Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2010, 23:15   #2921
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Groen
Als u dat een plezier doet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:15   #2922
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Iedereen muisklikt zoals hij dat wilt. Ik vraag me wel af hoe u er zo zeker van kunt zijn dat hij daadwerkelijk de 'dader' is. Ik kan me voorstellen dat er bij iemand van het niveau van De Waal genoeg vrijwilligers zijn.
Hij gaf het zelf toe.
Ook BWarrior en nog anderen probeerde hij aan de schandpaal te nagelen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:18   #2923
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij gaf het zelf toe.
Zoals ik al zei, iedereen muisklikt zoals hij wenst. Het driehoekje staat er om een reden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 8 januari 2010, 23:22   #2924
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, iedereen muisklikt zoals hij wenst. Het driehoekje staat er om een reden.
BANGE VLAAMSE MAN.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:25   #2925
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tja, In één ding hebben Nederland en België hetzelfde probleem: Limburgse wegenbouwers. Het verschil tussen de wegen in Nederland en België is gelegen in het feit dat deze bij ons zo'n 12 jaar geleden zijn veroordeeld.

AHAAA! Limburgers! Is de heer system geen Limburger? Die is natuurlijk bang dat ze zijn duistere zaakjes ook eens zullen aanpakken als Vlaanderen bij NL komt. Puur eigenbelang, dat Belgicisme!

Misschien is hij wel een wegenbouwer of modelspoorwegbouwer of zo!
Oud 8 januari 2010, 23:31   #2926
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We spraken over het zuidnederlandse 'droogkuisen' omdat u op een arrogante manier vond dat men moest spreken over het noordnederlandse 'stomerij'.
In geval van hereniging der Nederlanden stel ik het woord "droogstomerij" voor. Is wel langer, maar best grappig.
Oud 8 januari 2010, 23:32   #2927
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga hier zagen vent
http://www.prorepublica.nl/forum.aspx

een echte hollandse site, waar ze nog meer kunnen neuten......
Ik ga echt niet weg omdat jij niet tegen kritiek kan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:34   #2928
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat iemand uit Tienen bijna dagelijks gaat janken bij de moderatie.
En hij jankt alleen over mensen die zijn visie niet delen....
Vind U dat niet een beetje vreemd en onvolwassen ?
Vind jij jezelf niet onvolwassen dat jij een terechte ban probeert goed te praten? Je praat recht wat krom is.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 00:06   #2929
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet tenminste toch dat dat een select clubje is.
Blijkbaar houden wij wat het begrip "select " er ieder een andere mening op na wat betreft de definitie van dat woord....

Blijkbaar bent U véél en véél sneller tevreden om het woord select in de mond te nemen in omstandigheden waarbij ik eerder het woord "bedenkelijk" zou voor gebruiken...

De verschillen tussen de mensen onderling én hun perceptievermogen nietwaar....

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 januari 2010 om 00:07.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 00:11   #2930
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
In geval van hereniging der Nederlanden stel ik het woord "droogstomerij" voor. Is wel langer, maar best grappig.
Voila, hét ideale compromis,iederéén tevreden ,behalve System uiteraard...

Die zijn circuits raken spontaan overbelast door het lezen van dat woord,en onwijze Willem zal het dan wel geweten hebben...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 09:44   #2931
van Maerlant

Standaard

Citaat:
BANGE VLAAMSE MAN.
Als dat je gelukkig maakt.

Oud 9 januari 2010, 09:47   #2932
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal
BANGE VLAAMSE MAN.
Jaja... Enne, hoeveel Walen zijn er aan het werk in Zuid W-Vlaanderen? Ik vrees dat er wel degelijk BANGE WALEN zijn. Bang om te gaan werken in Zuid W-Vl. Nochtans is Henegouwen (de Waalse provincie met de hoogste werkloosheid) vlak bij de deur. En de Vlaamse werkgevers sloven zich meer dan genoeg uit om het die werkkrachten op taalvlak de eerste maanden zo comfortabel mogelijk te maken.
Oud 9 januari 2010, 09:50   #2933
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat je gelukkig maakt.
Zou hij soms een Belgicistische dubbelnick van Xenophon zijn?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=111
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 09:53   #2934
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Hij gaf het zelf toe.
En waarom ook niet? Als hij meent dat daar reden voor is en als bovendien de mogelijkheid tot dergelijke procedure op deze site wordt aangeboden? Het zijn uiteindelijk de censoren van deze site die er finaal over beslissen. Waarover zit je hier feitelijk te grienen en te janken?
Oud 9 januari 2010, 09:55   #2935
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Vind jij jezelf niet onvolwassen dat jij een terechte ban probeert goed te praten? Je praat recht wat krom is.
Nogmaals. Ik trek de ban op zich niet in twijfel, wel de manier en door wiens toedoen hij tot stand is gekomen.
Oud 9 januari 2010, 10:02   #2936
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja en van die 30 % is 30 % voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. En de overige 70 % wil dat er niets verandert zeker? Die overige 70 % is op zijn minst voorstander van een veel grotere Vlaamse autonomie, iets waar de Franstaligen (en hun Vlaamse systems, Henri1's enz.) tegen zijn, want ze zijn nog steeds tegen alles wat grotere autonomie en grotere responsabilisering voor de deelstaten betekent, "par-ce-que c'est aussi du séparatisme". Dus beste système, reken er maar op dat de N-VA een mooie electorale toekomst tegemoet gaat.
En wat de kwakkel van "het communautaire slechts op de 10de of de 11de plaats komt voor de kiezers van de NVA", daar zit je er ook mooi naast. Maar je bent niet snugger genoeg om dat te snappen. De twee belangrijkste argumenten die het stemgedrag bepaalden waren de sociale zekerheid en de gezondheidszorg. Voor een moedwillig blinde wauwelaar is het vrij normaal dat hij niet beseft dat uitgerekend die twee dossiers zeer zwaar communautair beladen zijn. Wauwel maar verder...fietsen mag ook.
Niemand heeft hier iets tegen een verdere staatshervorming. Dat zou u zo stilletjesaan moeten weten. Ik zeg alleen dat men zich vragen moet beginnen te stellen, wanneer een separatistisch partij zoals de NVA, een electoraat heeft waarvan 70% niet separatistisch denkt.

Dat komt ervan wanneer een partij bovenmatig groeit door de fratsen van haar leider Olijke Bart op de TV. En maak u maar geen illusies. Roem is tijdelijk en dus vergankelijk. En hoe hoger men stijgt, hoe dieper de val. Nu zal de NVA nog winnen en dan begint de afgang. Der Weg zurück. Onherroepelijk.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 10:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 10:04   #2937
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft hier iets tegen een verdere staatshervorming. Dat zou u zo stilletjesaan moeten weten. Ik zeg alleen dat men zich vragen moet beginnen te stellen wanneer een separatistisch partij zoals de NVA een electoraat heeft waarvan 70% niet separatistisch denkt.

Dat komt ervan wanneer een partij bovenmatig groeit door de fratsen van haar leider Olijke Bart op de TV. En maak u maar geen illusies. Roem is tijdelijk en dus vergankelijk. En hoe hoger men stijgt, hoe dieper de val. Nu zal de NVA nog winnen en dan begint de afghang. Onherroepelijk.
Dat weet Olijke Bart zelf ook.
Waarom denk je dat hij zich zo "koest" houdt ?
Oud 9 januari 2010, 10:08   #2938
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft hier iets tegen een verdere staatshervorming. Dat zou u zo stilletjesaan moeten weten. Ik zeg alleen dat men zich vragen moet beginnen te stellen wanneer een separatistisch partij zoals de NVA een electoraat heeft waarvan 70% niet separatistisch denkt.
Ja, en dan? Ik denk dat de mensen die op de N-VA stemmen echt wel het communautaire luik van het partijprogramma kennen, hoor. En indien ze het niet zouden weten, herinnert onze regimemedia er hen wel genoeg aan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 10:13   #2939
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, en dan? Ik denk dat de mensen die op de N-VA stemmen echt wel het communautaire luik van het partijprogramma kennen, hoor. En indien ze het niet zouden weten, herinnert onze regimemedia er hen wel genoeg aan.
Wat zou het.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 10:20   #2940
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Niemand heeft hier iets tegen een verdere staatshervorming. Dat zou u zo stilletjesaan moeten weten. Ik zeg alleen dat men zich vragen moet beginnen te stellen, wanneer een separatistisch partij zoals de NVA, een electoraat heeft waarvan 70% niet separatistisch denkt.
Dat komt ervan wanneer een partij bovenmatig groeit door de fratsen van haar leider Olijke Bart op de TV. En maak u maar geen illusies. Roem is tijdelijk en dus vergankelijk. En hoe hoger men stijgt, hoe dieper de val. Nu zal de NVA nog winnen en dan begint de afgang. Der Weg zurück. Onherroepelijk.
Het wordt steeds meer duidelijk dat u niet in staat bent "begrijpend te lezen". Die 70 % die niet achter onafhankelijkheid zou staan staat wél achter het idee van een volwaardige confederatie. Maar zoals ik hier reeds tot vervelens toe heb gesteld: de Belgische Francofonie en de nalopers van de Vlaamse Belgicistische minderheid bestempelen het streven naar dergelijke confederatie óók als "separatisme". Heb je het nu begrepen?
En ik herhaal: de dossiers over sociale zekerheid en gezondheidszorg waren in de laatste verkiezingen een belangrijke factor en zijn al evenzeer communautair geladen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be