![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar heeft u echter moeite met het aanvaarden van Vlaanderen in België, wat dan weer uw probleem is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Oe noemde gij" is inderdaad Vlaams, West-Vlaams meer bepaald. In het Oost-Vlaams is het immers ook "heten" en niet "noemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan 'face it' hadden de putchisten echter geen boodschap.... ![]() Evenmin heb ik nu een boodschap aan Uw 'face it'. ![]() 2. De reden daartoe is ongetwijfeld dit: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=111 Denken over staatshervorming is dan ook iets voor een kultureel bewuste elite. De meesten - en dus ook Vlamingen - hebben meer interesse voor brood en spelen en zijn niet of slecht voorgelicht. Ach, kon ik maar een generatie lang minister van onderwijs zijn. Ze zouden hun geschiedenis wel kennen. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 november 2012 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Europees Commissaris
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde
De NVA ontgoochelt me ... Citaat:
![]() Net daarom, begod! http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat vindt uw werkgever daarvan?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ge zijt toch geen fan van Maarschalk Foch....! 3. Niet alleen is er in de deelgemeente Heverlee idd. een Kardinaal Mercierlaan maar de vaderlandslievende kardinaal moest zonodig ook nog eens geëerd worden op de hoek van de Tiense en de Vlamingen waar het Kardinaal Mercierplein opdoemt. ![]() Wat mij ook tegen de borst stuit is dat op de eerste 'verdieping' van de beeldengallerij in de gevel van het Leuvense stadhuis, waar de vorsten een standbeeld hebben die over de stad geregeerd hebben, gaande van de hertogen van Brabant, via de hertogen van Bourgondie en de Habsburgers tot aan Leopold I, dacht ik, Willem I geen beeld heeft maar Napoleon wel! ![]() Waarom dan niet meteen ook die andere imperialist en bezetter, Hiltler, een beeld geven.... ![]() ![]() Pikant detail: Mocht er een kunstliefhebber zich afvragen wat er gebeurd is met de originele (vijftiendeeeuwse!) gotische glasramen, wel die werden er uitgerekend door de Franse sansculotten uiitgeslagen tijdens de Franse bezetting. Maar Napoleon werd wel bedacht met een standbeeld op dat stadhuis! ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Afschuwelijk, vind ik dat.
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ze wél willen, met een grote meerderheid, is een splitsing van de beleidsbevoegdheden. Zodanig dat deze staat wordt omgevormd tot een soort "confederale/of vér doorgedreven federale" staat. Met slechts een paar restbevoegdheden voor een federaal niveau (bv. Defensie en Buitenlandse Zaken). Ik heb nog niet van de zijde van de Belgische francofonie gehoord dat ze daar mee zouden akkoord gaan. Ik verwacht veeleer dat ze zullen pogen ook dat te saboteren door misbruik te maken van de schandalige grendelgrondwet. In dat geval mag u ervan overtuigd zijn dat er in Vlaanderen snel een meerderheid zal ontstaan om die grendelgrondwet gewoon opzij te schuiven. Het Vlaams Parlement is de geschikte instelling om dergelijk statement te maken. Dit kan perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad, dat is nogal crapuleus dat dergelijke imperialist en warlord bij uitstek daar ook tussenprijkt. Ik denk dat destijds (toen Leuven na WO1 werd heropgebouwd) ook Mercier daar een gewijde vinger in die Belgicistisch-francofiele pap zal gehad hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar volgens deze site staat Leopold II er wel bij: http://www.vanderkrogt.net/statues/o...record=bevb001 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Goed idee, hoe minder straten er genoemd worden naar katholieken hoe beter....
http://unholybible.wordpress.com/ http://www.christianitydisproved.com/books.html Laatst gewijzigd door Frailty : 16 november 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, wat ben je toch graag ongemeen hard met deze jongen, nietwaar.
Ik schreef dan ook 'dacht ik, en had op dat late uur geen goesting meer om het na te googelen. Dank dus voor Uw opzoekingswerk! De ontbrekende heersers zijn Willem I en, inderdaad, Leopold I. Het rijtje gaat tot en met Leopold II. M�*�*r, d�*t was natuurlijk niet het punt dat ik wou maken.... Het door U aangehaalde 1e artikel dateert van 2006 en maakt melding dat de verschijning van Willem I (en Leopold I) slechts voor 1 jaar zou zijn. Ik veronderstel dat Willem weer weg is. Dit werd mij trouwens vorige week bevestigd door een stadsgids. Rest ons de vragen: 1. Waarom slechts voor 1 jaar, waarom een tijdelijke wissel? 2. Wat voor 'studiewerk' moet men dan nog doen... ![]() En rest mij de verontwaardiging bij: Citaat:
Gewoon Napoleon vervangen door Willem I. En voor de uiterst kontroversiële Leopold II zou men wel iemand kunnen vinden. Pikant detail: dat dus in een stad waarvan de burgemeester de scheiding der Nederlanden betreurt!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een postume belediging aan, en kaakslag voor, de 12.000 Kempenzonen die heldhaftig vielen in de verzetsstrijd tegen de bezetter en diegenen die door Napoleon naar het Oostfront werden gestuurd. De beste keus voor een beldenwissel zou zijn van Napoleon te vervangen door de Leuvense verzetsstrijder Pieter Corbeels. We zouden met enkele Leuvenaars een petitie moeten organiseren!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#877 |
Europees Commissaris
|
![]() En kijk, omstreeks die tijd, 1798 wisten de Vlamingen nog dat ze Nederlanders waren:
Het volk kwam, onder de leuze Voor Outer en Heerd, in opstand tegen het Franse bewind. Er verschenen plakkaten (aanplakbrieven) in de grote steden op kerken en openbare gebouwen met o.a. de tekst: "Nederlanders ! blyft nu bijeen, wy moeten standvastich wezen". (Wiki. Boerenkrijg)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Europees Commissaris
|
![]() U bedoelt?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Corbeels Wel heeft men tot twee maal toe gedacht aan de kardinale klootzak Mercier!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 november 2012 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |