![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6941 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwoord: Kodo Kodo. Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2010 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6942 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We waren vroeger al verschillend (zie 1830), maar we hebben onszelf inderdaad een andere cultuur aangemeten. Een waar we ons comfortabel bij voelen. Een annexatie bij Nederland zal op termijn inderdaad veel verschillen wegwerken, vooral door een ander onderwijs, andere wetten, andere regels. Een andere soort samenwerking (confederalisme bv) zal dit niet tot gevolg hebben. Zolang we geen reden (verplichting) hebben om de Nederlandse cultuur over te nemen zie ik de Belgische cultuur niet direct veranderen.
![]() |
![]() |
#6943 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6944 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2010 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6945 |
Minister-President
|
![]() Denkt u dat we jullie gaan verplichten om uit de muur te eten, en Heineken te tappen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6946 | |
|
![]() Citaat:
Dat is misschien de reden waarom ik een samengaan met Nederland niet zie zitten. Ik heb geen zin 'overheerst' te worden. Die is sterk overroepen. Dat is eerder iets voor de Nederlanders (zie bv wegmisbruikers)
![]() |
![]() |
#6947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belges wilden met 'ons' niks te maken hebben. "Les flamins, c'èst nin des djins" "Brüssel Vlaams? Ca jamais!" Remember? Wanneer 'wij' echter vragen naar de zin en het nut van een 'Belgisch huwelijk', is het kot te klein, wordt er luidkeels gevloekt, getierd, en gejammerd en worden er veel krokodillentranen gestort.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gaat wat dat betreft vooralzeker voor mij op.... Het duurt lang voor iemand mijn volledig vertrouwen kan én zal winnen aangezien hij eerst ten gronde moet bewijzen dat hij mijn vertrouwen wél degelijk waard is.... Maar eens dit is geklaard zal deze persoon hoe dan ook en ten alle tijden door mij worden gesteund omdat hij mijn vertrouwen wél degelijk waard is gebleken én voor mij dan ook net andersom hetzelfde geldt.... En dat is nu eenmaal wat door velen over het hoofd wordt gezien.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6949 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2010 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet ook wel dat er veel, vooral jonge, Vlamingen zijn die aan de nederige en gedweeë houding die van een bon flamand wordt verwacht een broertje dood hebben, maar ik merk hier in Brussel zèlf hoe gemakkelijk een Vlaming zich in duizend bochten plooit om toch maar z'n best te doen het beetje Frans dat-ie zich van op school herinnert te verkrachten. Ik draai hier m'n botten af om jonge Franstaligen de mooie taal van Vondel en Van Ostaijen en Doe Maar en Raymond van het Groenewoud en ... aan te leren, en dan stel ik vast dat zoveel van 'mijn' volksgenoten blijven volharden in het versterken van het vooroordeel dat dat toch allemaal geen zin heeft, want dat 'les flamands parlent quand-même tous le français'. Ik word daar soms echt kregelig van, hé, van die puisterige Vlaamse onderkruipers.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6951 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar hoort Nederland alvast niet bij.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die verschillen staan een samengaan, laat staan een intensieve samenwerking, zeker niet in de weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6954 | |||
|
![]() Citaat:
Dat collectief doe ik niet echt mee. Citaat:
Op dat vlak zijn de Belgen wel gelijk, al zijn we in Vlaanderen iets taalvaardiger dan in Wallonië, dat mag duidelijk zijn, maar de wil om de anderen ter dienste te zijn is er wel. Dat heb je in Nederland ook, maar in mindere mate. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij en de Nederlanders maken zeker niet 'hetzelfde volk' uit (wat dat laatste dan ook moge betekenen). Dat is gewoon een sprookje dat dagdagelijks wordt doorprikt. En bijgevolg dus onzin. Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2010 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6957 |
Minister-President
|
![]() Nou heb ik niet alles van hem gelezen, maar volgens mij doet hij dat niet. Het gaat ook niet zozeer om het aantal verschillen, maar om de aard van die verschillen. De verschillen met de Walen staan een efficiente staat in de weg. Belgie heeft eigenlijk geen meerwaarde. Met de Nederlanders kan men op z'n minst al besparen op alle kosten ivm met de taalverschillen, want alles in Belgie moet dubbel uitgevoerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2010 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou - met wat overdrijving - durven beweren dat 'de Vlamingen' hier kunnen tonen wie ze werkelijk zijn: mensen die voor hun rechten durven opkomen, of mensen met wie men de vloer kan vegen. Nog een vraagje: als u alleen maar een individueel zelfbewustzijn hebt, waarom hangt u dan zo vast aan uw 'Belgische' identiteit?
|
![]() |
![]() |