![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Achterstelde" is gewoon onjuist, waar haalt ge het! - Onder het bewind van Willem I verdubbelde het aantal lagereschoolkinderen van 150.000 tot 300.000 dankzij de oprichting van 1500 nieuwe scholen. - Willem investeerde integendeel in het Zuiden: Zo werden de Société Generale opgericht, Val Saint Lambert ... - oprichting van de Gentse universiteit. - Antwerpen wist uit te groeien tot de belangrijkste havenstad van het koninkrijk. ....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen hoofdstad, en de Oranjes mogen ergens aan de Hollandse kust hun eigen Monaco (max 20km2) financieren. Hmm. Ik denk eerder dat een Vl onafhankelijkheid een hereniging verder weg brengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is toch een noodzakelijke tussenstap, neen?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat ik denk dat het minder waarschijnlijk is dat Vlaanderen dadelijk na het verlaten van België aansluit bij Nederland.
Is dat geen onrealistische staatkundige kwantumsprong....? (Waar ik natuurlijk niet tégen zou zijn.)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Mocht het ooit zover komen, dan is dat wel de Koninklijke weg; eerst onafhankelijke worden voordat 'herenigen' een optie is.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 februari 2013 om 02:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt blijft dat Nederland en Vlaanderen geen gemeenschappelijke ''narrative'' (meer) hebben (scheiding tv media in 1989). Die zal zéker niet ontstaan als Vlaanderen onafhankelijk is. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 februari 2013 om 02:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou wat zijn, aansluiten bij Nederland.
We krijgen dan twee soorten Nederlanders, zij die opgesloten worden in de gevangenis voor een jointje, en zij die de jointjes legaal in de winkel kunnen kopen
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen probleem in Nederland hebben ze gevangenissen op overschot. Opgeruimd staat netjes of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, op overschot, omdat ze daar o.a. de wietrokers niet opsluiten zoals hier.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 februari 2013 om 02:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan komen we dus in het scenario dat ge hier schildert met alle gevolgen vandien...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 02:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan wordt ik Waal. Liever 2de klas Fransman dan 2 de klas ollander. Ik wil zelfs geen eerste klas ollander zijn, laat staan 2de klas.
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() 2
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() spijtig heeft hersenspoeling bij jou goed gewerkt.
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Waar blijft men dit soort praat toch halen? Er is geen enkele reden om extra samenwerking met NL te hebben wanneer belgië ermee ophoudt. Gewoon de verdragen en overeenkomsten overnemen of opnieuw onderhandelen maar daarom niks extra's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |