![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als de "gemiddelde Nederlander" moet gaan betalen, dan geldt dat voor iedereen. Nederlanders zijn dus onder andere; Friezen, Limburgers, Hollanders, Zeeuwen, Groningers et cetera. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#563 |
Europees Commissaris
|
![]() Effe enkele dienstmededelingen:
Jeff en Holander, Ik heb 'L'espoir..' dat die toogpraat gewoon genegeerd wordt! ![]() Anders moet men veel te veel spam doorworstelen als men iets dat wél zinvol wil terugvinden. ![]() Voorts heb ik de diskussie over de Boerenkrijg mooi afgesplitst en kan die dus best voortgezet worden alhier: http://forum.politics.be/showthread....68#post6056368 Bestond er trouwens in Nederland niet iets gelijkaardigs? Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2012 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was geen Boerenkrijg in Nederland. De Nederlanders (de Bataven hier) konden het overigens best vinden met de Fransen onder Lodewijk Napoléon.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2012 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaggezwaaien....iets wat de Belgische staatnationalisten natuurlijk niet vreemd is. Vooral als men zo tijdens een bepaalde periode in de voorbije regeringsonderhandelingen rondkeek in Brussel (en Luik)!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Vendelzwaaien' is eerder een Vlaamse sport dan een Waalse. Het doet allemaal wat oubollig aan. Maar goed, wat folklore mag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hoopt de discussie daarover te laten verzanden door selectief te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(1)Wat gij 'janken' noemt, noem ik historisch besef. Het kruis van een kollektief onderbewuste dat op mijn schouders meer dan gemiddeld doorweegt... En om de bal terug te kaatsen: Ik stel bij U onverschilligheid vast terzake. Wat gij 'janken' noemt, noem ik 'onvrede met', en laat het nu net die onvrede met bepaalde maatschappelijke toestanden zijn, die aan de basis ligt van elk politiek streven. Wat gij 'janken' noemt zegt dus des te meer over uzelf, dan over mij; het toont vooral aan dat ge aan de andere kant staat van het bipolaire spektrum dat de Belgische staatsstruktuur beheerst en nog beheersen zal in de toekomst. En de emotionele toon van uw woordkeuze duidt ook op een zekere onverdraagzaamheid t.ov. iemand die aan de andere kant staat én het illustreert het fanatieke en de onverzettelijkheid van Uw mening hetgeen bevestigd wordt als ik het volgende lees: Citaat:
(2) Die onvrede houdt natuurlijk niet op met het verleden. Die is er ook nu en gaat gepaard met bezorgdheid om de toekomst. Na 1830, na de Geroofde Gebieden van 1963, is er de niet aflatende eis van de Franstalige partijen om Brussel uit te breiden, het oprichten van een 'corridor' enz. En wat nu in de pipeline steekt is de 'Brussels Metropolitan Region' de voorloper van het herstel van de provincie Brabant met als franstalige agenda ' Le trés Grand Bruxelles'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dat zelfde materialistisch denken verwijt ik trouwens de NVA! In de plaats van het anti-belastingsthema te bespelen zouden ze beter in één pennetrek het aantal VL-scholen in Brussel verdubbelen.... ![]() Om Anseele te parafraseren, het vlaamsnationalisme is verworden tot een biefstukkennationalisme. ![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2012 om 17:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meteen leen ik u dan ik ook mijn virtuele zakdoek. Post hem een dezer dagen gewassen en gestreken terug. Er is geen haast bij. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2012 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er geen haast bij is zal ik hem te gepasten tijde terugsturen, als België gebarsten is...
![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2012 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
|
![]() koop maar vast een postzegel.
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, jij zegt wat jij denkt wat is. Maar je zit er regelmatig flink naast. En ook als je er flink naast zit val je liever dood dan het toe te geven. Zo kennen we je en zo zul je wel altijd blijven. Daarom wordt je hier door héél weinigen nog ernstig genomen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 1 april 2012 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2012 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
|
![]() dat zegt u goed.
![]() |
#578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wegwuiven? Hoezo? Iedere geschiedkundige zal altijd de waarde van een historisch document aftoetsen. Dat is nu eenmaal een vast onderdeel van tekstkritiek.
Als je die petionnementen bekijkt en je stelt daarbij vast dat er duizenden en duizenden kruisjes staan van ongeletterde mensen, stemt dat toch nadenken? Zeker als het dan bijvoorbeeld o.m. ging over het zogezegde Hollands... |
![]() |
![]() |