![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21941 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Iemand iets nodig? ![]() ![]() BTW Page is bekend Hollands toiletpapier uit fabriek in Limburg.
![]() |
![]() |
#21942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=2tj_BLefNYA Den Haag, de weduwe van Indië. REFREIN: Ach kassian, het is voorbij. Kassian, het is voorbij. Den Haag, Den Haag, de weduwe van Indië ben jij. Ach kassian, het is voorbij. Kassian, het is voorbij. Den Haag, Den Haag, de weduwe van Indië ben jij. Den Haag, de weduwe van Indië Arm Den Haag, t’ is toch te erg, dat jij maar niet vergeten kan de klank van krontjong en van gamelan. In het Indisch restaurant gonst het gesprek van alle kant: tempoe doeloe, tempoe doeloe in dat verre, verre land. Refrein Gesproken tekst Wij kunnen hier heus wel Indisch eten klaarmaken thuis Sambal goreng telor, sajoer lodeh, tahoe petis Alleen de buren hebben het niet zo graag Wij kunnen hier ook heus wel tropische planten kopen Zoals bij voorbeeld kembang spatoe. Dat noemen ze hier hibiscus Hibiscus! En canna’s, gerbera’s, orchideeën, varens Maar het staat hier in de huiskamer toch heel anders dan daar in de vrije natuur Trouwens, ze gaan toch allemaal dood bij de kachel. Refrein En weet U, ik heb thuis zo’n groot schilderij hangen Dat verbeeldt natuurlijk Indië, ja adoe, beeldig. Beeldig! Mooie groene sawah’s. Klapperbomen. Een karbouw met zo’n kleine katjong op zijn rug, ja? En rechts een pahman met zeven van die leuke kleine bebeks achter zich aan Maar weet U, het schilderij krijgt hier geen licht genoeg. Weet U wat nog meer? Meneer Le Clerque-Zubli, hij komt ook nooit meer langs. En mijnheer Le Clerque-Zubli zal ook nooit meer langs komen. Wees daar maar zeker van. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2012 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21943 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij lijkt mij wel het type Belg dat de Hollanders neerzet als zijnde "hun moffen". Walgelijk figuur is het gewoon!.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21944 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Blijven lachen kinderen!. ![]() En om af te sluiten!.. Een leuk liedje voor system uit het oosten. http://www.youtube.com/watch?v=wl_YR4T6Tu4 Weg met die BASTAARD de Belgische staat!.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21945 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() link: http://stanvanhoucke.blogspot.com/20...holocaust.html
![]() |
![]() |
#21946 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Overigens vind ik het zelf niet zo leuk om zo te reageren, maar erger mij behoorlijk aan die...... Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt wel voorspelbaar. In plaats van nu te zeggen: °Ja wij Nederlanders waren fout in Suriname en in Nederlands Indië. °Ja de VOC was inderdaad een niets ontziende winstmachine gesteund op uitbuiting, slavernij, volkenmoord en knevelarij. °Ja de WIC was een verfoeilijke organisatie op gezette tijden. °En ja, het ophemelen van de zogenaamde VOC-mentaliteit was eigenlijk een verdonkermanen en goed praten van uitbuiting en afpersing van uitheemse volkeren. In plaats daarvan panikeren ze, willen ze hun ongelijk niet toegeven, worden ze arrogant en proberen ze de geschiedenis naar hun hand te zetten, ze trachten tenslotte de discussie te verleggen en grijpen ze vertwijfeld naar de Belgische 'deus ex machina': Leopold II! Of hoe een klein volk toch maar altijd klein blijft. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2012 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21948 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ofwel, zoals ook Soldaat van Oranje een Indische Nederlander is. Hiermee lijkt u dus impliciet aan te geven dat tevens ook de generaties met alleen blank bloed als collaborateurs gezien behoren te worden. De Indische Nederlander met Indonesisch bloed verging het overigens zeer slecht tijdens de Jappentijd, deze groep heeft zwaar geleden. Nadien stonden ze er weer slecht voor. De bevolkingsgroep met gemengd bloed hoordde in Indonesië nergens meer bij. De Molukkers zijn in feite een andere groep, Nederlands beste militairen in de KNIL. Tijdens de KNIL perode bestond het leger overigens uit een veelheid van nationaliteiten, inclusief bijvoorbeeld Duitsers, ook Belgen en verdwaalde Amerikanen. Feitelijk is het lange tijd tevens een vreemdelingen legioen geweest. In de 19e eeuw bestond het zelfs voor meen de helft uit Zwarte Afrikanen, aangezien men gedachte had dat ze goed tegen het tropisch klimaat zouden kunnen. De Molukkers vochten destijds (na WOII) overigens mee met de verzekering en het idee dat ze onafhankelijk zouden worden. Zoals de Timorezen onafhankelijk geworden zijn, waar de Molukkers als volk mee verwant zijn. Deze groep kwam in Nederland, maar met het idee dat het slechts tijdelijk zou zijn. Ze hebben dan ook nog steeds hun eigen regering in balllingschap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21949 | |
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik niet het idee heb dat specifiek je goed kunnen kleden dit iets te maken heeft met "Nederlandser willen zijn dan een Nederlander"? Volgens mij iets wat je in je hebt of niet, zoals bijvoorbeeld ook meer richting het zuiden van Europa het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel met 'collaboratie' is 'medewerking', is maw het feit dat er een zekere inheemse bevolkingslaag meewerkte met de Nederlandse kolonialen. En ook Nederlands sprak en de gewoonten overnam van de Nederlanders. Na de onafhankelijkheid, weken veel van deze mensen uit naar Nederland. Dat is alles wat ik bedoel. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2012 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik hier alle vragen moet vermelden waarop u het antwoord schuldig bleef kom ik met 3 paginas niet toe. Ik herhaal er één : Wat met onze sociale zekerheid eens we door de Hollandse hebberigheid opgeslokt en verteerd zijn ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 mei 2012 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21953 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
'De' Nederlanders hebben al lang en al verschillende malen spijt getoond voor uw 'aanklachten'. Waarmee wij een probleem hebben, is de infantiele manier waarop u omgaat met het Nederlandse verleden in de west en in de oost, als ware het om uw vooringenomenheid tegen alles wat Nederlands is in de verf te zetten. U nodigt daarmee uit tot reacties over Congo en Leopold II, want uiteindelijk blijkt dan toch uw ware doel: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#21954 | |
|
![]() Citaat:
Zomaar een vraag, waarom lok je dit uit? Elke Nederlander beseft, met het wereldbeeld van nu, dat we destijds fout zaten Zoals elk ander volk dat ook weet van zichzelf, Fransen, Britten, Duitsers etc. Inclusief dus ook de Belgen! Van elkaar weten we dat we beiden, achteraf, destijds fout zaten, dus wat wil je nu eigenlijk horen? Gaat het erom dat de één net niets minder fout was dan de ander? Je gaf aan op de teentjes getrapt, maar lokt het uit en lijkt me dus niet zo verwonderlijk dat er stelling werd genomen met een voorbeeld als Kongo ![]() Wat me aan de geplaatste foto opvalt dat er een zwarte militair op staat. Lijkt me toe een min of mee een overeenkomstige situatie als de Molukse KNIL militair Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 mei 2012 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2012 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21956 |
Minister-President
|
![]() Goed lezen eerst.
Er staat Belgicyste anders had er gestaan -ciste
![]() |
#21957 | |
|
![]() Citaat:
U zou er goed doen wat balans in uw betoog te vinden.
![]() |
![]() |
#21958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2012 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21959 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar gewoon het gedrag tegenover de Orangisten in België, geldige verkiezingen ongeldig verklaren, huizen plunderen enzovoort.. Nooit heb ik jou daar afkeurend over horen praten. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21960 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |