![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Limburg onafhankelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, een confederatie van onafhankelijke Vlaamse staten.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Antwerpen als nieuwe hoofdstad van Nederland waar het thuis hoort, de rest van dit marginale Vlaanderland mag de republiek Groot-Bokrijk worden en daar zijn belgische Ollanderhaat botvieren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens, de beste garantie om de eenheid met Nederland te voorkomen is door de Belgische staat te behouden. Eigenlijk de enige garantie. Zodra Vlaanderen een eigen staat wordt, wordt meer samenwerking met Nederland onvermijdelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen independentist, maar binnen het denkkader dat het bv onvermijdelijk zou zijn , volg ik xenophon. Samengaan met nederland is voor mij onbespreekbaar. En brussel ligt op vlaams grondgebied. Dus vlaanderen met uiteraard brussel als deel daarvan onafhankelijk.
Maar voor mij hoeft het niet en ik geloof er niet in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een samengaan met Nederland kan voor Vlaanderen zéér zinvol zijn. Op voorwaarde dat het op een intelligente wijze gebeurt. Nederland-haters pogen hier steeds maar opnieuw de zaken zo voor te stellen dat dit samengaan eenvoudig zou neerkomen op een soort opslorping, zeg maar een "anschlusz". Dat zou inderdaad niet erg verstandig zijn. Om die reden zie ik een toenadering tussen Vlaanderen en Nederland het best gebeuren o.v.v. een confederatie met een grote subsidiariteit voor wat de beleidsbevoegdheid van de twee deelstaten betreft. Anders gezegd: in dergelijke confederatie doen Nederland en Vlaanderen samen hetgeen waarvan ze allebei overtuigd zijn dat het best gezamenlijk wordt gedaan. Bovendien zou dergelijke confederatie ook vermijden dat er een conflictsituatie zou opduiken voor wat de Oranje-monarchie betreft. In Nederland is er nog steeds veel enthousiasme voor hun monarchie en dat is hun goed recht. Vlaanderen is op dit ogenblik overwegend republikeins. Dan zou de Nederlands-Vlaamse Confederatie een deelstaat Vlaanderen kennen als republiek en een deelstaat Nederland als monarchie.
Dit moet kunnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt helemaal. Een onafhankelijkheid van Vlaanderen zal voor een grondige wijziging van haar huidige - zuidwaarts gerichte - oriëntering zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, springen en de bruggen verbranden, begot! Een deelstaat-van-zijn draagt uiteraard de kiem van de scheiding reeds in zich. Hoe kortzichtig! De beste manier om de oude tweeledighied op te heffen is misschien eerder de Brabanten, Vlaandersen, en Limburgen te fusioneren. Maw. korte metten maken met de oude valse 'Hollandse' en 'Vlaamse' identitaire krachten! Wenn dann richtig! 'Deelstaat van' ...pfff...net alsof Vlaanderen een of ander overzees gebied is zoals Aruba, Curaçao en Sint Maarten. Oost-Duitsland is toch ook geen konfederatie met West-Duitsland aangegaan.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op dit moment gaat de discussie over België en de concurrerende landen. Niemand interesseert zich nog voor Vlaanderen vs Wallonië. Samen aan een sterk België werken is de toekomst.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig weten we dat je maar wat aan het trollen bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() De ultieme oplossing voor Brussel.....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Neen.
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
binnen het Britse Gemenebest en de Britse Koningin als staatshoofd heeft. Mij is echter een raadsel hoe aan te sluiten als republiek binnen deze constructie en tevens geen erkenning van de (nieuwe) koning als staatshoofd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De schuld voor het complete falen ligt bij het Franstalige establishment en zijn belgicistische handlangers die het systeem tegen elke prijs overeind willen houden met ondemocratische verhoudingen, pariteiten, grendelgrondwetten, alarmbelprocedures en belangenconflicten. Alles is erop gericht de Franstaligen privileges en voorrechten te blijven gunnen. Tegen alle verhoudingen in. Wie dat alles accepteert, bewijst lippendienst aan een perfide systeem dat de Belgische staat vormt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk is het echter misschien een vermenging van de twee: Die drie landen hebben namelijk het recht om uit het Koninkrijk der Nederlanden te stappen zoals uit een konfederatie. Citaat:
In dat geval is het inderdaad géén konfederatie. Maar goed, dat verandert natuurlijk niets aan het punt dat ik uiteindelijk wilde maken...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 01:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Om het wat perspectief te geven Nederland heeft ook wat gemeen met Duitsland (wel minder dan Vlaanderen, maar toch), maar daar ligt een fusie veel minder voor de hand.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 februari 2013 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Willem was te repressief, een zeer slecht diplomaat in feite. Een domoor, ongeschikt voor zijn job. De afscheuring was een ramp voor het Vlaams werkvolk. Moesten de Nederlanden verenigd gebleven zijn, waren ze steenrijk en machtig geworden. |
|
![]() |
![]() |