Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 10:10   #5181
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zielig, gewoon zielig.

Stop nu toch eens met die spellingnazi tactieken.
Ik ga toch ook de fouten niet uit je posts halen?

Da's een fulltime job.
Wat jij met de term "nazi" aanduidt (volstrekt ongepast en beledigend, maar niettemin zeer geliefd bij de Belgicisten) pas ik niet op iedereen hier toe.
Oud 27 januari 2010, 10:13   #5182
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
liefst een karige
Ja, zo eentje waar system graag over fantaseert. Dus een Calvinistische.
Oud 27 januari 2010, 10:24   #5183
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
'Broodje met karnelk' is natuur(?) symbolisch bedoeld. Ik ken ook veel Nederlanders. Ik woon naast de deur van de Nederalnders. En ik heb familie in Nederland, zowel in Amsterdam als in Utrecht. Dus u moet me niet komen vertellen hoe Nederlanders eten. Het karig leven van menig Nederlander is lange tijd gewoon een uitvloeisel geweest van de calvinistische traditie. Daar kan men niet buiten. Gedurende lange tijd konden de winkelrekken in Nederland nog niet tippen aan deze van de winkels in België. Door de 'europisering' en 'mundialisering' is dit evenwel allemaal sterk aan het veranderen. Zelfs in Polen, waar men een 15 jaar geleden nauwelijks gevulde winkelrekken of grootwarenhuizen had, kan men nu praktisch alles vinden wat warenhuizen en qua voedsel wat men ook verlangt.
Jaja, zo te lezen had tot voor kort Nederland het consumptiepatroon van een "democratische volksrepubliek" zoals we die in Oost-Europa gekend hebben tot 1989. Wel, ik denk dat je tijdens de voorbije decennia nauwelijks of nooit een voet in Nederland hebt gezet. Niet alleen mijn echtgenote, maar veel vrienden van ons gaan doodgraag shoppen in Nederland. Precies omwille van het heel grote assortiment dat je daar in hun winkelzaken aantreft.
Oud 27 januari 2010, 10:32   #5184
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jaja, zo te lezen had tot voor kort Nederland het consumptiepatroon van een "democratische volksrepubliek" zoals we die in Oost-Europa gekend hebben tot 1989. Wel, ik denk dat je tijdens de voorbije decennia nauwelijks of nooit een voet in Nederland hebt gezet. Niet alleen mijn echtgenote, maar veel vrienden van ons gaan doodgraag shoppen in Nederland. Precies omwille van het heel grote assortiment dat je daar in hun winkelzaken aantreft.
Klopt, ik ga ook schoenen kopen in Nederland, daar hebben ze meer grote maten.
Maar een bakker of beenhouwer is in Nederland om te huilen. Vandaag ook nog. Etenswaren in het algemeen trouwens. Als je bij een beenhouwer de beste kwaliteit steak koopt, dan heb je een steak die je in belgie nergens kan vinden. Die durven we hier echt niet te verkopen. Hetzelfde voor brood. En op dit vlak is het nu nog erger dan vroeger, en het ziet ernaar uit dat het gaat blijven verslechteren. Geef het nog een jaar of tien en je vindt enkel nog amerikaans wonderbread (you wonder why they call it bread).

Ik heb de discussie hier op mijn werk gevoerd met nederlanders. Die wilden me ook niet geloven. Tot ik begon over een vleesvermalser, zo een rolding dat pezen doorsnijdt.
Dat kenden ze namelijk. En ik vertelde hen dat wij dat niet gebruiken.
"willen jullie dan geen mals vlees?"
"wij willen allen vlees kopen dat die behandeling niet nodig heeft."

en toen zagen ze het licht.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 januari 2010 om 10:32.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 10:35   #5185
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent alweer zowat uit uw mouw aan het schudden. Zoals een rancuneuze (kleine) mens dat zoal kan doen. En zoals een kieken zonder kop. Ik citeer u nu een onverdachte bron: De Nederlandse Kamer van Koophandel.

De NKVK:
De Belgische samenleving is anders dan de Nederlandse maar - mede door de netwerkcultuur - zeker niet minder doelmatig. Van de oplossingen die de Belgen hebben gevonden voor problemen in hun samenleving, kunnen de Nederlanders veel leren. De Belgische maatschappij vindt ook een meerwaarde in de kwaliteit van het bestaan en de levenshouding van de bevolking. Belgen hebben beslist niet minder oog voor de artistieke en plezierige kanten van het leven. Zij tonen "savoir vivre" op een voor Nederlanders onnavolgbare wijze. De Bourgondische, Latijnse wijze van leven is in België door het lot van de geschiedenis nooit verdwenen. Directe geneugten als goed eten en drinken spelen een grote rol in het leven van de Belgen. Voor een Belg is status veel belangrijker dan een Nederlander. Nederlanders die uiterlijkheden al snel ondergeschikt maken aan hard werken en geld verdienen, vinden dit gedrag overdreven en storen zich aan uitgebreide lunches en luxe directiewagens. 's Middags kiest een Hollander tussen melk en karnemelk en de Belg tussen Bourgogne en Bordeaux.

Maar u zult het allicht beter menen te weten dan de Kamer van Koophandel van Nederland. Ik leg wel de nadruk op 'menen te weten'. Want als ik alles bij mekaar tel van datgene wat u tot nu toe allemaal vertelt, weet u helaas niet zo veel. En ik zei dus dat dit nu allemaal aan het veranderen is door de europisering (europeanisering) en internationalisering van al de grote ketens. Zie het voorbeeld van Polen. Maar ook dat schijnt u niet goed te begrijpen zo te zien.

Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 10:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 10:47   #5186
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Klopt, ik ga ook schoenen kopen in Nederland, daar hebben ze meer grote maten.
Maar een bakker of beenhouwer is in Nederland om te huilen. Vandaag ook nog. Etenswaren in het algemeen trouwens. Als je bij een beenhouwer de beste kwaliteit steak koopt, dan heb je een steak die je in belgie nergens kan vinden. Die durven we hier echt niet te verkopen. Hetzelfde voor brood. En op dit vlak is het nu nog erger dan vroeger, en het ziet ernaar uit dat het gaat blijven verslechteren. Geef het nog een jaar of tien en je vindt enkel nog amerikaans wonderbread (you wonder why they call it bread).

Ik heb de discussie hier op mijn werk gevoerd met nederlanders. Die wilden me ook niet geloven. Tot ik begon over een vleesvermalser, zo een rolding dat pezen doorsnijdt.
Dat kenden ze namelijk. En ik vertelde hen dat wij dat niet gebruiken.
"willen jullie dan geen mals vlees?"
"wij willen allen vlees kopen dat die behandeling niet nodig heeft."

en toen zagen ze het licht.
Dat soort indruk en ervaring hebben wij toch niet. Akkoord dat het assortiment in de voedselsector anders ligt. Maar dit impliceert dan ook dat je bij hen dingen vindt waar je hier kunt naar fluiten. Dat is zeker zo in alles wat groenten en fruit betreft. Evenzeer inzake vis. Ook thee bv. Ga hier eens in een Delhaize op zoek naar Ceylon Orange Pekoe en andere theevariëteiten in "vrac", dus niet in zakjes. Daar kun je dikwijls kiezen uit wel tien soorten. Jouw broodverhaal is toch wel sterk overtrokken. Je kunt er evenzeer een meer gezond type brood kopen. In gebakjes (in ons Vlaams: "pateekes") is het aanbod bij ons inderdaad heel wat ruimer.
Oud 27 januari 2010, 10:54   #5187
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat soort indruk en ervaring hebben wij toch niet. Akkoord dat het assortiment in de voedselsector anders ligt. Maar dit impliceert dan ook dat je bij hen dingen vindt waar je hier kunt naar fluiten. Dat is zeker zo in alles wat groenten en fruit betreft. Evenzeer inzake vis. Ook thee bv. Ga hier eens in een Delhaize op zoek naar Ceylon Orange Pekoe en andere theevariëteiten in "vrac", dus niet in zakjes. Daar kun je dikwijls kiezen uit wel tien soorten. Jouw broodverhaal is toch wel sterk overtrokken. Je kunt er evenzeer een meer gezond type brood kopen. In gebakjes (in ons Vlaams: "pateekes") is het aanbod bij ons inderdaad heel wat ruimer.
Nope, niks van overdreven, integendeel.
Ik ga in Amstelveen naar de bakker die daar het hoogst is aangeschreven en waar ik erg lang mag aanschuiven vanwege die reputatie. 4 soorten brood hadden ze. Wit en drie "meer granen" varieteiten, die allemaal datzelfde wit brood waren waar ze extra graantjes ingekapt hadden. Om te wenen zo slecht.
Zal ik ons frituur vergelijken met hun "uit de muur" snacks?
Of hun oliebollen die ze 's morgens gaan kopen en dan 's avonds koud naar binnen werken, vergelijken met de verse en warme die wij hier nuttigen.

Ik reis voor mijn werk europa af. Que voeding staat belgie bovenaan, en nederland bengelt echt wel vanachter.
Ik vind overal beter voedsel dan in Nederland (zelfs in Polen of Lithouwen). Als het hen niet stoort, geen probleem. Maar dat verschil weigeren te erkennen is echt wel discussievervalsing.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 januari 2010 om 10:55.
Oud 27 januari 2010, 10:59   #5188
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent alweer zowat uit uw mouw aan het schudden. Zoals een rancuneuze (kleine) mens dat zoal kan doen. En zoals een kieken zonder kop. Ik citeer u nu een onverdachte bron: De Nederlandse Kamer van Koophandel.

De NKVK:
De Belgische samenleving is anders dan de Nederlandse maar - mede door de netwerkcultuur - zeker niet minder doelmatig. Van de oplossingen die de Belgen hebben gevonden voor problemen in hun samenleving, kunnen de Nederlanders veel leren. De Belgische maatschappij vindt ook een meerwaarde in de kwaliteit van het bestaan en de levenshouding van de bevolking. Belgen hebben beslist niet minder oog voor de artistieke en plezierige kanten van het leven. Zij tonen "savoir vivre" op een voor Nederlanders onnavolgbare wijze. De Bourgondische, Latijnse wijze van leven is in België door het lot van de geschiedenis nooit verdwenen. Directe geneugten als goed eten en drinken spelen een grote rol in het leven van de Belgen. Voor een Belg is status veel belangrijker dan een Nederlander. Nederlanders die uiterlijkheden al snel ondergeschikt maken aan hard werken en geld verdienen, vinden dit gedrag overdreven en storen zich aan uitgebreide lunches en luxe directiewagens. 's Middags kiest een Hollander tussen melk en karnemelk en de Belg tussen Bourgogne en Bordeaux.

Maar u zult het allicht beter menen te weten dan de Kamer van Koophandel van Nederland. Ik leg wel de nadruk op 'menen te weten'. Want als ik alles bij mekaar tel van datgene wat u tot nu toe allemaal vertelt, weet u helaas niet zo veel. En ik zei dus dat dit nu allemaal aan het veranderen is door de europisering en internationalisering van al de grote ketens. Zie het voorbeeld van Polen. Maar ook dat schijnt u niet goed te begrijpen zo te zien.
Je hebt weer ergens iets op de kop getikt zonder eigenlijk te weten van
waar het werkelijk komt. Als het de economische kant van de samenleving betreft ben je meestal aan het hinken en flap je zomaar wat uit. Weet je wel goed wat een Kamer van Koophandel eigenlijk is? Neem nu de Nederlandse Kamer van Koophandel. Dat is dus een instelling in la Belgique die voor een aanzienlijk stuk bestaat uit Belgen (Vlamingen, Brusselaars en Walen) die zaken doen met Nederland. Anders gezegd, hoogstwaarschijnlijk is die tekst opgesteld door iemand van hier. En die hebben slechts één doel voor ogen: onze contreien voorstellen op een manier waarvan zij denken dat het een aantrekkingskracht zal uitoefenen op het publiek van het commerciële partnerland. Maar, omdat het proza van die K.v.K. dingen zegt die jou zéér behagen, heeft het voor jou natuurlijk de waarde van een pauselijke encycliek.

Laatst gewijzigd door quercus : 27 januari 2010 om 10:59.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 11:01   #5189
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga in Amstelveen naar de bakker die daar het hoogst is aangeschreven en waar ik erg lang mag aanschuiven vanwege die reputatie. 4 soorten brood hadden ze. Wit en drie "meer granen" varieteiten, die allemaal datzelfde wit brood waren waar ze extra graantjes ingekapt hadden. Om te wenen zo slecht.
Of hun oliebollen die ze 's morgens gaan kopen en dan 's avonds koud naar binnen werken, vergelijken met de verse en warme die wij hier nuttigen.

Ik reis voor mijn werk europa af. Que voeding staat belgie bovenaan, en nederland bengelt echt wel vanachter.
Ik vind overal beter voedsel dan in Nederland (zelfs in Polen of Lithouwen). Als het hen niet stoort, geen probleem. Maar dat verschil weigeren te erkennen is echt wel discussievervalsing.
Mij zul je dat nooit zien ontkennen. Waar ik mij wel aan erger is het constante gezeur daarover. Waarom voelen jullie Belgen altijd de noodzaak om dat ons in te wrijven? Weten jullie dan niet dat dat niet netjes is?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 11:02   #5190
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt weer ergens iets op de kop getikt zonder eigenlijk te weten van
waar het werkelijk komt. Als het de economische kant van de samenleving betreft ben je meestal aan het hinken en flap je zomaar wat uit. Weet je wel goed wat een Kamer van Koophandel eigenlijk is? Neem nu de Nederlandse Kamer van Koophandel. Dat is dus een instelling in la Belgique die voor een aanzienlijk stuk bestaat uit Belgen (Vlamingen, Brusselaars en Walen) die zaken doen met Nederland. Anders gezegd, hoogstwaarschijnlijk is die tekst opgesteld door iemand van hier. En die hebben slechts één doel voor ogen: onze contreien voorstellen op een manier waarvan zij denken dat het een aantrekkingskracht zal uitoefenen op het publiek van het commerciële partnerland. Maar, omdat het proza van die K.v.K. dingen zegt die jou zéér behagen, heeft het voor jou natuurlijk de waarde van een pauselijke encycliek.
De Nederlandse Kamer van Koophandel zal in ieder geval (én vanuit de dagdagelijkse praktijk) beter weten waarover ze praat dan een zekere Quercus, die met de regelmaat van een (goede) klok, grondig de bal misslaat.

PS.
De NKVK wil het 1ste aanspreekpunt zijn voor het tot stand komen van grensoverschrijdende economische interactie binnen de Benelux
door het creëren en onderhouden van en door waarde toe te voegen
aan individuele zakelijke relaties en contacten tussen leden van een non-profit organisatie.Om de grensoverschrijdende interactie te optimaliseren en meerwaarde toe te voegen aan de zakelijke relaties, werd een partnership afgesloten met de Belgische Luxemburgse Kamer in Nederland (Beluned).

Nu is er een Vlaming voorzitter. En de vorige voorzitter was een Nederlander.

Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 11:09.
Oud 27 januari 2010, 11:04   #5191
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mij zul je dat nooit zien ontkennen. Waar ik mij wel aan erger is het constante gezeur daarover. Waarom voelen jullie Belgen altijd de noodzaak om dat ons in te wrijven? Weten jullie dan niet dat dat niet netjes is?
Sorry Spinoza. Zoals ik al zei, als jullie daar geen problemen mee hebben, dan heb ik daar niks over te zeggen. Mijn excuus als ik je beledigd heb.

Ik haal het alleen maar aan om aan te geven dat Nederlanders en Belgen niet hetzelfde volk zijn. We bevinden ons beiden erg ver van de normlijn af, elk aan een andere kant.

Wat ook impliceert dat wij van jullie ook veel kunnen leren hoor.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 januari 2010 om 11:05.
Oud 27 januari 2010, 11:13   #5192
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry Spinoza. Zoals ik al zei, als jullie daar geen problemen mee hebben, dan heb ik daar niks over te zeggen. Mijn excuus als ik je beledigd heb.

Ik haal het alleen maar aan om aan te geven dat Nederlanders en Belgen niet hetzelfde volk zijn. We bevinden ons beiden erg ver van de normlijn af, elk aan een andere kant.

Nee, ik ben niet beledigd. Maar de gretigheid waarmee Belgen altijd onze eetcultuur afzeiken valt wel op. Het duurt nooit lang voordat dat het onderwerp van gesprek is. Maar Nederland heeft zich nooit laten voorstaan op zijn eetcultuur. Noch verschilt Nederland daarmee van andere Noord-Europese landen. Dus naar mijn idee zit er meer achter.

Volgens mij heeft het te maken met identiteit - of het gebrek daaraan. Als er ergens in het buitenland een Belgisch biertje wordt geschonken, dan is dat al bijna reden om het journaal in Belgie er mee te laten openen. Het is iets waarmee Belgen zich kunnen onderscheiden. Zo proberen ze zich een identiteit en een gevoel van eigenwaarde aan te meten.

Of verkondig ik nu onzin?
Oud 27 januari 2010, 11:22   #5193
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

U komt bij de verkeerde bakker
Nergens in de wereld ,ook niet in Belgie ,verkopen de (meeste) bakkers zo veel soorten brood als in Nederland.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 11:23   #5194
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom komen 'jullie' zich de hele tijd bemoeien met onze Belgische politiek?Weten 'jullie' dan niet dat dit op de zenuwen werkt? En dat dit eigenlijk ook niet netjes is? Ik kom me toch ook niet moeien met de heisa rond de kilometerheffing van Eurlings.

Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 11:24.
Oud 27 januari 2010, 11:25   #5195
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben niet beledigd. Maar de gretigheid waarmee Belgen altijd onze eetcultuur afzeiken valt wel op. Het duurt nooit lang voordat dat het onderwerp van gesprek is. Maar Nederland heeft zich nooit laten voorstaan op zijn eetcultuur. Noch verschilt Nederland daarmee van andere Noord-Europese landen. Dus naar mijn idee zit er meer achter.

Volgens mij heeft het te maken met identiteit - of het gebrek daaraan. Als er ergens in het buitenland een Belgisch biertje wordt geschonken, dan is dat al bijna reden om het journaal in Belgie er mee te laten openen. Het is iets waarmee Belgen zich kunnen onderscheiden. Zo proberen ze zich een identiteit en een gevoel van eigenwaarde aan te meten.

Heel zeker niet en het valt vooral op de er qua eetcultuur weinig of geen verschil is tussen Vlamingen en Franstaligen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 11:27   #5196
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik haal het graag aan omdat het echt wel de verschillen blootlegt. Het is waar wat je zegt, de kwaliteit in nederland is minder dan in Belgie, omdat jullie daar gewoon niet van wakker liggen.
Een mooi voorbeeld zijn de bakkers. In Belgie mogen winkels niet open zijn op zondag, maar daar is een uitzondering voor, voor bakkerijen. Waar moeten we anders ons vers brood gaan halen?
In nederland hechten jullie meer belang aan de waarde van voedsel. Waar wij het brood van gisteren weggooien, eten jullie het op. Waardoor jullie het niet vreemd vinden om op zondag het brood van zaterdag te eten. Trouwens, jullie brood wordt ook ontwikkeld op houdbaarheid. Een dag of 2 oud is geen probleem, het brood smaakt nog steeds hetzelfde.

Maar de boodschap van dit verhaal is dat we tegenovergesteld zijn.

Verder denk ik dat je een punt hebt, met dat gebrek aan identiteit. Ook dat zit diep ingebakken in onze cultuur.
We zijn een bescheiden volk, alles wat wij doen is inwaarts en functioneel. Geen toeters en bellen naar buiten uit, we gaan onszelf niet verkopen, wie weet heeft 1 of ander invasieleger ineens interesse dan.
Jullie zijn ook hier weer net tegenovergesteld. Overtuigd van jullie kwaliteiten en geen probleem om dat te verkondigen.

Maar wij gaan wel al onze inspanningen toeleggen op het verbeteren van onze eigen levenskwaliteit. Iets wat eigelijk niemand ziet, buiten dan het overduidelijke "mijn huis is mijn kasteelsyndroom" dat wij belgen hebben.

Wij gaan voor zekerheid, gerustheid, comfort, kwaliteit. Jullie gaan eerder voor imago.
Oud 27 januari 2010, 11:29   #5197
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

In Belgie kun je moeilijk en weinig vis kopen en ook de keuze in groenten is zeer beperkt.
Alleen taart en frites zijn lekker, overdadig en overtal te koop.

In Vlaamse steden is het vreselijk moeilijk om een krant te kopen.

Vlamingen spreken over het algemeen slecht Nederlands
Oud 27 januari 2010, 11:31   #5198
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Het eten is het enige waar de Belgen trots op kunnen zijn.Dus laat ze maar.
Nederlanders werken hard en hebben weinig tijd om zo lang en veel te eten.
Oud 27 januari 2010, 11:31   #5199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
In Belgie kun je moeilijk en weinig vis kopen en ook de keuze in groenten is zeer beperkt.
Alleen taart en frites zijn lekker, overdadig en overtal te koop.

In Vlaamse steden is het vreselijk moeilijk om een krant te kopen.

Vlamingen spreken over het algemeen slecht Nederlands
Ha ha. U leeft zeker in de Syrische woestijn?
Oud 27 januari 2010, 11:31   #5200
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
En waarom komen 'jullie' zich de hele tijd bemoeien met onze Belgische politiek?Weten 'jullie' dan niet dat dit op de zenuwen werkt? En dat dit eigenlijk ook niet netjes is? Ik kom me toch ook niet moeien met de heisa rond de kilometerheffing van Eurlings.
Realiseer je je wel dat het aantal Vlamingen op Nederlandse fora vele malen groter is dan het aantal Nederlanders op Vlaamse fora? Er zijn weldegelijk Vlamingen die zich bemoeien met de discussie rond de kilometerheffing. Ga maar eens kijken op het forum van Fok.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be