Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2012, 15:11   #881
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. In 1830 wilden de meeste Vlamingen ook de splitsing niet.
Aan 'face it' hadden de putchisten echter geen boodschap....

Evenmin heb ik nu een boodschap aan Uw 'face it'.

2. De reden daartoe is ongetwijfeld dit:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=111

Denken over staatshervorming is dan ook iets voor een kultureel bewuste elite. De meesten - en dus ook Vlamingen - hebben meer interesse voor brood en spelen en zijn niet of slecht voorgelicht.
Ach, kon ik maar een generatie lang minister van onderwijs zijn. Ze zouden hun geschiedenis wel kennen.
Uw punt 2. zegt alles en de meesten hebben wel gelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 15:20   #882
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Uw punt 2. zegt alles en de meesten hebben wel gelijk.
Eerder zegt mij punt 1 alles.
Volgen u! Maar mijn punt is nu net dat de meesten geen gelijk hebben omdat ze hun geschiedenis niet kennen en en onvoldoende zijn voorgelicht en bijgevolg onbekwaam zijn zich terdege uit te spreken.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 15:21.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 20:35   #883
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eerder zegt mij punt 1 alles.
Volgen u! Maar mijn punt is nu net dat de meesten geen gelijk hebben omdat ze hun geschiedenis niet kennen en en onvoldoende zijn voorgelicht en bijgevolg onbekwaam zijn zich terdege uit te spreken.
De meesten hebben gewoon geen interesse voor het Vlaams-Nationalisme, zo simpel is het en dat begrijp ik 1000%. Er zijn toch veel meer boeiende hobbys!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 20:51   #884
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meesten hebben gewoon geen interesse voor het Vlaams-Nationalisme, zo simpel is het en dat begrijp ik 1000%. Er zijn toch veel meer boeiende hobbys!
De meesten hebben gewoon geen interesse voor het Belgische staatsnationalisme, zo simpel is het en dat begrijp ik 1000%. Er zijn toch veel meer boeiende hobbys!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 20:55.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 09:48   #885
ZION
Banneling

Standaard

@ Jacobus,

Ook in A worden straatnamen gewijzigd.
Bv. Bart De Wever steeg.(doodlopend).

Horemanspleintje.(rotonde met voorrang van rechts)

Dat "geen gezeik", is dat de strijdkreet van de herenigde Nederlanden?

Opgedrongen door die van boven de Moerdijk?

De enige echte "zeikerds".

As je me nou,seg.

ZION.

Laatst gewijzigd door ZION : 29 december 2012 om 09:48.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 20:17   #886
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Als ik refereer aan het gesprek met Elio over de troonwissel dan blijkt nogmaals dat nederlands voor anderstaligen minderwaardig is. Duidelijk op te maken aan de wijze waarop Elio zich inspant om na zoveel jaar nederlands te spreken.
Ook duitstaligen op mijn werk, als ze als klant komen vragen of ik Duits spreek, notabene in Nederland.
Oud 12 juli 2013, 20:31   #887
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ook duitstaligen op mijn werk, als ze als klant komen vragen of ik Duits spreek, notabene in Nederland.
Deze draad is een oude bekende.

Nu je het hebt over Duitstaligen. Het volgende relaas.

Zwolle, juni 2013. Bij de immigratiedienst meldt zich een stel voor een afspraak. De man spreekt Duits en heeft aan zijn arm een Marokkaanse dame.

"Ich habe einen Termin für meine Freundin aus Marokko."

Betrokkene overhandigt een Nederlands paspoort, afgegeven door de burgemeester van Roermond.

"Ik zie dat u Nederlander bent?", luidt mijn vraag.

"Das stimmt, aber Niederländisch ist so schwierig für mich, selbst nach fünf und dreizig Jahr."

Wel, ik laat de complicaties van een en ander aan jullie, ongetwijfeld, verbijsterde gemoed over ...
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 21:01   #888
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Deze draad is een oude bekende.

Nu je het hebt over Duitstaligen. Het volgende relaas.

Zwolle, juni 2013. Bij de immigratiedienst meldt zich een stel voor een afspraak. De man spreekt Duits en heeft aan zijn arm een Marokkaanse dame.

"Ich habe einen Termin für meine Freundin aus Marokko."

