![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komen de Belgicisten op deze site, duidelijk aan het eind van hun argumenten, aandraven met het eten in Nederland en in Vlaanderen om te "bewijzen" dat een toenadering onmogelijk is. ![]()
![]() |
![]() |
#11682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U komt naar België en u doet hier een paar restaurantjes aan. Nadien hebt u vast ook een oordeel. Zo hebben wij het ook gedaan. Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 augustus 2010 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11684 |
Europees Commissaris
|
![]() Beide kanten overdrijven.
Als je hier genuanceerde kritiek geeft en die staat iemand niet aan dan plaatst men je direkt in een bepaalde hoek. Ik vind het uiteten in Nederland gewoon niet goed tenzij je een topreastaurant neemt of naar de MacDonalds gaat. Anderzijdsq durf ik gerust stellen dat Nederland schitterende voedinsproducten heeft zoals mosselen en vis waar wij Vlamingen niet aan kunnen tippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb trouwens eens een aflevering gezien van 'Vlaanderen Vakantieland' in Bourgondië. Die programmamaker kwam twee Nederlandse toeristen tegen die hun eigen voeding bij hadden (broodjes met smeerkaas ofzoiets). De Vlaamse maker van het programma kon het niet laten om te zeggen: „Tjah Calvinistisch.“ Maar of hij het werkelijk slecht bedoelde of om het om profileringsdrang te doen was? Zo voelde ik het niet aan, hoewel het een tikje weg had van 'Vlaming is Zuid-Europeaan' en 'leent zich beter aan bij Fransmannen' (een gedachte waar ik, hoezeer ik mijn Franse buren respecteer, toch van huiver). Hij maakte die ietwat flauwe en stukgedraaide grap voor?*l omdat het Bourgondië was. Verder zie ik toch meer grijstinten wanneer men het Europese landschap zou willen verdelen tussen Noord en Zuid. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, wat wil je daarmee nu bereiken?
![]() |
![]() |
#11687 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk bespeur ik hetzelfde gedrag ook bij veel flaminganten. Zelfs in die kringen heeft men behoefte om zich te profileren tegenover Nederland. Deze mensen spreken naar eigen zeggen ook Vlaams, en geen Nederlands. Op dit forum lopen er zo ook een paar rond. Die haten Nederlanders net zo erg als Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon dat ze wat eten en drinken helemaal onderaan de Bourgondische ladder staan in Europa. Hoe zie jij een Belgische zakenman in een Nederlands restaurant deals afsluiten met een Nederlandse zakenpartner onder het genot van voedsel dat ondermaats is ? Of .... Hoe zie jij een Nederlandse zakenman met een Belgische zakenman een deal afsluiten in een Nederlands restaurant als die Belg alle moeite van de wereld moet doen om beleefd zijn bord leeg te eten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft met teleurstellingen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11690 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, het gaat mij niet om het oordeel, maar om de gretigheid waarmee men de ander zijn tekortkomingen inwrijft. Fransen hoor je nooit over hoe slecht de Nederlandse wijn wel niet is vergeleken met de Franse wijnen. Ieder land heeft zo zijn goede en slechte punten. Maar veel Belgen bedrijven echt een soort biernationalisme tegenover Nederland. Ik vind dat wel buitengewoon vermakelijk. Want het zegt meer over de Belgen dan over de Nederlanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11692 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.een.be/programmas/vlaande...t-de-bourgogne Dit is de aflevering. Lachen mensen! ![]() P.S.: Het ging over aardappelpuree in pakjes. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar spijtig genoeg is het de gewone gang van zaken voor vele Nederlanders. Tot in de nok met Hollandse levensmiddelen volgestouwde caravans die ieder jaar weer de grote trek naar het Zuiden maken, in het gastland zo weinig mogelijk centen uitgeven moet wel het credo zijn. Belgen kopen eerste communiekanten een kado. Nederlanders geven eerste communiekanten een spaarboekje met de eerste centjes voor hun eerste caravan. Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 augustus 2010 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11695 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd wordt men wel boos als men van Nederland maar 6 punten krijgt ipv de volle 12 bij het Eurovisiesongfestival. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dat te verifiëren moet U gewoon een zuiderse camping opzoeken en zelf vaststellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11697 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11698 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Ik kreeg een horloge voor mijn eerste communie, en geen spaarboekje voor mijn eerste caravan. Ziet u dan echt niet hoe beledigend de kritiek van u en vele andere Belgen is? Duitsers maken ook grappen over onze caravans. Maar dan kan ik er ook hartelijk om lachen. Maar veel Belgen stoppen zoveel venijn in hun kritiek dat je het idee krijgt dat Nederlanders minderwaardige mensen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11699 |
Europees Commissaris
|
![]() Verder krijgen enkel Katholieke Nederlanders iets voor een Communie.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2010 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de deal voor beide partijen voldoende aantrekkelijk is (i.e. voldoende winst oplevert) zal die deal gesloten worden, al was het bij het verorberen van een broodje haring op een bankje in een park.
![]() |