![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9941 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9942 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9943 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9944 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9945 |
Banneling
|
![]() En, én over de verdieping van de Westerschelde. En, én over de problemen van de coffeeshops die de Nederlanders naar onze kant schuiven. En, én over Wouter Bos en Fortis. En... en...
Laatst gewijzigd door system : 17 april 2010 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9946 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de rest van de wereld komt hij over als een arrogante Nederlander. Citaat:
De Nederlanders op dit forum laten weinige kans onbenut om ons de stereotiepe minderwaardigheidscomplex of lange tenen in de schoenen te schuiven. Af en toe geef ik dan de stereotiepe arrogantie van de Nederlander als repliek om aan te tonen welk zwak argument het wel is. Misschien ben ik te subtiel ![]() Zo gedragen hij en zijn volgelingen echter wel. Citaat:
Citaat:
Ik ben natuurlijk niet voor een aansluiting bij Frankrijk. Ik zeg alleen dat *indien* we schaalvergroting als argument nemen zoals de GN's zeggen, we beter af zijn met Frankrijk. Daarmee zeg ik niet dat ik voor een GF ben, maar ontkracht ik enkel het argument van de GN's. Duidelijk?
![]() |
![]() |
#9947 |
|
![]() Don't bother, je hebt je geloofwaardigheid verloren bij mij, niets persoonlijks zulle
![]()
![]() |
#9948 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Bekrompen inzichten alleszins. Uw mening over Nederlanders als volk is bijgeschroefd omdat enkelen een andere mening hebben. Tjongejonge.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 april 2010 om 22:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9949 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Nog 1 keer heel duidelijk proberen uit te leggen. Probeer het regel voor regel te lezen. - Ik vraag argumenten van de GN's voor een aansluiting van België bij Nederland - Het antwoord is: SChaalvergroting binnen Europa. - Mijn antwoord is: ALS jullie persé schaalvergroting willen, sluit je dan aan bij een groot land. - Ik heb als voorbeelden Fr en De genomen, 2 grootgewichten in Europa waarmee we iets kunnen bereiken. Besluit: ALS schaalvergroting een argument is van de GN's, DAN moet je niet het kleinste buurland nemen (Luxemburg ter zijde), maar het grootste, en dan is een aansluiting bij Nederland geen goede keuze. Duidelijk genoeg van deze keer? ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 april 2010 om 23:19. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9950 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb alles begrepen. Alleen vind ik dat je te hard focust op die schaalvergroting. Men bedoelde werkelijk: schaalvergroting van de Nederlandstalige landen. Je kan niet deze factor afzonderlijk nemen zonder ad abdurdum te gaan.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 april 2010 om 23:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9951 | |
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog steeds met veel ongeduld naar alle grote voordelen die zo een aansluiting tot gevolg gaan hebben. Ik blijf echter al een paar duizend posts op mijn honger zitten.
![]() |
![]() |
#9952 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vroeg eerst: „waarom schaalvergroting?“ en dan antwoord je op het voorbeeld dat de vakbonden meer slagkracht zouden hebben in de Lage Landen „als globalisme het argument is dan is Frankrijk logischer, of Duitsland, maar de Belg (je zou hier beter de Vlaming alleen beschouwen, mijn mening), kan 'beter Frans'.“ Je viel hier al een stropop aan (liever Duitsland dan trouwens, maar toch nee bedankt). Het komt gewoon meestal wel neer dat verenigd men sterker staat dan verdeeld: daar komen de meeste argumenten op neer, ja. Alleen ziet u blijkbaar niet in dat voor velen het logischer is Vlamingen met Nederlanders te verenigen, dan Vlamingen met Fransen. Voor sommigen is Vlamingen met Walen al onlogisch, maar soit. Waarom zou Antwerpen bij jouw provincie horen? We hebben zo weinig gemeen met jullie Vlaamstaligheid. Ik bedoel maar... Schaalvergroting hè?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9954 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
ALS schaalvergroting het argument is, dan is een groot land kandidaat voor samensmelting, niet Nederland. Maar je zit met een circulaire redenering. Waarom samensmelting? Om schaalvergroting. Waarom met Nederland? Omdat het logisch is. Waarom is het logisch? Omdat we dan meer slagkracht hebben door de schaalvergroting.
![]() |
![]() |
#9955 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Schaalvergroting van Nederlandstalige gebieden is gewoon logischer dan schaalvergroting van gebieden die een andere taal spreken (en nog een Romaanse taal ook) ondanks het feit dat ze begrensd zijn aan een ander gelijktalig gebied (één waar notabene vandaag al meer mee samengewerkt wordt ook). Kijk maar eens hoe goed voormalig Nederlandstalige Brusselaars overeenkomen met Vlamingen op communautair vlak... Nochtans zijn niet weinig van hen van verfranst Brabantse afkomst en verschilden hun voorouders bitter weinig van Pajottenlanders. Zijn West-Vlamingen nog vertrouwd met Frans-Vlamingen? Minder dan toen ze hun taal nog spraken. Dit is misschien voor mij logischer, omdat ik Nederlanders niet als een homogene groep zie, noch Vlamingen en denk in een continuüm tussen ons, dat wel staatskundig gescheiden is. Misschien helpt het feit wel dat ik mezelf niet in den vreemde voel in Nederland.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9956 |
|
![]() hélemaal mee eens. Dat is ook mijn denkwijze.
![]() |
#9957 |
Banneling
|
![]() Het heeft wat aarde onder de voeten gehad, maar het verheugt me, dat u eindelijk erkent dat de Nederlanders en de Vlamingen niet één volk zijn. En dat we dat oeverloos gezwets over 'één volk' nu eindelijk achterwege kunnen laten.
Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9958 |
Minister-President
|
![]() Dat is op zich geen argument om tegen een samengaan van Nederland en Vlaanderen te zijn. In Amerika leven bijvoorbeeld ook verschillende volkeren met een eigen cultuur. Daar leven Italian Americans samen met stenge protestanten. Die eerste groep heeft een rijke culinaire traditie, de tweede niet. Dus het argument dat het niet kan omdat Vlamingen bourgondischer zouden zijn is dus feitelijk een drogreden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9960 | |
|
![]() Citaat:
En ook Belgen met Nederlandse roots. Maar het gaat dan ook niet over het samen leven met Nederlanders, dat doen we nu al. De vraag is: Waarom samenleven in 1 land? En buiten wat romantisch gezwans van een paar eeuwen geleden heeft nog niemand een redelijk argument kunnen geven. Binnenkort (?) leven we toch allemaal in een grote staat (EU)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 april 2010 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |