![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Levert sterkere genen op dan het inferieure Heimatbloed, met alle gebreken vandien, plus mooie vrouwen ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 februari 2013 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27322 |
|
![]() Natuurlijk zal een Vlaams nationalist een ander verhaal (sprookje) vertellen. Maar zal hij/zij dat andere verhaal ook kunnen onderbouwen met argumenten zoals ik gedaan heb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27323 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27324 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Sterker nog, het zou mij niks verbazen mochten zij allemaal dezelfde gebruiker blijken te zijn.. Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 23 februari 2013 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27325 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27326 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27327 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27328 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27329 | |
|
![]() Citaat:
Ge moogt beginnen op te sommen. Gemeenschappelijke Taal? laat me niet lachen. Gemeenschappelijke vijand? Wie dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27330 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27331 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Raar... Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27332 | |
|
![]() Citaat:
![]() Gemeenschappelijke vijand? > Nederland (Wallonië) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27333 |
|
![]() Was maar wat verzinnen op fascistisch > inferieur Heimatgenen
![]() Maar wat is er mis tegen uitsluiting zijn? Laatst gewijzigd door Adrian M : 24 februari 2013 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27334 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar ik verder ging vragen, ik was gewoon nieuwsgierig.. ![]() Helemaal niks natuurlijk.. Maar ik ben dan wel z'n nuchtere Amsterdammer die dat per geval bekijkt. En als het over de Marokkaanse gemeenschap gaat, dan vol ik weinig sympathie van hun kant naar ons... Dus in dat opzicht kan ik Wilders wel volgen.. Want welke Nederlander noemt zichzelf nou Mocro??.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27335 |
|
![]() In welke taal zijn we hier dan wel bezig?
Maar pajoske zal wellicht op dozijnen Limburgstalige fora actief zijn. Die vijfduizend posts en zes jaren aanwezigheid op een Vlaams, Nederlandstalig forum, dat verzinkt daarbij in het niets. Niet soms? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27336 | |
|
![]() Citaat:
Genoeg voorbeelden in de geschiedenis tot wat een enorme ellende dat heeft geleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27337 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ge motiveert die stelling als volgt: Citaat:
- er niet veel gemeenschappelijke belangen van erg verschillende economische en sociale groepen aanwezig zijn. - er geen gemeenschappelijke vijand is. Volgens U was dat het geval in 1830 en zo kon België ontstaan. Die voorwaarden zouden nu niet vervuld zijn met betrekking tot Vlaanderen. Goed en wel, en ik wil daarin effe meegaan, maar dan vraag ik me toch wel af hoe het zit met die voorwaarden ter bestendiging van het huidige België. DUS: a) Wie is nu de gemeenschappelijke vijand van België. en b) waarin bestaan momenteel de "veel gemeenschappelijke belangen van erg verschillende economische en sociale groepen". Ik ga uiteraard niets opsommen ter bewijs van Uw stelling. Ik vraag gewoon dat U ze toets in de huidige kontekst of kan ze die toetsing niet doorstaan?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2013 om 22:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27338 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat nota bene in Amsterdam, dat nou echt bekent staat als zijnde een Wilders bolwerk.. ![]() Dus haatzaaier, racist, islamofoob (<-- een verzonnen woord om islamcritici de mond te snoeren!.) aan zetten tot haat laat staan tot volkerenmoord allemaal onzin.
Het enige wat terecht wordt opgemerkt is, is dat Wilders zijn kritiek/boodschap vaak lomp, bot en ronduit onbeschoft brengt. Vind ik ook,.. maar dan nog; Het gaat om de inhoud, niet om de vorm.. En ik vind het daarom ook behoorlijk triest voor de Nederlandse politiek, dat de rest van onze vertegenwoordigers in de Tweede (slaap)kamer. Constant om de hete brij heen draaien op de bovengenoemde punten. Het is dus in mijn ogen in eerste instantie de schuld van de oude politiek, dat de PVV zoveel succes heeft geboekt. Het beste middel om de PVV te bestrijden is dan ook, om ervoor te zorgen dat die oude kliek eindelijk weer eens hun verantwoordelijkheid gaat nemen. Jeff PS: Dit moet je natuurlijk niet zien als een persoonlijk verwijt aan jou Adrian.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet immers ook dat het Nederlands van uw landgenoten absoluut niet meer is wat het behoort te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27340 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |