![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25821 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25822 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook al Nederlanders meegemaakt in Belgische horeca zaken die het héél breed laten hangen. Wat denkt u, is dat eerder een minderheid van de Nederlanders of slechts een kleine bevoorrechte groep ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25824 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25825 |
Parlementslid
|
![]() Morfologische kenmerken van het vrekkige Hollandse ras :
- kromme, schrapende vingertjes - opengesperde, starende ogen naar al wat blinkt - kwijlen, tong uit de mond wanneer weer enkele centjes zijn bijeen geschraapt - spitse oren voor al wat klatert - een kromme rug om het geldbuideltje in de jaszak te beschermen - prevelend mondje, almaar tellend (1 centje, 2 centjes,...) - verschoten opgelapt jasje uit de tweedehands - vettige haren (geen geld voor de coiffeur) - vuile schoenen (schoenpoetsen is te duur) - vuile zakdoek (wasprodukt is te duur) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25826 |
|
![]() Geen idee of Nederlanders meer fooi geven dan Belgen.
Hoe het in Nederland daarmee gesteld is werd een onderzoek naar gedaan. 90% van de Nederlanders geeft een fooi in de horeca, kamermeisjes, kruiers, taxichauffeurs, pizzakoeriers, kappers en etc. Het fooibedrag: 5 -10%, met een gemiddelde van 7.5% |
![]() |
![]() |
![]() |
#25827 | |
|
![]() Citaat:
- kromme, schrapende vingertjes > Een voordeel als we de tuin bij moeten houden - opengesperde, starende ogen naar al wat blinkt > Vallen we niet op tussen Belgische drugstoeristen - kwijlen, tong uit de mond wanneer weer enkele centjes zijn bijeen geschraapt > Een Hollander heeft zelden last van een droge mond - spitse oren voor al wat klatert > Training van het gehoor - een kromme rug om het geldbuideltje in de jaszak te beschermen > Fitness training met gewichten - prevelend mondje, almaar tellend (1 centje, 2 centjes,...) > Zeer belangrijk, leren we de kinderen aan alvorens Mama of Papa te zeggen. Kunnen ze al rekenen voordat ze naar school gaan - verschoten opgelapt jasje uit de tweedehands > Past uitstekend bij een (gekochte) spijkerbroek met gaten - vettige haren (geen geld voor de coiffeur) > Spaart gel - vuile schoenen (schoenpoetsen is te duur) > Schoenen dienen te passen bij een te dragen outfit … een verschoten opgelapt tweedehands jasje - vuile zakdoek (wasprodukt is te duur) > Komt zelden of nooit voor dat een Hollander een zakdoek bij zich heeft .. de neus tussen twee vingers is goedkoper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25829 |
|
![]() Tja, op zelfspot hebben we u nog niet kunnen betrappen, helaas.
![]() |
#25830 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat een clown is het toch die Henrike!.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25831 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen klopt!..
Ik ben dan ook geen Hollander/Nederlander hater zoals jij!.. ![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#25832 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De Belgen!. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25833 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedere keer proberen Henrike1, System, Poppel dit te bewijzen. Minderwaardighiedscomplex bestaat dus in mijn ogen niet, net zo min als het tegenovergestelde. Individuen kunnen daar wel last van hebben van complexen, getuige de berichten van sommige lieden op dit forum. Wat wel blijkbaar een gegeven is, is het feit dat 40% van onze zuiderburen ons schijnbaar niet zo mogen. En dit zou liggen aan een vermeende volksaard van hun noordelijke taalbroeders. Een volk een volksaard toedichten is best wel gevaarlijk, in eerdere stadia in de geschiedens werd ook een beeld gemaakt van een geloof, ras of wat dan ook om een bepaald doel te bereiken. Dit heeft nog steeds grote gevolgen, kijk maar naar WO-2. Vaak dicht men dit toe door te verwijzen naar op zich staande uitspraken van individuele politici en incidenten. Je ziet dan ook dat deze heren geen argumenten meer gebruiken tegen hereniging op basis van wetenschap, maar op vermeende, vaak onzinnige volkssentimenten. Het is erg lastig om hier tegen op te boxen. Ik denk dan ook dat men op den de duur ook de strijd gaat verliezen. De waarheid komt toch vroeg of laat naar bovendrijven. Sinds