Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 10:45   #9641
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat zijn, om het in 'beschaafde' termen uit te drukken, évolués.
Zwak, zéér zwak. En voor een leraar: schandalig zwak. Als u zo objectief uw leerlingen voorlicht in uw klas, God, heb dan medelijden met de toekomstige generatie.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 10:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 17:43   #9642
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zwak, zéér zwak. En voor een leraar: schandalig zwak. Als u zo objectief uw leerlingen voorlicht in uw klas, God, heb dan medelijden met de toekomstige generatie.
Voor zover ik weet staat het niet in het forum-reglement vermeld dat ik hier mijn beroep moet blijven uitoefenen, maar het is uiteraard altijd mogelijk dat ik enkele kleine lettertjes van het contract over het hoofd zag.

Vandaag had ik in de klas 17 jonge Franstalige Belgen die ik vorige week de film "Any Way The Wind Blows" heb laten zien (er waren 8 leerlingen afwezig).

Tijdens de nabespreking liet ik de naam "Jean-Luc Godard" vallen.
Niet één van die gemiddeld 18 jaar oude mensen had daar ooit van gehoord. De term "Nouvelle Vague" zei hen niks, helemaal niks.
Ik hoop dat uw God het mij zal vergeven dat ik daarover een beetje ben gaan uitweiden.

Ik vind het ook nuttig (en interessant) om aan nieuwe leerlingen te vragen wie van hen ooit van Patrice Lumumba heeft gehoord. Gelukkig zit er in elke klas doorgaans minstens één leerling van Congolese oorsprong, want anders was de reactie exact dezelfde: neen, meneer, nog nooit van gehoord.

Zal uw God nu overuren moeten presteren?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 18:03   #9643
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet staat het niet in het forum-reglement vermeld dat ik hier mijn beroep moet blijven uitoefenen, maar het is uiteraard altijd mogelijk dat ik enkele kleine lettertjes van het contract over het hoofd zag.

Vandaag had ik in de klas 17 jonge Franstalige Belgen die ik vorige week de film "Any Way The Wind Blows" heb laten zien (er waren 8 leerlingen afwezig).

Niet één van die gemiddeld 18 jaar oude mensen had daar ooit van gehoord. De term "Nouvelle Vague" zei hen niks, helemaal niks.

Ik hoop dat uw God het mij zal vergeven dat ik daarover een beetje ben gaan uitweiden.

Ik vind het ook nuttig (en interessant) om aan nieuwe leerlingen te vragen wie van hen ooit van Patrice Lumumba heeft gehoord. Gelukkig zit er in elke klas doorgaans minstens één leerling van Congolese oorsprong, want anders was de reactie exact dezelfde: neen, meneer, nog nooit van gehoord.

Typisch van de huidige jonge generatie die geen interesse daarover heeft of die in dit geval vooral denkt : "Het is niet van mijn generatie, het interesseert me dus niet". (Voor de mensen die het niet weten, is de "Nouvelle Vague" een zeer bekende Franse filmbeweging van het einde van de jaren 50 plus jaren 60; de periode van Godard, Truffaut en Chabrol onder meer). Ik veralgemeen maar in het algemeen is het toch zo. Als ik ouders van tieners hoor dat ze amper contacten met hun zonen/dochters hebben en dat avonden zo gebeuren - ouders voor de TV en tieners de hele avond voor hun PC- kan men echt zeggen dat onze maatschappij rot is. Ik weet niet hoe oud u bent, Djimi, maar ik ben tussen de 30 en 40. Wat een verschil toch met onze generatie! Ik heb de jaren 60 niet gekend, toch vind ik dat er uitstekende nummers in die periode waren en ik ken er veel. Dat is maar een voorbeeld maar dat toont duidelijk het verschil tussen onze generatie en de huidige jonge generatie.

Laatst gewijzigd door Everytime : 24 maart 2010 om 18:25.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 19:14   #9644
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger was dit het VB. Nu? Misschien de NVA. Of de VLD of LDD.
Waarom op het VB niet meer ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 19:22   #9645
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom op het VB niet meer ?
Omdat op het VB-stemmen een verloren stem is. Tenminste toch de laatste 30 jaar. De Vld als oppositiepartij kan tenminste nog in de regering komen en iets ten gronde veranderen. Idem dito voor de LDD of 'groen!'. Voor het VB is dit onmogelijk. Die belanden voor de volgende 30 jaar weer in de oppositie. Tenminste, als ze zo doorgaan.
Oud 24 maart 2010, 19:23   #9646
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja maar daarover ging het eigenlijk niet. Maar goed, u hebt uw punt gemaakt.
Oud 24 maart 2010, 19:24   #9647
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat op het VB-stemmen een verloren stem is. Tenminste toch de laatste 30 jaar. De Vld als oppositiepartij kan tenminste nog in de regering komen en iets ten gronde veranderen. Idem dito voor de LDD of 'groen!'. Voor het VB is dit onmogelijk. Die belanden voor de volgende 30 jaar weer in de oppositie. Tenminste, als ze zo doorgaan.
En dan ? Je kan vanuit de opositie ook druk zetten.
Oud 24 maart 2010, 19:52   #9648
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan ? Je kan vanuit de opositie ook druk zetten.
Ja het VB heeft daar meer dan 30 jaar ervaring mee. Schreeuwen aan de kant is ook een vorm van 'druk zetten'. Dat klopt. Schreeuwerige 'druk' dan.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 19:53.
Oud 24 maart 2010, 19:57   #9649
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja het VB heeft daar meer dan 30 jaar ervaring mee. Schreeuwen aan de kant is ook een vorm van 'druk zetten'. Dat klopt. Schreeuwerige 'druk' dan.
De rest neemt delen van hun programma over . Schreeuwen helpt blijkbaar dan toch.
Oud 24 maart 2010, 20:03   #9650
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De rest neemt delen van hun programma over . Schreeuwen helpt blijkbaar dan toch.
Wat zou het.
Oud 24 maart 2010, 20:03   #9651
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zou het.
Tochwel.
Oud 24 maart 2010, 20:09   #9652
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar daarover ging het eigenlijk niet. Maar goed, u hebt uw punt gemaakt.
Het ging er over dat ik de 'beschaafde' term 'évolués' gebruikte voor wat anderen misschien liever 'collaborateurs' noemen, dat klopt.

De ' ' - tekentjes die ik voor en achter dat woord 'beschaafd' zette staan daar natuurlijk ook niet zomaar.

Oud 24 maart 2010, 21:48   #9653
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Typisch van de huidige jonge generatie die geen interesse daarover heeft of die in dit geval vooral denkt : "Het is niet van mijn generatie, het interesseert me dus niet". (Voor de mensen die het niet weten, is de "Nouvelle Vague" een zeer bekende Franse filmbeweging van het einde van de jaren 50 plus jaren 60; de periode van Godard, Truffaut en Chabrol onder meer). Ik veralgemeen maar in het algemeen is het toch zo. Als ik ouders van tieners hoor dat ze amper contacten met hun zonen/dochters hebben en dat avonden zo gebeuren - ouders voor de TV en tieners de hele avond voor hun PC- kan men echt zeggen dat onze maatschappij rot is. Ik weet niet hoe oud u bent, Djimi, maar ik ben tussen de 30 en 40. Wat een verschil toch met onze generatie! Ik heb de jaren 60 niet gekend, toch vind ik dat er uitstekende nummers in die periode waren en ik ken er veel. Dat is maar een voorbeeld maar dat toont duidelijk het verschil tussen onze generatie en de huidige jonge generatie.
Ik geloof je graag maar wil toch even vermeld hebben dat je scheef zit te vergelijken, as die tieners nu kennis van de jaren 50 en 60 moet je dat niet vergelijken met wat jij nu kent uit die tijd, maar wat jij op die leeftijd kende uit de jaren 30 en 40. Je weet wel, de eerste (kleuren)talkies enzo.
Oud 24 maart 2010, 22:05   #9654
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging er over dat ik de 'beschaafde' term 'évolués' gebruikte voor wat anderen misschien liever 'collaborateurs' noemen, dat klopt.

De ' ' - tekentjes die ik voor en achter dat woord 'beschaafd' zette staan daar natuurlijk ook niet zomaar.
De term 'evolué' heeft bij mij toch een heel andere betekenis, gezien de Belgische Congo-saga.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 22:05.
Oud 24 maart 2010, 22:32   #9655
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De term 'evolué' heeft bij mij toch een heel andere betekenis, gezien de Belgische Congo-saga.
Ik heb ondertussen - helaas - wel een paar Franstalige Belgen leren kennen die een Vlaming die niet uitsluitend een onbegrijpelijk boerendialect broebelt ook wel als 'évolué' beschouwen, en dus in hun midden dulden (zolang hij/zij bwana niet lastig valt met gezeur over gelijkberechtiging, natuurlijk).

Oud 25 maart 2010, 08:50   #9656
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ook de afgelopen generaties zijn in Belgie opgevoed met Francofone/Latijnse indoctrinatie en geschiedvervalsing.
Je kunt dus al vele jaren medelijden hebben met de Belgen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 09:34   #9657
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Ook de afgelopen generaties zijn in Belgie opgevoed met Francofone/Latijnse indoctrinatie en geschiedvervalsing.
Je kunt dus al vele jaren medelijden hebben met de Belgen.
Ik begrijp niet over welke geschiedsvervalsing u het heeft.

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat de zogenaamde 'grootnederlanders' over de redenen waarom het Zuiden zich afscheidde van het Noorden in 1830, ons vanalles en nog wat hebben wijsgemaakt. Dat de Belgische paters, op hun missietentoonstellingen over de negerkes in Congo, ons voor een stuk ook dikke leugens hebben verteld en dat de Vlaams-nationalisten over de Guldensporenslag in 1302 ons minstens even grote leugens hebben opgedist. Dat is nu wel duidelijk allemaal.

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2010 om 09:44.
Oud 25 maart 2010, 09:37   #9658
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ondertussen - helaas - wel een paar Franstalige Belgen leren kennen die een Vlaming die niet uitsluitend een onbegrijpelijk boerendialect broebelt ook wel als 'évolué' beschouwen, en dus in hun midden dulden (zolang hij/zij bwana niet lastig valt met gezeur over gelijkberechtiging, natuurlijk).
En daarom noemt u nu ook anderen 'evolués'.

Moreel gaat u er zo te zien niet erg op vooruit.
Oud 25 maart 2010, 09:49   #9659
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat de zogenaamde 'grootnederlanders' over de redenen waarom het Zuiden zich afscheidde van het Noorden in 1830, ons vanalles en nog wat hebben wijsgemaakt. Dat de Belgische paters, op hun missietentoonstellingen over de negerkes in Congo, ons voor een stuk ook dikke leugens hebben verteld en dat de Vlaams-nationalisten over de Guldensporenslag in 1302 ons minstens even grote leugens hebben opgedist. Dat is nu wel duidelijk allemaal.
Dat is omdat jij alles gewoon slikt wat je op school verteld werd.
Oud 25 maart 2010, 09:51   #9660
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Het is nu nog zo, dat de Belgicisten de Vlamingen van alles wijs maken.
Na eeuwen latijnse/francofone indoctrinatie, is er nog niet veel veranderd in Belgie.

Het probleem in Belgie is, dat de waarheid niet gezegd mag worden.
Alles moet onder de mat geveegd worden.
Daarom is het percentage suicides in Belgie veel hoger dan in Nederland.
Daarom zijn de klachten over sexueel misbruik van kinderen in katholieke internaten in Belgie veel lager dan in Nederland.
In Belgie moet alles verzwegen worden en onder de mantel der liefde bedekt.

U krijgt steeds meer gelijk, Belgie is een ander land, met een latijnse cultuur en past niet bij Nederland.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 25 maart 2010 om 09:53.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be