Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 16:27   #341
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Ongelooflijk. Kinderen die (wat de reden ook mag zijn) gepest worden en dan hun toevlucht en hulp zoeken bij een leerkracht, worden door die leerkracht wandelen gestuurd want voor die leerkracht zijn de slachtoffers van pesterijen die hulp durven zoeken "zoiets als verklikkers" !!
Dit is weerzinwekkend.
Pestgedrag wordt op onze school hard aangepakt. Het resultaat mag er dan ook wezen. Uit de laatst afgenomen leerlingenenquête (een maand geleden) bleek dat er bijna geen enkel pestgeval voorkomt.

Blijkbaar mogen leerlingen elkaar pesten volgens Kaat. Blijkbaar is dat tegenwoordig PC.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 16:43   #342
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pestgedrag wordt op onze school hard aangepakt. Het resultaat mag er dan ook wezen. Uit de laatst afgenomen leerlingenenquête (een maand geleden) bleek dat er bijna geen enkel pestgeval voorkomt.

Blijkbaar mogen leerlingen elkaar pesten volgens Kaat. Blijkbaar is dat tegenwoordig PC.
Ik denk dat sommigen, en met name "politiek correcten" geen intuïtief normbesef meer hebben en enkel nog weten na te praten wat hen ideologisch wordt ingepompt. Wanneer ze dan voor een punt staan zonder duidelijke handleiding, flappen ze er zomaar wat uit en dat kan evengoed links als rechts zijn, anarchistisch of autoritair, kortom zonder onderbouw en inconsequent.
Toch zou ik zeker niet willen dat Kaatd een leerkracht zou zijn op de school waar mijn kind naartoe moet, alleen al voor die ronduit schandalige houding tav slachtoffers van pestgedrag. Pesten is zo laaghartig en zo gemeen, en de gepeste dan nog "de volle laag geven " en "wandelen sturen" want niet meer dan een "verklikker". Nee, zo iemand is het niet waard in het onderwijs te staan.
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 17:23   #343
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Als ze 'Meester' zeggen, dan zal ik ze eerst aanraden om een brilleke te gaan kopen.

Verder trekken die doorgaans goed hun plan als ze gepest worden, weest daar maar zeker van ...

Maar inderdaad, als ze met zoiets afkomen, stuur ik ze wandelen. Ik zal mijn taalgebruik een beetje aanpassen, het blijven tenslotte kinderen ...

Maar het is zoiets als verklikkers. Die krijgen van mij de volle laag.

Dus u snauwt gepesten liever af dan ze te helpen

En dan waarschijnlijk verbolgen reageren op het hoge aantal jeugdzelfmoorden.

typisch
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 17:35   #344
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Ongelooflijk. Kinderen die (wat de reden ook mag zijn) gepest worden en dan hun toevlucht en hulp zoeken bij een leerkracht, worden door die leerkracht wandelen gestuurd want voor die leerkracht zijn de slachtoffers van pesterijen die hulp durven zoeken "zoiets als verklikkers" !!
Dit is weerzinwekkend.
Doe niet zo hysterisch. D'er is een verschil tussen plagerijen en systematisch pestgedrag. Natuurlijk hou ik dat in 't oog. Maar het lijkt met typisch PC om alle soorten van kinderlijk gedrag gelijk te gaan stellen met semi-crimineel gedrag.
Dat kinderen elkaar al eens pesten, dat er al eens gevochten wordt of geduwd en getrokken is logisch en hoort bij hun leeftijd. We moeten daar allemaal zo geen drama van maken.
Natuurlijk is systematisch en cru pestgedrag nog iets anders.
Maar het afbakenen van grenzen gebeurt best door de kinderen zelf. Ze moeten dat toch leren.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 17:41   #345
kaatd
Banneling

Standaard

't is nogal off-topic, maar soit:

Citaat:
Alles altijd maar hard aanpakken natuurlijk. Streng bestraffen en alles wat typisch aan kinderen is, verbieden. Tsss...
Kinderen zijn kinderen, die doen allerlei rare dingen. Je moet daar niet zo hysterisch over doen.
En zoals ik hierboven schreef: d'er is een verschil tussen plagerijen en systematisch pestgedrag.