ik op dit forum ben zie ik steeds meer van onze zuiderburen die daadwerkelijk niet verblind worden door zogenaamde volkssentimenten, maar door de ware historische feiten en gebeurtenissen. Zolang ik die waarneem, geef ik de moed op een verregaande samenwerking niet op!!! ![]() ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 januari 2013 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25834 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Gierigheid (onterecht toegedicht aan Schotten, die zijn ook zuinig; misschien wel de meest 'Nederlandse*' onder de Britten (*= bedenk dat ik Nederlander ben, dus van mij is het een compliment) is een zonde, zuinigheid is een deugd. Om het heel simpel te maken, je zal wel gek zijn om meer voor een product of dienst te betalen, dan wat het waard is.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 januari 2013 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25835 |
Gouverneur
|
![]() Vlamingen zijn zuinig, zeker weten. Van Belgen weet ik het niet...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25836 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vlaamse tegenstanders zijn geen vlamingen, dat zijn belgen en vermits België op sterven na dood is.... Op termijn gaan er (nóg) meer vlamingen inzien dat de vlaams-nederlandse combo een echte winner is! In bepaalde opzichten zijn we verschillend maar er zijn ook heel veel gelijkenissen; voor mij is net de combinatie van die verschillen het interessantste en zou op termijn een gezonde natie tot stand kunnen brengen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25837 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De uitgaven van de Nederlanders aan goede doelen spreekt voor zich, getuige mijn eerdere berichten, dus gierig? Heb ik dus mijn twijfels bij. Misschien dat er altijd wel mensen zijn die gierig zijn... En zuinig? Getuige de leningen zoals vaak torenhoge hypotheken en persoonlijke leningen tbv luxe goederen van veel Nederlanders, niet allemaal dus, heb ik daarbij mijn twijfels. Maar ik geloof ook niet in het tegenovergestelde, al zouden de Nederlanders er maar op los leven... Dus het zal wel in het midden liggen.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 januari 2013 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25838 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je had beter gewoon op mijn link kunnen drukken, dan was je op een youtube filmpje terecht gekomen van Alex Agnew. Een beetje humor kan geen kwaad in deze zeikdraad!. ![]() Citaat:
![]() Nergens voor nodig, en je staat er gelijk ook heel zwak door.. Weet je wie ook zo goed was met godwins??.. Deze man, Marcel van Dam. Ik zou zeggen; wees geen Marcel van Dam Edwin!.. Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 13 januari 2013 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25839 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn bedoeling is, om de mogelijke hereniging of verregaande samenwerking uit de rechts-extremistische hoek weg te halen. Nee, zo'n 40% van onze zuiderburen heeft een hekel aan ons ons vanwege de zogenaamde volksaard, van ons Noord-Nederlanders. De voedingsbron hiervan is nog steeds het onderwijs in België aanwezig. Nog steeds worden er halve waarheden verkocht. Je kunt het ook duidelijk zien op dit forum. En dat zorgt voor verdeeldheid. De verdeeldheid tussen de Nederlanders en de Zuid/Vlaamse-Nederlanders is een grote vergissing. Simpelweg om historische redenen en vanwege het feit dat wij dezelfde taal spreken. De Belgiscisten doen daarom ook maar al te graag aan haat-politiek. Ze blijven tweedracht tussen ons zaaien. Dit is het grootste kwaad dat ze ons, Noord- en Vlaams/Zuid-Nederlanders aandoen. Brabant, Vlaanderen en Limburg gesplitst in een Nederlands en een Belgisch deel, dat is hét grootste kwaad in mijn ogen. Ook de historische banden met Holland is men kennelijk liever vergeten, het feit dat zovelen een nieuw huis in Holland hebben gevonden in Noord-Nederland. Maar wat is de taal van de Belgicisten? Er één van verdeelheid en stereotypen rondstrooien. Dit laatste moet zichtbaar worden. En dan zal men in het zuiden eindelijk wakker worden.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 januari 2013 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25840 |
|
![]() Vlaanderen is niet gesplitst in een Nederlands en een Vlaams deel.
Geen geschiedvervalsing graag.