![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27521 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27522 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27523 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'Gidsland' België had het zo goed voor elkaar. Ze waren het beste jongetje van de klas. Heerlijk te zien hoe de arrogante Belgen genadeloos op hun lelijke en hypocriete smoelwerk gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27524 |
Banneling
|
![]() Wat als de yoga uit Nederland kwam?
Andere Yoga-termen in ieder geval. http://www.youtube.com/watch?v=lYEa8fGt8UQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#27525 |
Gouverneur
|
![]() Laatst gewijzigd door Van Poppel : 31 maart 2013 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27526 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27527 |
Gouverneur
|
![]() En uiteraard als een Franstalige Belg op zoek is naar wat minder hectiek en minder Latijnse chaos, gaat hij gewoon naar het noorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje hectiek mag. Als ik kijk naar de saaie bouw in Nederland, dan krijg ik het op mijn heupen. Wat een mistroostig land in sommige opzichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27529 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet hier eens rondkijken. Het is hier veel mooier dan bij jullie. Maar dat geeft niets, we staan klaar om jullie te gaan helpen. ![]()
![]() |
![]() |
#27530 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.elsevier.nl/Economie/nieu...SEVIER346247W/
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een Belg uit de middenklasse in een rijtjeshuis te krijgen is vrijwel onmogelijk in Belgie. Het grote probleem in Vlaanderen is uiteraard de stedenbouwkundige chaos. Er is nauwelijks meer open landschap want werkelijk alles wordt volgepompt met kavel-villa. En het einde is niet in zicht. Compleet verrot. Die lintbebouwing zit nu vol met migranten. Zelf in de kleinste Vlaamse dorpjes zie je donkere gezichten of oostblokkers die nog bereid zijn op deze manier te wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27532 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb hier al eerder bronnen gelinkt die aantonen dat de gemiddelde woning in belgië een kleinere oppervlakte heeft dan in Nederland. Plaatsen dat de villa-belg te vergelijken is met de rijtjeshuisbewoner in Nederland is dus misleidend.
En ik zal verder de eerste zijn om toe te geven dat veel nieuwbouwwijken in Nederland niet mijn architectonische voorkeur genieten, maar dat geldt vooral voor die uit de jaren 70 en zo (waar ik zelf ook in woon) Hier in de buurt zijn een aantal heel aantrekkelijke nieuwbouwwijken opgetrokken, die de vergelijking met de grauwe flats die je in Belgie'aantreft gemakkelijk kunnen weerstaan. ![]() ![]() ![]() We hebben hier denk ik wel meer de neiging om meer in serie te produceren. Dus liever 20-30-40 min of meer dezelfde huizen dan dat alle huizen uniek zijn. Maar ik vind dat juist wel mooi.
![]() |
#27533 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allereerst de open ruimtes tussen dorpen en steden. De bebouwing is afgebakend. > +1 Voorts de enorme hoeveelheid rijhuizen. > -1 Buiten de grotere steden in Vlaanderen, wonen eigenlijk alleen nog migranten en Vlamingen uit zwakke sociale groepen in rijbebouwing. Een rijhuis wordt gezien als een teken van falen, en heeft een zeer lage status. Niet zo gek, vanuit deze situatie dus dat veel Vlamingen Nederland als een armoedige bedoening ervaren. In de regel heeft een Belg ook zijn villa voor zijn 45e afgelost, en heeft een 2e woonst aan de kust of in Frankrijk. Een Vlaming die hoort dat veel Nederlanders nog 3 a 4 ton schuld hebben op die leeftijd op een rijhuis slaat stijl achterover. Citaat:
Daarna is de architectuur weliswaar gevoelig verbeterd, maar het blijven veelal rijhuizen. Citaat:
In Nederland zijn dergelijke complexen in handen van corporaties, die onder politieke en economische druk deze sinds een jaar of 15 stapje voor stapje aan het afbreken zijn. Nederland ziet zo haar goedkope woningvoorraad slinken, de dichtheden van haar steden afnemen en de dynamiek uit haar steden vloeien. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 april 2013 om 22:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27534 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27535 |
Banneling
|
![]() wij zijn er klaar voor.
Laatst gewijzigd door hollande : 3 april 2013 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27536 |
Minister-President
|
![]() Er is ook een duidelijk verband. Als je de omgeving zo compact mogelijk wilt bebouwen en toch nog redelijk wat woonoppervlak wilt hebben, dan kom je automatisch bij een rijtjeshuis. Dit verklaart ook wat Hollander al aangaf, dan de gemiddelde Nederlandse woning meer woonoppervlak heeft dan die in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruimtelijke ordening : Nooit van gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 april 2013 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27539 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kan geen Nederlandse tank zijn; Nederland heeft geen tanks meer. Hebben we allemaal in de mottenballen gedaan, aangezien de Russen tegenwoordig onze goede vrienden zijn.
(Voor de duidelijkheid, ik bedoel dit sarcastisch.) Laatst gewijzigd door Cloggie : 3 april 2013 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |