![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#33241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- Huizen afbetaald. Meen voor het 40e jaar? - Basispensioen van de staat - 620 miljard aanvullend pensioenvermogen - Plus spaargeldvermogen Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 maart 2014 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, u zegt het mij, en dan zeg ik het u.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 maart 2014 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33243 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Engeland = buffer - Fransen = annexatie - Walen = onafhankelijkheid - Nederland = unitaire koninkrijk - Vlamingen = ? Jullie stonden erbij een keken ernaar in plaats van te streven naar een eigen doel (democratie/federalisme binnen het koninkrijk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zeker prettig dat de gemiddelde vermogenspositie van de Belg bij de hoogste van de wereld behoort, maar daar heeft de onderklasse niet direct iets aan. Een fundamenteel probleem in Belgie wordt om een transfer van deze vermogens naar arme pensioengerechtigden te bewerkstelligen. Het probleem is dat vermogenden in Belgie de meerderheid van het elecoraat uitmaken itt Frankrijk en Nederland. In laatste landen is dan ook een belasting op kapitaal van kracht, in Belgie zal dat onbespreekbaar blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33245 |
Gouverneur
|
![]() Ik begin meer en meer sympathie te krijgen voor Volbloed-Nederlanders. We gaan elkaar nog vaak nodig hebben in de toekomst tegen de ware vijand. Dat tuig wat in Deurne eens eindelijk op gepaste wijze van antwoord is gediend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33246 |
|
![]() Yep, en voor hetzelfde geld zouden twee autochtone Nederlanders het loodje gelegd kunnen hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33247 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik moest in de krant vernemen dat er zoiets bestaat als een Bond Voor Wetsovertreders. die liet weten zich zorgen te maken over het eventuele niet vervolgen van de juweliers. Wetsovertreders. Moet dat niet gewoon zijn de Bond Voor Criminelen?
![]() |
![]() |
#33248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar: 1. Hoe komt ge daarbij? 2. En hoe verklaart ge dat dat in NL. en Fr. anders is?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33249 | |
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...n-Belgie.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33250 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer de groei meezit dan is dit ook zo weer gecompenseerd. Valt mij vaker op dat men in België zo dramatisch doet over schulden. Zie ook commentaren over de Nederlandse staatsschuld vanuit België. Gewoon blijven ademen en rustig afwachten. Het is opvallend dat veel Belgicisten het liefste hier een hoog Drama-Queen gehalte aan willen geven.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 maart 2014 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Nederland heeft al haar kaarten gezet op pensioenfondsen. Die op hun beurt het geld weer laten beleggen door Londense bankiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33252 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 maart 2014 om 21:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33253 | |
|
![]() Citaat:
En ook al gaan Belgen ervanuit dat we in elkaar zullen storten, er zijn wat lichtpuntjes. Het overheidstekort over 2013 bedroeg uiteindelijk 2,5%, ondanks dat het er sterk naar uitzag dat we boven de 3% zouden belanden Scheelt in ieder geval wat de hoogte van de rente betreft bij leningen. Rutte blijft overigens als doel zien om het tekort naar nul te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33254 | |
|
![]() Citaat:
Immigratie? Nederland is één van de moeilijkste landen in Europa om binnen te geraken. Afrika? Juist één van de continenten waar Nederland mee bezig is zich eveneens op te richten. In samenwerking met Frankrijk overigens Niet verder gezocht, eerste beste wat ik tegenkwam: Nederland blijkt, eind 2009, goed voor een bedrag van USD 3.700 miljard aan directe investeringen in het buitenland. Dat wil zeggen dat Nederlandse bedrijven in totaal voor dit bedrag hebben geïnvesteerd in gelieerde buitenlandse ondernemingen Laatst gewijzigd door Adrian M : 31 maart 2014 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33255 |
|
![]() Zal wel op zijn dan, ander weet ik ook niet wat er bedoeld wordt ...
Laatst gewijzigd door Adrian M : 31 maart 2014 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daar hebben Henk en Ingrid niets aan. Henk & Ingrids' pensioenspaargeld staat in Londen geparkeerd. En we weten allemaal hoe veilg het daar is... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hollanders hebben een rotsvast vertrouwen in graaiende bankiers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33258 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33259 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan hadden wij twee doden juweliers gehad!. Maar volgens mij bedoelde u dat niet!. Heeft u trouwens al aangiften gedaan tegen de "nieuwe Adolf in de Polder"?. Of op zijn minst een T-shirt gekocht met "ik ben Marokkaan" erop?. Kijk deze fatsoenlijke "verzetshelden" gingen u al voor. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33260 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nooit geweten dat wij die hebben in Nederland, weer wat geleerd. Ook een beetje jammer is dat je de Marokkaanse gemeenschap nu niet meer zo luid hoort, als een paar dagen terug toen zij massaal aangiften gingen doen. Ach ja, Jeff |
|
![]() |
![]() |