![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Belgen doen dat liever niet openbaar want je weet nooit wie meeluistert, het zal doorvertellen, misbruik van die info zal maken enz... we zijn dan ook eeuwenlang bezet geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het wat eenvoudig-populair te stellen: De Nederlandse ondernemer: 3 uur discussiëren en (koppig) onderhandelen om dan een deal te sluiten. Daarna: 1 uur koffie drinken met een sobere maaltijd. De Belgische ondernemer: 1 uur discusiëren en (voorzichtig) onderhandelen. Daarna: 3 uur een zakenlunch met Bourgogne en een deal sluiten. Beiden sluiten ze deals. Alleen, ik verkies toch de Belgische manier. Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belg is een warmer persoon dat in een vertrouwen wekkende omgeving deals afsluit. De Hollander is een koele berekende kikker die zich kouder en harder opstelt. Als U het mij vraagt zijn Hollanders en Belgen regelrechte tegenstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5288 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5290 |
Banneling
|
![]() 'Gluiperige windvaantje'. Tja, u zegt nu zoiets. Zoiets als Kamiel Eurlings dan. Maar goed, ik ga me niet moeien met de binnenlandse perikelen van de Nederlandse excellentie.
Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weinig nieuwe Ondernemingen in Nederland. Verder komen er vergeleken met de meeste landen (vooral de Angelsaksische) in Nederland weinig nieuwe ondernemingen van de grond. Volgens het rapport is dat deels te verklaren door de weinig enthousiaste houding van Nederlanders over het ondernemerschap. Nu het dieptepunt van de crisis wat (of voorlopig) voorbij is, zal het ondernemerschap vermoedelijk wat stijgen in Nederland. Maar of de VOC-mentaliteit nu grote scharen Nederlanders aan het bewegen is? Ik durf er ernstig aan te twijfelen. Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overnemen is een wat voorbarige uitspraak, er wordt onderhandeld, dat is niet hetzelfde. Laatst gewijzigd door Henri1 : 27 januari 2010 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5294 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nederlands is ook onze taal. En wij mogen best kritiek hebben op het taalbarbarisme van veel Vlamingen. Veel woorden worden frans uitgesproken ,zoals "Opel",veel woorden zijn vertaald frans ,zoals "droogkuis" veel woorden hebben een franse betekenis zoals "Gewest" en dan noem ik nog maar niet de vele franse leenwoorden. Natuurlijk bemoeien we ons met het Nederlands van de buren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5295 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus de Zweden zien het wel zitten. En val mij niet lastig met mijn spel- en tikfouten. Dat doe ik bij anderen ook niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5296 |
Minister
|
![]() [quote=Henri1;4566854]Je bedoelt wellicht Opel, het is je vergeven.
Overnemen is een wat voorbarige uitspraak, er wordt onderhandeld, dat is niet hetzelfde.[/QUOTE Spinoza heeft gelijk. Dat is de VOC mentaliteit. Dat is het verschil Nederland koopt zelf haar bank en Belgie verkoopt haar grootste bank aan de Fransen. Dat is het verschil. Vlaanderen gaat al eeuwen op de knieen voor de Fransen nu is het weer de beurt dan de grote loodgieter. Dat is het verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5297 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5298 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En versta me niet verkeerd, ik hoop van niet, maar ik vrees het ergste voor Spyker. Vergeet niet dat Spyker nog nooit één dag op winst heeft gedraaid sinds dat het bedrijfje bestaat. En als een dwergbedrijfje zoals Spyker, Saab kan revitaliseren, dan doe ik mijn hoed af. Maar ik zal mijn hoed niet moeten afdoen. We zullen mekaar nog eens terug spreken binnen 3 jaar. Of vermoedelijk zelfs eerder. Ter illustratie: Trouw, Maart 2008 Spyker Cars lijdt verlies van 72 miljoen euro. Spyker Cars heeft vorig jaar een verlies geleden van 72 miljoen euro. Het Formule 1-avontuur kostte de autobouwer 36 miljoen euro. De omzet daalde van 20 miljoen in 2006 naar 5 miljoen euro in 2007. Spyker verkocht het Formule 1-team in oktober 2007 voor 88 miljoen euro aan oud-topman Michiel Mol en de Indiase zakenman Vijay Mallya. De Litouwse bank Snoras kwam met een financiële injectie van 34,5 miljoen euro. Spyker wil zich geheel toeleggen op de productie van luxesportwagens. Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |