Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2013, 16:51   #361
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Omdat hun buitensporig seksueel gedrag verantwoordelijk is voor veel HIV besmettingen. En omdat ze hun seksuele stoornis door ieders strot komen rammen op gayparades.
Zever in pakskes.
Oud 12 mei 2013, 17:10   #362
Boyke
Banneling

Standaard

In het Oude Griekenland was pedofilie of liever pedoseksualiteit of pederastie maatschappelijk aanvaard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pederastie

Laatst gewijzigd door Boyke : 12 mei 2013 om 17:14.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 20:57   #363
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat er in deze tijd nog mensen zijn die een verband zien tussen homofilie en pedofilie, laat staan bestialiteit, is echt schokkend.
Nog schokkender lijkt me het feit dat velen hier klaarblijkelijk niet begrijpend kunnen lezen.

Nog erger zou natuurlijk zijn dat ze niet begrijpend zouden willen lezen.

Dat laatste noemt men in schoon Vlaams 'de man spelen'.

In voetbal bestraft met een uitsluiting.
Oud 12 mei 2013, 21:14   #364
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat is niet zo.
Seksuele relaties zijn gebaseerd op gelijkwaardigheid, en dat is niet zo voor pedofelie, dus waar u uw wetenschappelijk onderzoek vandaan haalt, begrijp ik niet.
Pedofielen zoeken ongelijkwaardigheid, hun overmacht is een voorwaarde voor hun seksuele relatie, natuurlijk houdt dit geen gelijkwaardigheid in.
Eigenlijk kan/wil een pedofiel geen gelijkwaardige relatie aangaan, dus gaat het wel degelijk om een stoornis in de seksuele ontwikkeling.

Ja hoor.
In seksuele relaties bij volwassenen gaat het altijd om gelijkheid...
Mag jij af en toe je deur uit? Dan is zulk simplisme onvergeeflijk... of opzettelijk.
Kies zelf maar.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 21:16   #365
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat HIV onder hetero's niet voorkomt??
Is dat het gevolg van het gedrag van homo's of van die mensen zelf?

Wordt jij gedwongen op een gayparade aanwezig te zijn en denk je nu echt dat dit een weergave is van de gemiddelde homo in hun dagelijks bestaan?

Die parade is vooral wel gericht op mensen zoals jij, bol van onterechte vooroordelen, het is provocatie, een opgestoken vinger naar die vooroordelen, of het een juist middel is....het is in ieder geval vaak veel plezier en fun, wie er niet van wil weten heeft er trouwens geen last van.
Een beetje gelijk heb je wel, ongeveer zes woorden zo...

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 12 mei 2013, 21:22   #366
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou het volgens u een stoornis zijn? Seksuele orientatie is aangeboren,heeft niemand hier ooit seksuologie gehad?
Je opvoeding bepaald wel of je dit ruimte kunt geven, in een verstikkend religieus milieu zul je dit verbergen of een dubbel leven leiden.
Fetisisme, rubber en lederfreaks, pissen en kakken als ultieme sexdaad, bondage en SM, bestialiteit...
Allemaal aangeboren.
In de les gegeven aan Alice werd het zo verkondigd en de lesgever maakte zoveel indruk dat zijn lessen nu door Alice als heilig worden beschouwd...
Gaf hij ook praktijklessen? Geen SOA's aan overgehouden hoop ik?

Kan je eigenlijk één serieuze reactie geven die niet aan alle kanten rammelt?
Oud 12 mei 2013, 21:29   #367
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou het volgens u een stoornis zijn? Seksuele orientatie is aangeboren,heeft niemand hier ooit seksuologie gehad?
Citaat:
pedofelie daartegen is wel een stoornis omdat een ongelijke machtsrelatie een basisvoorwaarde is.
Het is het één of het ander hé Aliceke...
Je spreekt jezelf constant tegen.
Hoe kan je op deze manier een fatsoenlijke discussie opzetten?
Niet dus...
Oud 12 mei 2013, 21:37   #368
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Welk deel van "een holebi-relatie is tussen 2 volwassenen" begrijpt u niet?

Hoe vaak heeft men dit al tegen u gezegd? Door hoeveel personen is dit al tegen u gezegd? Hoe vaak is dit al door u genegeerd?
In de holebigemeenschap en meer bepaald bij de mannelijke homofielen is er een algemeen veel voorkomende voorkeur voor (zeer) jonge partners.
Men heeft het niet zomaar over 'schandknaapjes'...
Zelfs de opperknaapjesliefhebber Di Rupo was eerlijk genoeg om indertijd toe te geven dat hij mannelijke heroïnehoertjes oppikte in het Brusselse park (hier niet belangrijk) en dat het hem niet interesseerde hoe oud zij waren (het ging toen om al dan niet seks gehad te hebben met een minderjarig heroïnehoertje, redelijk belangrijk hier...).

Dus nee ik negeer die opmerkingen hier niet.
Wel neem ik ze op hun waarde...
Nee dus, een holebirelatie is niet per definitie tussen volwassenen...
Oud 12 mei 2013, 21:46   #369
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
In het Oude Griekenland was pedofilie of liever pedoseksualiteit of pederastie maatschappelijk aanvaard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pederastie
Het oude Griekenland strekt zich uit over een langere periode en de gewoonten waren niet altijd hetzelfde.
Ik hoor regelmatig dat 'de oude grieken al zo ver gevorderd waren op sociaal vlak dat zij aan hun huisdieren rechten toekenden'.
Wanneer ik antwoord;" inderdaad. Dat klopt... Maar weet u ook dat op datzelfde moment in hun geschiedenis de slaven minder rechten hadden dan die huisdieren?" Bekijkt men mij nogal eens lelijk...

Met andere woorden, de BLINDE adoratie voor de oude Grieken komt zo ongeveer mijn oren uit.
Ik zie trouwens ook niet in waarom we die als 'Grote Voorbeeld' moeten nemen? Gaan we dan slavernij terug invoeren?
Ze waren een voorbeeld waarvan, aan goede en slechte voorbeelden, van kunnen leren. Meer niet.
Ik wil hopen dat je niet bedoelt dat het toen allemaal beter was...

Ze hebben op vele vlakken baanbrekend werk geleverd. Op vlak van filosofie bijvoorbeeld. Een gegeven dat in de moslimwereld niet eens (kan) bestaat(n)...
Mensen die van een onaantastbare profeet een voorbeeld maken kunnen namelijk geen filosofische denkbeelden hebben. Die ruimte is er gewoon niet.

Oud 12 mei 2013, 21:48   #370
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Ja hoor.
In seksuele relaties bij volwassenen gaat het altijd om gelijkheid...
Mag jij af en toe je deur uit? Dan is zulk simplisme onvergeeflijk... of opzettelijk.
Kies zelf maar.
Zijn uw relaties gebaseerd op ongelijkheid?Dan moet u daar maar eens over nadenken, voor de rest vind ik uw opmerking totaal wereldvreemd,ondanks individuele verschillen mag je ervan uitgaan dat volwassenen in staat zijn te bepalen waarvoor zij hun toestemming geven en dus zijn seksuele relaties onder volwassenen gelijkwaardig, ookal doen mensen dingen die u niet aanspreken.
Wanneer iemand geen toestemming geeft is er sprake van verkrachting, misbruik, moet u dit echt worden uitgelegd?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 21:52   #371
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de holebigemeenschap en meer bepaald bij de mannelijke homofielen is er een algemeen veel voorkomende voorkeur voor (zeer) jonge partners.
Men heeft het niet zomaar over 'schandknaapjes'...
Zelfs de opperknaapjesliefhebber Di Rupo was eerlijk genoeg om indertijd toe te geven dat hij mannelijke heroïnehoertjes oppikte in het Brusselse park (hier niet belangrijk) en dat het hem niet interesseerde hoe oud zij waren (het ging toen om al dan niet seks gehad te hebben met een minderjarig heroïnehoertje, redelijk belangrijk hier...).

