeuwigd is in onze straatnamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En neen ik leef niet in de Middeleeuwen, maar in tegenstelling tot U ken ik net dat ietsiepietsie van geschiedenis om te beseffen dat als mij mij NU niet verstaat in Brussel, dat dan een rechtstreeks gevolg is van het drama van 1830. Hahaha! Sarkasme ten top. Hoe de geestelijke nazaten van de separatisten van 1830 ons nu verwijten van separatist te zijn.... Citaat:
Namelijk het verdrijven van het Nederlandse element - lees de Nederlandstaligheid - in de Zuidelijke Nederlanden. 2. Enkel de naam België alleen reeds roep bij mij een grote weerstand op omdat het als politiek neologisme een anti-Nederlands statement is. De enige historisch korrekte vertaling van Belgique is de (Zuidelijke) Nederlanden. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204 !
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2012 om 23:19. |
||
![]() |
![]() |