Citaat:
Nee, typisch PC en zogezegd 'modern' is om alles wat kinderen eigen is te gaan beschouwen als semi-crimineel. Of het nu pesten is of spijbelen of op een speelplein stoeien of 'storend rondhanggedrag', alles moet maar in vakjes gegoten worden en gereguleerd.
Kinderen zijn kinderen en daar hoort grensverlegend, grensaftastend en grensbepalend gedrag bij. Kinderen moeten dat deels zelf kunnen invullen en reguleren, zo worden het volwassenen in plaats van bange grote kinderen.
Oud 27 mei 2006, 17:50   #346
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles altijd maar hard aanpakken natuurlijk. Streng bestraffen en alles wat typisch aan kinderen is, verbieden. Tsss...
Kinderen zijn kinderen, die doen allerlei rare dingen. Je moet daar niet zo hysterisch over doen.
En zoals ik hierboven schreef: d'er is een verschil tussen plagerijen en systematisch pestgedrag.
U leest duidelijk niet goed: "pestgedrag wordt hard aangepakt". Er staat niet dat we de kinderen hard aanpakken. Ik heb het al evenmin over plagen, maar over "pesten". Ongeacht of dat systematisch of occasioneel is.

Blijkbaar heeft u trouwens geen weet van de verschillende pestpreventies waarvan de scholen zich bereid hebben verklaard zich erin te schakelen.
Oud 27 mei 2006, 17:51   #347
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
[SIZE=4]Heldenontvangst voor Lordi[/SIZE]

Lordi samen met de Finse presidente Tarja Halonen

HELSINKI - Bijna een week na de overwinning van de monsterrockers van de groep Lordi op het Eurovisiesongfestival hebben tienduizenden Finnen de verrassende gemaskerde winnaars vrijdagavond enthousiast onthaald in Helsinki.
Volgens de politie waren een uur voor de komst van de heavymetalband al 35.000 fans samengestroomd op de Oude Vismarkt. Het lijkt erop dat het beoogde wereldrecord ’met meer dan zijn 50.000 karaoke-zingen’ van het nummer ,,Hard Rock Hallelujah'', probleemloos zal gebroken worden.

De Finse winnaars mochten ook op bezoek bij de Finse presidente Tarja Halonen. Voor het officiële bezoek moesten de bandleden wel de monstermaskers afzetten waarmee ze op het songfestival furore maakten.
Minimum 35.000 voor wat niet eens een concert is. In een land met 5,2 miljoen inwoners dat een stuk uitgestrekter is dan belzenland.

Maar de 18.000 van de mars voor meer zelfhaat is een succes natuurlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2006 om 17:51.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 17:51   #348
Chyron0
Partijlid

Standaard

Citaat:
Doe niet zo hysterisch. D'er is een verschil tussen plagerijen en systematisch pestgedrag. Natuurlijk hou ik dat in 't oog. Maar het lijkt met typisch PC om alle soorten van kinderlijk gedrag gelijk te gaan stellen met semi-crimineel gedrag.
Dat kinderen elkaar al eens pesten, dat er al eens gevochten wordt of geduwd en getrokken is logisch en hoort bij hun leeftijd. We moeten daar allemaal zo geen drama van maken.
Maar het afbakenen van grenzen gebeurt best door de kinderen zelf. Ze moeten dat toch leren.
Ik, hysterisch ?
Aan arrogantie ontbreekt het u ook niet, zeg. Dat komt ervan als men gezegend is met het Grote Gelijk.

Uw uitlegje na de feiten overtuigt niet; uw vorige standpuntje-met-superieure-ondertoon ging wel degelijk over pestgedrag en niets anders, kom nu niet ineens af met het onderscheid tussen plagerijen en pesten, of dacht u dat dat onderscheid alleen aan u geopenbaard was ?
Nu houdt u plots het pesten in het oog. Juist,ja. Zolang niemand bij u zijn of haar beklag komt doen zonder dat uw Alziende Oog de feiten eerst heeft opgemerkt en onfeilbaar heeft geplaatst als plagerij dan wel pesterij, want dan is het natuurlijk een verklikker die de volle laag krijgt en wandelen wordt gestuurd.
Ik onthou wel dat u "al eens" pesten, vechten , duwen en trekken "logisch" gedrag vindt bij jongeren. Ik niet. Ik vind dat slecht gedrag . Het ontgaat me trouwens totaal wat logica daarmee te meken heeft.

