Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2010, 13:37   #11641
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bedoeld het goed, maar u weet waarschijnlijk niet beter.
Het is gewoon zo dat de Nederlandse middenklasse restaurants gewoon ondermaats zijn en er niet veel van bakken.

Hier een recentie over een Zeeuws restaurant:
http://www.smulweb.nl/159078/restaurant/recensie/Baron
Allez jong, een recensie over een Zeeuws restaurant. Nu heb je me overtuigd. Als overtuigde Belg vind ik de laatste paar pagina's van deze draad ronduit beschamend. Slap tooggelul over waar je beter kan eten, doorspekt met stereotypes, clichés en vooroordelen. Te triest voor woorden, eigenlijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:01   #11642
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoeld het goed, maar u weet waarschijnlijk niet beter.
Het is gewoon zo dat de Nederlandse middenklasse restaurants gewoon ondermaats zijn en er niet veel van bakken.

Hier een recentie over een Zeeuws restaurant:
http://www.smulweb.nl/159078/restaurant/recensie/Baron
Je slaagt er langs geen kanten in om je vooroordelen weg te stoppen. Ik heb reeds meer dan eens in Nederland zeer lekker kunnen eten. Ik denk dat je gewoon erg schraperig bent maar tóch steeds eerste kwaliteit wilt toegestopt krijgen.
Oud 31 juli 2010, 14:04   #11643
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ken het gevoel.
De laatste keer ook een voedselvergiftiging gehad.
Ik heb ook eens een voedselvergiftiging gehad in Frankrijk. En een indigestie in de VS. Onlangs had ik ook enorme jeuk aan mijn kloten toen ik door Duitsland reed. En dat heeft allemaal geen fluit te maken met Staatsinrichting.
Oud 31 juli 2010, 14:05   #11644
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je slaagt er langs geen kanten in om je vooroordelen weg te stoppen. Ik heb reeds meer dan eens in Nederland zeer lekker kunnen eten. Ik denk dat je gewoon erg schraperig bent maar tóch steeds eerste kwaliteit wilt toegestopt krijgen.
Mooi voorbeeld van op de man te spelen.
Dank u voor uw openhartigheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 14:41   #11645
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb ook eens een voedselvergiftiging gehad in Frankrijk. En een indigestie in de VS. Onlangs had ik ook enorme jeuk aan mijn kloten toen ik door Duitsland reed. En dat heeft allemaal geen fluit te maken met Staatsinrichting.

Laatst gewijzigd door Hollander : 31 juli 2010 om 14:42.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:37   #11646
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch is dat zo.

De Nederlandse middenklasse keuken is haast onbestaande.

Ik ging ooit in Domburg op restaurant en bestelde gezien de ligging "vis".
Die kok had niet beter geweten dan die vis in frietvet te bakken. Vanuit dat oogpunt was het beter geweest voor mij en die vis hem te laten zwemmen want hij is voor niets gestorven.

Nederland is alleen interessant voor zijn Italiaanse, Spaanse, Chinese en Indische restaurantjes, maar die kan je bezwaarlijk "Nederlands" noemen.

Conclusie: Wegblijven !
Het zegt misschien ook iets over uw vermogen een goed restaurant uit te zoeken.
Die zogenaamde niet bestaande zaakjes kan ik als Nederlander namelijk wel vinden. Wanneer ik uw klaagzangen wel eens lees, vraag ik me eerlijk gezegd wel eens af waarom u überhaupt nog in Nederland komt; u heeft uw paradijs blijkbaar toch al gevonden.
Oud 31 juli 2010, 16:55   #11647
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ih heb meerdere malen lekker gegeten in Nederland maar niet zoals in Vlaanderen in eenvoudige tavenes, braseries of restaurantjes. Op gebied van culinair eten zijn we in Vlaanderen gezegend en zijn we een pak kritischer met wat smaakvol is en wat niet. Daarbij komt ook nog dat een nederlander minder kieskeuriger ivm eten. Voor hen moet het eerder voedzaam zijn dan lekker.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:57   #11648
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ih heb meerdere malen lekker gegeten in Nederland maar niet zoals in Vlaanderen in eenvoudige tavenes, braseries of restaurantjes. Op gebied van culinair eten zijn we in Vlaanderen gezegend en zijn we een pak kritischer met wat smaakvol is en wat niet. Daarbij komt ook nog dat een nederlander minder kieskeuriger ivm eten. Voor hen moet het eerder voedzaam zijn dan lekker.
Wie zegt dat dat elkaar uitsluit?
Oud 31 juli 2010, 17:13   #11649
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Akkoord, behalve met die laatste zin.
Mijn ervaringen zijn dat zowel de kwaliteit en de (als gevolg daarvan) gezondheid van het eten een stuk lager ligt dan de Belgische.

Ze zijn te vinden, de betere zaken, maar je moet goed zoeken.
En dan nog moet je opletten wat je vraagt.
Oud 31 juli 2010, 17:37   #11650
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De culinaire kennis van de gemiddelde Vlaming reikt inderdaad niet verder dan 'frut' (waardat 'frut' slaat op de mayonaise die er dik op gegooid wordt).
Ik vind het dan toch vreemd dat álle Vlamingen die ik ken (geen één uitzondering!!) hartstochtelijke amateur-koks zijn, en enkelen zouden ook nu al met succes een eigen oerdegelijke 'herberg' uit de grond kunnen stampen.

Voorkeurkeukens zijn: de 'traditionele' inheemse, de Italiaanse, de Oosterse, en steeds vaker ook de 'origineel eigenzinnige'.

Maar wél steeds 'bio', en van de hoogste kwaliteit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 17:43   #11651
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn ervaringen zijn dat zowel de kwaliteit en de (als gevolg daarvan) gezondheid van het eten een stuk lager ligt dan de Belgische.

De laatste berichten, die ik las over de kwaliteit van Belgische restaurants was juist, dat de kwaliteit achteruitliep, vooral omdat de hygiëne te wensen overliet. Zelfs al is de Belgische uitgangspositie, misschien beter dan de Nederlandse, een neergaande trend is toch zorgelijk. Kortom niemand kan het zich veroorloven om op zijn lauweren te gaan rusten.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 31 juli 2010 om 17:45.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 17:52   #11652
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik vind het dan toch vreemd dat álle Vlamingen die ik ken (geen één uitzondering!!) hartstochtelijke amateur-koks zijn, en enkelen zouden ook nu al met succes een eigen oerdegelijke 'herberg' uit de grond kunnen stampen.

Voorkeurkeukens zijn: de 'traditionele' inheemse, de Italiaanse, de Oosterse, en steeds vaker ook de 'origineel eigenzinnige'.

Maar wél steeds 'bio', en van de hoogste kwaliteit.
Idem. Behalve dan dat 'bio', ik ken eigenlijk maar weinig mensen die daaraan meedoen.
Oud 31 juli 2010, 18:17   #11653
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Streelt u maar met deze gedachte en blijft u maar lekker overtuigd van uw grote Belgische gelijk. De meeste inwoners van Nederland zal dat een worst wezen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 18:21   #11654
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Daarbij als het op de keuken aankomt, dan zijn het eerder de Belgen, die een 'dikke nek' hebben, dan de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 31 juli 2010 om 18:22.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:13   #11655
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal toch niet zo zijn dat hij eigenlijk een soort van zelfhatende crypto-'Ollander is?

Immers, dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, is toch eigenlijk iets wat Hendrik de eerste en de zijnen de 'Hollanders' altijd verwijten...

Oei oei oei.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:19   #11656
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
De meeste inwoners van Nederland zal dat een worst wezen.
Een uit de muur vermoedelijk

Ik weet het, maar een flauwe opmerking verdient een flauw antwoord.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 31 juli 2010 om 19:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 21:20   #11657
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Streelt u maar met deze gedachte en blijft u maar lekker overtuigd van uw grote Belgische gelijk. De meeste inwoners van Nederland zal dat een worst wezen.
U stelde zelf dat u in Amsterdam wel een 10 tal of wat restaurants kende waar je goed kon eten tegen een schappelijke prijs.
Amsterdam is dan wel een wereldstad en in het licht van dat gegeven is dat erg povertjes.

In een Belgisch boerengat als Tongeren om maar een voorbeeld te noemen kan ik zonder nadenken 15 restaurants opnoemen, en dat is een stad die inclusief de dorpen die eromheen liggen 30.000 zielen telt.

Gaan we naar luik dan ken ik er wel 150 ?* 200.

Dat zegt alles over het cullinair ravijn dat er bestaat tussen Nederland en België.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 juli 2010 om 21:20.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 21:27   #11658
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een uit de muur vermoedelijk Ik weet het, maar een flauwe opmerking verdient een flauw antwoord.
U vleit uzelf. Niet alleen deze, maar al uw opmerkingen smaken flauw en ruiken muf. Dat gebeurt nou eenmaal als iemand met zijn hersenen in de 19de eeuw is blijven hangen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 juli 2010 om 21:31.
Oud 31 juli 2010, 21:31   #11659
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U stelde zelf dat u in Amsterdam wel een 10 tal of wat restaurants kende waar je goed kon eten tegen een schappelijke prijs.
Amsterdam is dan wel een wereldstad en in het licht van dat gegeven is dat erg povertjes.

In een Belgisch boerengat als Tongeren om maar een voorbeeld te noemen kan ik zonder nadenken 15 restaurants opnoemen, en dat is een stad die inclusief de dorpen die eromheen liggen 30.000 zielen telt.

Gaan we naar luik dan ken ik er wel 150 ?* 200.

Dat zegt alles over het cullinair ravijn dat er bestaat tussen Nederland en België.
Waarom maakt u van mijn "tientallen" één "tiental"? Is dat een voorbeeld van arithmétique belgiciste? Of kunt u gewoon niet lezen?
Oud 31 juli 2010, 21:33   #11660
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom maakt u van mijn "tientallen" één "tiental"? Is dat een voorbeeld van arithmétique belgiciste? Of kunt u gewoon niet lezen?
maak je niet dik. Ik ken in Amsterdam niet één goed restaurant, en dat zegt meer over mij dan over Amsterdam. Laat staan over Nederland.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be