Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2013, 09:22   #28001
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
noord Korea komt eraan.

De Nederlanders werden tegelijk van hogerhand bestookt – kritische geesten zeggen gebrainwasht – met initiatieven om de samenhorigheid te versterken. Dik 1,3 miljoen schoolkinderen moesten een dag lang bewegen tijdens de Koningsspelen. Burgers konden hun ‘droom voor de koning’ posten. En herinner u het beruchte Koningslied dat iederéén dinsdag moet meezingen. Ondanks de felle kritiek staat de song op de eerste plaats in de hitparade.

De gemiddelde Nederlander mag dan alle hysterie beu zijn, morgen zal iedereen feestvieren. ‘Amsterdam wordt de oranje hoofdstad van de wereld’, kondigde premier Mark Rutte gisteren aan tijdens een internationale persconferentie. Rick Evers: ‘Koninginnedag draait doorgaans niet zozeer om de koningin, het is gewoon een reden om feest te vieren en al van ’s ochtends in de drank te vliegen. Dan doen we alsof we alles en iedereen leuk vinden, terwijl we elkaar de rest van het jaar niet aankijken. En dit jaar? Eerst naar de inhuldiging kijken en dán naar het terras. Het liefst allebei tegelijk.’
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30428_00559501
Je zou er maar wat ingenomen mee zijn als dit in "België" gebeurde ... alles en iedereen - Walen en Vlamingen- massaal de straat op voor een "één en ondeelbaar" België.
We hebben blijkbaar veel gemeen met elkaar; Wij als Noord Korea, Belgen als ... voormalig Joegoslavië?

Eén ding heb je tenminste door, we houden gewoon van feesten.
Ons vergelijken met Noord Koreanen is feitelijk een groot compliment, ze trekken zich niets aan van de rest van de wereld
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:25   #28002
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien er nu één uitgelezen voorbeeld is van kuddedwang, dan is het wel de huidige oranjegekte.
Waarom voel ik dan niet de minste behoefte om mee te doen?

Jij bent meer met ons koningshuis bezig dan ik.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:41   #28003
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Jij bent meer met ons koningshuis bezig dan ik.
Ontgaat jou dus ook waarom, niet alleen Het Oosten, men zich er zo druk om maakt?

Quote: Wat ik niet goed begrijp, dat u zich zo druk maakt om wat er in een ander land speelt op dit vlak? Meen ik werkelijk, begrijpen doe ik het niet.
Al gaan alle Belgen massaal feesten, gekleed in de kleuren van de Belgische vlag en zingen zich schor. Wat zou dat ons moeten interesseren?
De kans is overigens vrij groot dat we het leuk zouden vinden.
Oud 29 april 2013, 10:00   #28004
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ontgaat jou dus ook waarom, niet alleen Het Oosten, men zich er zo druk om maakt?

Quote: Wat ik niet goed begrijp, dat u zich zo druk maakt om wat er in een ander land speelt op dit vlak? Meen ik werkelijk, begrijpen doe ik het niet.
Al gaan alle Belgen massaal feesten, gekleed in de kleuren van de Belgische vlag en zingen zich schor. Wat zou dat ons moeten interesseren?
ja waarom maakt u zich druk om wat er in België gebeurd, ik kom toch ook niet zeveren op een hollandse site. ik heb wel wet beters te doen.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 10:16   #28005
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee. Mochten Nederland en Vlaanderen ooit samengaan, dan zullen de Vlamingen de oranjes moeten accepteren. Tegenstanders van die toekomst zijn er dus alles aan gelegen om zoveel mogelijk antipathie op te wekken tegen het Nederlandse koningshuis.
Oud 29 april 2013, 10:22   #28006
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
ja waarom maakt u zich druk om wat er in België gebeurd, ik kom toch ook niet zeveren op een hollandse site. ik heb wel wet beters te doen.
Niet opgevallen blijkbaar dat ik me zelden "zeer specifiek" uitlaat over Belgische onderwerpen.
Oud 29 april 2013, 10:54   #28007
Adrian M

Standaard

Citaat:
Nee. Mochten Nederland en Vlaanderen ooit samengaan, dan zullen de Vlamingen de oranjes moeten accepteren. Tegenstanders van die toekomst zijn er dus alles aan gelegen om zoveel mogelijk antipathie op te wekken tegen het Nederlandse koningshuis.
Gaat niet gebeuren, zullen er eerst NL politici op moeten staan die zich daar mee bezig houden en zich laten horen.
Behalve een enkele loslopende jodocus de afgelopen 50 jaar zijn er nauwelijks tot geen geweest.
Vanaf 1839 zijn we er overigens niet meer in geïnteresseerd.

Het is vooral een onderwerp dat bij de Belgen speelt, bij ons is het geen item.

Kunnen trouwens onze lol op met aankomende nieuwe Westerschelde onderhandelingen.
Kunt erop rekenen dat NL zich spijkerhard op zal stellen, mee ook daar men niet nog een keer de Zeeuwen in de steek zal kunnen laten.
Beste oplossing zou zijn bij een volgende uitnodiging tot onderhandeling ... " Ongeopend, retour afzender"

Een gezamenlijk Belgisch-Nederlands leger? Gaat er evenmin komen, het zal blijven bij een aantal samenwerkingsverbanden.
Het Belgische leger is Frans georienteerd. De Walen, in de verdrukking, zullen niet accepteren dat ze een minderheid vormen in zo'n gezamenlijk leger.
Oud 29 april 2013, 11:49   #28008
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welk jaar gaat dat gebeuren denk je ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 11:54   #28009
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet goed begrijp, dat u zich zo druk maakt om wat er in een ander land speelt op dit vlak? Meen ik werkelijk, begrijpen doe ik het niet.

Overigens vergis u er niet in, deze Oranje gekte heeft ook te maken met de ontwikkeling dat men zich bewuster wordt Nederlander te zijn.
Enerzijds vanwege een slechtere tijd, maar vooral een EU waar men zich bewust van wordt. Waardoor het nationalisme toeneemt.
Het is niet voor niets dat Nederlanders, samen met Frankrijk tegen stemden.

De Oranjes staan nu eenmaal als symbool voor Nederland, had overigens evengoed iets anders kunnen zijn.
Zo'n feest met een nieuwe koning bevestigt vooral hun Nederlanderschap
Op de keper beschouwt is het puur nationalisme, onder het mom van feesten

Anderzijds, in België vormt uw koning tot op zekere hoogte een stabiele factor in het huidige politieke klimaat.
Zover ik het zie is dat bij ons ook het geval. Er zijn al vrij lange tijd geen ministers of minister presidenten meer geweest waarvan men kon zeggen, daar staat iemand.

Parlement idem dito. Wat er in zit is vaak geen lor waard. Hopeloze debatten en inhoudsloos twitteren met one liners.
Dan laat je pas echt zien hoe een hopeloos figuur je bent en vooral daar niet thuishoort.
Volgt men een onderwerp intensief, aan de hand van kamerbrieven, blijkt soms hoe hopeloos het gesteld is met hun dossierkennis.

Parlementsleden die politieke spelletjes spelen en uit zijn op partijbelang en eigenbelang.
Parlementen die vanaf dag één van een nieuwe regering bezig zijn om een regering weer aan z'n eind te brengen en regeren onmogelijk proberen te maken.

Nog erger, een parlement dient om de regering te controleren. Nu zien we parlementen waarin men bezig is om macht/invloed uit te willen oefenen en weg te trekken.

Voor of tegen maakt niet uit, maar een mooi voorbeeld daarvan is de rol van de koningin bij het vormen van een regering.
Het ging niet zozeer om de koningin, men wilde als parlementariers vooral zelf meer macht/invloed in handen zien te krijgen.
Overigens was het geen werkelijk succes, zoals het gegaan is zonder de koningin.

Het voortdurende gekloot is Nederlanders niet ontgaan, het gevolg is dat de Oranjes mee o.a. daardoor populairder worden.

Daar geloof ik niets van.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 13:01   #28010
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In welk jaar gaat dat gebeuren denk je ?
Nooit, hopelijk. Je weet toch dat ik tegen een samengaan van Nederland en Vlaanderen ben? Sterker nog, van mij mogen de betrekkingen nog een stuk slechter worden dan ze nu al zijn.
Oud 29 april 2013, 13:08   #28011
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nooit, hopelijk. Je weet toch dat ik tegen een samengaan van Nederland en Vlaanderen ben? Sterker nog, van mij mogen de betrekkingen nog een stuk slechter worden dan ze nu al zijn.
Helemaal mee eens, met dat onbetrouwbare en achterbakse volk moet je geen zaken willen doen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 13:13   #28012
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daar geloof ik niets van.
Tja "geloven" ...De één gelooft dat God bestaat, een ander in UFO's en een volgende gelooft in Wilders
Oud 29 april 2013, 14:06   #28013
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Helemaal mee eens, met dat onbetrouwbare en achterbakse volk moet je geen zaken willen doen.
daar is het voor de hollanders nu net om te doen,
vlaanderen als economisch afzetgebied,niet meer of minder
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 14:11   #28014
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Denkt u echt dat we ons door die parasieten en profiteurs willen laten oplichten?

Jullie hebben een staatsschuld van hier tot Tokio en hebben niets aan pensioenopbouw gedaan. Jullie zitten je net als de Grieken de hele dag in de zon je vol te vreten en lam te zuipen. Samenwerking met de Belgen, zou de Nederlanders alleen maar geld kosten.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 16:04   #28015
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben sinds 1839 nooit interesse meer gehad in het gebied in Vlaanderen.
Je moet toch wel ongelovelijk stupide zijn om dit wel te geloven.
Ik snap niet dat men in het zuiden zo dom is om dit te geloven.
Maar omgkeerd heeft men altijd gedreigt om Noord Brabant en Limburg af te pakken.
Maar wij zullen op geen enkele manier "la Francite" dulden in Nederland.
Dit in tegenstelling tot de Vlamingen in het huidige België die "la Francite" nog steeds geweldig vinden.
Je ziet nu ook dat de haatpropaganda in het onderwijs en op de televisie zijn werk goed doet in Vlaanderen.
Alle banden die er waren worden ontkend, of weg gerelativeerd.
Heel treurig allemaal in mijn ogen.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 april 2013 om 16:15.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 16:23   #28016
Adrian M

Standaard

Citaat:
En waar denk jij dat Belgisch bier, kaas, chokolade en weet ik wat nog meer wordt afgezet?
Zelfs die koninklijke putdeksels laat een Hollander in Wallonië vervaardigen

Uitstekende Belgische managers overigens, in Nederlandse dienst, die Vlaanderen zien als economisch afzetgebied

Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 april 2013 om 16:32.
Oud 29 april 2013, 16:39   #28017
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wij hebben sinds 1839 nooit interesse meer gehad in het gebied in Vlaanderen.
Je moet toch wel ongelovelijk stupide zijn om dit wel te geloven.
Ik snap niet dat men in het zuiden zo dom is om dit te geloven
Ofwel 174 jaar ...
Oud 29 april 2013, 17:49   #28018
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel 174 jaar ...
Ja, en het ergste is dat men ons heerszuchtigheid en annexatiedrang toebedeeld.
Nauwelijks te bevatten.
De agressie vanuit het zuiden en dan nog de arrogante manier waarop men ons heerszuchtigheid en annexatiedrang verwijt is nu bijna een automatisme geworden.
En dan maar klagen dat niemand, nee niemand nog interesse heeft in Nederland voor het zuiden.
Welnu, houdt er rekening mee dat wij in toekomst geen of minder rekening meer houden met de politieke haatsmurfen in het zuiden.
Die haat zaait zal ook haat oogsten.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 april 2013 om 17:54.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:08   #28019
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ja, en het ergste is dat men ons heerszuchtigheid en annexatiedrang toebedeeld.
Nauwelijks te bevatten.
De agressie vanuit het zuiden en dan nog de arrogante manier waarop men ons heerszuchtigheid en annexatiedrang verwijt is nu bijna een automatisme geworden.
En dan maar klagen dat niemand, nee niemand nog interesse heeft in Nederland voor het zuiden.
Welnu, houdt er rekening mee dat wij in toekomst geen of minder rekening meer houden met de politieke haatsmurfen in het zuiden.
Die haat zaait zal ook haat oogsten.
U moet alles wat luchtiger opnemen. En niet zo ernstig. Relativeren, mijn beste, relativeren. Ga maar eens goed vieren morgen en kom kwik en monter terug. En dan: vooruit met de geit!
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 20:09   #28020
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet alles wat luchtiger opnemen. En niet zo ernstig. Relativeren, mijn beste, relativeren. Ga maar eens goed vieren morgen en kom kwik en monter terug. En dan: vooruit met de geit!
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be