![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#39061 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang ze er geen e621 (veh tsin) of andere smaakversterkers doorheen doen is het ok.
![]() |
#39062 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van nature komt de stof voor in onder andere oude kaas, tomaten, moedermelk, vlees, vis, paddenstoelen en pinda's. Doordat bij oude kaas het eiwitafbraakproces langer heeft geduurd, vind je daar meer E621 in, dan in jonge kaas. De smaak van kaas is daardoor dus ook hartiger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De symboliek kan in zekere zin teruggaan tot oude tijden. Maar de figuur van Zwarte Piet zoals hij afgebeeld werd in de 19e eeuw tot nu, gaat terug op slavernij en koloniale toestanden. Ik ben het eens met Kolfin dat zwarte Piet in zijn huidige vorm op zijn einde loopt. Het is volgens de docent kunstgeschiedenis alleen niet reëel om een snelle verandering te eisen."Uit goed fatsoen moeten blanke mensen de Zwarte Piet niet meer willen." Helemaal akkoord met Kolfin. ![]() Blanke dame met negerslaafje (Eglon Van der Meer). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2016 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39064 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39065 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 juni 2016 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39067 |
|
![]() Eerder naar verwezen - PDF
Quote: Dat biedt tevens een garantie voor het voortbestaan. Paasvuren sterven niet uit, al worden er regelmatig aanslagen op gepleegd. Het ontsteken van een Boake is een oud gebruik dat een voorchristelijke oorsprong heeft. Vandaar dat door de eeuwen heen vanuit de kerk pogingen werden ondernomen om deze traditie om zeep te helpen. Allereerst in de Frankische tijd, na de kerstening1, probeerde de R.K.kerk dit te doen.. Zij zagen echter in dat dit vele opstanden zou veroorzaken en zijn begonnen verschillende oude traditie om te bouwen in het christelijk geloof. Na de hervormingen in de 17e eeuw heeft ook de Protestantse kerk getracht deze traditie uit te bannen, echter zonder succes. Aan het eind van de 20e eeuw kwam de traditie weer onder druk te staand door talloze milieuvoorschriften. Voorschriften die duidelijk zijn uitgevonden achter bureaus en zonder enige kennis van geschiedenis en traditie. http://dehofmarken.nl/hofmarken/mark...e_paasvuur.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#39068 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39069 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39070 |
Europees Commissaris
|
![]() Tradities onderdrukken, zo gruwden de Protestanten uit de Nederlandse Republiek van het Carnaval van de Katholieke uit de Generaliteitslanden en ook pastoors waren er niet echt van gecharmeerd om andere redenen, toch bestaat het nu nog steeds. Sterker de Kerk heeft kunnen groeien, door bestaande tradities te absorberen.
Heel die zwarte piet discussie roept vooral zware weerstand op buiten de randstad, de verandering van de figuur, ingegeven van binnenuit, OK, maar een opgedrongen verandering van buitenaf? Dwang leidt tot loopgraven, waarom moet ik de cultuur van mijn voorvaderen verloochenen, omdat nieuwkomers dat willen? Misschien wat boud, maar zoiets ga je wel krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39071 | |
|
![]() Citaat:
Zwarte Piet is in de 19e eeuw ingevoerd en daarvoor was er alleen een sinterklaas. Misschien is het nu tijd om sinterklaas weer alleen te laten gaan en is de zwarte pieten tijd voorbij. Ook kerken worden gesloten door de secularisering en ik zie Rutte of de regering nog niet roepen, dat het niet mag gebeuren, omdat de kerkgang een Nederlandse traditie is Laatst gewijzigd door cato : 13 juni 2016 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39072 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het begint al met het feit, dat een groep een probleem heeft, wat er in de ogen van de ander gewoonweg niet is. Probeer eerst de ander maar te overtuigen, met er hard in gaan bereik je juist het tegenovergestelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39073 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39074 |
|
![]() Of misschien ... "Samen Duitsland"
![]() Lees net dat de grootste groep (geregistreerde) immigranten Duitsers zijn: 360.000 (Daarna de Polen: 150.000) Voordeel met de Duitsers, geen geëmmer Duitsers versus Nederlanders. Plus .. ze mogen ons wel. Het Leger is bovendien vrijwel geheel geïntegreerd geraakt in het Duitse Leger In België lopen er nog politici rond die blijven denken in termen als "Leger der Lage Landen". Blijkbaar een flinke klap van de molen - "twee glazen ogen" en "stokdoof" ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 juni 2016 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39075 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de Vlamingen zijn onze taalbroeders, en dus is hereniging voor mij logisch.
![]() |
![]() |
#39076 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39077 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39078 | |
|
![]() Citaat:
Absolute noodzaak daar beide volken en hun talen uitgeroeid zullen worden door een verbond van de taalbroeders Vlamingen en Hollanders ![]() Oproep aan de FRIEZEN en de LIMBURGERS! Verzet u tegen de snode plannen van de Vlamingen en de Hollanders Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 juni 2016 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39079 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Afin, die feesten zijn de dag van vandaag echter wel commerciele feesten geworden en zie dat niet meer als een traditionele feest dat in werkelijkheid een mogelijk ander verhaal vertelde dan wat ik heb geleerd ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 juni 2016 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39080 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |