Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij geniet uw voorkeur?
Vlaams Belang 75 46,88%
Cd&v 4 2,50%
Sp.a 13 8,13%
VLD 9 5,63%
Groen! 10 6,25%
N-va 11 6,88%
Spirit 3 1,88%
Vivant 4 2,50%
Andere 31 19,38%
Aantal stemmers: 160. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2006, 13:09   #321
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Nationalisme is volgens mij -in deze maatschappij- een zwaar voorbijgestreefd ideaal. Het is (alweer naar mijn mening) een krampachtig vasthouden aan romantische idealen en tradities van een wereld die reeds lang dood en begraven is.
Je hebt gelijk wanneer je het staatsnationalisme bedoelt. Volkomen voorbijgestreefd in de Europese en zelfs mondiale context. Het volksnationalisme is een totaal ander gegeven. Het is een afweersysteem dat je belet je eigen identiteit prijs te geven, anders was de Vlaamse identiteit allang verloren gegaan.
Citaat:
PS: en ik ben verre van alwetend. Indien wel zou ik mij niet verwaardigen om op een forum mijn mening te verkondigen, ik zou thuis op mijn zetel liggen rusten in de wetenschap dat ik toch het absolute gelijk heb.
Niemand is alwetend. Het strekt je tot eer dat je dit ten minste onderkent.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:11   #322
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je hebt gelijk wanneer je het staatsnationalisme bedoelt. Volkomen voorbijgestreefd in de Europese en zelfs mondiale context. Het volksnationalisme is een totaal ander gegeven. Het is een afweersysteem dat je belet je eigen identiteit prijs te geven, anders was de Vlaamse identiteit allang verloren gegaan.
Leg eens uit.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:34   #323
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Leg eens uit.
Het volstaat de geschiedenis van Vlaanderen eens onder de loupe te nemen. Hoeveel volkeren hebben een bezettingsgraad gekend die vergelijkbaar is met de onze? Zelfs onze eigen staat heeft gedurende een volle eeuw getracht onze identiteit af te nemen. Zegt de slogan "la Belgique sera latine ou ne sera pas" je iets?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:39   #324
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het volstaat de geschiedenis van Vlaanderen eens onder de loupe te nemen. Hoeveel volkeren hebben een bezettingsgraad gekend die vergelijkbaar is met de onze? Zelfs onze eigen staat heeft gedurende een volle eeuw getracht onze identiteit af te nemen. Zegt de slogan "la Belgique sera latine ou ne sera pas" je iets?
Ik was eerder geinteresseerd in de nuanceverschillen tussen de 2 nationalismes die je aanhaalde. Nevermind though, Wiki heeft het mij pas uitgelegd...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 13:46   #325
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb "andere" gekozen: net zoals in het stemhokje kan ik het hier immers niet over mijn hart krijgen om een voorkeur toe te kennen aan een partij. Ik leg me dan ook gewillig neer bij "de meerderheid".
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 15:04   #326
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou bijvoorbeeld geen enkel probleem hebben als inwoner van Orange (FN) maar dan bv in een Vlaamse gemeente.
Waaom denk je trouwens dat bompard het zo goed doet in tegenstelling tot bvb in Toulon... Omdat bompard overal z'n stempel op het beleid drukte.

het is juist wanneer je eigenlijk geen verschil maakt met het andere beleid dat je afgestraft wordt.Zij die zelf meewerken aan een mooie stad worden beloond. Zij die echter weigeren om mee te werken aan een propere en veilige stad die trekken in een stad als oranhge vanzelf weg.

En je mag zeggen over haider wat je wil... maar hij is toch maar al jaar en dag gouverneur in karinthie en het is er zeer goed vertoeven!
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 16:33   #327
bk232214
Gouverneur

Standaard

[quote=zeef;1808115]waarom kan ik niet stemmen?[/quote

Mischien woont u in maroco
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 21:04   #328
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
"la Belgique sera latine ou ne sera pas
Wees maar zeker dat de massale migratie de franstaligen ook niet ongelegen is aangezien het perfect paste in hun strategie om brussel te verfransen.

in de jaren 70 was er zelfs geen duidelijke taalmeerderheid in brussel en haalde de cvp nog meer dan 20%. kan je dat voorstellen hoe snel de vlaming is verdwenen of geassimileerd tot franstalige? En de vlaamse partijen zijn gewoon mee verdwenen.2% haalt de cvp nog in brussel. En nog hoop en al 15 % vlamingen.
Oud 25 juli 2006, 21:44   #329
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wees maar zeker dat de massale migratie de franstaligen ook niet ongelegen is aangezien het perfect paste in hun strategie om brussel te verfransen.

