![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt zich ook opofferen voor de goede zaak, er elke maand met een heleboel vrienden op bezoek gaan, en het geld laten rollen, hé ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12483 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, met 23 miljoen Nederlandstaligen die het fijn vinden om in hun taal aangesproken te worden op gemiddeld 200 km afstand lijkt me dat er wel een markt voor is.
![]() |
#12484 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De dame die verantwoordelijk was, sprak zeer goed Nederlands en wat meer was zij was professioneel en kon ons voor de tijd die wij beschikbaar hadden, een prachtige wandeling aanbevelen. Respect en wat goede wil zijn essentieel voor een goede communicatie. Spijtig genoeg spreekt men te weinig over professionalisme war m.i. toch het belangrijkste is.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus miss kunnen nu ook de N-Nederlandse toeristen daar komen, en Vlamingen eens in eigen taal aangesproken worden. Dat is toch wat de Walen ook eisen in vlaanders of niet, terwijl ze eigenlijk nederlands zouden horen te spreken. Of hebt ge wat tegen toeristen? Zij kontent dat de economie daar een stimulans krijgt ipv te zagen.. ![]() Ik ga daar es reserveren, miss mee de hele familie. Hebben we 2 j geleen ook gedaan in La Roche, ging prima en zelf de bakker deed een efforke om vlaams te klappen, terwijl ik in mijn schoolfrans un pain, paturain (Paturein vlgs Rijk de Gooier ![]()
![]() |
![]() |
#12486 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 november 2010 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het écht kunnen dat u zich ongemakkelijk voelt bij die verwelkoming in het Nederlands? U beweert toch van uzelf dat u "ook Vlaming" bent?
![]() |
![]() |
#12488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Amsterdammer spreekt geen Vlaams, absoluut niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hollanders spreken geen Vlaams, nu niet, morgen niet en nooit niet..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12490 |
|
![]() Het is maar dat u het weet.
![]() |
#12491 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik het werkelijk het toppunt van idiotie dat een Vlaming volgens u in Wallonië Frans zou moeten tateren tegen een Nederlander. ![]()
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 15 november 2010 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12493 |
|
![]() Gij Ollandse acoliet!
![]() ik verdenk u ervan Ollandismen te gebruiken.
![]() |
#12494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn taal is het Nederlands, dat is toch de taal dat mij aangeleerd is in het onderwijs. ik volg ook het groene boekje of ook anders gezegd "De officiële Woordenlijst Nederlandse Taal". wat spreek jij?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...115_Amsterdam6 Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 november 2010 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12497 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2010 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12498 | |
|
![]() Citaat:
Nu blijkt dat we dat hier ook niet spreken. Jij kan echt alles recht praten in je hoofd, nietwaar?
![]() |
![]() |
#12499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs de Hollandse taal die u in Nederland 'algemeen' noemt, schijnen heel wat Nederlanders niet meer te kunnen spreken. Dus voortaan moet u naar ons kijken. Wij spreken correct Zuiders Algemeen Nederlands. Tenminste, wij kunnen dat spreken indien we willen. Bij u wordt dat laatste een probleem. Want, zoals gezegd, zelfs indien vele mensen het al zouden willen, correct 'Algemeen Noord-Nederlands' kunnen ze bij u steeds minder spreken. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2010 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |