Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2010, 20:52   #6521
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt nog steeds niet geantwoord op #6497. Brein vastgeroest?
Dan moet ge leren lezen. Goed inhoudelijk leren lezen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 20:54   #6522
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Is na Holland nu Vlaanderen aan de beurt?
Dacht u nu echt dat alleen Limburg een paradijs op aarde is?
Wij Belgen, Vlamingen en Limburgers zijn niet zo licht op onze teentjes getrapt. We relativeren onszelf. Wij zijn dan ook uit het zuiden. Weliswaar, mensen zoals Quercus slagen daar natuurlijk maar moeilijk in. Edoch, dat is dan ook een halve Hollander.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 20:58.
Oud 4 februari 2010, 21:01   #6523
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan moet ge leren lezen. Goed inhoudelijk leren lezen.
Je weet dus niet wat antwoorden. Vandaar het zwaaien met het vingertje.
Je hebt duidelijk zulk een enorme eigenwaan dat je niet eens beseft hoezeer je aanstellerigheid je ten voeten uit tekent als een oubollige schoolmeester.
Oud 4 februari 2010, 21:05   #6524
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je weet dus niet wat antwoorden. Vandaar het zwaaien met het vingertje.
Je hebt duidelijk zulk een enorme eigenwaan dat je niet eens beseft hoezeer je aanstellerigheid je ten voeten uit tekent als een oubollige schoolmeester.
Nogmaals, leer lezen. Ik heb u het antwoord reeds lang gegeven. En ik ben niet meer van plan aan mensen die blijkbaar vrij beperkt zijn in hun interpretatievermogen -wegens hun geborneerdheid- om alles te blijven herkauwen

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:06.
Oud 4 februari 2010, 21:12   #6525
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vind dat het wel eens afgelopen zijn met die verlimburgsing van de gebieden ten noorden van de Uerdinger linie. Die mensen moeten het toch spuugzat zijn om als Limburgers te worden afgebeeld. En die Limburgers maar klagen dat ze verhollandst worden, een grof schandaal is het.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:27   #6526
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij Belgen, Vlamingen en Limburgers zijn niet zo licht op onze teentjes getrapt. We relativeren onszelf.
Kennelijk ken jij je eigen volk niet.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:28   #6527
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Kennelijk ken jij je eigen volk niet.
Hebt u hier al ooit iemand horen zaniken over 'Belgenhaat'? Bij u is dit schering en inslag.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:28.
Oud 4 februari 2010, 21:29   #6528
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hebt u hier al ooit iemand horen zaniken over 'Belgenhaat'? Bij u is dit schering en inslag.
Dat gaat ook niet omdat Vlamingen, Walen en Duitstaligen niet over een kam te scheren zijn.
Oud 4 februari 2010, 21:30   #6529
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Dat gaat ook niet omdat Vlamingen, Walen en Duitstaligen niet over een kam te scheren zijn.
Hollanders, Limburgers en Friezen ook niet altijd.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:31.
Oud 4 februari 2010, 21:31   #6530
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hollanders Limburgers en Friezen ook niet altijd.
Zoals u weet gebruiken veel Vlamingen voor het gemak de term Hollanders voor iedere Nederlander. Dat gaat prima dus.
Oud 4 februari 2010, 21:32   #6531
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Zoals u weet gebruiken veel Vlamingen voor het gemak de term Hollanders voor iedere Nederlander. Dat gaat prima dus.
Het is maar hoe men de dingen allemaal bekijkt.
Oud 4 februari 2010, 21:34   #6532
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb bij veel Vlamingen nou eenmaal een enorme haat jegens Hollanders waargenomen. Het is zoals het is.
Oud 4 februari 2010, 21:39   #6533
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb bij veel Vlamingen nou eenmaal een enorme haat jegens Hollanders waargenomen. Het is zoals het is.
Ah, de eeuwige verdediging van de racist. Mijn racisme is gegrond, want het stemt overeen met de realiteit. Negers stinken echt (want sommige van de negers die ik ken stinken echt), Marokkanen pikken (want in de krant lees ik over pikkende Marokkanen) en Joden zijn bedriegers (want mijn nonkel Ludo vertelt me dat Joden bedriegers zijn).

Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 februari 2010 om 21:41.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:41   #6534
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien is het wat objectiever te zeggen: het is zoals ik denk en ervaren heb zoals het is. Dat is dan uw ervaring. Maar dan induceert u . Immers, u maakt van uw ervaringen een algemeen geldende ervaring voor iedereen. Vlamingen 'haten' Hollanders niet natuurlijk. Dat is zeker niet zo. Wij zijn geen 'haters' en wij zijn nog minder rancuneus. Daar hebben wij geen tijd voor. Maar de tendens tot 'betweterigheid' van de Nederlanders en de 'vranke teut', de 'manier van spreken' (het accent) van de Nederlanders wordt hier vaak niet gesmaakt. Dat is juist.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:45.
Oud 4 februari 2010, 21:44   #6535
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah, de eeuwige verdediging van de racist. Mijn racisme is gegrond, want het stemt overeen met de realiteit. Alle negers stinken echt, alle Marokkanen pikken en alle Joden zijn bedriegers.
En ik ben een racist? Het is echt niet zo dat ik iedere Vlaming die maar een beetje kritisch is over Nederland(ers) meteen voor hollanderhater uitmaak. Op dit forum ben ik alleen maar zeker over System, Henri en Descartes. Nog nooit heb ik een Vlaming onbeleefd behandeld die niet onbeleefd tegen mij was. Ik heb wel heel lang de schuld bij mezelf gelegd toen ik weer eens negatieve ervaringen had met Vlamingen. Jarenlang eigenlijk. Maar op een gegeven moment kwam toch het besef dat er iets mis is met de houding van veel Vlamingen jegens Nederlanders. Zeker nadat ik ook andere Nederlanders hoorde verhalen over hun negatieve ervaringen met Vlamingen. Nee, dat verwijt van racisme gaat niet werken. Daarvoor ben je tien jaar te laat.
Oud 4 februari 2010, 21:47   #6536
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar de tendens tot 'betweterigheid' van de Nederlanders en de 'vranke teut', de 'manier van spreken' (het accent) van de Nederlanders wordt hier vaak niet gesmaakt.
Ja, over anderen hebben veel Vlamingen snel hun oordeel klaar. Maar zelf zijn ze ook niet echt een gift aan de mensheid. Voor hun eigen arrogantie, gierigheid en onbetrouwbaarheid zijn ze blind.
Oud 4 februari 2010, 21:51   #6537
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik ben een racist? Het is echt niet zo dat ik iedere Vlaming die maar een beetje kritisch is over Nederland(ers) meteen voor hollanderhater uitmaak. Op dit forum ben ik alleen maar zeker over System, Henri en Descartes. Nog nooit heb ik een Vlaming onbeleefd behandeld die niet onbeleefd tegen mij was. Ik heb wel heel lang de schuld bij mezelf gelegd toen ik weer eens negatieve ervaringen had met Vlamingen. Jarenlang eigenlijk. Maar op een gegeven moment kwam toch het besef dat er iets mis is met de houding van veel Vlamingen jegens Nederlanders. Zeker nadat ik ook andere Nederlanders hoorde verhalen over hun negatieve ervaringen met Vlamingen. Nee, dat verwijt van racisme gaat niet werken. Daarvoor ben je tien jaar te laat.
U neemt uw waanideeën voor werkelijkheid. U bent gewoon gekwetst omdat een paar Vlamingen u ooit verkeerd behandeld hebben. Maar dat moet u dat niet projecteren op anderen. Ik geef de Nederlanders lik op stuk, dat geef ik toe. Maar dat is dan ook alles.

Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:52.
Oud 4 februari 2010, 21:54   #6538
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar de manier waarop jij op dit forum Vlamingen al talloze keren op een hoop geveegd hebt, is niets meer of minder dan plat racisme. Het discours dat je daartoe hanteert verschilt trouwens in niets van het discours dat gehanteerd wordt door die rabiate "hollanderhaters". Kijk, vorige week werd ik om 6u15 's ochtends aangeklampt door vier straalbezopen Nederlandse meisjes die wilden weten waar de Groenplaats was. Nadat ik het hen uitlegde en aanstalten maakte om te vertrekken (ik was nl. op weg naar mijn werk) werd ik uitgejouwd en nageroepen: "oh, meneer heeft geen tijd voor ons, meneer heeft blijkbaar haast". Dit soort taferelen zijn voor de gemiddelde Antwerpenaar zoniet dagelijkse, dan wel wekelijkse kost en al helemaal in de zomer.

Nog nooit heb ik geschreven of gezegd: Nederlanders zijn ... Nogal wat andere Vlamingen doen dat wel. Ze hanteren dan precies dezelfde redenering als jou: ik heb nogal wat slechte ervaringen gehad, ik ken anderen die ook slechte ervaringen hebben gehad ... Nederlanders zijn dus zo. Je bent dus geen haar beter dan de gemiddelde "Hollanderhater", maar de keerzijde van dezelfde medaille.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 21:59   #6539
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Vooral bij het 'onschuldige segment' dat je vaak ziet in Man Bijt Hond worden Hollanders inderdaad niet gesmaakt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 februari 2010 om 21:59.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 22:00   #6540
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Vooral bij het 'onschuldige segment' dat je vaak ziet in Man Bijt Hond worden Hollanders inderdaad niet gesmaakt.
ik kijk amper naar de rooie vrt.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be