in de jaren 70 was er zelfs geen duidelijke taalmeerderheid in brussel en haalde de cvp nog meer dan 20%. kan je dat voorstellen hoe snel de vlaming is verdwenen of geassimileerd tot franstalige? En de vlaamse partijen zijn gewoon mee verdwenen.2% haalt de cvp nog in brussel. En nog hoop en al 15 % vlamingen.
Dat heeft meer te maken met de racistische houding van de Vlamingen(Vlaams Blok, Voorpost,VMO,...)
FDF&PRL waren vroeger ook racistisch maar zijn daar, al dan niet vanwege electorale motieven van afgestapt.
Dat de internationalisering en migratie voor een verfranst Brussel heeft gezorgd is grotendeels de fout van de Vlamingen zelf.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 22:02   #330
ilfalco
Minister-President

Standaard

complete onzin ..in de maghreb landen is frans de 2de taal net als in congo.
het is gewoon een doelbewuste taktiek. Of geloof je nu echt dat een marrokaan die frans spreekt nog eens nederlands gaat leren in brussel.

Zelfs bij ons hoorde ik meer "ta gueule" onder elkaar( onder maghrebijnen dus) dan wat anders. ik spreek dus over het mechelse.

uw uitleg raakt dan opok kant nog wal. 95% van de nieuwkomers registreert zich als franstalige in brussel en precies die weten iets van het VMO. het is u misschien nog niet opgevallen maar frans spreken ze quasi allemaal zij die hier hun geluk beproeven. Er is een heel kleine minderheid die noch nederland noch frans kent en die spreken dan enkel engels oid.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 25 juli 2006 om 22:04.
Oud 26 juli 2006, 04:43   #331
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Dat heeft meer te maken met de racistische houding van de Vlamingen(Vlaams Blok, Voorpost,VMO,...)
FDF&PRL waren vroeger ook racistisch maar zijn daar, al dan niet vanwege electorale motieven van afgestapt.
Dat de internationalisering en migratie voor een verfranst Brussel heeft gezorgd is grotendeels de fout van de Vlamingen zelf.
door te verhuizen naar veiliger oorden

en als we er iets aan willen doen zijn we direct racisten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:22   #332
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
FDF niet meer racistisch? Omdat ze zich Front 'Démocratique' des Francophones noemen? Of omdat ze geen buitenlanders viseren? Als u dan toch in staat bent om door het laagje verf heen te kijken, zoals u steeds bij het VB pleegt te doen, wees dan consequent en doet u dat dan ook even bij Maingain, Van Eyken en Co.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:32   #333
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien hebben ze slechts één hobby ?
Zou mischien ook kunnen dat die meer interesse hebben voor de maatschappij dan andere en mischien meer zijn begaan met de volgende generatie's inplaats van aan eigenbelang te doen en te denken.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:41   #334
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat is een Chocojonkheer ?
Moet dat niet zijn extreem links nee bedankt. Ge weet toch wel wat die allemaal hebben uitgezet met anders denkende. Vervolgen, opsluiten in kampen, folteren en ga zo maar door. En ja allemaal door links foei, terwijl die dat nu op rechts proberen af te schuiven en ge ziet gij begint dat al allemaal te geloven, gevaar, gevaar.
Oud 26 juli 2006, 18:56   #335
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
In Duitsland, 60 jaar geleden, hebben ze er zo veel gekloot.
Bent u van die generatie, of alles alleen van horen zeggen, is wel een groot verschil.
Oud 26 juli 2006, 19:08   #336
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het VB is de laatste kans om nog iets te veranderen.

Welke communautaire problemen heeft België alleen al niet opgeleverd, dat je er ook nog eens hele moslimgemeenschappen moet bij doen, die bewezen hebben overal in de wereld voor problemen te zorgen, zelfs als het kleine minderheden zijn.
Ik weet het niet, maar mij lijkt het of die mensen in andere politieke partijen in slaap liggen(wat ik niet geloof) of eerder politiek gezien er baat bij hebben om een partij uit te sluiten, het VB dus, om er dan door te regeren financieel goed bij te varen. Dat is mijn inziens het geval. De instinctieve hypocrisie van de mens gaat soms verder dan men zou kunnen vermoeden. En ondertussen kunnen de 'goeie' spelen...
Bwa we zien ook overal ter wereld wat nationalisme voor kwaad aanricht dus het VB zal ons niet veel veiliger maken. Als je dan toch zo graag je rechten ingeperkt ga dan toch in de gevangenis zitten. Je zal het daar echt naar je zin hebbben met het strakke regime.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 26 juli 2006 om 19:08.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:14   #337
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Bwa we zien ook overal ter wereld wat nationalisme voor kwaad aanricht dus het VB zal ons niet veel veiliger maken. Als je dan toch zo graag je rechten ingeperkt ga dan toch in de gevangenis zitten. Je zal het daar echt naar je zin hebbben met het strakke regime.
welk kwaad richt het nationalisme dan aan? En in hoeverre weegt dit op tegen het kwaad van de McWorld of de Jihad ideologieën van de globalisering?
Oud 15 oktober 2006, 15:17   #338
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dan heb je het vooral over staatsnationalisme.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be