![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar mogen leerlingen elkaar pesten volgens Kaat. Blijkbaar is dat tegenwoordig PC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Toch zou ik zeker niet willen dat Kaatd een leerkracht zou zijn op de school waar mijn kind naartoe moet, alleen al voor die ronduit schandalige houding tav slachtoffers van pestgedrag. Pesten is zo laaghartig en zo gemeen, en de gepeste dan nog "de volle laag geven " en "wandelen sturen" want niet meer dan een "verklikker". Nee, zo iemand is het niet waard in het onderwijs te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus u snauwt gepesten liever af dan ze te helpen ![]() En dan waarschijnlijk verbolgen reageren op het hoge aantal jeugdzelfmoorden. typisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kinderen elkaar al eens pesten, dat er al eens gevochten wordt of geduwd en getrokken is logisch en hoort bij hun leeftijd. We moeten daar allemaal zo geen drama van maken. Natuurlijk is systematisch en cru pestgedrag nog iets anders. Maar het afbakenen van grenzen gebeurt best door de kinderen zelf. Ze moeten dat toch leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Banneling
|
![]() 't is nogal off-topic, maar soit:
Citaat:
Kinderen zijn kinderen, die doen allerlei rare dingen. Je moet daar niet zo hysterisch over doen. En zoals ik hierboven schreef: d'er is een verschil tussen plagerijen en systematisch pestgedrag. Citaat:
Kinderen zijn kinderen en daar hoort grensverlegend, grensaftastend en grensbepalend gedrag bij. Kinderen moeten dat deels zelf kunnen invullen en reguleren, zo worden het volwassenen in plaats van bange grote kinderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft u trouwens geen weet van de verschillende pestpreventies waarvan de scholen zich bereid hebben verklaard zich erin te schakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de 18.000 van de mars voor meer zelfhaat is een succes natuurlijk ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2006 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Aan arrogantie ontbreekt het u ook niet, zeg. Dat komt ervan als men gezegend is met het Grote Gelijk. Uw uitlegje na de feiten overtuigt niet; uw vorige standpuntje-met-superieure-ondertoon ging wel degelijk over pestgedrag en niets anders, kom nu niet ineens af met het onderscheid tussen plagerijen en pesten, of dacht u dat dat onderscheid alleen aan u geopenbaard was ? Nu houdt u plots het pesten in het oog. Juist,ja. Zolang niemand bij u zijn of haar beklag komt doen zonder dat uw Alziende Oog de feiten eerst heeft opgemerkt en onfeilbaar heeft geplaatst als plagerij dan wel pesterij, want dan is het natuurlijk een verklikker die de volle laag krijgt en wandelen wordt gestuurd. Ik onthou wel dat u "al eens" pesten, vechten , duwen en trekken "logisch" gedrag vindt bij jongeren. Ik niet. Ik vind dat slecht gedrag . Het ontgaat me trouwens totaal wat logica daarmee te meken heeft. Laatst gewijzigd door Chyron0 : 27 mei 2006 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() tot Karel wat zegt tegen Mohammed dat als racisme geïnterpreteerd kan worden ... Dan zal ze wel beginnen krijsen. Of mogen we racisme onder kinderen ook als een plagerij catalogeren, kaatd ?
Laatst gewijzigd door PAJOT : 27 mei 2006 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad, Jan, maar ook zelden zo'n opstapeling van Grote Principes gezien in één zin als bij Kaatd, je ziet zo hoe de ideologie allesbeheersend is. Beklemmend. En daar moet wij onze kinderen aan toevertrouwen, als proefkonijnen om te bewijzen dat de ideologie werkt (of juist niet, maar dat zal hen worst wezen want als het Grote Gelijk door de feiten wordt tegengesproken, dan verandert of verzwijgt men gewoon de feiten, cfr. het onveiligheidsgevoel en andere voorbeelden bij de vleet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan diezelfde Kaat die met het belerende vingertje de mensen terecht wijst wanneer ze, o wee, een gedachte durven hebben en uiten die ze evenwel niet PC vindt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() Wat een zeiksmoelen op een rijtje hier, zeg...
Al jullie zever is off-topic en volledig naast de kwestie. Jullie kennen mij niet, weten niks over wie ik ben of wat ik doe maar lopen wel over van de oordelen. Ik zal eens een link zoeken naar 'werken met maatschappelijk kwetsbare jongeren', grensoverschrijdend gedrag en de mate waarin het tweede een logisch gevolg is van het eerste. En verder het onderscheid tussen 'strikte' opvoeders en 'permissieve' opvoeders en waarom het van belang is bij maatschappelijk kwetsbare jongeren een behoorlijke mate van 'permissiviteit' aan de dag te leggen en 'grensoverschrijdend gedrag' als een normaal (zij het niet noodzakelijk te tolereren) fenomeen te aanvaarden. Niet dat die informatie jullie visie op de wereld zal veranderen, maar dat is het probleem natuurlijk: feiten spelen in jullie wereldvisie geen belangrijke rol, zeker niet als onderdelen van processen. Laatst gewijzigd door kaatd : 27 mei 2006 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, enerzijds vindt u het totaal onbelangrijk pestgedrag aan te pakken en meent u dat kinderen "zelfregulerend" horen te zijn, maar anderzijds zien we in uw berichten een houding die inhoudt dat bepaalde meningen en opvattingen onder volwassenen niet mogen. Kinderen hebben nood aan opvoeding. Volwassenen moet u geen belerend vingertje voorhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is 't goed, anders zou ik bij de moderator gaan zeuren over het feit dat jullie mij pesten ... Citaat:
Als je de politie stuurt naar kinderen die spijbelen, als je de politie afstuurt op kinderen die 'storend rondhangen' of klacht indient omdat ze op een speelplein lawaai maken of bij elke ruzie met je vingertje klaarstaat en voor elke pesterij een traumateam gaat oproepen en drie weken lang workshops geeft aan de kinderen, hun ouders en de leerkrachten, dan is dat er naar mijn gevoel allemaal een beetje over, ... Citaat:
Ik ga er van uit dat mensen hun mening -zoals de mijne - dynamisch is, iets dat groeit door de botsing met andere meningen, niet iets dat kleiner en harder wordt naarmate het met meer visies geconfonteerd wordt. Daarom discusiëer ik ook. Citaat:
Ik ben ermee bezig en ik ben er erg goed in, al zeg ik hetzelf. We amuseren ons, ik en de kindjes. Citaat:
Laatst gewijzigd door kaatd : 27 mei 2006 om 19:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() [quote=kaatd;1730818]Wat een zeiksmoelen op een rijtje hier, zeg...
Het "niveau" van de leerkracht van allochtone jongeren. Verbaast het iemand nog dat de drop-outs die ze produceert de criminele toer opgaan ? Verbaast het nog iemand dat de drop-outs die ze produceert allemaal gote bekken opzetten die voor niets meer respect hebben. Toch niet verwonderlijk als je zo'n arrogante betweter als leerkracht krijgt. Verbaast het nog iemand dat de drop-outs die ze produceert niet op de arbeidsmarkt aan de bak komen? Mij niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk had hij een leraar met dezelfde opvattingen als u, die dit als 'normaal' beschouwde. De gevolgen zijn intussen bekend |
|
![]() |
![]() |