![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23201 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23203 | |
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik niet weet of het gevoelsmatig moeilijk voor ze blijft? Heb het echter wel over Vlamingen die in Nederland zijn komen wonen en werken. Prettige collega’s, als je met elkaar werkt en daarnaast met elkaar omgaat blijft er niet veel meer over van voordelen. Koninginnedag vieren ze overigens flink mee. Ze hebben snel door dat het bij ons hoofdzakelijk een aanleiding is om te kunnen feesten en een vrije dag. Wij kennen over het algemeen een consensus model. In een vergadering of overleg heb je duidelijkheid nodig om tot een (consensus) besluit te komen. Houdt iemand zich op de vlakte weet je (ik) niet goed wat je aan hem hebt en kun je hem moeilijk plaatsen. Als Nederlander zijn we geneigd recht-toe-recht-aan te zijn en recht op het doel af te gaan, zonder al teveel omwegen. Voor een Vlaming kan het recht-toe-recht-aan zijn ervaren worden als grof, of misschien ook wel onbeschoft. Zo werd het mij tenminste aangegeven in goede gesprekken. Een Nederlander wil daarentegen het zich niet zich direct uitspreken, op de vlakte houden nogal eens als niet prettig ervaren. Heeft hij er onvoldoende ervaring mee kan hij het verkeerd begrijpen en hierdoor op het verkeerde been gezet worden. Interessant in dit verband hoe Jonathan Israel Nederlanders ziet en de achtergrond beschrijft waarom ze in de UK ervaren werden/worden als respectloos. The great historian Jonathan Israel is interviewed by Max Pam. Professor Israel discusses Spinoza, the Enlightenment, Pim Fortuyn, Ayaan Hirsi Ali, and a few other pressing issues in the current Dutch public debate. 1. Jonathan Israel on Dutch culture (1/3) http://www.youtube.com/watch?v=THKAK...eature=related 2. Jonathan Israel on Dutch culture (2/3) http://www.youtube.com/watch?v=xWK_f5cZKhE 3. Jonathan Israel on Dutch Culture (3/3) http://www.youtube.com/watch?v=H99cCRFjzYY Aan de hand van de vragen van deze Nederlandse journalist aan Merkel zou daar mogelijk iets van aan kunnen zijn Toll! - Diese Holländer http://www.youtube.com/watch?v=JYXQQ...eature=related Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 augustus 2012 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23204 |
|
![]() Hier is de tekst van de song “Ï hate the Dutch” uit het interview met Jonathan Israel
Quote: Eind jaren zeventig zond de Britse zender ITV een satirisch televisieprogramma uit dat Revolver heette en dat werd gepresenteerd door Peter Cook (1937-1995). In Revolver zat meestal een optreden van John Dowie, iemand die net als Cook in Cambridge had gestudeerd. ''I Hate the Dutch'' http://www.youtube.com/watch?v=UXec_...eature=related ''I Hate the Dutch'' John Dowie [1977, EP ''Another Close Shave'']. I'm a British Tourist and I'm very, very rude. I hate the stinking foreigners hate their stinking food I don't like French or Germans I don't care for Belgians much But worst of all worst of all I hate the Dutch The Dutch, the Dutch I hate them worse than dogs. They live in windmills and mince around in clogs. They don't have any manners They don't say 'thanks' or 'please' all they eat is tulips and stinking gouda cheese... I'm a British tourist with a countenance severe I love to strike the foreign type And box their poxied ears But there's one woggy dago I cannot bear to touch The slimy crawling stench appalling snotty grotty Dutch The Dutch are mad Their fingers stuck in dikes They use the wrong side of the road And ride around on bikes They don't have any manners, don't have any brains. There's only one race worse than them and that's... THE DANES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jonathan Israel heeft een interessant werk geschreven over de geschiedenis van de Nederlandse Republiek. Aanrader.
http://www.bol.com/nl/p/opkomst-bloe...k-1/666783595/ http://www.bol.com/nl/p/de-republiek...647/666783596/ Interessant, omdat het komt van een Britse Jood van enige naam in zijn vakgebied. Zijn perspectief is objectiever dan die van een Belg of Nederlander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23206 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23207 |
Banneling
|
![]() Heb ooit gewoond in België dat wel maar ben geboren en getogen Nederlander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23208 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Want uw houding/mening jegens Katholieken heb ik nog nooit bij een (echte) Nederlander meegemaakt. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23209 | |
|
![]() Citaat:
ik denk wel dat er hier nog zo hebben rondgelopen, o.a. Van Poppel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23210 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgen verraden zich snel door vaak een verkaveld taalgebruik. Op zich is daar niets mis mee. Maar best wel handig om dit te gebruiken om uit te vinden waar iemand vandaan komt!!!
![]() |
![]() |
#23211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ja, jullie hebben eigenlijk geen andere keuze, ik zou het ook zeggen als ik Nederlander was. En daarom ben ik eigenlijk liever Vlaming: ik hoef niet te erkennen dat het mij niet aangaat, die hele Belgische of Vlaamse rotzooi.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor wat het waard is, en ik speel hierbij misschien een beetje advocaat van de duivel: eergisteren zat ik samen met vertegenwoordigers van een Duitse firma en een Vlaamse firma die ook nog een samenwerken met een Nederlandse firma.
Die Duitser vertelde dat hij merkt dat Vlamingen en Duitsers veel meer overeenkomen qua mentaliteit dan Duitsers met Nederlanders. Ook de Vlaming kon dat beamen. Het samenwerken tussen Nederland-Vlaanderen-Duitsland gaat perfect, maar het contact tussen Vlaanderen en Duitsland is beter. Over samenwerking met Walen waren ze duidelijk: dat zijn in feite Fransen met dezelfde mentaliteit en te verschillend om echt mee samen te werken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zeggen we ook dat de potstampers slecht hebben gespeeld op het EK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat daar nu juist racistisch aan is, dat is me een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Nederland gebruiken ze hardere woorden als "potstampers" om de prestatie van hun voetballers te omschrijven hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23220 |
Secretaris-Generaal VN