Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2013, 19:57   #27521
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat komt zeker veel voor. Maar je hebt ook veel realistische en kritische Nederlanders hoor.

Kijk alleen al hoeveel (autochtone) Nederlanders elk jaar hun land verlaten. Dat zijn er enorm veel, ook relatief. Bijna Bulgaarse cijfers. Dat is wel een goede barometer voor dat veel Nederlanders zelf ook wel voelen dat het zwaar verkeerd zit in hun land.

Aan de andere kant is het verarmen en krimpen van Nederland ook een fase die , zo denk ik, leidt tot ooit een volgende periode van bloei. Al moeten we daar misschien nog een tijd op wachten.

Zoals ik al vaker heb gezegd: Voor Vlaanderen is een zwak en zieltogend Nederland een strategisch nadeel. Hier past dus geen leedvermaak.
Tja, wij hebben tenminste geen staatsschuld van 110%. Bovendien bouwen wij pensioen op. In veel Zuid-Europese landen (Griekenland, België, Portugal, Italië, Spanje, Cyprus) wordt er helemaal niets aan pensioenopbouw gedaan en is de staatsschuld niet meer te verhapstukken. Het is geen toeval dat deze landen stuk voor stuk aan het omvallen zijn.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 20:00   #27522
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht

de hollanders denken de beste te zijn in alles,maar in een ding blinken ze eruit en dat is
zichzelf onmetelijk op te hemelen. daar zijn ze werkelijk de beste in.
Citaat:
Bulgarian healthcare performance worst in EU, Dutch one best

According to the Euro Health Consumer Index (EHCI) for 2012, the healthcare performance in Bulgaria was the worst in the European Union. The only country, whose healthcare system performance was below the Bulgarian one, was Serbia which is not part of the Union.

On the contrary, the healthcare performance of the Dutch system was the best among all member states. Other well-performing states included also Denmark, Luxembourg and Iceland.

The study was conducted among 34 countries (EU27+ Serbia, Iceland, Switzerland, FYROM and Albania), whereas the maximum points which could be awarded were 1000. Bulgaria scored 458, the Netherlands 872 and Serbia 451.

The conclusion that Bulgaria’s healthcare was performing the worst was based on 42 indicators, covering five areas which were key to consumer health, namely patients’ rights and information, accessibility of treatment (waiting times), medical outcomes, range and reach of services provided and pharmaceuticals.
Dit zijn de harde feiten.
Oud 30 maart 2013, 20:17   #27523
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
België diep in rode cijfers

Het begrotingstekort in België is vorig jaar fors gestegen tot liefst 3,9% van het nationaal inkomen.

Dat blijkt uit de nieuwste cijfers die vanmorgen bekend zijn gemaakt. Waar in Nederland de redding van SNS het tekort in 2013 fors negatief zal beïnvloeden zorgde in België de nieuwe reddingsoperatie voor Dexia vorig jaar voor een flinke aanslag op de staatskas.

Ook zonder de problemen bij Dexia zou het Belgische tekort echter boven de 3% zijn uitgekomen, waarmee de Europese norm dus wordt overschreden.
Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/21430019...cijfers__.html

'Gidsland' België had het zo goed voor elkaar. Ze waren het beste jongetje van de klas. Heerlijk te zien hoe de arrogante Belgen genadeloos op hun lelijke en hypocriete smoelwerk gaan.
Oud 31 maart 2013, 16:46   #27524
system
Banneling

Standaard

Wat als de yoga uit Nederland kwam?

Andere Yoga-termen in ieder geval.

http://www.youtube.com/watch?v=lYEa8fGt8UQ
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 17:26   #27525
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

De Lama's - Over Belgen

http://www.youtube.com/watch?v=B9oQoD6RwEc

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 31 maart 2013 om 17:27.
Oud 31 maart 2013, 18:30   #27526
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk alleen al hoeveel (autochtone) Nederlanders elk jaar hun land verlaten. Dat zijn er enorm veel, ook relatief. Bijna Bulgaarse cijfers. Dat is wel een goede barometer voor dat veel Nederlanders zelf ook wel voelen dat het zwaar verkeerd zit in hun land..
Belgen hebben ook dezelfde gevoel. Maar in Belgie is het makkelijker om in een ander wereld terecht te komen. Als een Vlaming een beetje moe wordt van de saaie boerenkinkel kerktoren gedoe om zich heen verhuist hij makkelijk naar Bruxelles/Wallonie.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:35   #27527
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

En uiteraard als een Franstalige Belg op zoek is naar wat minder hectiek en minder Latijnse chaos, gaat hij gewoon naar het noorden.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 17:17   #27528
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
En uiteraard als een Franstalige Belg op zoek is naar wat minder hectiek en minder Latijnse chaos, gaat hij gewoon naar het noorden.

Een beetje hectiek mag. Als ik kijk naar de saaie bouw in Nederland, dan krijg ik het op mijn heupen. Wat een mistroostig land in sommige opzichten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 19:45   #27529
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een beetje hectiek mag. Als ik kijk naar de saaie bouw in Nederland, dan krijg ik het op mijn heupen. Wat een mistroostig land in sommige opzichten.
Geen idee waar jij geweest bent, maar alle keren dat ik in/door België geweest ben kwam ik jankend terug van architectonische nood. Bij jullie is dat echt een graadje erger. Wat een mistroostige lintbebouwing, zwartgeblakerde kleine flatjes zij aan zij geschaard aan wegen met gaten erin.

Je moet hier eens rondkijken. Het is hier veel mooier dan bij jullie. Maar dat geeft niets, we staan klaar om jullie te gaan helpen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 20:33   #27530
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk alleen al hoeveel (autochtone) Nederlanders elk jaar hun land verlaten. Dat zijn er enorm veel, ook relatief. Bijna Bulgaarse cijfers. Dat is wel een goede barometer voor dat veel Nederlanders zelf ook wel voelen dat het zwaar verkeerd zit in hun land.
Gelukkig heeft Nederland nog steeds een ruim positief migratiesaldo, iets wat van Bulgarije niet kan gezegd worden.
http://www.elsevier.nl/Economie/nieu...SEVIER346247W/
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 21:25   #27531
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
, maar alle keren dat ik in/door België geweest ben kwam ik jankend terug van architectonische nood.
Architectonisch is de Nederlandse nieuwbouw wijk eerder zeer zwak. Alhoewel er uitzonderingen zijn.
Om een Belg uit de middenklasse in een rijtjeshuis te krijgen is vrijwel onmogelijk in Belgie.

Het grote probleem in Vlaanderen is uiteraard de stedenbouwkundige chaos. Er is nauwelijks meer open landschap want werkelijk alles wordt volgepompt met kavel-villa. En het einde is niet in zicht. Compleet verrot.

Citaat:
Bij jullie is dat echt een graadje erger. Wat een mistroostige lintbebouwing, zwartgeblakerde kleine flatjes ...
Die lintbebouwing zit nu vol met migranten. Zelf in de kleinste Vlaamse dorpjes zie je donkere gezichten of oostblokkers die nog bereid zijn op deze manier te wonen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 22:24   #27532
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier al eerder bronnen gelinkt die aantonen dat de gemiddelde woning in belgië een kleinere oppervlakte heeft dan in Nederland. Plaatsen dat de villa-belg te vergelijken is met de rijtjeshuisbewoner in Nederland is dus misleidend.

En ik zal verder de eerste zijn om toe te geven dat veel nieuwbouwwijken in Nederland niet mijn architectonische voorkeur genieten, maar dat geldt vooral voor die uit de jaren 70 en zo (waar ik zelf ook in woon)

Hier in de buurt zijn een aantal heel aantrekkelijke nieuwbouwwijken opgetrokken, die de vergelijking met de grauwe flats die je in Belgie'aantreft gemakkelijk kunnen weerstaan.

We hebben hier denk ik wel meer de neiging om meer in serie te produceren. Dus liever 20-30-40 min of meer dezelfde huizen dan dat alle huizen uniek zijn. Maar ik vind dat juist wel mooi.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 22:50   #27533
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al eerder bronnen gelinkt die aantonen dat de gemiddelde woning in belgië een kleinere oppervlakte heeft dan in Nederland. Plaatsen dat de villa-belg te vergelijken is met de rijtjeshuisbewoner in Nederland is dus misleidend.
Als een Belg voor het eerst door Nederland rijdt vallen hem twee dingen op.

Allereerst de open ruimtes tussen dorpen en steden. De bebouwing is afgebakend. > +1

Voorts de enorme hoeveelheid rijhuizen. > -1

Buiten de grotere steden in Vlaanderen, wonen eigenlijk alleen nog migranten en Vlamingen uit zwakke sociale groepen in rijbebouwing. Een rijhuis wordt gezien als een teken van falen, en heeft een zeer lage status.

Niet zo gek, vanuit deze situatie dus dat veel Vlamingen Nederland als een armoedige bedoening ervaren.
In de regel heeft een Belg ook zijn villa voor zijn 45e afgelost, en heeft een 2e woonst aan de kust of in Frankrijk. Een Vlaming die hoort dat veel Nederlanders nog 3 a 4 ton schuld hebben op die leeftijd op een rijhuis slaat stijl achterover.

Citaat:
En ik zal verder de eerste zijn om toe te geven dat veel nieuwbouwwijken in Nederland niet mijn architectonische voorkeur genieten, maar dat geldt vooral voor die uit de jaren 70 en zo (waar ik zelf ook in woon)
Klopt. De jaren 60, 70 en 80 waren in de regel een drama qua architectuur.

Daarna is de architectuur weliswaar gevoelig verbeterd, maar het blijven veelal rijhuizen.

Citaat:
..., die de vergelijking met de grauwe flats die je in Belgie'aantreft gemakkelijk kunnen weerstaan.
Dat is nu interessant. Veel flatcomplexen in Belgie zijn in particuliere handen, en worden nu ''uitgepond''. Ze zien er beroerd uit maar functioneren prima voor eerste generatie migranten die legaal of illegaal zich massaal en goedkoop kunnen vestigen in Belgie.

In Nederland zijn dergelijke complexen in handen van corporaties, die onder politieke en economische druk deze sinds een jaar of 15 stapje voor stapje aan het afbreken zijn. Nederland ziet zo haar goedkope woningvoorraad slinken, de dichtheden van haar steden afnemen en de dynamiek uit haar steden vloeien.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 april 2013 om 22:51.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 07:21   #27534
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geen idee waar jij geweest bent, maar alle keren dat ik in/door België geweest ben kwam ik jankend terug van architectonische nood. Bij jullie is dat echt een graadje erger. Wat een mistroostige lintbebouwing, zwartgeblakerde kleine flatjes zij aan zij geschaard aan wegen met gaten erin.

Je moet hier eens rondkijken. Het is hier veel mooier dan bij jullie. Maar dat geeft niets, we staan klaar om jullie te gaan helpen.
Zonder kommentaar: Architektonisch Walhalla
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 08:56   #27535
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat geeft niets, we staan klaar om jullie te gaan helpen.
wij zijn er klaar voor.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tank-british-ww2-churchill.jpeg‎
Bekeken: 350
Grootte:  241,5 KB
ID: 89698  

Laatst gewijzigd door hollande : 3 april 2013 om 08:57.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 11:08   #27536
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een Belg voor het eerst door Nederland rijdt vallen hem twee dingen op.

Allereerst de open ruimtes tussen dorpen en steden. De bebouwing is afgebakend. > +1

Voorts de enorme hoeveelheid rijhuizen. > -1
Er is ook een duidelijk verband. Als je de omgeving zo compact mogelijk wilt bebouwen en toch nog redelijk wat woonoppervlak wilt hebben, dan kom je automatisch bij een rijtjeshuis. Dit verklaart ook wat Hollander al aangaf, dan de gemiddelde Nederlandse woning meer woonoppervlak heeft dan die in België.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 12:17   #27537
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voorbeeld: Rotterdam.
Ruimtelijke ordening : Nooit van gehoord.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 12:18   #27538
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
wij zijn er klaar voor.

Is dat een Hollandse tank ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 april 2013 om 12:20.
Oud 3 april 2013, 13:59   #27539
Cloggie
Lokaal Raadslid

Cloggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat een Hollandse tank ?
Kan geen Nederlandse tank zijn; Nederland heeft geen tanks meer. Hebben we allemaal in de mottenballen gedaan, aangezien de Russen tegenwoordig onze goede vrienden zijn.

(Voor de duidelijkheid, ik bedoel dit sarcastisch.)

Laatst gewijzigd door Cloggie : 3 april 2013 om 14:01.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 15:36   #27540
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloggie Bekijk bericht
Kan geen Nederlandse tank zijn; Nederland heeft geen tanks meer. Hebben we allemaal in de mottenballen gedaan, aangezien de Russen tegenwoordig onze goede vrienden zijn.

(Voor de duidelijkheid, ik bedoel dit sarcastisch.)
Ik had niet anders verwacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be