![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11621 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11622 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat had je trouwens anders verwacht van 'friet-kroket'? Iets moleculair? ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 30 juli 2010 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11623 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als we dan toch per se de fijnproever willen uithangen, wil ik toch nog opmerken (misschien was iemand me al voor) dat het beste restaurant van Nederland hoger gerangschikt staat dan het beste van België. Bovendien, als mijn geheugen me niet in de steek laat, heeft Nederland intussen al een pak meer Michelinsterren dan België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11624 | |
|
![]() Citaat:
Maar uiteraard, als je een frietje met kroket besteld hoef je geen sterrenmaaltijd te verwachten. En ik lust dat ook wel op zn tijd.
![]() |
![]() |
#11625 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De andere site is Manager Online Nl, die niet zo maar beuzelpraat gaat vertellen. En tenslotte, Business Complete is een site voor ondernemers. Wat moet u nog meer hebben. Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2010 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11626 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2010 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11627 | |
|
![]() Citaat:
De laatste keer ook een voedselvergiftiging gehad. ![]() Mij zien ze in zo'n etablissementen niet meer. Over de kwaliteit van pitta-bars in de grootsteden heb ik echter geen klagen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 juli 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11628 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11629 |
Europees Commissaris
|
![]() In Nederland heb je twee keuzes. Als je veel geld hebt te spenderen ga je naar een toprestaurant. Als je weinig geld hebt dan ga je naar de McDonalds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Chinees tegenover het station is dat een Hollander of een echte Chinees ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11631 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat Nederland meer zaken doet met Vlaanderen dan met de rest van België is trouwens alleen maar koren op de molen van wie Vlaanderen met Nederland wil doen samengaan. Wat in deze draad als mening van Nederlandse managers (in het meervoud) voorgesteld wordt is in werkelijlheid de persoonlijke mening van één enkele man (met name Frank Akkermans) en dan nog in een weblog van Managers Online en helemaal niet als standpunt van het medium zelf. Dat is te vergelijken met lezersbrieven in kranten, niet minder maar ook niet meer. In de al wat betrouwbaarder nieuwsrubriek van Managers Online staat daarentegen dat de Vlaamse Lutgart van den Berghe voor de vierde keer verkozen is tot de machtigste vrouw in het Nederlandse bedrijfsleven. Het Centre for Generative Leadership in Utrecht dat aan managersopleiding doet is gesticht en wordt geleid door een Antwerpenaar. En niet alleen het bedrijfsleven steunt op Vlamingen, denk maar aan het Concertgebouw en de Stopera. Frank Akkermans heb ik zelf nooit ontmoet. Die heb ik dus gemist, maar ik heb heel mijn loopbaan lang in de Vlaams-Nederlandse omgeving zoals ik al eerder zegde geen enkele, maar dan ook geen enkele Nederlandse manager ontmoet van zijn strekking. Hoe zou dat dan komen, denk je? Toch niet omdat ze zo dik lopen dat je er niet naast kan kijken? Het past allemaal meer in het opblazen van het belang van op dat terrein falende managers tot algemene wet, net zoals zaken in de trant van het verschil tussen haringhappen en visjesdrinken tot staatszaak opgeblazen wordt. Brussels Complete heb ik niet kunnen vinden. Aan de naam te horen zal wat die mensen zeggen hoofdzakelijk over Brussel zelf gaan en niet in de eerste plaats over Vlaanderen. Als dat klopt bevestigt het alleen maar mijn vaststellingen.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 31 juli 2010 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2010 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11633 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat een gelul. En wat een stelletje verzuurde, leugenachtige Belg(icist)en.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 juli 2010 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch is dat zo.
De Nederlandse middenklasse keuken is haast onbestaande. Ik ging ooit in Domburg op restaurant en bestelde gezien de ligging "vis". Die kok had niet beter geweten dan die vis in frietvet te bakken. Vanuit dat oogpunt was het beter geweest voor mij en die vis hem te laten zwemmen want hij is voor niets gestorven. Nederland is alleen interessant voor zijn Italiaanse, Spaanse, Chinese en Indische restaurantjes, maar die kan je bezwaarlijk "Nederlands" noemen. Conclusie: Wegblijven ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11635 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zo dat de Nederlandse middenklasse restaurants gewoon ondermaats zijn en er niet veel van bakken. Hier een recentie over een Zeeuws restaurant: http://www.smulweb.nl/159078/restaurant/recensie/Baron |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11637 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 juli 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11638 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigen schuld. Ik heb in Nederland, een paar uitzonderingen daar gelaten, steeds lekker geëten. Je moet maar zo krenterig niet zijn. Als je maar een paar euro te besteden hebt, blijf dan thuis. Je hebt hier genoeg frietkoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11639 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo denk ik er ook over. Aan de andere kant hoef je hier echt niet al te veel te betalen om lekker te eten.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 juli 2010 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11640 |
Gouverneur
|
![]() Bedankt. Heb het gevonden en blijkt ook maar een blog te zijn.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |