![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38281 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Franstaligen bij Frankrijk is het worst-case-scenario historisch bekeken want Dietsland heeft dan geen buffer meer. Maar dat worst-case-scenario is u blijkbaar worst. ![]() Ofwel vinden ze hun plaats in de schoot der Nederlanden ofwel worden ze onafhankelijk. Het komt er op aan - nogmaals - van de Franse imperialisten niet postuum te belonen. Anders hebben de legers die de Nederlanden verdedigen een half millennium voor niets gevochten. Jacob Van Artevelde, de bourgondische hertogen, Willem de Zwijger, Keizer Karel ze draaien zich allemaal om in hun graf terwijl éne Lowie Kators een erketie krijgt in zijn graf. Hij maakte van de ongeveer-rechthoek die de Zuidelijke Nederlanden waren een driehoek. Historisch beken zou dat waanzin zijn van de eeuwenoude aarts- en erfvijand kodo's te doen. Gelukkig is het vooral Franstalig gebied dat ze inpalmden en schoot Dietsland er "maar" de helft van het huidige West-Vlaanderen bij in. Het verdikt had dus veel erger zijn ware het niet geweest dat er een Franstalige buffer was voor Dietsland. Die is ons dus steeds goed van pas gekomen en dat moet dus niet zomaar te grabbel worden gegooid. Integendeel, die moet bewaard worden om te gepasten tijde weer eens de Franse landhonger te stillen. Met een ietsiepietsie historisch weten kan men moeilijk anders dan tot dat inzicht komen. Ik ben niet zozeer pro-franstaligen zoals ik hier door sommigen als Cato wordt afgeschilderd, ik ben wél anti-Frankrijk en dat omdat ik zelfs met de kleine kennis die ik heb niet anders kan.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38282 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt mij veelzeggende reactie, men blijft gewoon de zaken blokkeren...... Hoe denkt u de Walen te motiveren om mee te gaan in een toekomstig Dietsland, ze kunnen het woord Dietsland waarschijnlijk niet eens uitspreken....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 maart 2016 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar gaat u nu toch eens aub in op mijn historische gefundeerde argumentatie. Dan zou het interessant kunnen worden. Wat brengt gij daartegen in ???
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38285 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ga pas mee als ik "tekenen" zie dat ook maar één Waal de Herenigde Nederlanden of Dietsland ziet zitten. Noem mij er één en ik krijg weer hoop.
![]() |
#38286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En ik die dacht dat ik duidelijk gesteld had dat voor mij Dietsland de Nederlandstalige Nederlanden zijn ? Dietsland is waar men Diets spreekt. Dat Dietsland is in mijnn model slechts 1 van de drie komponenten in een zéér losse konfederatie die idealerwijze zou overeenkomen met de 17 provinciën provincien van Keizer Karel. Dat waren nog eens mooie veilige grenzen. Ik doe hier mijn ideaal model uit de doeken. De Walen motiveren dat is praktische politiek. Daar zou nog moeten worden over nagedacht. Vermoedelijk gaat dat niet lukken maar dat betekent niet dat we moeten nalaten van het te proberen. Dat moet verkocht worden als een soort bourgondische , alleszins gemeenschappelijke niet-Franse kultuur. Bijvoorbeeld. Men zou een beetje mosterd - of beter glijmiddel - kunnen halen bij Van Severen of zo. Valt nog te bezien.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van een hegemonie zou geen sprake zijn want we besturen niet samen. Er moet dus zelfs niet eens gezocht worden naar een evenwicht. Het enige wat de konfederatie samen zou doen is landsverdediging, buitenlandse politiek en monetair beleid. Derde keer dat ik dat hier stel......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja dat is een markettingtechnisch probleem, hé. Net zoals Dietsland verkopen bij de de Nederlandstaligen. Wel, Degrelle was er één. Niet echt een voorbeeld ![]() Een ander voorbeeld was deze: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucien_Jottrand
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon overtuigen van de wenselijkheid van mijn model zonder mij uit te spreken over de haalbaarheid ervan. Haalbaarheid en wenselijkheid zijn natuurlijk twee totaal verschillende dingen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38292 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder een basis begin je helemaal niets. Met Vlamingen en Brabanders hebben we de taal gemeen en dat is een bijzonder krachtig bindmiddel. Sprookjes die in het verleden werden verteld over en weer verdwijnen als sneeuw voor de zon op internet. Er is duidelijke communicatie vandaag de dag via internet youtube etc.Naar mijn weten is die er niet in.dezelfde mate met de Waalse kant in België, of vergis ik mij? Daarom ook dat er nu vervreemding aan de gang is, lijkt mij? Ik mis dus eigenlijk de Waalse Heel Nederlandse stem die zich historisch bewust is van het gemeenschappelijke Nederlandse verleden en ook verlangen daarna terug heeft.
![]() |
![]() |
#38293 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp best wel uw dilemma, maar kan daar praktisch bezien niet veel mee. U bent wel erg theoretisch bezig zo, maar ik gun u uw droom zeer zeker en heb daar ook begrip voor!
![]() |
![]() |
#38294 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/cnt/aid1062459/pro...-met-nederland
![]() |
![]() |
#38295 |
Banneling
|
![]() Tja, wat is de haalbaarheid van Groot Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38296 |
Europees Commissaris
|
![]() http://vlaamseconservatieven.blogspo...n-brussel.html
Wel, wel, dat is begod net wat ik voorstel met dien verschille dat in mijn model Vlaanderen en Nederland één komponent - Dietsland - vormen in die konfederatie der Nederlanden. Toch ga ik - helaas, helaas ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2016 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38297 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#38298 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 maart 2016 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38299 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Zit het Belgicisme tot in je tenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38300 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mij is samengaan met Vlaanderen prioriteit één en kijk vooralsnog niet verder. Of de Walen moeten perse willen, maar dat geloof ik niet.