![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6521 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6522 |
Banneling
|
![]() Wij Belgen, Vlamingen en Limburgers zijn niet zo licht op onze teentjes getrapt. We relativeren onszelf. Wij zijn dan ook uit het zuiden. Weliswaar, mensen zoals Quercus slagen daar natuurlijk maar moeilijk in. Edoch, dat is dan ook een halve Hollander.
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet dus niet wat antwoorden. Vandaar het zwaaien met het vingertje.
Je hebt duidelijk zulk een enorme eigenwaan dat je niet eens beseft hoezeer je aanstellerigheid je ten voeten uit tekent als een oubollige schoolmeester.
![]() |
#6524 |
Banneling
|
![]() Nogmaals, leer lezen. Ik heb u het antwoord reeds lang gegeven. En ik ben niet meer van plan aan mensen die blijkbaar vrij beperkt zijn in hun interpretatievermogen -wegens hun geborneerdheid- om alles te blijven herkauwen
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6525 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind dat het wel eens afgelopen zijn met die verlimburgsing van de gebieden ten noorden van de Uerdinger linie. Die mensen moeten het toch spuugzat zijn om als Limburgers te worden afgebeeld. En die Limburgers maar klagen dat ze verhollandst worden, een grof schandaal is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6526 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6527 |
Banneling
|
![]() Hebt u hier al ooit iemand horen zaniken over 'Belgenhaat'? Bij u is dit schering en inslag.
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6528 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6529 |
Banneling
|
![]() Hollanders, Limburgers en Friezen ook niet altijd.
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6530 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6531 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6532 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6533 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, de eeuwige verdediging van de racist. Mijn racisme is gegrond, want het stemt overeen met de realiteit. Negers stinken echt (want sommige van de negers die ik ken stinken echt), Marokkanen pikken (want in de krant lees ik over pikkende Marokkanen) en Joden zijn bedriegers (want mijn nonkel Ludo vertelt me dat Joden bedriegers zijn).
Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 februari 2010 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6534 |
Banneling
|
![]() Misschien is het wat objectiever te zeggen: het is zoals ik denk en ervaren heb zoals het is. Dat is dan uw ervaring. Maar dan induceert u . Immers, u maakt van uw ervaringen een algemeen geldende ervaring voor iedereen. Vlamingen 'haten' Hollanders niet natuurlijk. Dat is zeker niet zo. Wij zijn geen 'haters' en wij zijn nog minder rancuneus. Daar hebben wij geen tijd voor. Maar de tendens tot 'betweterigheid' van de Nederlanders en de 'vranke teut', de 'manier van spreken' (het accent) van de Nederlanders wordt hier vaak niet gesmaakt. Dat is juist.
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6535 |
Minister-President
|
![]() En ik ben een racist? Het is echt niet zo dat ik iedere Vlaming die maar een beetje kritisch is over Nederland(ers) meteen voor hollanderhater uitmaak. Op dit forum ben ik alleen maar zeker over System, Henri en Descartes. Nog nooit heb ik een Vlaming onbeleefd behandeld die niet onbeleefd tegen mij was. Ik heb wel heel lang de schuld bij mezelf gelegd toen ik weer eens negatieve ervaringen had met Vlamingen. Jarenlang eigenlijk. Maar op een gegeven moment kwam toch het besef dat er iets mis is met de houding van veel Vlamingen jegens Nederlanders. Zeker nadat ik ook andere Nederlanders hoorde verhalen over hun negatieve ervaringen met Vlamingen. Nee, dat verwijt van racisme gaat niet werken. Daarvoor ben je tien jaar te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6536 |
Minister-President
|
![]() Ja, over anderen hebben veel Vlamingen snel hun oordeel klaar. Maar zelf zijn ze ook niet echt een gift aan de mensheid. Voor hun eigen arrogantie, gierigheid en onbetrouwbaarheid zijn ze blind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6538 | |
|
![]() Citaat:
Nog nooit heb ik geschreven of gezegd: Nederlanders zijn ... Nogal wat andere Vlamingen doen dat wel. Ze hanteren dan precies dezelfde redenering als jou: ik heb nogal wat slechte ervaringen gehad, ik ken anderen die ook slechte ervaringen hebben gehad ... Nederlanders zijn dus zo. Je bent dus geen haar beter dan de gemiddelde "Hollanderhater", maar de keerzijde van dezelfde medaille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6539 |
Europees Commissaris
|
![]() Vooral bij het 'onschuldige segment' dat je vaak ziet in Man Bijt Hond worden Hollanders inderdaad niet gesmaakt.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 februari 2010 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6540 |
|
![]() |
![]() |
![]() |