![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Beter voor de katholieken en beter voor de francofone elite? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willem had zijn bestuurscentrum ergens anders moeten kiezen. In ongeveer het centrum van zijn toenmalig koninkrijk. Ik denk hier specifiek aan Breda of Den Bosch ('s Hertogenbos) . Bijna mooi in het midden. Maar geen haar op zijn protestants hoofd dacht er ook maar aan om zoiets te doen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2014 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 | |
|
![]() Citaat:
Hun creatie van Belgie om hun macht te behouden en consolideren, heeft heel wat ellende gebracht. Belgie zit nu nog met de discussie/ruzie over de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals u ziet heeft ieder land zo zijn problemen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2014 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() \
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2014 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1690 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het aloude en zeer eerbiedwaardige dialect van de streek waar ik opgroeide - het Nederlands dat ik via school, radio, TV, kranten, tijdschriften, boeken, ... meekreeg. Op wat meer gevorderde leeftijd leerde ik ook "Verkavelingsvlaams", en nu ben ik bezig met het aanleren van het Brusselse dialect. Het zal m.i. bovendien niet zo lang meer duren vooraleer ik zo onbescheiden zal zijn ook het Frans, het Engels én het Duits als 'eigen talen' te beschouwen, en ik hoop dat ik dat lijstje ooit ook met ondermeer het Esperanto, Spaans, Italiaans, Pools, Turks, Grieks, Deens, Zweeds, Scots, Noors en IJslands zal kunnen vervolledigen. Op dat vlak leg ik mijzelf alvast geen enkele limiet op, mijn hersenen en de tijd helaas wel ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen die dat proberen daarentegen ontmoet ik haast elke dag ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/search?client=s...Meuq8wfTtoGQCg Ik vind het niettemin een grappig neologisme, omdat het idee van het 'schrokken' erin vervat zit ![]() 2) Dat snapt hij/zij niet (of misschien beter: dat WIL hij/zij niet snappen). De énige manier waarop een slordige 6 miljoen Vlamingen 'hun' woorden en taalgevoelen aan een slordige 16 miljoen Nederlanders kunnen opdringen, is inderdaad het léf hebben om 'hun' woorden en taalgevoelen IN NEDERLAND en temidden van NEDERLANDERS te gebruiken respectievelijk ten toon te spreiden. Maar daarvoor moeten die in hun broek schijtende luie zeurpieten van Vlamingen wél hun kot uit, én de grens over. [grafstem]the horror, the horror!!![/grafstem] ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 november 2014 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ook katholieken mochten hun geloof niet in het openbaar belijden. De meeste katholieken gingen daarom naar zogenaamde schuilkerken in woningen en tuinen. In de loop van de achttiende eeuw verbeterde hun positie langzaam. In 1720 dienden enkele Haagse katholieken een verzoek in voor het bouwen van een eigen kerk. Het stadsbestuur ging akkoord, op voorwaarde dat de kerk niet zichtbaar zou zijn van de straat. De beroemde architect Daniël Marot - zelf in 1685 uit Frankrijk gevlucht vanwege zijn protestantse geloof - nam het ontwerp voor zijn rekening. In 1722 werd begonnen met de bouw van de kerk. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 | |
|
![]() Citaat:
De katholieken en andere kerkgenootschappen zoals o.a de doopsgezinden werden gedoogd en hadden schuilkerken. In Belgie in die tijd was het voor protestanten verboden om schuilkerken te hebben. Dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, het ging hier wel over de vraag of Nederlands een minderwaardige taal is, hé.
Niet over de verschillende soorten pilaarbijters die die taal gebruik(t)en.
![]() |
![]() |
![]() |
#1697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2014 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de Vlamingen zijn een volk. Het woongebied van dat volk is een deel van de Nederlanden en de taal het Nederlands. Capito? Net zoals Oostenrijk het woongebied is van de Oostenrijkers en hun taal het Duits is. Net zoals Wallonië het woongebied van de Walen is en hun formele taal niet het Waals maar het Frans is. Dat jij daar "problemen" mee hebt zal ons allesbehalve een zorg wezen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2014 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |