Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2012, 15:04   #22661
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gelukkig, maar ondertussen is de Hervormde Kerk door een diep dal gegaan.
Wanneer we noteren welke kritiek Jezus zoal had op de Thor?*, dan mag men hem zeker ook 'vrijzinnig' noemen voor zijn tijd. En er zal zeker toen iemand geweest zijn zoals Van den Berghe die bij de kruisdood van Jezus verzucht heeft: "gelukkig maar, want..." (enz, enz.)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2012 om 15:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 15:07   #22662
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2012 om 15:08.
Oud 22 juni 2012, 15:42   #22663
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer we noteren welke kritiek Jezus zoal had op de Thor?*, dan mag men hem zeker ook 'vrijzinnig' noemen voor zijn tijd. En er zal zeker toen iemand geweest zijn zoals Van den Berghe die bij de kruisdood van Jezus verzucht heeft: "gelukkig maar, want..." (enz, enz.)
Zeker? Ik vind toch geen grond voor enige zekerheid, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 15:50   #22664
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zeker? Ik vind toch geen grond voor enige zekerheid, hoor.
Jezus was in de ogen van sommigen schriftgeleerden een behoorlijke lastpak in ieder geval. Tenminste, indien we de evangelisten mogen geloven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2012 om 15:51.
Oud 22 juni 2012, 21:42   #22665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus was in de ogen van sommigen schriftgeleerden een behoorlijke lastpak in ieder geval. Tenminste, indien we de evangelisten mogen geloven.
En hoe maakt dat Hem daardoor dan tot een "vrijzinnige"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 00:07   #22666
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
België zal de komende jaren nog niet eens in de voorronde van een WK of EK raken. Duitsers winnen??? Ja in Gelderland supporteren ze mss voor de Duitsers, de meeste Hollanders dan vooral diegene in de randstad supporteren gewoon voor Engeland hoor..
Gezien de talenten in alle linies, hoort deze Belgische lichting gewoon een eindronde te halen. Hoewel we het in Nederland altijd eisen, is de verdeling van talent momenteel, dat bleek ook wel, wat scheef, toch vind ik desondanks dat we het aan onze stand verplicht zijn, deze (allicht wat verdiende) vernedering te wreken.

Aangezien België nu niet meedoet, supporter ik als Noord Brabant toevallig voor Duitsland, maar dat is geheel persoonlijk. Engeland is leuk, maar op 1966 na ook niet echt een toernooi ploeg.
Oud 23 juni 2012, 00:17   #22667
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb een wel een emotionele band met België. Dit gezegd zijnde, besef ik ook wel dat België een land is zoals een ander land. Maar waar het zeer fijn en goed leven is. Da's alles. Meer moet men daar allemaal niet van maken.

En Hollanders jennen is gewoon het gevolg dat deze mensen altijd denken dat zij in alles beter zijn. Vandaag hoorde ik alweer op Nederland 1 (Radio) bij het overzicht van de kranten, dat een krant ervan overuigd was dat 'zonder Nederlandse technologie' een of ander vliegtuig ( of was het een bepaalde wagen, ik ben het even kwijt) niet kon worden gebouwd. Wat een arrogantie weer. En zo geven de Nederlandse media de Nederlanders altijd een gevoelen dat zij een soort supermensen zijn. Maar de realteit bewijst juist het tegenovergestelde de laatste tijd. Dat is zo klaar als bronwater in een mooi bos.
Dat jennen over en weer hoort bij het buren zijn.

Hoezo? Het kan best zijn dat toevallig een Nederlands bedrijf iets ontwikkeld heeft, tja daar mag men in Nederland trots op zijn. Verder komt dit me meer over op gefrustreerd danwel vals Calimero gedrag. Nederlanders kunne idd soms te trots zijn, maar Belgen zijn vaak net zo goed te vals bescheiden.

Anderzijds was de afschminking op dit EK misschien wel goed voor het Nederlandse voetbal, allicht hebben we na het verloren WK van 2010 te lang stilgestaan. En de Nederlandse eigenschap van ambitie is in de topsport niet verkeerd, helaas hebben we gezien het verleden ook last van hybris.
Oud 23 juni 2012, 00:26   #22668
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
System/het Oosten is een gefrusteerde Limburger uit Lanaken die het nog steeds niet kan verkroppen dat NL Limburg niet tot België behoort. Wel dit zal ook nooit gebeuren dus nog vele frustraties gewenst voor System. Dit gezegd zijnde lees ik ook in veel berichten van hem zaken die wel dicht tegen de waarheid zitten. Een groot deel van het Nederlandse volk(vooral de lageropgeleiden en inwoners van de stad Amsterdam) zijn onbeschofte en lawaaierige schaamteloze lieden die handelen vanuit hun calvinistisch superioriteitsgevoel. Als ik op vakantie ben erger ik me ziek aan die lawaaierige onopgevoede kinderen van grote hoeveelheiden Hollanders, krenterig zijn tot op het beschaamde toe( Ooit eens een landgenoot zijn camera hersteld toen die op de grond was gevallen, kreeg ik een bedankje en 1 eurocent in men handen geduwd.... Bij bezoek aan orthodoxe kerkjes ooit in Griekenland zag ik mensen verbaasd krijgen als daar opeens een moddervette roodaangelopen Hollander in zijn blote bast en in een tekorte broek binnenkomt en dan nog stom verbaasd je staat aan te kijken dan het allemaal wel ''netjes'' is. In Spaanse steden zie je vaak stomdronken Nederlanders die pissen tegen monumenten of kerktoren, luid boeren in restaurants en dan nog eens flauwe moppen vertellen op de tafels beginnen te dansen, mensen van de lokale cultuur belachelijk maken en dan nog beginnen te bulderen van het lachen en alsof dat alles nog niet genoeg is heb je dan ook van die lui(meestal caravanvolk) dat schaamteloos zoutvaatjes leeggooit en pakjes mayonaise in de zak steekt of obers uitschelden in de stijl van ''doe eens wat sneller luie donder''..Neen over het algemeen zijn we geen opgevoed volk en dat vind ik als Nederlander. Men heeft er zelfs een boek overgeschreven:

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...de_lompe_leeuw
Ik dacht even dat je het over Britten had, maar inderdaad sommige Nederlanders kunnen ook wat asociaal zijn. Als Brabanders doen we soms alsof we Belgen zijn.
Anderzijds ligt dat asociale gedrag niet aan Calvinisme noch Katholicisme, maar gewoon aan een gebrekkige opvoeding. Verder schiet je daar geen ene mallemoer nog mee op ook.
Als Brabander kan ik uw verzekeren dat men zelfs 'Bourgondiër' is met respect (hoewel ik een hekel heb aan types, die het eisen: respect verdien je!).

Krenterig ben ik niet, maar waardeloze bediening krijgt absoluut minder dan goede bediening; de eerste krijgen het meest nette (of makkelijke) minimum, meer moet je ook wel verdienen.
Oud 23 juni 2012, 19:46   #22669
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het Nederlands elftal deed het bar slecht, maar het robotvoetbal team Tech United van TU Eindhoven plaatste zich voor de finale van de wereldkampioenschappen robotvoetbal

De afgelopen 4 jaar stonden we vier keer in de finale, dus wie weet dit keer wereldkampioen.
(Een team bestaat uit 5 robots en 20 technici)
Geen idee of het calvinistische robots zijn, maar het team komt uit Eindhoven dus … vermoedelijk katholiek

Misschien moeten we het voetbal met elftallen maar opgeven en ons maar meer richten op robottechnologie en ook dit soort zaken?
Minder roem, maar prima voor onze toekomstige industrie.

De World Solar Challenge is een tweejaarlijkse wedstrijd voor zonnewagens, auto's die rijden op zonne-energie.
De wedstrijd gaat dwars door Australië over een afstand van 3021 kilometer.

Vanaf 1987 werd de World Solar Challenge 11 keer gehouden
o Japan: 6x
o Nederland: 4x (TU Delft)
o US: 1x
o Zwitserland: 1x

http://nl.wikipedia.org/wiki/World_Solar_Challenge
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 21:52   #22670
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Nederland is meer als alleen Amsterdam, alhoewel de Amsterdammers zichzelf graag tot middelpunt verklaren van Nederland.
Het verschil tussen Amsterdam en de rest van Nederland is enorm.
Waar Amsterdamse supporters hun Ajax bij verlies al heel snel in de steek laten, blijven de Rotterdamse supporters hun clubs Feyenoord, Sparta of Excelsior altijd trouw.
Dus van die arrogantie van Amsterdammers klopt, maar alles over één kam scheren is vreemd.
Jij scheert nu ook alles over één kam Edwin!.

Citaat:
In Rotterdam zeggen we altijd : "niet lullen maar poetsen".
In Amsterdam lult men alleen maar.
Wederom een veralgemening!..
De Pvda heeft het ook in Rotterdam voor het zeggen..

Citaat:
En over dat "calvinistisch superioriteitsgevoel".
Ik zeg u, deze lieden zijn beslist geen "calvinisten", want wanneer ze dat waren dan hoorde en zag je ze niet....
Alleen op zondag, in het zwart...
Ze lijken een beetje op the "Gothic scene", maar dan zonder ringen door hun neus heen.
Beetje jammer Edwin..

Jeff.
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 18:02   #22671
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht

Beetje jammer Edwin..

Jeff.
Beste jeff, ik ken teveel amsterdammmers in mijn omgeving die zich arrogant gedragen. Ze noemen ons ook "rotterdammertjes". Het steekt behoorlijk. Ook heb ik gemerkt dat zij, ondanks mindere prestaties toch altijd graag met hun grote mond op de eerste rang willen zitten. Ik spreek vanuit persoonlijke ervaring.
Oud 27 juni 2012, 18:21   #22672
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste jeff, ik ken teveel amsterdammmers in mijn omgeving die zich arrogant gedragen. Ze noemen ons ook "rotterdammertjes". Het steekt behoorlijk. Ook heb ik gemerkt dat zij, ondanks mindere prestaties toch altijd graag met hun grote mond op de eerste rang willen zitten. Ik spreek vanuit persoonlijke ervaring.
huilie huilie, 010ers en 020ers één pot nat.

ga in een echte stad wonen, zoals 071.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 18:33   #22673
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit lijkt behoorlijk veel op hoe Belgen over Hollanders praten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 18:33   #22674
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
bron?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 18:41   #22675
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht

Beetje jammer Edwin..

Jeff.
Beste jeff, ik ken teveel amsterdammers in mijn omgeving die zich arrogant gedragen. Ze noemen ons ook "rotterdammertjes". Het steekt behoorlijk. Ook heb ik gemerkt dat zij, ondanks mindere prestaties toch altijd graag met hun grote mond op de eerste rang willen zitten. Ik spreek vanuit persoonlijke ervaring.maar het is niet zo dat ik een hekel heb aan Amsterdammers, in tegendeel . Mijn overgrootouders namelijk komen uit Amsterdam.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 juni 2012 om 18:46.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 18:53   #22676
Hollander

Standaard

Citaat:
Beste jeff, ik ken teveel amsterdammers in mijn omgeving die zich arrogant gedragen. Ze noemen ons ook "rotterdammertjes". Het steekt behoorlijk. Ook heb ik gemerkt dat zij, ondanks mindere prestaties toch altijd graag met hun grote mond op de eerste rang willen zitten. Ik spreek vanuit persoonlijke ervaring.maar het is niet zo dat ik een hekel heb aan Amsterdammers, in tegendeel . Mijn overgrootouders namelijk komen uit Amsterdam.
emigranten moeten hun moend houden. Opgestaan is plaatsje vergaan
Oud 27 juni 2012, 19:09   #22677
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien wel een detail, maar de haven van rotterdam is grotendeels opgebouwd door brabanders of nazaten daarvan. Dit verklaard ook het verschill tussen rotterdam en de. overige Hollands Nederlandse steden.
Oud 27 juni 2012, 19:32   #22678
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit lijkt behoorlijk veel op hoe .Belgen over Hollanders praten.
Met dien verstande dat wij beide, jeff en ik, 1 gemeenschappelijke nationaliteit hebben.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 juni 2012 om 19:36.
Oud 27 juni 2012, 19:38   #22679
Hollander

Standaard

Citaat:
Misschien wel een detail, maar de haven van rotterdam is grotendeels opgebouwd door brabanders of nazaten daarvan. Dit verklaard ook het verschill tussen rotterdam en de. overige Hollands Nederlandse steden.
welk verschil? Ik vind Rottedam en Leiden veel meer op elkaar lijken dan bijvoorbeeld het er tussen gelegen Den Haag.
Oud 27 juni 2012, 20:02   #22680
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
welk verschil? Ik vind Rottedam en Leiden veel meer op elkaar lijken dan bijvoorbeeld het er tussen gelegen Den Haag.
Leiden is een hele knusse en gezellige stad, maar net als gouda en delft kleinschalig voor wat de binnenstad betreft. Het dialect van leiden lijkt heeeel veel op Rotterdams. Best wel merkwaardig. Rotterdam is veel minder monumentaal. De tweede wereldoorlog heeft hiervoor gezorgt. Alleen delftshaven in rotterdam is nog merendeels monumentaal. Gelukkig maar dat het stadhuis en de kerk overeind zijn blijven staan in rotterdam. Ik kom tochregelmatig in leiden.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 juni 2012 om 20:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be