Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij geniet uw voorkeur?
Vlaams Belang 75 46,88%
Cd&v 4 2,50%
Sp.a 13 8,13%
VLD 9 5,63%
Groen! 10 6,25%
N-va 11 6,88%
Spirit 3 1,88%
Vivant 4 2,50%
Andere 31 19,38%
Aantal stemmers: 160. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 12:28   #241
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Heh, al even geleden dat ik deze stelling nog gelezen heb
Ik prefereer deze echter:

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." - Stephen Roberts
als we het erover eens zijn dat er geen bewijs mogelijk is om tot bestaan of niet bestaan te concluderen, is het voorzichtiger te geloven, ge zult zo maar de toorn opwekken van iemand waar je niet in gelooft en die uiteindelijk toch blijkt te bestaan ... ofte mocht ie toch bestaan, kan je teminste een lidkaart voorleggen om binnen te mogen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 12:32   #242
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

moest god bestaan en hij is zo bazig en vol van eigendunk dat hij verwacht dat zes miljard mensen hem ovoorwaardelijk aanbidden, wel dan wil ik zijn hemel niet eens binnen. Nèh!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 12:34   #243
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als we het erover eens zijn dat er geen bewijs mogelijk is om tot bestaan of niet bestaan te concluderen, is het voorzichtiger te geloven, ge zult zo maar de toorn opwekken van iemand waar je niet in gelooft en die uiteindelijk toch blijkt te bestaan ... ofte mocht ie toch bestaan, kan je teminste een lidkaart voorleggen om binnen te mogen
Naar het schijnt is het christendom het geloof van de liefde dus hij/zij zal het mij wel vergeven zeker
Oud 19 juli 2006, 12:50   #244
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pascal's wager...
Vraag is, welke god volg je? Welke is dan de juste? Pascal's wager is een stelling die al geen kanten logisch gesteunt kan worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 12:51   #245
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
moest god bestaan en hij is zo bazig en vol van eigendunk dat hij verwacht dat zes miljard mensen hem ovoorwaardelijk aanbidden, wel dan wil ik zijn hemel niet eens binnen. Nèh!
Ik wens dat ze op mijn crematie "Highway to Hell" spelen van AC/DC, op't moment da'k de oven in ga, kwestie van alle gelovige zotten weg te houden van mijn crematie en zo
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:11   #246
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
vertel mij nu niet dat jij daar meer vanaf weet he kim !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodomie_wetgeving
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 09:15   #247
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

"De anti-sodomiewetten van Canada werden in de jaren '60 ingetrokken door Pierre Trudeau, die meende dat "de overheid niets te zoeken heeft in de slaapkamer van haar onderdanen". "

Pierre Trudeau was een heel goede Canadees, niet om deze reden (ook al vind ik dat hij volledig gelijk heeft), maar omdat hij een echte unitarist was. Hij heeft zelfs het leger ingezet tegen de separatistische terroristen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 10:01   #248
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
amai Kim, ik leer nogal bij hoor ! (uw geliefde Belgique staat niet in de lijst )
zeg ze zetten orale sex daar ook bij, dat vind ik er persoonlijk serieus over hoor ! wat gij ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 10:03   #249
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
amai Kim, ik leer nogal bij hoor ! (uw geliefde Belgique staat niet in de lijst )
zeg ze zetten orale sex daar ook bij, dat vind ik er persoonlijk serieus over hoor ! wat gij ?
That sucks
Oud 20 juli 2006, 10:53   #250
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elkeen beleeft sexualiteit op z'n eigen manier, daar heeft iemand anders zich niet over uit te spreken. Dat behoort nu eenmaal tot de persoonlijke rechten waarvan relationele en seksuele integriteit deel uitmaken (art.8 EVRM).
Oud 20 juli 2006, 12:51   #251
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
"De anti-sodomiewetten van Canada werden in de jaren '60 ingetrokken door Pierre Trudeau, die meende dat "de overheid niets te zoeken heeft in de slaapkamer van haar onderdanen". "

Pierre Trudeau was een heel goede Canadees, niet om deze reden (ook al vind ik dat hij volledig gelijk heeft), maar omdat hij een echte unitarist was. Hij heeft zelfs het leger ingezet tegen de separatistische terroristen.
Ja, iedere unitarist was goed. Kijk maar naar Stalin. Die zette ook het leger in tegen vrijheidsstrijders, trouwens.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 08:53   #252
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Elkeen beleeft sexualiteit op z'n eigen manier, daar heeft iemand anders zich niet over uit te spreken. Dat behoort nu eenmaal tot de persoonlijke rechten waarvan relationele en seksuele integriteit deel uitmaken (art.8 EVRM).
akoord... maar dat zegt dan niets over het adopteren van kinderen door koppels van het zelfde geslacht. Een recht op kinderen bestaat nu eenmaal niet.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 09:19   #253
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Er bestaan effectief wetten die sodomie verbieden, weet wel niet of België zullen wetten bezit. Ik meen me wel te herrinneren dat bv in Texas sodomie bij wet verboden is.
In België en in de hele EU zijn er geen wetten die homoseksueel contact verbieden (een land waar homoseksualiteit verboden is kan gewoon niet toe treden bij de EU, omdat zo'n wet zou in gaan tegen het europees verdrag van de rechten van de mens). In een 13-tal staten van de USA (waaronder Texas) zijn er wel anti-sodomiewetten, maar indien deze worden aangevochten bij het federaal hooggerechtshof blijken ze de toets met de Amerikaanse grondwet niet te doorstaan. Een aantal staten (waartegen zo'n proces gevoerd werd) moeten nu binnen het jaar hun anti-sodomiewet af schaffen.

Sodomie is trouwens een veel te veelzijdig woord om in wetteksten te gebruiken. Slaat het op alle anale contact, of enkel anaal contact tussen 2 mannen, of enkel tussen een man en een vrouw? In sommige interpretaties hoort orale seks daar ook bij, soms enkel tussen 2 mannen, soms ook tussen 2 vrouwen of een man en een vrouw...

Wat tussen 2 volwassen personen met beider instemmen in de slaapkamer gebeurt, daar mag de wetgever zich niet mee moeien...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 juli 2006 om 09:23.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 09:23   #254
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
akoord... maar dat zegt dan niets over het adopteren van kinderen door koppels van het zelfde geslacht. Een recht op kinderen bestaat nu eenmaal niet.
Die beslissing neemt men altijd in het belang van het kind. Wat wens je nu zelf? Dat zo'n kind opgroeit bij een heterokoppel dat al het geld uitgeeft aan drank en drugs of dat zo'n kind opgroeit bij een homokoppel alwaar het wél alle kansen krijgt om zich te ontwikkelen en waar het kind opgroeit in een warme, huiselijke sfeer?
Oud 21 juli 2006, 09:28   #255
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar het recht om te trouwen en een gezin te stichten bestaat wel (art 16 UVRM).
Maar het Vlaams Belang wil het homohuwelijk terug af schaffen, en gaat daarmee regelrecht in tegen de belangen van holebi-koppels (vooral degenen die al gehuwd zijn, of hun langdurig engagement tegenover elkaar ook willen om zetten in een wederzijdse wettelijke bescherming op familiaal, fiscaal, sociaal, vermogens-, en erfrechtelijk vlak).

Daarbij gaat het VB maar al te gemakkelijk voorbij aan het feit dat voor de adoptie werd opengesteld al honderden kinderen bij holebi's door opgevoed werden (uit vorige relaties, KID of 1-ouderadoptie). Door je ogen te sluiten voor de realiteit gaat ze niet weg...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 09:29   #256
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Die beslissing neemt men altijd in het belang van het kind. Wat wens je nu zelf? Dat zo'n kind opgroeit bij een heterokoppel dat al het geld uitgeeft aan drank en drugs of dat zo'n kind opgroeit bij een homokoppel alwaar het wél alle kansen krijgt om zich te ontwikkelen en waar het kind opgroeit in een warme, huiselijke sfeer?
Zou jij liefst trouwen of samenleven met een Belgicist die zijn geld uitgeeft aan drank en drugs of met een lid van Voorpost waarmee je in een warme huiselijke sfeer een gelukkig leven kan leiden?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 juli 2006 om 09:32.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 09:32   #257
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zou jij liefst trouwen of samenleven met een Belgicist die zijn geld uitgeeft aan drank en drugs of met een lid van Voorpost waarmee je in een warme huiselijke sfeer een gelukkig leven kan leiden?
Ik vermeng mijn politieke visie niet met mijn persoonlijk leven.

In uw stelling zou ik dus voor het lid van Voorpost kiezen.
Oud 21 juli 2006, 10:13   #258
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermeng mijn politieke visie niet met mijn persoonlijk leven.

In uw stelling zou ik dus voor het lid van Voorpost kiezen.
dat zou lachen geblazen zijn vandaag ma gaat naar de vieringen in brussel, pa gaat naar de tegenbetoging.
Oud 21 juli 2006, 10:13   #259
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en is dat iets dat jij zegt, of is er een of ander hoger gebod?
Oud 21 juli 2006, 10:18   #260
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat zou lachen geblazen zijn vandaag ma gaat naar de vieringen in brussel, pa gaat naar de tegenbetoging.
Tja, het is nochtans niet onmogelijk...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be