Betrokkene overhandigt een Nederlands paspoort, afgegeven door de burgemeester van Roermond.

"Ik zie dat u Nederlander bent?", luidt mijn vraag.

"Das stimmt, aber Niederländisch ist so schwierig für mich, selbst nach fünf und dreizig Jahr."

Wel, ik laat de complicaties van een en ander aan jullie, ongetwijfeld, verbijsterde gemoed over ...
Ik heb aangetrouwde familie in Duitsland.
Wanneer ik langzaam Nederlands spreek dan kunnen zij mij verstaan.
Veel Duitsers uit de grensstreken vinden het ook leuk wanneer ik Nederlands spreek. Vraag ook vaak naar hun lokale dialect en probeer dit ook te verstaan, dit ook uit respect. Mijn beheersing van de Duitse taal is door de Duitsers zelf als goed beoordeeld.
Oud 12 juli 2013, 21:08   #889
stropke
Minister-President

Standaard

Mijn gemoed is geenzins verbijsterd. Hij zal wel gedacht hebben: in Limburg hoef ik geen nederlands te leren want plat Limburg is zowat half duits, dus ze verstaan me wel.
Ik blijf tegen klanten Nederlands spreken en soms Limburgs plat tegen duitsers. Tegen hun maak ik wel duidelijk dat ik alles versta. Duitsers uit de grensstreek kunen ook nederlands.
Denk dat alles kwestie van willen is en niet van onkunde.
Vlamingen moeten wat trotser zijn op hun taal en niet direct in eigen streek int frans beginnen tegen een Waal. Die broekschijters-mentaliteit moet eens gedaan zijn anders kunnen ze de hereniging wel vergeten, wat mij betreft...
Oud 12 juli 2013, 21:15   #890
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik heb aangetrouwde familie in Duitsland.
Wanneer ik langzaam Nederlands spreek dan kunnen zij mij verstaan.
Veel Duitsers uit de grensstreken vinden het ook leuk wanneer ik Nederlands spreek. Vraag ook vaak naar hun lokale dialect en probeer dit ook te verstaan, dit ook uit respect. Mijn beheersing van de Duitse taal is door de Duitsers zelf als goed beoordeeld.
Ik kom regelmatig in Kleef, net over de grens bij Arnhem en Nijmegen. Ofschoon ik uitstekend Duits spreek en zeer wel welwillend ben om het te spreken, schakelen de Kleefse winkeliers maar wat graag over op het Nederlands. Ik moet bijna moeite doen om Duits te spreken, zeg maar. Ik kom ook graag in Duitsland.

Maar wat die cliënt betreft, was ik redelijk 'erstaunt'. Het is zoals stropke zegt: een kwestie van willen ...

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 12 juli 2013 om 21:16.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 21:31   #891
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn gemoed is geenzins verbijsterd. Hij zal wel gedacht hebben: in Limburg hoef ik geen nederlands te leren want plat Limburg is zowat half duits, dus ze verstaan me wel.
Ik blijf tegen klanten Nederlands spreken en soms Limburgs plat tegen duitsers. Tegen hun maak ik wel duidelijk dat ik alles versta. Duitsers uit de grensstreek kunen ook nederlands.
Denk dat alles kwestie van willen is en niet van onkunde.
Vlamingen moeten wat trotser zijn op hun taal en niet direct in eigen streek int frans beginnen tegen een Waal. Die broekschijters-mentaliteit moet eens gedaan zijn anders kunnen ze de hereniging wel vergeten, wat mij betreft...
men spreekt de taal van de klant vanuit commercieel perspectief,

je kan natuurlijk verwachten van de klant dat hij communiceert in je eigen taal vanuit een boerenlullenmentaliteit perspectief
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 22:00   #892
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Lijkt mij logisch.
Oud 12 juli 2013, 22:24   #893
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Lijkt mij logisch.
Voor diegene die gebukt gaan onder minderwaardigheidscomplexen is het niet zo logisch
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 02:13   #894
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Citaat:
Lijkt mij logisch.
Dat is ook logisch. Daarbij denk je dat Nederlanders in de kuststreek, tijdens het toeristische seizoen nooit in het Duits worden aangesproken?

