![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Oh hai !
De Wallonen bij de Franzosen - misschien niet eens zo'n gek idee. Di Rupette is sowieso al vriendjes met Hollande. Noord-Frankrijk (van Frans-Vlaanderen tot de franse Ardennen) is de a'toontjes al langer gewend dan BE en FR laat niet na af en toe hun CRS (Compagnies Républicaines de Sécurité) in te zetten wanneer de 'toontjes het te bont maken. Er wordt daar iets minder gepamperd. Datzelfde Noord-Frankrijk is ook voor zo ongeveer 50 % werkloos en de Wallonen zijn dat ook al gewend, alhoewel de uitkeringen in FR zowat de helft bedragen dan die in BE. Misschien kan de waalse "heropbloeiende" industrie de Noord-Fransen een verfrissende positieve impuls geven. La Rupette zal zeker een positieve bijdrage leveren aan de franse "Mariage pour Tous" beweging en Hollande kan dan pochen met het feit dat hij er minstens één voor-of achteraanstaande (openstaande?) rooie-rakker-politieker bij heeft. Nieuwe franse politeke slogan: "Nous, on parle le Français !" (Dit in tegenstelling met het vlaamse "Nous, on travaile !") Wallonia bij Frankrijk kan misschien "Win-win" zijn voor Vlaanderen: een verrijking voor de Fransen en weg met de transfers uit Vlaanderen. En sinds Brussel meer geld kost dan het opbrengt, kunnen ze er voor mijn part Broekzele gratis bij krijgen. Jan.
Tenno heika banzai ! Laatst gewijzigd door JanJanssens : 24 februari 2013 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ook Vlaanderen zal beschikken over Brussel. En wat jij daarover denkt kan ons geen reet schelen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onder de Franse bezetting was de Nederlandse economie sterk achteruit gegaan, inzonderheid omdat de handel, die voor de Nederlandse economie altijd zo essentieel is geweest, lang had stilgelegen. Willem I bracht hierin verandering. Hij investeerde onder andere in een betere infrastructuur door wegen en spoorwegen aan te leggen. Hij had daarnaast een integratie voor ogen tussen de handel in het noorden en de industrie in het zuiden. Om de zuidelijke industrialisatie en de noordelijke handel te bevorderen, stichtte hij instellingen als De Nederlandsche Bank, de Algemeene Maatschappij voor de Volksvlijt en de Nederlandsche Handel-Maatschappij. De stad Gent heeft aan Willem I de Nederlandstalige universiteit te danken. Citaat:
Als Willem I zich op tijd iets van deze grieven had aangetrokken, dan was de secessie van de Nederlanden uitgebleven en had ons land zich kunnen ontwikkelen tot een middel-Europese mogendheid waarop Willem I zo had gehoopt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bovendien Citaat:
Laatst gewijzigd door jogo : 24 februari 2013 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in waarom je Wallonië zou 'ruilen' voor Frans- Vlaanderen hoor. Daar spreken ze ook Frans en zijn ze niet van plan om over te schakelen op het Nederlands.
Bovendien bestaat Wallonië voor een heel groot deel uit 'Vlamingen' Er zijn in 1800 en begin 1900 zo'n 500.000 Vlamingen naar Wallonië verhuist, in 2012 zijn er 3,5 miljoen Walen. Rekening houdend met de natuurlijke bevolkingsaangroei tussen 1850 en 1940. Hebben deze Vlamingen zich flink in aantal uitgebreid. Dus voor het zogezegde 'Vlaamse' van Frans-Vlaanderen hoef je het niet te doen, dan is Wallonië evenzeer Vlaams. Bovendien heeft Wallonië mooie bossen en is Frans-Vlaanderen een kale vlakte. Laatst gewijzigd door Dennis : 24 februari 2013 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168806 Maar dat is een kwestie van taalpolitiek. ![]() Ze waren ook niet van plan om Frans te spreken en toch is dat in orde gekomen.... Citaat:
Ge kunt U de gezichten van Onckelickx, Vanderbiest, Reynders, enz... toch reeds voorstellen... De identifikaties en identiteitsbeleving in Frans-Vlaanderen zijn toch wel van een andere aard dan in Wallonië en Brussel. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=144 Citaat:
![]() Als er zoiets als een Vlaamse identiteit bestaat - een begrip waar ik eigenlijk uitermate huivering voor ben! - dan is ze naar mijn gevoel te zoeken in het land van de Kerels. Een kale maar haast mythische vlakte met Steenvoorde waar de Beeldenstorm (en de Opstand tegen Spanje) eigenlijk begon. Met Kassel met zijn drie veldslagen waarvan ik vooral wijs op: de tweede: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Kassel_(1328) en de derde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Kassel_(1677) Voor deze volksnationalistische neoromantikus is Kassel voor ons wat het Merelveld voor de Serviërs is! Waarom gaat men niet elk jaar op bedevaart naar Kassel in de plaats van naar Diksmuide ( ![]() En uitgerekend d�*t zijn we kwijt, de Westhoek als bakermat van de Dietse beschaving. http://forum.politics.be/showthread....rs#post6199228
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 22:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 24 februari 2013 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook bij Castorama en Leroy Merlin, weten ze de Vlamingen meer en meer te warderen. Hert is nog maar een kwestie van tijd alvorens ze ook daar zullen het personeel aanmoedigen om Vlaams te spreken. En inderdaad, ook in Wallonië wonen er al heel wat Vlamingen. Overigens zie ik de Walen eerder samen gaan met Luxemburg dan met Frankrijk. Frankrijk zit er niet op te wachten om er het verlieslatend Wallonië erbij te nemen. Die hebben daar al problemen genoeg zonder Wallonië mee te moeten op sleep nemen. En evenzeer voelen de Walen zich ook niet geroepen om derderangs burgers te worden van Frankrijk. Daar kunnen ze niet zoals hier de rest van de bevolking naar hun pijpen laten dansen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn het volop bezig nieuw leven in te blazen. Laatst gewijzigd door Garry : 24 februari 2013 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Ik spreek helemaal niet over haat, nogmaals!!! Maar er is in Vlaanderen wel een wijd verspreidde latente afkeer voor "den Hollander", eentje die dat in de politiek uitdraagt is Marc Van Peel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is dan nog niet eens de politieke activiteit die bij jeugd opnieuw leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik zeg "op sterven na dood", dan is dat natuurlijk met betrekking tot de moedertaal, het enige kriterium van wezenlijk belang.
IK kan me niet voorstellen dat er nog maar 1 enkele jonge Frans-Vlaming in het Vlaams wordt opgevoed. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niets hierover bij: Citaat:
Citaat:
Niets over taal op hun webstek. Het zoveelste ekstreem-rechtse groepje met een runeteken in het vaandel... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 23:35. |
|||
![]() |
![]() |