Dus nee ik negeer die opmerkingen hier niet.
Wel neem ik ze op hun waarde...
Nee dus, een holebirelatie is niet per definitie tussen volwassenen...
Dat, beste Joris is een leugen van voormaat, pedofelie komt voor onder homo's en hetero's, u verkoopt maar eens voor de zoveelste keer gebakken lucht.
We zullen die brave huisvaders in Thailand met kleine meisjes maar even vergeten he?
Bent u echt politieker???Zo weinig kennis is schokkend!
Oud 12 mei 2013, 21:54   #372
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn uw relaties gebaseerd op ongelijkheid?Dan moet u daar maar eens over nadenken, voor de rest vind ik uw opmerking totaal wereldvreemd,ondanks individuele verschillen mag je ervan uitgaan dat volwassenen in staat zijn te bepalen waarvoor zij hun toestemming geven en dus zijn seksuele relaties onder volwassenen gelijkwaardig, ookal doen mensen dingen die u niet aanspreken.
Wanneer iemand geen toestemming geeft is er sprake van verkrachting, misbruik, moet u dit echt worden uitgelegd?
Alle relaties zijn gebaseerd op ongelijkheid.
Je zoekt geen identieke tweeling van het zelfde geslacht als partner.
In alle relaties hebben de partners op sommige punten de overhand.
In sommige relaties helt dat zelfs heel sterk over naar één welbepaalde partner. Men spreekt dan van dominantie...

Het is mooi om een zo simplistisch beeld van de wereld te kunnen hebben als jij. Gewoonlijk is dat voorbehouden voor zeer jonge kinderen die nog dromen van prinsen en prinsesjes en die deze dan ook nog eens idealiseren ver voorbij de regels van de logica en de realiteit.
In de echte wereld kom je met zulke waanideeën echter niet ver.

Vergeef mij dat ik geen tijd verdoe aan waanideeën, ik verkies echte gesprekspartners boven fantasten...
Oud 12 mei 2013, 21:56   #373
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat, beste Joris is een leugen van voormaat, pedofelie komt voor onder homo's en hetero's, u verkoopt maar eens voor de zoveelste keer gebakken lucht.
We zullen die brave huisvaders in Thailand met kleine meisjes maar even vergeten he?
Bent u echt politieker???Zo weinig kennis is schokkend!
Aliceke, je raaskalt weer...
Ik zeg nergens dat pedofilie enkel voorbehouden is aan homofielen.
Ik val net aan dat het tegendeel beweerd werd...
Weer windmolens aan het aanvallen?
Volg de discussie een beetje wil je?
Oud 12 mei 2013, 21:57   #374
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is het één of het ander hé Aliceke...
Je spreekt jezelf constant tegen.
Hoe kan je op deze manier een fatsoenlijke discussie opzetten?
Niet dus...
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, uw knip en plakwerk verandert daar niet veel aan maar nog maar eens voor u ; homoseksualiteit is ( net zoals heteroseksualiteit) een seksuele orientatie ( gelijkwaardige relaties onder volwassenen),pedofelie is een stoornis.( ongelijke machtsrelatie tussen kind en volwassene)
Dat wil daarom nog niet zeggen dat afwijkend gedrag niet onder alle groepen voorkomt, verkrachting is daar een goed voorbeeld van.
Maar die factoren zijn individueel bepaald, dit is middelbare schoolkennis, dat u dit niet eens weet!
Oud 12 mei 2013, 22:01   #375
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, uw knip en plakwerk verandert daar niet veel aan maar nog maar eens voor u ; homoseksualiteit is ( net zoals heteroseksualiteit) een seksuele orientatie ( gelijkwaardige relaties onder volwassenen),pedofelie is een stoornis.( ongelijke machtsrelatie tussen kind en volwassene)
Dat wil daarom nog niet zeggen dat afwijkend gedrag niet onder alle groepen voorkomt, verkrachting is daar een goed voorbeeld van.
Maar die factoren zijn individueel bepaald, dit is middelbare schoolkennis, dat u dit niet eens weet!
Pedofilie is even afwijkend als homofilie.
Ongeveer zoiets als een klompvoet...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...IiENbc6TRCC0_O
Oud 12 mei 2013, 22:04   #376
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fetisisme, rubber en lederfreaks, pissen en kakken als ultieme sexdaad, bondage en SM, bestialiteit...
Allemaal aangeboren.
In de les gegeven aan Alice werd het zo verkondigd en de lesgever maakte zoveel indruk dat zijn lessen nu door Alice als heilig worden beschouwd...
Gaf hij ook praktijklessen? Geen SOA's aan overgehouden hoop ik?