Ik kan me nog een lang weekend met vrienden in Zeeland herinneren in 2000, rond het EK met goed (naar Nederlandse maatstaven) weer. Hoe dan ook een verkoopster begon toen eens in het Duits tegen ons, hoewel ze met een 'rode boei' even later moest bekennen blij te zijn ook eens Nederlandse klanten te hebben.
Oud 2 augustus 2013, 16:16   #895
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Qua aantal artikels op wikipedia is Nederlands een toptaal. Het staat na het Engels op de tweede plaats.

http://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias
Oud 28 september 2013, 21:40   #896
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Qua aantal artikels op wikipedia is Nederlands een toptaal. Het staat na het Engels op de tweede plaats.

http://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias
Daar hebben ze hier op dit forum nog geen benul van, gezien het gezaag in het engels van sommigen en de mijn-naam-is-haas- houding vd moderatie er tegenover.
Oud 28 september 2013, 21:45   #897
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke mate wilt u de rek laten gaan? Probeert een winkelier naast Nederlands, Frans, Duits en Engels zich ook aan andere talen? Marokkaans Arabisch bijvoorbeeld?

Kortom, het lijkt mooi te zeggen dat men zich omwille van commerciële redenen aanpast, maar in de praktijk zal het zich beperken tot bepaalde grote talen of talen die men door omstandigheden beheerst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 22:51   #898
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Home Ministeries OCW Nieuws
Ministerie: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Eerste basisscholen van start met tweetalig onderwijs

Nieuwsbericht | 08-01-2014

12 Nederlandse basisscholen gaan komend schooljaar van start met volledig tweetalig onderwijs. Jonge leerlingen krijgen er vanaf de kleuterschool maximaal de helft van hun lestijd instructie in het Engels.

Kinderen in de kleuterklas krijgen Engelse les

Leerlingen krijgen op de scholen die deelnemen aan de proef niet alleen les in de Engelse taal, maar ook andere vakken zoals gym, geschiedenis en aardrijkskunde kunnen maximaal de helft van de tijd in het Engels worden gegeven. Tot op heden was dit alleen mogelijk op middelbare scholen.

Ruimte voor Engels

De proef met volledig tweetalig onderwijs is één van de uitwerkingen van het plan van aanpak Engels dat staatssecretaris Dekker (Onderwijs) afgelopen zomer bekendmaakte. Scholen met een sterke internationale oriëntatie hadden hierom gevraagd. Verder werkt Dekker aan een wetsvoorstel dat álle basisscholen structureel ruimte biedt om tot 15% van hun onderwijstijd Engels, Frans of Duits als instructietaal te hanteren.

Jong geleerd

Staatssecretaris Dekker: “Nederlandse kinderen zullen hun brood later verdienen in een wereld waarin het meer dan ooit van belang is dat ze naast Nederlands ook goed Engels spreken. Juist als ze jong zijn pikken ze taal met speels gemak op. Jong geleerd is in dit geval daadwerkelijk oud gedaan. Bovendien maakt het vroeg aanbieden van een vreemde taal het onderwijs uitdagender voor talentvolle leerlingen met een talenknobbel”.

Landelijke primeur

Basisschool de Haagsche Schoolvereniging in Den Haag heeft woensdag de landelijke primeur. Staatssecretaris Dekker en de Haagse wethouder Ingrid Van Engelshoven (Onderwijs en Dienstverlening) kwamen het nieuws persoonlijk brengen. Van Engelshoven: "Tweetalig onderwijs in het basisonderwijs is een lang gekoesterde wens van het gemeentebestuur en ouders in Den Haag. Kinderen groeien op in een stad met tal van Europese en internationale instellingen op het gebied van vrede en recht. Op dat gebied loopt Den Haag voorop en krijgen we wereldwijd erkenning. Tweetalig onderwijs geeft kinderen van jongs af aan de middelen tegelijkertijd thuis te zijn in de stad en de wereld."

Bij succes verder uitbreiden

In 2015 krijgen nog 8 scholen de kans om bij de pilot volledig tweetalig onderwijs aan te sluiten. Mocht in 2019 blijken dat de proef op de 20 deelnemende basisscholen een succes is, dan kan worden besloten om meer basisscholen de mogelijkheid te geven over te stappen op tweetalig onderwijs.