Laatst gewijzigd door Chyron0 : 27 mei 2006 om 17:54.
Oud 27 mei 2006, 17:52   #349
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, typisch PC en zogezegd 'modern' is om alles wat kinderen eigen is te gaan beschouwen als semi-crimineel. Of het nu pesten is of spijbelen of op een speelplein stoeien of 'storend rondhanggedrag', alles moet maar in vakjes gegoten worden en gereguleerd.
Kinderen zijn kinderen en daar hoort grensverlegend, grensaftastend en grensbepalend gedrag bij. Kinderen moeten dat deels zelf kunnen invullen en reguleren, zo worden het volwassenen in plaats van bange grote kinderen.
Eigenlijk best wel grappig hoe Kaat hier pleit voor de wildernis onder kinderen, terwijl ze juist in de volwassenwereld mensen wil kneden en bepaalde denkschema's opleggen.
Oud 27 mei 2006, 18:00   #350
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk best wel grappig hoe Kaat hier pleit voor de wildernis onder kinderen, terwijl ze juist in de volwassenwereld mensen wil kneden en bepaalde denkschema's opleggen.
tot Karel wat zegt tegen Mohammed dat als racisme geïnterpreteerd kan worden ... Dan zal ze wel beginnen krijsen. Of mogen we racisme onder kinderen ook als een plagerij catalogeren, kaatd ?

Laatst gewijzigd door PAJOT : 27 mei 2006 om 18:01.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 18:04   #351
Chyron0
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Jan, maar ook zelden zo'n opstapeling van Grote Principes gezien in één zin als bij Kaatd, je ziet zo hoe de ideologie allesbeheersend is. Beklemmend. En daar moet wij onze kinderen aan toevertrouwen, als proefkonijnen om te bewijzen dat de ideologie werkt (of juist niet, maar dat zal hen worst wezen want als het Grote Gelijk door de feiten wordt tegengesproken, dan verandert of verzwijgt men gewoon de feiten, cfr. het onveiligheidsgevoel en andere voorbeelden bij de vleet).
Oud 27 mei 2006, 18:15   #352
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voltreffer
Oud 27 mei 2006, 18:23   #353
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ze moeten dat meekrijgen van opvoeders. Als jij systematisch met veel plezier klachten laat varen en grinnikt bij de gedachte aan pesterijen, dan ben jij wel degelijk schuldig. Ah... de linkse moraal, hebben jullie er al genoeg van ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 18:25   #354
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ze moeten dat meekrijgen van opvoeders. Als jij systematisch met veel plezier klachten laat varen en grinnikt bij de gedachte aan pesterijen, dan ben jij wel degelijk schuldig. Ah... de linkse moraal, hebben jullie er al genoeg van ?
Dat is dan diezelfde Kaat die met het belerende vingertje de mensen terecht wijst wanneer ze, o wee, een gedachte durven hebben en uiten die ze evenwel niet PC vindt...
Oud 27 mei 2006, 19:00   #355
kaatd
Banneling

Standaard

Wat een zeiksmoelen op een rijtje hier, zeg...

Al jullie zever is off-topic en volledig naast de kwestie. Jullie kennen mij niet, weten niks over wie ik ben of wat ik doe maar lopen wel over van de oordelen.

Ik zal eens een link zoeken naar 'werken met maatschappelijk kwetsbare jongeren', grensoverschrijdend gedrag en de mate waarin het tweede een logisch gevolg is van het eerste.
En verder het onderscheid tussen 'strikte' opvoeders en 'permissieve' opvoeders en waarom het van belang is bij maatschappelijk kwetsbare jongeren een behoorlijke mate van 'permissiviteit' aan de dag te leggen en 'grensoverschrijdend gedrag' als een normaal (zij het niet noodzakelijk te tolereren) fenomeen te aanvaarden.

Niet dat die informatie jullie visie op de wereld zal veranderen, maar dat is het probleem natuurlijk: feiten spelen in jullie wereldvisie geen belangrijke rol, zeker niet als onderdelen van processen.

Laatst gewijzigd door kaatd : 27 mei 2006 om 19:02.
Oud 27 mei 2006, 19:02   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een zeiksmoelen op een rijtje hier, zeg...

Al jullie zever is off-topic en volledig naast de kwestie. Jullie kennen mij niet, weten niks over wie ik ben of wat ik doe maar lopen wel over van de oordelen.
Dit gaat dan ook niet over u, maar wel over uw opvattingen. Blijkbaar is dat onderscheid u niet bekend.

Immers, enerzijds vindt u het totaal onbelangrijk pestgedrag aan te pakken en meent u dat kinderen "zelfregulerend" horen te zijn, maar anderzijds zien we in uw berichten een houding die inhoudt dat bepaalde meningen en opvattingen onder volwassenen niet mogen. Kinderen hebben nood aan opvoeding. Volwassenen moet u geen belerend vingertje voorhouden.
Oud 27 mei 2006, 19:05   #357
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Volwassenen moet u geen belerend vingertje voorhouden.
Juist wel, want na een tijdje zouden ze het wel geleerd moeten hebben...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:10   #358
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit gaat dan ook niet over u, maar wel over uw opvattingen. Blijkbaar is dat onderscheid u niet bekend.

Dan is 't goed, anders zou ik bij de moderator gaan zeuren over het feit dat jullie mij pesten ...

Citaat:
Immers, enerzijds vindt u het totaal onbelangrijk pestgedrag aan te pakken en meent u dat kinderen "zelfregulerend" horen te zijn,
Ik vind het niet onbelangrijk, maar ik vind dat je niet teveel moet 'reguleren'. Een deel van volwassen worden is het leren kennen van het concept 'grens' en daarbij horen grenzen die door volwassenen worden getrokken, maar daarbij hoort ook het 'zelf grenzen verkennen' en dus soms overschrijden en anderzijds 'zelf grenzen afbakenen' en dus in conflict gaan en opkomen voor jezelf.

Als je de politie stuurt naar kinderen die spijbelen, als je de politie afstuurt op kinderen die 'storend rondhangen' of klacht indient omdat ze op een speelplein lawaai maken of bij elke ruzie met je vingertje klaarstaat en voor elke pesterij een traumateam gaat oproepen en drie weken lang workshops geeft aan de kinderen, hun ouders en de leerkrachten, dan is dat er naar mijn gevoel allemaal een beetje over, ...

Citaat:
maar anderzijds zien we in uw berichten een houding die inhoudt dat bepaalde meningen en opvattingen onder volwassenen niet mogen.
Ze mogen zeker: 'opinions are like assholes, everybody has one'!

Ik ga er van uit dat mensen hun mening -zoals de mijne - dynamisch is, iets dat groeit door de botsing met andere meningen, niet iets dat kleiner en harder wordt naarmate het met meer visies geconfonteerd wordt.
Daarom discusiëer ik ook.

Citaat:
Kinderen hebben nood aan opvoeding.

Ik ben ermee bezig en ik ben er erg goed in, al zeg ik hetzelf. We amuseren ons, ik en de kindjes.

Citaat:
Volwassenen moet u geen belerend vingertje voorhouden.
Waarom doet u het dan?

Laatst gewijzigd door kaatd : 27 mei 2006 om 19:12.
Oud 27 mei 2006, 19:14   #359
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote=kaatd;1730818]Wat een zeiksmoelen op een rijtje hier, zeg...

Het "niveau" van de leerkracht van allochtone jongeren.
Verbaast het iemand nog dat de drop-outs die ze produceert de criminele toer opgaan ?
Verbaast het nog iemand dat de drop-outs die ze produceert allemaal gote bekken opzetten die voor niets meer respect hebben. Toch niet verwonderlijk als je zo'n arrogante betweter als leerkracht krijgt.
Verbaast het nog iemand dat de drop-outs die ze produceert niet op de arbeidsmarkt aan de bak komen? Mij niet.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 19:18   #360
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
't is nogal off-topic, maar soit:

HVT heeft verklaart dat hij vroeger zwaar gepest is geweest door allochtone kereltjes.........

Waarschijnlijk had hij een leraar met dezelfde opvattingen als u, die dit als 'normaal' beschouwde.

De gevolgen zijn intussen bekend
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be