Kan je eigenlijk één serieuze reactie geven die niet aan alle kanten rammelt?
Enkel een regelrechte domoor heeft dit soort opvattingen, maar ookal is het mijn ding niet, SM kan en mag wanneer twee volwassenen dit met wederzijdse toestemming doen, en dat geldt voor uw hele rijtje, behalve bestialiteit.
Waar mensen voor kiezen zijn uw en mijn zaak niet, zolang dit gebeurd met wederzijdse toestemming onder volwassenen moeten mensen dit zelf beslissen en daar heeft u duidelijk erg veel moeite mee als slaapkamerpolitie....
Opvallend is wel dat vooral mannen vaak behoefte hebben aan seksueel afwijkend gedrag, binnen prostitutie kunnen vrouwen daarover meepraten!
Oud 12 mei 2013, 22:06   #377
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Nog schokkender lijkt me het feit dat velen hier klaarblijkelijk niet begrijpend kunnen lezen.

Nog erger zou natuurlijk zijn dat ze niet begrijpend zouden willen lezen.

Dat laatste noemt men in schoon Vlaams 'de man spelen'.

In voetbal bestraft met een uitsluiting.
Goeie opmerking!
Oud 12 mei 2013, 22:11   #378
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Enkel een regelrechte domoor heeft dit soort opvattingen, maar ookal is het mijn ding niet, SM kan en mag wanneer twee volwassenen dit met wederzijdse toestemming doen, en dat geldt voor uw hele rijtje, behalve bestialiteit.
Waar mensen voor kiezen zijn uw en mijn zaak niet, zolang dit gebeurd met wederzijdse toestemming onder volwassenen moeten mensen dit zelf beslissen en daar heeft u duidelijk erg veel moeite mee als slaapkamerpolitie....
Opvallend is wel dat vooral mannen vaak behoefte hebben aan seksueel afwijkend gedrag, binnen prostitutie kunnen vrouwen daarover meepraten!
Mag bestialiteit van jou nooit of enkel wanneer het dier het gebeuren genegen is?
En waarom dan wel?
Kan je daar iets inhoudelijks over zeggen?

Je laatste opmerking, moet die aangeven dat in de prostitutie veel afwijkende (maar in andere reacties volgens jou dan weer aangeboren) seksbelevingen voorkomen?
Of wil je zeggen dat prostitutie zelf iets afwijkend is?

Zeg het ons o zoveel beter geïnformeerde...
Oud 12 mei 2013, 22:24   #379
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dit.
Volwassenen die in een ongelijke machtsrelatie zitten en daaronder lijden, komen dan ook vaak bij psychologen en psychiaters terecht.
Maar als volwassene heb je wel het beoordelingsvermogen dit in te zien, en de macht om er iets aan te doen.
Dat is niet noodzakelijk zo
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 22:26   #380
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is niet noodzakelijk zo
Sommige mensen geven ook de voorkeur aan zo een ongelijke machtsverhouding.
Wie zijn wij om dat te verbieden?
Tenminste, zo lang er geen misbruik van wordt gemaakt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be