Vroeg beginnen met Engels werkt

Extra taallessen blijken nuttig. Kinderen die op jonge leeftijd spelenderwijs les krijgen in een vreemde taal spreken veel beter Engels dan kinderen die pas in groep 7 of 8 kennismaken met Engels, zo blijkt uit onderzoek. Wie zich zorgen maakt dat aandacht voor een vreemde taal ten koste gaat van het Nederlands kan gerust zijn. Onderzoekers stelden vast dat er geen negatieve effecten zijn.

De lijst met 12 basisscholen die vanaf dit jaar tot maximaal de helft van het onderwijs Engels als instructietaal mogen gebruiken:

De Haagse Schoolvereeniging in Den Haag
De Polle in Marsum
De Blijberg in Rotterdam
De Lanteerne in Nijmegen
Het Talent in Lent
De Violenschool in Hilversum
De Wilge in Hilversum
De Kindercampus in Hilversum
De Groningse Schoolvereniging in Groningen
De Internationale School in Eindhoven
De Prinseschool in Enschede
De Visserschool in Amsterdam

http://www.rijksoverheid.nl/minister...onderwijs.html
Citaat:
Wie zich zorgen maakt dat aandacht voor een vreemde taal ten koste gaat van het Nederlands kan gerust zijn. Onderzoekers stelden vast dat er geen negatieve effecten zijn.
Jaja, eerst zien en dan geloven. Moeten we straks onze kinderen nog in het engels gaan opvoeden zekers? Zo wordt de moedertaal gedegradeerd tot een tweede rangstaal, als huis-tuin-keukentaal. Echt schandalig, ze zijn daar kompleet doorgedraaid in Denhaag, alles voor de ecomonie terwijl ze die zelf met hun bezuinigingen naar de kl*ten helpen.
Hopelijk sneuvelt het kabinet Rutte en snel nieuwe verkiezingen.
VVD weg ermee !!! PVDA bla, bla!!!
Oud 10 januari 2014, 23:14   #899
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, eerst zien en dan geloven. Moeten we straks onze kinderen nog in het engels gaan opvoeden zekers? Zo wordt de moedertaal gedegradeerd tot een tweede rangstaal, als huis-tuin-keukentaal. Echt schandalig, ze zijn daar kompleet doorgedraaid in Denhaag, alles voor de ecomonie terwijl ze die zelf met hun bezuinigingen naar de kl*ten helpen.
Hopelijk sneuvelt het kabinet Rutte en snel nieuwe verkiezingen.
VVD weg ermee !!! PVDA bla, bla!!!
Ik roep al tijden dat dat het einddoel is van neo liberalisme.

Een taal als Nederlands is voor die mensen een barriere een kostenpost en last voor winstmaximalisatie.

Als je liberaal stemt , stem je tegen het Nederlands. In Belgie net zo trouwens.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 08:22   #900
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht

Dat "geen gezeik", is dat de strijdkreet van de herenigde Nederlanden?

Opgedrongen door die van boven de Moerdijk?

De enige echte "zeikerds".

As je me nou,seg.

ZION.
Opgedrongen??? Wel vriend, vanaf 1839 interesseerde "Boven de Moerdijk" zich geen zak meer voor België of Zuidelijke Nederlanden.

Zolang België maar geen plannen bleef houden bij NL binnen te vallen. Voor de rest, het ging jullie goed of niet goed en al stortte in het elkaar, het zou ons worst wezen werd de gedragslijn. Ons portie wel gehad en definitief tabee ermee.

Politieke lijn vanaf die tijd- de Zuidelijke Nederlanden - een afgesloten zaak. Men wilde liefst zo min mogelijk nog wat te maken hebben met België, dit bleef zo tot aan WOII.

Halverwege de 19e eeuw kwam de vraag van België aan Nederland om weer aan te sluiten (de Fransen bliezen in de nek van België).
Antwoord Nederland ... geen enkele behoefte aan
Zegt duidelijk genoeg niet! Al werd het Frans gebied tot aan de grens van Nederland, de Zuidelijke Nederlanden, dan wel België, de andere kant van de grens interesseerde Nederland geen moer meer.

U zal nauwelijks een parlementarier of minister tegen komen die zich daar zelfs maar over uitgelaten hebben.
Behalve Wilders dan, pakweg 5 of 6 jaar geleden, nadien hoorde je hem er niet meer over. Hij dacht ermee te kunnen scoren, wat dus blijkbaar niet werkte.

Reactie van een minister president (meen Balkenende) aan Belgen: Dat is een zaak van de Belgen, niet aan ons. Ofwel, zoek het maar uit ... Boodschap: "Zal ons een worst zijn"

Het zijn met name Belgische politici en zeker geen NL politici, van boven de Moerdijk, die ermee aan komen. De enige "echte zeikerds" op dat gebied doelt u op boven de Moerdijk, helaas voor u hebt het over uw eigen landgenoten politici.
Het hele item speelt niet in NL. Plus, hoe meer het zelfs maar die kant op zou kunnen gaan, hoe meer (serieuze) NL politici zich er afzijdig van houden.

Voorstellen tot samengaan van beide Legers, één Leger? Wel, zulke ideeen komen niet van boven de Moerdijk.
Gaat ook zeker niet gebeuren. Soevereiniteit over de eigen troepen wil men niet opgeven, getuige de vraqen van kamerleden. Zowel door linkse als rechtse parlementariërs.
Wel samenwerking en verdere intenties tot samenwerking, maar meer dan dat heeft "boven de Moerdijk" geen enkele behoefte aan.
De Belgische partij die ermee aankwam en aankomt ziet de bui overigens al hangen. Als de Crem vertrokken is, er weinig meer van zelfs een intensieve samenwerking nog terecht zal komen (Behalve de beide Marines)

Zal ook niet meevallen daar de huidige sterke militaire samenwerking met de Duitsers en de Britten (als wel Amerikanen) decennia geleden al ingezet werd. Plus NL breidt dit tevens al sinds een tiental jaren uit met Noorwegen (overeenkomst in 2003) ... als wel met Denemarken en Zweden.

Het enige wat voor België rest, als het dit wil, zich daarbij aansluiten.
Materieel gezien al niet gemakkelijk, daar de bewapening flink afwijkt van NL en bijvoorbeeld de Scandinavische landen, hun materieel komt vrijwel overheen.

Intensieve samenwerking para's met de Mariniers? Het Mariniers korps is geheel op Britse wijze georganiseerd, als wel tactisch, communicatie, bevelvoering etc.
Ze moeten naadloos met elkaar kunnen werken. En NL bataljon bij gezamenlijk optreden en gezamenlijke oefening is volledig geïntegreerd bij de Britten.
De bevelvoerder over deze gezamenlijke Amfibische troepen is altijd een Brit, de vervangende bevelvoerder altijd een Nederlander.

De Noren sluiten zich aan bij deze gezamenlijke UK/NLAmfibische troepen, als wel ook de Zweden sinds enkele jaren mee bezig zijn.
Om toegelaten te worden tot de gezamenlijke organisatie Europese Amfibische aanvalsmacht dient een land verplicht over eigen amfibisch materiaal te beschikken.
België beschikt daar niet over, laat staan de para's. Men traint af en toe wel mee, maar eigen middelen ontbreken. Plus, het is een ander specialisme.

Dit geldt eveneens voor inzet in koudweer of poolgebied.
De middelen daartoe moeten geleverd worden door het Marinierskorps, dan wel eventueel de Noren of door de Britten. Meestal draait het dan ook niet meer dan om een peloton wat meedraait.

Absurde en onlogische zaak overigens. Een gezamenlijke "basis paraopleiding", terwijl 11 Air Manoeuvre Brigade (de luchtmobiele brigade) met de Division Schnelle Kräfte (DSK) wordt geïntegreerd.

Voor beide kanten een uitstekende zaak overigens. Ook voor de Duitsers daar ze geen ervaring hebben met inzet en gezamenlijk optreden met gevechtsheli's.
Overigens blijft de sterke samenwerking eveneens met de Amerikanen in Fort Hood. Luchtmobiel kan zowel gezamenlijk ingezet worden met de Duitsers als wel met de Amerikanen.
Aangezien de Duitsers minder snel klaar staan om aan missies deel te nemen zal een eventuele inzet eerder gebeuren met Amerikanen dan met de Duitsers.

Nou ja, in ieder geval mooi voor de Belgische paraschool. Men krijgt flink meer parachutisten om op te leiden dan men voor het eigen Leger opleidt.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be